Jump to content

Recommended Posts

Salutare colegi!

Postez aici,ma gandesc ca e o problema comuna la mai multe masini/BMW.

Ca idee,masina in cauza e 116i/2004/E87/140k km.

De vreo 3 saptamani tot mi-au spus pasagerii spate ca masina cam topaie la denivelari.Banuiam ceva amortizoare/suspensie dar din lipsa de timp nu am apucat sa investighez.

De ce ti-e frica nu scapi,era o vorba :)

Aseara,in drum spre Bucuresti,pe DN2,dupa vreo 10 km a inceput sa se auda sun masina un zgomot de forfecare metalica.Am mers calm cu max 60km/h,pana acasa,doar la denivelari se auzea.

 

Am ajuns acasa,frecat masina in toate modurile posibile cat m-a tinut capul si la roata stanga spate,rezultatul in pozele de mai jos.

A plesnit amortizorul.

Intre timp am aflat(aseara nu mi-am dat seama la lumina lanternei) ca amortizorul cursese de mult(credeam ca e apa de pe drum :( ).

Buuun(sau prost ,de fapt).Ce e de facut?

Stiu ca se schimba amortizoarele spate(pereche)+geometrie.

Ca sa stiu ce ma asteapta ,ce se mai schimba de obicei?Flansele sunt obligatorii?Dar burduful de protectie?

Help !

 

http://s13.postimg.org/6nefjn01f/261020142321.jpg

 

http://s13.postimg.org/7adc95wxf/261020142322.jpg

 

http://s13.postimg.org/u0ch25g4z/261020142323.jpg

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

Salutare colegi!

Postez aici,ma gandesc ca e o problema comuna la mai multe masini/BMW.

Ca idee,masina in cauza e 116i/2004/E87/140k km.

De vreo 3 saptamani tot mi-au spus pasagerii spate ca masina cam topaie la denivelari.Banuiam ceva amortizoare/suspensie dar din lipsa de timp nu am apucat sa investighez.

De ce ti-e frica nu scapi,era o vorba :)

Aseara,in drum spre Bucuresti,pe DN2,dupa vreo 10 km a inceput sa se auda sun masina un zgomot de forfecare metalica.Am mers calm cu max 60km/h,pana acasa,doar la denivelari se auzea.

 

Am ajuns acasa,frecat masina in toate modurile posibile cat m-a tinut capul si la roata stanga spate,rezultatul in pozele de mai jos.

A plesnit amortizorul.

Intre timp am aflat(aseara nu mi-am dat seama la lumina lanternei) ca amortizorul cursese de mult(credeam ca e apa de pe drum :( ).

Buuun(sau prost ,de fapt).Ce e de facut?

Stiu ca se schimba amortizoarele spate(pereche)+geometrie.

Ca sa stiu ce ma asteapta ,ce se mai schimba de obicei?Flansele sunt obligatorii?Dar burduful de protectie?

Help !

 

Pentru a evita necesitatea schimbului flanselor/protectiilor amortizor pe viitor (adica sa mai platesti partial sau integral manopera pentru montare amortizoare), ar fi ok, daca dispui de bani, sa le schimbi si stii ca sunt toate noi.

 

Eu am schimbat si flansele si protectiile de praf odata cu amortizoarele.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

Ok.Am schimbat amortizoarele+flanse+protectii praf la Augsburg(cu piesele lor).Mi-au zis ca in mod normal se schimba si flansele(daca asa se numesc) in care intra amortizorul in bascula.Partea cauciucata era cam sfasiata pe alocuri,partea metalica inca arata f bine(in afara de rugina).

Nu au putut face geometria,era nevoie si de bieleta stanga fata.Dupa schimbare au facut geometria dar volanul nu sta drept,ca sa tin masina dreapta trebuie tinut spre stanga usor.

Am facut reprogramare pt miercuri sa vada ce nu au facut bine.

Mi s-a parut dubios ca nu dau fisa de la geometrie.Cand le-am cerut-o la sfarsit(cand plateam pt toate operatiunile),mi-au zis ca trebuia ceruta la inceput(stiam ca se da mereu,nu?) si ca nu o mai pot reprinta.Pacaleala,nu?

 

Problema 2 e ca pe DN,la viteze de 80-100+ km/h mi se pare cam instabila masina cand fac schimbari de directie(expl de pe o banda pe alta).Am banuit drumul prost(dn2 nu e chiar grozav) si ulterior presiunea relativ scazuta in anvelopele fata(aveam 2 respectiv 2.2bar).Dar parca tot mi se pare ca atunci cand fac stanga-dreapta mai brusc de volan masina se cam balanseala stanga-dreapta de cateva ori(parca as merge pe gelatina ca sa fac o comparatie).Imi pare de cateva saptamani ca face asa.

Ceva bielete antiruliu,amortizoare,ce ar putea fi?

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

Da, nu ti-au facut geometria bine

ti-au facut caderea pe spate prea inchisa din cauza asta se comporta asa

cat despre volan daca vrei sa stea perfect drept trebuie sa te duci cu testerul dupa tine si sa reglezi unghiul volanului la 0

Eu m-am intors cu masina de trei ori inapoi si tot n-au reusit

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Tester?De unde? :)

Doar nu am unul prin buzunar :)

Acum ca sa tin masina dreapta,extremitatea dreapta a volanului e cam cu 2 degete sub orizontala.

Ref. la problema 2 : nu stiu ce sa zic,balansul asta imi pare sa il fi avut si inainte de mersul la ei(aveam anvelope de vara pe jante separate),deci as exclude cel putin rotile.

Link to comment
Share on other sites

Instabilitatea de care vorbesti vezi sa nu ai cumva si un amortizor pe fata varza,asa se comporta fosta mea masina seria 1 116 I thumbsup.png

Imi spunea un mecanic specializat pe amortizoare ca amortizoarele lucreaza stanga fata cu dreapta spate si dreapta fata cu stanga spate.

Link to comment
Share on other sites

Ei bine,revin cu vesti.Proaste din pacate.

Am fost saptamana trecuta la Augsburg pt reverificare geometrie.

S-a descoperit pe fata ca rotile nu erau perfect drepte,ele fiind intr-o pozitie \ /

Cauza: la montarea bieletei de pe stanga,cea de pe dreapta a fost incalzita cu autogenul ca sa poata fi desfacuta pt reglaj(cel putin asa au zis,nu am asistat).Cica ar fi facut la cald geometria iar cand s-a racit,probabil datorita contactiei,unghiurile nu au mai fost cele corecte.Un fel de manopera din spatele blocului as zice,dar ma rog.

 

S-a facut reglaj doar pe puntea fata,inclusiv la volan.Pe stand,valorile pareau a fi in limite(din ce am putut intelege eu).Am facut o mica proba prin zona,nu se simtea la viteza mica nimic.Volanul nu mai avea defazaj atat de mare.

Nu s-a putut scoate fisa de geometrie,cauza fiind imprimanta care nu functiona.Mentionez ca pe imprimanta era praf o groaza,probabil e defecta de mult timp si cei de la receptie mint ca nu e nevoie de fisa,ca ,clientul e de vina ca nu a cerut.

 

Am plecat,sperand ca problema s-a rezolvat.

In week-end am avut un drum extraurban de facut,unde am constatat ca :

1.Volanul tot nu e perfect drept,ca sa tin masina dreapta trebuie tinut usor stanga,nu deranjant ca inainte,dar e ceva defazaj.

2.Masina e tot instabila la viteze de peste 80-100 km/h.Acelasi comportament de "mers pe gelatina",e nevoie in continuu de mici corectii stanga-dreapta,volanul trebuie tinut strans ferm(nici pe departe nu mai e teapana masina ca inainte).Tot asa,se manifesta la schimbare de banda,la denivelari intre benzi,nu mai vorbesc de denivelari in asfalt de la sleauri de la tir-uri,etc.

La un moment-dat mergeam perfect drept cu 100 km/h pe banda 2,pe o zona de asfalt destul de plat si masina a facut un dreapta-stanga-dreapta-stanga de am zis ca pana acolo mi-a fost,intrase intr-un balans greu de stapanit.Probabil o rafala de vant sau ceva denivelare,oricum,nimic grav pt o masina care ar fi ok tehnic.

 

Revenind,

La Augsburg am facut si ITP-ul.

Au descoperit ca rotile pe dreapta au un comportament usor franat(110NM dreapta fata vs 90NM stanga fata rezistenta rulare si tot asa si la franare,o mica diferenta intre stanga si dreapta).Nu erau valori anormale,doar ca au zis ca pe franare poate apare un efect de volan care trage dreapta.In testele mele,de la 100km/h la frana destul de ferma nu se simtea absolut nimic,deci banuiesc ca nu ar fi o problema asta in comportamentul masinii.

Anvelopele pe spate sunt noi,le-am montat acum 2 saptamani.Toate cele 4 roti de iarna(jante din fabrica,de otel) sunt echilibrate si au presiunea facuta.Anvelopele fata sunt ok.Nu se vede pe fata vreun amortizor sa fi curs.Mecanicul de acolo la un test simplu(s-a lasat pe fiecare parte din fata) a zis ca in opinia lui nu e nevoie de schimb amortizoare fata.

 

Pe spate nu au umblat ,cel putin acum la ajustari.Poate e si vina mea ca am mers pe ideea mecanicului de acolo care descoperise la reajustarea geometriei ca pe fata e problema si nu am mai pomenit de convergenta spate :(

 

In momentul de fata nu stiu ce sa mai fac.Simt ca nu mai e masina care am avut-o.O fi de 10 ani si 140k km dar conducand-o de 6 ani,pot zice cu mana pe inima ca se comporta mai rau ca o Dacie din 1980.

Pot sa ard gaz si timp de 100 de ori,pe garantie,la Augsburg nu prea mai am ce cauta, pt refaceri gratuite de geometrie.E cam clar,atat stiu,atat fac.Degeaba service "nemtesc",piese de la ei,etc.

La Filaret e 160 ron o constatare,la Bavaria circa 110 ron.Refacere geometrie circa 300-350 la fiecare(daca acolo ar fi problema).

Nici nu stiu daca sa mai incerc la alt service pt geometrie(gen autoaugusta(nu fac reclama,am vazut ca s-a pomenit mult pe aici de ei,sau altii))sau sa merg la reprezentanta pt testul ala(banuiesc ca e un test de amortizoare+ceva inspectie vizuala,habar nu am) si apoi sa vedem ce o fi.

S-o mai fi stricat ceva prin suspensie(gen amortizoarele fata) cat timp ala pe spate nu isi mai facea treaba(saptamanile /lunile pana a plesnit)?

Ce ma sfatuiti sa fac?Ca asa sa ma apuc sa schimb si amortizoare fata,arcuri,flanse,refaceri de geometrie,ars gaz si timp nu e greu de incercat pe bajbaite :(

Ca sa ii fac cu ou si cu otet pe astia de la Augsburg nu e greu,dar poate ceva le-a scapat,poate mai e nevoie de o piesa/e sau au standul de geometrie prost,habar nu am,clar e ca ,ceva nu e ok.

Tin sa mentionez o situatie,tot acum 2 saptamani am fost cu un Logan MCV acolo-Augsburg(masina de la firma)erau de schimbat niste bietele antiruliu fata+o bieleta stanga fata+geometrie si au tinut mortis sa o schimbe si pe cealalta pt geometrie(am refuzat pana la urma) in contitiile in care reprezentanta Dacoserv+cei de la ITP+supracontrol ITP+alta firma(nu dau numele pt a nu face reclama) unde s-a facut geometria in final nu au gasit nimic defect la masina pe dreapta fata(chiar au fost rugati sa verifice atent,ca pana la urma,nu e de joaca).E doar o supozitie,dar cred ca probabil au zis ca e masina de firma si nu se supara nimeni daca mai baga niste piese pe gat.

Nu mai zic ca MCV-ul sta de N ori mai bine acum pe sosea,e o masina mult mai "inchegata",volanul perfect drept,nu are balans sau alte probleme de stabilitate la viteze mari,etc si totusi are 6 ani si 90k km.Si culmea,ambele amortizoare fata au ceva pierderi de ulei,urmeaza a fi schimbate,dar in alta parte cu siguranta.Sa te apuce boala,nu alta :(

In concluzie,ca sa nu ma apuc sa decartez in stanga si dreapta la nimereala,rog sprijin in a cauta o varianta cat mai usoara..Orice sfat e binevenit.

Cu aceasta ocazie multumesc pt toate sfaturile de pana acum.

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

Multumesc inca o data tuturor pt sprijin!!!

Update:

Nu am fost inca in alta parte pt geometrie,doar am apucat sa fac un test la amortizoare la un stand ITP

Valorile au fost

Fata

Dreapta 80 %

Stanga 58 %

 

Spate

Dreapta 89 %

Stanga 77%

Repet: cele spate sunt noi.

Daca ar fi sa iau de bun ce zice @ valy,e posibil cat am mers cu amortizorul stanga spate uzat(pana sa plesneasca,dupa calculele mele 2-5 saptamani) sa se fi uzat cel dreapta fata(pe diagonala opusa),de acolo valoarea cea mai mica...

Sau ma mai gandeam ca pe dreapta,fiind mai aproape de marginea soselei unde de obicei asfaltul e mai prost,se uzeaza mai repede?Are vreo legatura?

 

Cei de acolo mi-au zis ca nu ar fi exclus toata instabilitatea sa se datoreze amortizorului dreapta fata.Totusi,la 58% ,nu ar fi ok?Sau datorita faptului ca e mare diferenta intre stanga-dreapta fata?

 

Are rost sa ma duc direct la geometrie(la una din variantele propuse de voi) asa cum e masina acum(ar fi posibil sa ramana problema avand in vedere amortizorul dreapta fata) sau sa iau in calcul intai schimb amortizoare fata(o afacere deloc ieftina si posibil sa nu fie aia cauza) +apoi geometrie?

Eu unul parca as incerca geometrie intai si sa vad cum se comporta masina..."paguba" ar fi ceva mai mica...

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

Cautand pe net am aflat ca diferenta intre stanga si dreapta nu e calculata direct ,adica a-b ,ci a-b totul impartit la cea mai mare valoare.

In cazul meu diferentele sunt

Pe fata (80-58)/80=22/80=27.5%

Pe spate(89-77)/89=13.5%

 

http://i57.tinypic.com/2e3c35s.jpg

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

Intr-adevar daca apar diferente intre amortizoarele de pe aceiasi punte e posibil sa fie o problema, insa nu iti pune prea mult baza in testele astea de amortizoare. Am vazut masini la care s-au pus amortizoare noi oem si pe stand se indicau valori de 50-60%.
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

La Multi Ani !!! :)

 

 

Ei bine,dupa inca 10 zile si inca 1000 lei investiti in amortizoare fata noi sachs(cele originale erau bmw dar codul era de sachs)+flanse noi sachs+manopera efectuata la bmw efficient servicies(pe aceasta cale le multumesc baietilor de acolo) vestile sunt bune si rele :)

Am mai facut vreo 50km urban si 100 extraurban(dn2).Am tot stat f atent la comportamentul masinii.

Vestea buna e ca masina acum are oscilatii in plan vertical foarte mici la denivelari,sta f bine la acest capitol,sunt f multumit.Nu stiu cat or tine noile amortizoare,dar cel putin acum lucreaza cum trebuie.La viteze de peste 80-90 pe drum drept (fara denivelari) masina sta bine,nu mai "joaca" pe verticala ...aaaaaproape deloc.Volanul il pot tine mult mai lejer,chiar cu o singura mana,comportamentul initial s-a ameliorat vizibil.Masina nu se mai balanseaza(ca o barca pe valuri),pot schimba banda si la 120km/h pe DN fara sa mai faca balansul ala infricosator.

Iiiinsa..vestea proasta e ca la delivelari(asfalt vechi,sleauri de la tiruri,cand merg relativ aproape de acostamentul de pe partea dreapta, etc) se simte(la >80-90km/h)ca sunt inca destule momente in care masina da impresia ca face (ceva mai mici de data asta,insa f deranjante) jocuri stanga-dreapta,ca si cand treci peste o denivelare (pe lung,nu pe latimea drumului) si rotile o iau stanga(sau dreapta) cu toate ca volanul e tinut ferm fix.Ma mai trezesc asa mergand pe banda 1 pe DN2 ca ma "arunca" spre banda 2 vreo palma-doua.Parca as zice ca volanul e "usor slabit din piulita"(exagerez,dar cred ca intelegeti ideea).Poate mi se pare mie,dar directia nu mi se mai pare destul de ferma la mici corectii la vitezele alea (80+km/h).De lucrat ,lucreaza atunci cand iau de volan mai mult.

 

Cei de la BMW ES mi-au reconfirmat ca e un mic jos in caseta de directie si ca acel joc nu se simtea foarte mare,dar ar fi acolo.I-am intrebat daca aia ar fi problema,au zis ca amortizoarele fata ar fi fost primul suspect.

La o inspectie vizuala nu au vazut altceva sa sara in ochi(bielete,capete de bara,bucse,etc).

Acum...referitor la caseta de directie,din experienta ce m-ati sfatui?

Cum si unde sa o pot verifica?

Din experienta voastra,o problema la caseta ar putea da comportamentul asta?

 

Mentionez ca urmeaza sa fac si geometria in curand,dar as vrea intai sa stiu ca am toate elementele fizic ok pana la reglajele de geometrie.

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.