Jump to content

Putere scĂŁzutĂŁ E90 cu N47


snoopy87

Recommended Posts

Salut,

 

Ăn ultima vreme mĂŁ confrunt cu o putere scĂŁzutĂŁ a motorului. Am fost la 2 verificĂŁri la reprezentanțĂŁ ĂŽn Cluj și acolo mi s-a spus cĂŁ motorul funcționeazĂŁ ĂŽn parametri.

 

Mașina cu probleme este un BMW E90 LCI 318d de 105 kw (motor N47), fabricatĂŁ ĂŽn 2009. Problema n-a apĂŁrut de pe o zi pe alta. N-am sesizat-o pânĂŁ n-am condus o altĂŁ mașinĂŁ cu aceeași putere, și da, diferența a fost simțitoare.

 

BĂŁnuiala mea ar fi cĂŁ debitmetrul (senzorul MAF) e defect. Ca sĂŁ-mi confirm bĂŁnuiala, am ĂŽncercat sĂŁ mĂŁsor valoarea de ieșire a debitmetrului cu un voltmetru (pe pinul 2 și 4), și valoarea afișatĂŁ a fost ĂŽn jur de 2,4V la relanti și valoarea nu creștea deloc odatĂŁ cu turațiile, din contra a scĂŁzut la un moment dat la 2,3V. Nu-s electrician, nici prea priceput ĂŽn electrinica, am procedat doar dupĂŁ câteva sfaturi de diagnosticare citite pe diferite site-uri. Nu știu dacĂŁ ĂŽn urma testĂŁrii cu voltmetrul pot trage concluzia. Testul a fost fĂŁcut cu motorul relativ rece (ĂŽn jur de o orĂŁ-douĂŁ de stat de la un drum lung), și nu știu dacĂŁ pânĂŁ la debitmetru pot fi alte piese care sĂŁ afecteze rezultatul. Un alt lucru care nu știu dacĂŁ e normal sau ar putea fi tot un simptom, cĂŁ pe loc, ĂŽn neutru, nu pot tura motorul peste 4000 de rpm.

 

Schimb debitmetrul cu unul nou și original, doar sĂŁ fiu sigur cĂŁ nu-l schimb degeaba, și ĂŽn speranța cĂŁ mĂŁ puteți ajuta cumva, apelez la voi.

O altĂŁ rugĂŁminte: dacĂŁ e cineva din Cluj, și are o interfațĂŁ compatibilĂŁ cu mașina mea, și are experiențĂŁ și crede cĂŁ aș putea afla astfel cauza problemei, și m-ar putea ajuta, i-aș fi recunoscĂŁtor + recompense.

 

Mulțumesc anticipat

Link to comment
Share on other sites

Da, am observat. A fost o chestie involuntarĂŁ. Am apĂŁsat ceva din greșealĂŁ (probabil enter, s-a postat topic-ul, n-am verificat ce am fĂŁcut, am dat back și mi-am continuat compunerea - a se observa cĂŁ celelalt e incomplet și fĂŁrĂŁ diacritice). Pot cere cuiva sĂŁ șteargĂŁ topic-ul inițial?
Link to comment
Share on other sites

Comparatia ai facut-o cu un bmw sau cu o alta marca, caci se schimba datele problemei.

La turatul in gol cred ca trebuie sa fie o limitare de turatie, nu stiu sigur la bmw dar la alte masini au limitare la 3000 ture in gol. Eu personal nu am turat nici o masina in gol.

Si zici ca ai facut test la reprezentanta si totul este ok.

Poate un chiptuning te satisface caci orcum motorul este cam sugrumat din fabrica si este o diferenta fata de 320.

Edited by mariuslevi
Link to comment
Share on other sites

Comparatia ai facut-o cu un bmw sau cu o alta marca, caci se schimba datele problemei.

La turatul in gol cred ca trebuie sa fie o limitare de turatie, nu stiu sigur la bmw dar la alte masini au limitare la 3000 ture in gol. Eu personal nu am turat nici o masina in gol.

Si zici ca ai facut test la reprezentanta si totul este ok.

Poate un chiptuning te satisface caci orcum motorul este cam sugrumat din fabrica si este o diferenta fata de 320.

Comparatia am facut-o cu un Audi A4, tot 105kw, ambele cam pe la acelasi numar de km. Cel mai probabil oi face un test pe dinamometru sa-mi confirm sau infirm senzatia, dar dupa cum am mai spus diferenta de putere mi s-a parut destul de sesizabila.

 

Ma gandesc si la chiptuning - sa echivalez un 320, dar asta dupa ce ma lamuresc ca totul e in regula.

 

Cand debitmetrul e dus nu prea mai trece de 3000 rot.Verifica furtunele sa nu aiba fisuri ceva si etanseitatea.Testare cu test dedicat BMW e cea mai sigura solutie,nu cu test multimarca.A,tot timpul trage prost sau cand si cand?Are DPF?Poate isi face regenerarea si de aceea e senzatia ca nu trage cum trebuie.

Tot timpul trage prost. M-am gandit si la DPF, dar in weekend am avut de parcurs un drum mai lung si toata autostrada transilvaniei (60 de km sau cat o avea) am tinut motorul peste 3000 de rpm, si in afara autostrazii am incercat sa tin motorul cat mai turat. La finalul excursiei n-a fost nicio diferenta. Daca mi-e infundat filtrul, presupun ca cel putin o eroare mi-ar fi aparaut, de care mi-ar fi spus cei de la reprezentanta.

Edited by snoopy87
Link to comment
Share on other sites

Fa un test de acceleratie de la 0 la 100 si vezi daca se incadreaza timpul la ce zice manualul.

Daca nu face suta masina are ceva problema .daca face suta de km in timpul dat masina este foarte ok numai tu ai alta perceptie asupra ei.

Si ca paranteza cand aveam un e46d de 150 cp cineva care mi-a condus putin masina a zis ca merge greoi masina si ca ma face oricand cu masina lui un focus 1.6 benzina 101cp parca.L-am lasat sa vorbeasca si nu-ti zic ce fata facea cand i-o trageam in toate pozitiile:).

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Fa un test de acceleratie de la 0 la 100 si vezi daca se incadreaza timpul la ce zice manualul.

Daca nu face suta masina are ceva problema .daca face suta de km in timpul dat masina este foarte ok numai tu ai alta perceptie asupra ei.

Si ca paranteza cand aveam un e46d de 150 cp cineva care mi-a condus putin masina a zis ca merge greoi masina si ca ma face oricand cu masina lui un focus 1.6 benzina 101cp parca.L-am lasat sa vorbeasca si nu-ti zic ce fata facea cand i-o trageam in toate pozitiile:).

si eu asa zic,0-100 e cea mai buna varianta pentru a vedea daca masina are ceva probleme. Reprezentantele doar asa lucreaza.
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.