Jump to content

Alegere ulei n42b20/a


George Cosmin

Recommended Posts

http://uleideulei.ro/castrol-edge-titanium-fst-0w40-a3b4-germania-litri-p-970.html asa ceva o sa pun eu in masina.. mai ales ca are si LL01....

Nice, made in Germany. Daca te uiti pe emag, acelasi ulei ( doar ca e la sticla de 4L ) cica are ll04.

Daca te uiti pe castrol.com spune ca are ll04 ( ca pe emag), daca te uiti pe castrol.de cica are ll01 :hyper:

P.S. Ai mai comandat de pe site-ul ala ? E de incredere ?

P.S.2 De ce scrie pe bidon "Made in EU" si nu "Made in DE" (sau Germany) ?

Edited by George Cosmin
Link to comment
Share on other sites

Nice, made in Germany. Daca te uiti pe emag, acelasi ulei ( doar ca e la sticla de 4L ) cica are ll04.

Daca te uiti pe castrol.com spune ca are ll04 ( ca pe emag), daca te uiti pe castrol.de cica are ll01 :hyper:

P.S. Ai mai comandat de pe site-ul ala ? E de incredere ?

P.S.2 De ce scrie pe bidon "Made in EU" si nu "Made in DE" (sau Germany) ?

 

 

 

s-a discutat pe siteu acesta si pe http://www.bmwclub.ro/forums/topic/106779-ce-ulei-sa-pun/page__st__140 aceleasi intrebari le am si eu..de ce scrie made europe.. dar fiind in totalitate sincer am fost acum 3 sapt in germania si in REAL am vrut sa vad bidon ulei castrol edge 0w40 cu ll01 era 70 euro...dar scria tot made europe... dar astia macar aveau si ll01 si ll04 scria pe bidon..

Link to comment
Share on other sites

Pai fiti atenti ce am patit eu cand am cumparat masina din germania...am luat-o de acolo,nici nu m-a interesat si nici nu mai stiu ce ulei avea in ea...am venit in tara (aprox 1500 km ) ,intradevar a 2-a zi am verificat nivelul ,era ok,la jumatate. Am zis sa schimb uleiul,filtre,etc... Am pus liquy moly 10w40 la recomandarea unui prieten...dupa aprox o saptamana se aprinde becul galben,verific nivelul,era jos de tot...bun..am pus castrol 5w30,tot il papa dar nu asa grav,undeva la 1 L intre schimburi. Concluzie: am schimbat toate garniturile de pe la motor,valva pcv,semeringuri supape si e ok :) le-am facut toate sa stau linistit....
Link to comment
Share on other sites

Poate sa imi explice cineva cum sta treaba cu vascozitatea si presiunea uleiului ?

Dupa ce m-am documentat putin , am aflat ca daca uleiul este mai putin vascos, atunci presiunea uleiului este mai mica.

Am mai aflat si ca daca uleiul este mai fluid, ajunge mai repede la "destinatie",dar in acelasi timp am aflat ca, totusi, daca presiunea e mai mica (din cauza ca uleiul e mai fluid), s-ar putea ca uleiul subtire sa nu ajunga mai repede la "destinatie" decat unul mai grosut. ( ba dimpotriva, am inteles ca ar ajunge chiar mai greu ). In cazul de fata destinatia ar fi chiulasa.

Deci poate cineva sa ma lamureasca in legatura cu povestea asta ? As fi foarte recunoscator.

Edited by George Cosmin
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Documentatul ala cred ca l-ai facut pe net, din parerile altora. Nu stiu unde si ce ai citit si nu stiu sa iti explic ceea ce intrebi tu. Cred ca doar un inginer in domeniu ar putea sa iti explice.

 

Deja e prea mare gargara pt un schimb de ulei la un motor foarte uzual. Pune 5W30.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

asta am acum in ea http://www.automed.ro/index.php?menu=produse&filter_categorie=Lubrifianti&filter_subCategorie=ulei-motor&filter_subsubCategorie=&produs=Ulei%20de%20motor%200w40%20mobil%201%20usa--271

 

mobil 1 0w40

 

masina are spre 300.000 (in bord 238.000 dar nu cred)

 

consuma destul de mult (1 l la 2000 km) inainte sa schimb semeringurile la supape (mersi @alexwrc :D ) acum sper sa nu mai fie nicio problema.

 

o trec pe ceva mai ieftin la urmatorul schimb 0w30 sau 5w30

Link to comment
Share on other sites

Scuze, dar mie imi place si mecanica destul de mult, asa ca, atunci cand prind ocazia incerc sa invat cat mai multe :laugh: si ma gandeam ca stie cineva sa imi explice catusi de cat, sau sa imi spuna macar daca ce am inteles pana acum e corect in vreun fel. :angel:

 

Nu tine de mecanica cum se plimba uleiul prin canale. Tine de dinamica fluidelor, de aditivitate, tensiuni etc.

 

Si mie imi place sa pricep tot ce se intampla la masina si sunt de acord ca asta te ajuta sa faci cele mai bune alegeri. Insa un om nu poate sa stie tot ce se petrece la masina pentru simplu fapt ca nu poti sa te specializezi in toate. De aceea exista manualul utilizatorului.

 

Rareori vei gasi pe internet informatii concrete si adevarate. Majoritatea sunt pareri. Eu am cautat o zi intreaga ce bujii sa aleg, m-am uitat pe tot felul de review-uri si teste, ca sa nu ajung la nicio concluzie si sa iau bujiile recomandate, adica BKR6EQUP.

 

Acum, topicul asta il putem face de 100 de pagini si pe langa ca nu ajungem la niciun rezultat, nu va ajuta pe nimeni care va cauta raspuns la aceeasi problema. Ai primit raspunsul cu ce ulei sa pui de vreo 20 de ori. Tu decizi.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Asa este, 0w40 e bine de folosit daca nu il consuma.. pornirea la rece.. pompa de ulei daca face presiunea necesara uleiul e circulat mult mai rapid, cum au mai spus si altii.. daca nu are presiune potrivita si consuma trebuie sa treci pe 5w...

 

Eu am un diesel, nu pun nimic intre schimburi (schimb la 12 mii de km). Si pun 0w40 de la Mobil 1 gandindu-ma ca ajut ungerea turbinei la rece... Care ma tine de 50 mii de km.. de cand am luat masina cu 250 mii km.

Link to comment
Share on other sites

Aici se discuta despre un anumit tip de motor, care e mai pretentios la ulei.

 

Chiar nu inteleg de ce vin unii si spun ce ulei pun ei la motoarele lor, total diferite de N42B20 si se lauda ca nu le consuma. N-are nicio treaba cu topicul. In fine, eu ma retrag, topicul nu mai are niciun sens.

Edited by Beriba
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

... Fara a supara pe prea multi aici..

Nu am vrut decat sa afirm o data in plus ca un ulei "subtire" la rece (daca nu e consumat ulterior) e mai bun decat altul. O spun din experienta mea.

Ar trebui sa fie inteleasa ideea nu faptul ca am alt tip de motor..

 

DAR probabil ca am facut greseala mare... cuu experienta descrisa pe scurt.

 

Pas.

Link to comment
Share on other sites

Nu tine de mecanica cum se plimba uleiul prin canale. Tine de dinamica fluidelor, de aditivitate, tensiuni etc.

 

Si mie imi place sa pricep tot ce se intampla la masina si sunt de acord ca asta te ajuta sa faci cele mai bune alegeri. Insa un om nu poate sa stie tot ce se petrece la masina pentru simplu fapt ca nu poti sa te specializezi in toate. De aceea exista manualul utilizatorului.

 

Rareori vei gasi pe internet informatii concrete si adevarate. Majoritatea sunt pareri. Eu am cautat o zi intreaga ce bujii sa aleg, m-am uitat pe tot felul de review-uri si teste, ca sa nu ajung la nicio concluzie si sa iau bujiile recomandate, adica BKR6EQUP.

 

Acum, topicul asta il putem face de 100 de pagini si pe langa ca nu ajungem la niciun rezultat, nu va ajuta pe nimeni care va cauta raspuns la aceeasi problema. Ai primit raspunsul cu ce ulei sa pui de vreo 20 de ori. Tu decizi.

 

Of topic: tot ce trebuia era sa imi trimiti un mesaj... Ma uitam rapid pe realeom.com ;)

 

Acolo sunt codurile componentelor masinii fabricantului...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ce-i drept, nu am simtit nici o diferenta cat timp am tinut uleiul. (doua saptamani)

Poate va intrebati de ce doar doua saptamani ?

Pentru ca in alea doua saptamani am reusit sa aud un cloncanit la motor ( nu stiu daca a aparut odata cu schimbarea uleiului, sau pur si simplu asa am luat masina si nu am auzit pana atunci), dar la insistentele tatalui ( care zicea ca stric motorul ), am schimbat iar uleiul si acum am un Castrol Magnatec 5w40.

Acum, de cand a dat frigul, mi se pare ca invarte mai greu un pic electromotorul, dar nu stiu daca e neaparat de la ulei sau o fi de la baterie.

Acum o luna am facut curatenie in masina si am stat circa doua ore cu usile deschise, deci luminile din interior aprinse, si pe langa asta am ascultat si muzica la un nivel moderat, iar cand sa pornesc masina sa o bag in curte nu a mai invartit electromotorul deloc si clantanea in bord. Acum am aceeasi baterie pe masina , dar nu a mai facut figuri sa nu porneasca. ( nici nu am mai stat cu luminile aprinse atata timp )

  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Salut

Si eu am bagat tot 5W40 si am obeservat ca am un tacanit ca de diesel inafara de motorasul valvetronic care are sunetul specific, am masina de 6 luni pana acum o luna nu era asa zgomotos motorul.

Inclin sa cred ca e de la ulei pentru ca se aude urat doar la cald ca e rece toarce pana se incalzeste, zgomotul se aude intre admisie si motor...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.