Jump to content

X3 F25 anvelope de iarna normale


Khamsin

Recommended Posts

Buna ziua!

De curand am devin proprietarul unui X3/F25 diesel de 184 CP din 2013 achizitionat din Germania cu 67.000 de km si a venit cu anvelope de vara.Trebuie sa schimb anvelopele pentru iarna si am cautat diferite variante normale sau RUNFLAT pentru inlocuire.( eventual si jante)

Am decis sa iau anvelope normale din mai multe motive:

-trebuiesc achizitionate 5 anvelope RUNFLAT daca vrei sa ai masina disponibila tot timpul;

-posibilitatea de a nu mai gasi modelul achizitionat atunci cand anvelopa este distrusa si in acest caz trebuiesc schimbate toate 4;

-imposibilitatea de a iti termina un concediu daca ai o pana si nu ai rezerva la tine(obisnuita sau RUNFLAT)-tot trebuie sa ai o rezerva la tine si nu mai vad avantajul RUNFLAT;

-initial costul anvelopelor RUNFLAT nu ma deranjeaza dar sa raman fara masina zile(saptamani) pentru ca nu mai gasesc anvelopa sau este doar pe baza de comanda m-a dezarmat;

Daca sunt proprietari care au facut acest schimb sau stiu care ar fi piesele aditionale ce trebuiesc pentru a face aceasta trecere va rog sa le impartasiti( senzori pentru presiune in roti,etc)

Nu ma deranjeaza partea financiara atat cat cea de a sta cu masina "pe bara" pentru ca nu am anvelopa!Mi se pare penibil sa merg in concediu si sa raman pe undeva cateva zile pana pot sa imi inlocuiesc anvelopa.

Multumesc

 

Se pot monta anvelope normale pe jantele originale ("17) de BMW?

Link to comment
Share on other sites

Am decis sa iau anvelope normale din mai multe motive:

-trebuiesc achizitionate 5 anvelope RUNFLAT daca vrei sa ai masina disponibila tot timpul;

-posibilitatea de a nu mai gasi modelul achizitionat atunci cand anvelopa este distrusa si in acest caz trebuiesc schimbate toate 4;

-imposibilitatea de a iti termina un concediu daca ai o pana si nu ai rezerva la tine(obisnuita sau RUNFLAT)-tot trebuie sa ai o rezerva la tine si nu mai vad avantajul RUNFLAT;

-initial costul anvelopelor RUNFLAT nu ma deranjeaza dar sa raman fara masina zile(saptamani) pentru ca nu mai gasesc anvelopa sau este doar pe baza de comanda m-a dezarmat;

Daca sunt proprietari care au facut acest schimb sau stiu care ar fi piesele aditionale ce trebuiesc pentru a face aceasta trecere va rog sa le impartasiti( senzori pentru presiune in roti,etc)

Nu ma deranjeaza partea financiara atat cat cea de a sta cu masina "pe bara" pentru ca nu am anvelopa!Mi se pare penibil sa merg in concediu si sa raman pe undeva cateva zile pana pot sa imi inlocuiesc anvelopa.

 

Ideea de RUNFLAT este pentru a inlocui rezerva - adica sa mergi de unde ai facut pana si pana la prima vulcanizare...unde vei repara anevlopa cu pana.

 

Daca ai luat anvelope normale si nu ai roata de rezerva nu ai acoperita situatia in care faci pana si esti departe de o vulcanizare (procentual e cea mai porobabila situatie care poate aparea)...si atunci ori suni un prieten ori mergi pe janta si distrugi caucicul...deci nu se merita...

 

Ca sa clarific, de ce te temi tu este sa nu distrugi complet anvelopa si sa trebuiasca sa astepti dupa o anvelopa noua...dar asta e un caz exceptional: calci in ceva care iti taie iremediabil anvelopa - o lovesti foarte tare si se sparge (de obicei e afectata si janta chiar si suspensia in acest caz)...si deja poate fi considerat accident...si asta se poate intampla si la anvelopele normale....iar in cazul asta suni la asistenta sau mergi la prima vulcanizare si cumperi/imprumuti o roata de rezerva/o jata de tabla cu un cauciuc uzat sa le folosesti cateva zile....gasesti solutii...ideea este ca nu merita sa cari o roata de rezerva dupa tine doar pentru situatii exceptionale...

Link to comment
Share on other sites

1414587270[/url]' post='2197861']

Ideea de RUNFLAT este pentru a inlocui rezerva - adica sa mergi de unde ai facut pana si pana la prima vulcanizare...unde vei repara anevlopa cu pana.

 

 

 

 

La noi gasești greu o vulcanizare cu scule pt. Runflat,de obicei ți se fac varzĂŁ jantele,cu levieru' si ciocanu'..

 

In nadlac a dejantat 4 roți in 2 ore, afarĂŁ erau 2 grade,si ĂŁla era transpirat fleașcĂŁ, când faci panĂŁ,nu prea poți sĂŁ alegi vulcanizarea...

 

 

Link to comment
Share on other sites

Exista kit de reparatie pt pana...am stat serios saq analizez daca merita sa iau anvelopele runflat cu tot "inconfortul" si sunetul pronuntat de rulare vs anvelope normale...si asa am trecut la anvelope normale +kit de pana.

 

Si eu prefer anvelopele normale...dar chiar nu stiam ca trebuie scule speciale la vulcanizare pentru runflat...

Intr-adevar kitul de reparatie este o solutie foarte buna!! Am si eu unul cu tot cu compresor dar nu l-am folosit inca si nu pot spune daca e ok...

 

Ăsta este:

post-62175-0-23741700-1414592094_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Buna ziua

In cautarile mele am gasit si pozitia producatorilor de anvelope referitor la "repararea" celor RFT...si toti spun ca nu trebuiesc reparate ci inlocuite!

Am deja in masina kit-ul care a venit din Germania( compresorul) si caut o janta pe care sa o fac rezerva (tot cu anvelopa normala) pe care sa o iau doar cand plec pe distante mai lungi.

Pe masina avuta anterior aveam un kit de reparatie cu snur si tot ce mai trebuia cumparat de la un dealer de accesorii OFF ROAD.

Totusi am inteles ca ar trebuie alti senzori de presiune scazuta pentru anvelope normale si computerul trebuie "anuntat" despre acest schimb.

Voi ati avut astfel de probleme sau este folclor de internet?

Off-topic...imi si inchipui cum caut o anvelopa run flat pe drumul dinspre Istambul spre Antalya..intalneai o masina la 30 de minute...si zeci de km intre localitati mici!

Link to comment
Share on other sites

Salut,

Eu conduc X3 F25 din Iunie 2012 si am facut de doua ori pana doar pe setul de jante/anvelope runflat de iarna. Norocul meu a fost ca eram in oras deoarece nu am rezerva si nici kit de reparare. Am reparat defectele de fiecare data la Autozone in Constanta ( sper sa nu se considere reclama , ptr ca sunt cam singurii profesionisti in Constanta si lumea ar trebui sa stie asta).

Am fost si eu in situatia ta Khamsin si am cumparat setul original Y spoke pe 17 cu anvelope Dunlop winter 3D runflat de care sunt inca multumit, adica cu 2 cauciucuri reparate. Cei de la BMW spun ca masina aceasta este "gandita" sa merga cu runflat si nu Normale. Am facut Croatia in 2012, Grecia in 2014 fara rezerva sau kit de pana si voi pleca din nou la anul. Personal imi pare aiurea sa pun in portbagajul acela frumos o ditamai roata de frica drobului de sare...

Edited by Aquamaster
Link to comment
Share on other sites

eu am e90 si mi-am pus cauciucuri normale si nu m-as intoarce la runflat-uri

am si jante pe 18 si in bucuresti parca chinuiam masina cu runflat-uri

nici mie nu-mi pace cum arata in portbagaj rezerva dar decat sa schimbi bielete si brate anual prefer asa

 

oricum cred ca faptul ca nu mai au spatiu pentru roata de rezerva e un motiv serios ca in viitor sa renunt la bmw

sau mi-as mai lua bmw pe viitor cu runflat-uri dar cu amortizoare reglabile EDC

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o intrebare. Mi-am cumparat recent pt ambele seturi (vara/iarna) cauciucuri normale + un kit de pana de la Continental. Daca introduci solutia aia in cauciuc , acesta se mai poate refolosi dupa remedierea penei cu snur/petic si curata spuma aia, sau trebuie inlocuit ?
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Buna ziua

Am trecut la anvelopele de iarna si cu ocazia asta am constat ca nu am pe interiorul jantelor acei senzori de presiune?!

Se pare ca si proprietarul anterior neamt a renuntat la Run Flat deoarece anvelopele de vara nu erau Run Flat.

La momentul respectiv nu am vazut masina si m-am bazat pe spusele sotiei.

Am achizitionat o janta de rezerva din acelasi model si am echipat-o cu anvelopa de iarna.Janta am luat-o de pe net "nu este lovita ,stramba,sudata,etc"...bineinteles ca este raschetata serios pe o parte...romanul tot roman.Acum nu mai am ce sa fac si ramane de rezerva.

Link to comment
Share on other sites

La modelul X3 E83 nu exista senzori de presiune in janta. Pierderea presiunii e calculata de DSC parca, pentru ca roata cu presiune mai mica se invarte altfel fata de cea cu presiune normala. Nu cred ca e diferit nici la modelul nou F25, dar cel mai sigur ne ajuta colegii care il conduc. Edited by Cosminbad
Link to comment
Share on other sites

Buna ziua

Am deja 2000 de km cu noile anvelope si nu am foarte multe de comentat.Suspensia mi se pare destul de confortabila dar si ferma in acelasi timp.Anvelopele sunt multumitoare comparativ cu celelalte brand-uri premium pe care le-am mai avut pe alte masini.

O intrebare off topic va rog!Cum pot afla toate optiunile existente pe masina ?In functie de Vin # la reprezentanta?

Am vazut ca am un buton de unde pot schimba SPORT,SPORT+ si COMFORT.Tot incerc sa descarc manualul de pe site-ul oficial al producatorului dar nu imi recunoaste VIN #.

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Cu manualul, cel mai usor rezolvi direct pe siteul reprezentantei: http://www.bmw.ro/ro/ro/owners/bmw_owners_manual/introduction.html - este gratis pentru orice BMW, nu conteaza ca nu ai luat masina de la ei, trebuie doar sa completezi un formular si ti-l trimit ei.

 

Iata exact ce scrie...probabil tradus întocmai cu Google translator :) :

 

"Bucuria vorbeşte mereu pe limba ta. Solicită manualul de utilizator BMW în limba română.

 

Bucuria este multilingvă. Deoarece bucuria doreşte să transmită peste tot în lume plăcerea de a conduce, fără să ţină cont de barierele lingvistice. Şi există o carte esenţială pentru tine, dacă dorești să experimentezi la maximum plăcerea de a conduce: manualul oficial al utilizatorului BMW. Cu excepţia cazului în care ai achiziţionat un model BMW de la un dealer BMW din România, este puţin probabil să deţii ediţia corespunzătoare în limba română a manualului de utilizator BMW.*

Îți vom trimite cu plăcere manualul de utilizator BMW. Gratuit.

Pur şi simplu completează formularul de înregistrare cu numele şi adresa ta, adresa de email, seria şasiului autovehiculului BMW şi celelalte informaţii necesare. Apoi, vei primi, din partea BMW Group Romania, manualul de utilizator BMW corespunzător modelului tău BMW, în limba română pe CD, prin curier. Fără niciun fel de taxe pentru tine. Dacă acest lucru ți se pare neobişnuit de generos, trebuie să știi că este doar o parte din bucuria unui serviciu complet la care te poți aştepta când devii membru al familiei BMW.

* Manualul de utilizator BMW este disponibil pentru modelele produse începând cu anul 2007."

 

Toate bune!

Edited by Lemeleul
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Buna ziua

Am schimbat in aprilie si anvelopele de iarna cu cele de vara.Am fost multumit de calitatea si comportamentul lor chiar daca nu sunt RFT-uri.In orasul meu sunt strazile destul de ciuruite asa ca anvelopele recomandate de BMW m-ar fi zguduit serios.

Pe viitor intentionez sa achizitiones inca un set de jante pentru anvelopele de vara si nu sunt sigur daca ar merge modele de pe X1 sau X3 in special pe 18".Credeti ca ET-ul cu +/- 4 mm ar influienta negativ comportamentul masinii precum si functionarea in parametrii optimi a trenului de rulare/transmisie?

Numai bine

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.