Jump to content

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Bun.Am revenit cu ceva vesti,proaste cam din pacate.

Povestea e un pic cam lunga...

In primul rand tin sa multumesc tuturor care au contribuit cu idei si sfaturi,le-am notat pe toate,le verific pe toate.

Ca sa raspund la ultimul post,la schimbarea amortizoarelor+flanselor la Bmw ES nu s-a descoperit asa ceva,nici eu cu ochiul liber pe sub masina sau pe la "oale" nu am vazut ceva crapat.

Ca o nota : masina o folosesc mai rar in Bucuresti,mai mult in week-end spre Urziceni(am rude)/DN2.Durerea pt mine asta e ,ca pe DN e problema,in oras problema daca nu sunt super-atent nu prea se simte mai deloc.

Un istoric ,daca conteaza la ceva,pe jantele de aliaj+anvelopele 225/45R17(sunt in carte,le am de 2 ani de noi) am fost in septembrie in Grecia(1200km) ,pe drum la dus am dat intr-o groapa mare cu dreapta fata,janta s-a strambat(posibil si cea spate-dreapta,am descoperit ulterior ca si aia era usor stramba,nu stiu daca de atunci),am mers circa 150km asa(se simtea in volan de la 80-90 vibratie) pana la destinatie si apoi returul l-am facut cu janta cu probleme pusa pe spate si cealalata(care acolo am descoperit ca era usor stramba si aia pe interior) pusa pe fata,adica 600 km asa.Se simteau in volan si asa trepidatiile alea,naiba stie,poate pt ca am mers asa atata distanta or fi crapat si amortizoarele(totusi amortizorul s-a rupt stanga-spate ,poate mai mult a fost influentat direct ala pe dreapta fata(pe partea cu groapa) de era la 58%,dar oricum,la varsta aia si km aia nu "comentam").In fine,am indreptat ambele jante ,anvelopele nu au facut galme,dupa toata asta am facut un test ,nici la 160km/h nu aveam probleme de stabilitate(sau trepidatii,etc) vizibile.

Prin septembrie/octombrie am mers mai incet pe Dn2(am prins weekenduri cu ploi,vant,vreme urata,mergeam precaut ca e si bebele in masina),si eu si sotia am simtit ceva instabilitate dar am dat vina pe drum,vant lateral,etc.

Venind iarna am luat 2 anvelope noi de iarna si le-am pus pe jantele de tabla(cele din fabrica),+celelalte 2 anvelope de iarna sunt vechi insa cel putin iarna trecuta am mers in DE si cu 205km/h in conditii excelente,de aceea nu am banuit nimic pe partea asta.

In ziua cand a plesnit amortizorul schimbasem anvelopele +jantele de aliaj de vara cu anvelopele de iarna(pe jantele lor de tabla).

Poate s-o mai fi rupt ceva/o fi facut joc vreo piesa din suspensie cat amortizorul ala nu a functionat pana sa se rupa sau cat am mers pana am ajuns la service(circa 70km),nu stiu...

 

Intamplarea face ca weekendul trecut am citit aici povestea asta sperand ca poate are ceva legatura

http://www.bmwclub.r...ui/page__st__20

Am mers la masina si spre rusinea mea(nu stiu de ce am omis treaba asta de-alungul anilor),lichidul de servodirectie era sub nivelul jojei de plastic din vas,era cam 1cm pe fundul vasului,de culoare cam maronie.

Am fost miercuri la BMW ES unde l-am schimbat ,am pus original BMW (Dextron II).

In oras nici o diferenta.

Azi am plecat iar pe DN2,cel putin pe o zona de asfalt nou,tot trebuia sa fac mici corectii,dar mai rar,cum era si in saptamanile trecute.

 

Insa cum am dat de portiuni cu asfalt vechi(valurit,peticit) iar trebuia sa corectez ,iar masina se ducea dreapta-stanga.

Am incercat ceva nou,pe la 70-80-85km/h am tinut foarte foarte fix volanul pe liniile drepte timp de 10-20 secunde si am observat urmatoarele:

1.Masina nu tine banda,merge ce merge un pic cat-decat drept si incepe sa se duca singura dreapta apoi stanga ,mai mult,mai putin,iar merge drept,iar o ia stanga iar dreapta,iar revine,aleator,cateodata se duce si 2 m !!! dreapta(asta in cateva secunde) si revine stanga mai putin,mai mult,daca ma vede cineva din spate zice ca sunt "beat" si ma plimb pe sosea,asta cu volanul tinut fix drept in tot timpul asta.Efectiv masina de pe banda 2 se duce pe 1 aproape complet ,revine pe 2,sta intre benzi o perioada iar face oscilatii ca niste "S-uri" largi, stanga-dreapta,dar complet aleatorii.Cand incepe comportamentul asta,nu stiu cat de mult se duce inspre dreapta,daca se indreapta,daca se duce apoi spre stanga,etc.

2.Daca tin sa zic la 80km/h drept volanul si masina mergea drept in secunda aia daca accelerez mai brusc in "suturi" sau o tin la podea cateva secunde(volanul ramane neclintit ,fix) masina trage stanga,se duce spre contra-sens.Am testat de mai multe ori,la fel face,chiar daca eram pe banda 1 daca accelerez se duce spre stanga si trece si de banda 2(pe contrasens) in 5-10 secunde.Daca iau piciorul in timp ce mergea spre stanga si o las in frana de motor,se indreapta si iar incepe sa faca dreapta-stanga.

Masina o am si o conduc de 6 ani,era a fost mereu "teapana" pe sosea pana la momentul septembrie-octombrie,niciodata de-alungul acestor ani nu a avut comportament macar similar ca acum.

 

Momentan ma bate gandul ,avand aici anvelopele de vara+jantele de aliaj sa le pun maine sa dau o tura pe Dn2 sa vad cum se comporta.

 

Duminica,cand ma intorc in Bucuresti,pe zone cu asfalt nou o sa incerc treaba asta cu volanul fix sa vad daca se mai plimba pe sosea tot asa.

 

I-am rugat pe mecanicii de la ES sa imi mai verifice o data jocul din caseta,mi l-au confirmat,insa au zis ca pe dreapta ar fi de schimbat si bieleta de directie si bucsa bratului superior(ar fi mai bine cu brat cu tot in opinia lor).

Am mai citit aici o problema as zice identica a unui coleg dar nu am aflat cum a rezolvat-o.

http://www.bmwclub.r...-la-denivelari/

 

Am bagat ceva peste 2000 de ron numai in ultima luna si avand in vedere ca familia s-a marit de curand nu imi permit acum sa schimb toate elementele de articulatie/directie pe incercate pana ii dau de cap :(

 

Va tin la curent daca reusesc sa fac un test si pe jantele+anvelopele de vara.

Daca mai aveti vreun sfat,avand in vedere cele de mai sus,va raman recunoscator!

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

Salut!Incearca sa verifici cat mai bine tot ce tine de trenul de rulare pe spate,mai ales ca ai lovit si cu roata spate acea groapa,este posibil si din cauza rotii spate sa te fure ,mai ales ca ai spus ca tineai de volan drept si masina era "posedata".Si pe partea fata unde a fost lovitura ,verifica cat mai bine fuzeta,sa nu fie cava stramb sau vreo bila crapata prin rulment,si daca roata se blocheaza timp de o fractiune,masina se comporta ca un senilat,vireaza in partea unde se opreste senila,in cazul tau roata.Spun "posibil" asa ca verifica bine totul.Bafta!
Link to comment
Share on other sites

Azi am profitat de vremea buna si am pus jentile+anvelopele de vara(la sfarsit le-am pus iar pe cele de iarna+jantele lor).Am facut vreo 20km de test pe DN2+Dn2A.In mare comportamentul e similar,tot se duce stanga-dreapta,de data asta parca nu asa de mult spre stanga sau spre dreapta insa sunt momente cand dupa ce s-a tot plimbat stg/dr se duce de tot dreapta sau stanga si trebuie sa corectez ca ajung in sant sau pe contrasens.

Am reusit sa filmez un sector(pe anvelopele de vara) :

 

https://www.youtube....h?v=dHQjhWxSGO8

Nu se vede prea bine,dar mai ales momentele cand o ia mult spre stanga/dr si trebuie sa corectez repede sunt destul de vizibile.La volan se simte mult mult mai rau decat ce vedeti in filmul asta.

Am mai tras pe la 100-110 de volan-stg/dr,masina sta binisor ,nu are balans(deci amortizoarele lucreaza ok cred) dar in rest nu tine linia dreapta.

 

Am reusit sa il pun si la 4x viteza.Eu intervin doar cand masina ajunge prea aproape de acostament sau pe contrasens,in rest volanul e fix.

https://www.youtube....eature=youtu.be

 

M-am uitat la toate rotile,am tras de brate,etc,la bratele superioare fata mi s-a parut ca le puteam roti cu o mana cateva grade stg-dreapta,ca si cand bucsile lor ar fi fost mai maleabile,nu stiu daca asa ar trebui sa fie.

Am notat o lista mare de lucruri de verificat,o sa dau o fuga la service sa le luam pe rand la verificat.

Edited by AdrianHH
Link to comment
Share on other sites

Azi am profitat de vremea buna si am pus jentile+anvelopele de vara(la sfarsit le-am pus iar pe cele de iarna+jantele lor).Am facut vreo 20km de test pe DN2+Dn2A.In mare comportamentul e similar,tot se duce stanga-dreapta,de data asta parca nu asa de mult spre stanga sau spre dreapta insa sunt momente cand dupa ce s-a tot plimbat stg/dr se duce de tot dreapta sau stanga si trebuie sa corectez ca ajung in sant sau pe contrasens.

Am reusit sa filmez un sector(pe anvelopele de vara) :

 

https://www.youtube....h?v=dHQjhWxSGO8

Nu se vede prea bine,dar mai ales momentele cand o ia mult spre stanga/dr si trebuie sa corectez repede sunt destul de vizibile.La volan se simte mult mult mai rau decat ce vedeti in filmul asta.

Am mai tras pe la 100-110 de volan-stg/dr,masina sta binisor ,nu are balans(deci amortizoarele lucreaza ok cred) dar in rest nu tine linia dreapta.

 

Am reusit sa il pun si la 4x viteza.Eu intervin doar cand masina ajunge prea aproape de acostament sau pe contrasens,in rest volanul e fix.

https://www.youtube....eature=youtu.be

 

M-am uitat la toate rotile,am tras de brate,etc,la bratele superioare fata mi s-a parut ca le puteam roti cu o mana cateva grade stg-dreapta,ca si cand bucsile lor ar fi fost mai maleabile,nu stiu daca asa ar trebui sa fie.

Am notat o lista mare de lucruri de verificat,o sa dau o fuga la service sa le luam pe rand la verificat.

Bucsele de la bratele fata....cum sunt? Alea daca sunt uzate iti afecteaza directia (insa ar trebui sa fie praf facute)- la franare brusca de la 130-150 la 40-50 cum se comporta? nu incepe sa iti traga volanul stanga-dreapta destul de tare?

Link to comment
Share on other sites

Din ce vad situatia e grava, si mai mult ca sigur ca rotile de pe fata sint in forma de V, sau daca roata de pe spate se misca cum vrea ea.

Ceva asemanator am avut eu la masina , in sensul ca la viteze mari, si mai ales la acceleratii mari, aveam senzatia ca rotile din fata sunt in aer, si nu am controlul lor.

La mine capetele de bara (aveau joc mic dar deajuns sa faca neplaceri) + amortizoarele au fost cele care au contribuit la instabilitatea masinii.

Acelasi lucru il obtii daca ai rotile pe fata in forma de V., oricum ai mare curaj sa mergi asa.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

La Multi Ani !!!

 

Am revenit cu informatii.

Am fost saptamana trecuta la Filaret,

Acolo s-a testat toata suspensia,directia,etc.

S-au gasit 2 probleme:

1.Ax inferior volan

Piesa 1 de aici

http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=UF11&mospid=48922&btnr=32_1516&hg=32&fg=30

...are joc in articulatii si trebuie schimbata.

2.Caseta de directie pe langa jocul care a tot fost detectat ,se blocheaza din cand in cand si asta provoaca acel comportament al masinii.

3.Anvelope iarna 2 buc noi.Astea le-am cumparat deja,am ales Nokian WR D3 205/55R16,mai ramane sa le pun pe jante.

 

Costurile,cel putin pt caseta sunt f mari,cca 5600 ron caseta si 1100 ron axul.

Axul nu exista pe aftermarket,doar pe original,sub 1000 nu l-am gasit pe nicaieri.Ramane ori asa ,ori sa caut pe la dezmembrari.Cred ca am dat vreo 20 de telefoane pe la firme de dezmembrari si particulari,doar pe la 150E sh am gasit,absolut absurd pretul.Ca o paranteza,foarte,dar ma repet,foarte putine seria 1 la dezmembrari,cel putin pe zona buc-ilfov.

Din una in alta am descoperit dupa part nr. ca se foloseste la multe modele de E90,asa ca mai incerc zilele astea.Inca nu sunt convins daca e o idee buna sa pun unul sh,poate sa fie unul la pret bun si in stare perfecta.

Cat despre caseta,am gasit o oferta buna (reconditionata din fabrica) cu,caseta veche la schimb.

Dupa ce schimb astea,fac o geometrie si vedem cum iese.

Va tin la curent.

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Costurile,cel putin pt caseta sunt f mari,cca 5600 ron caseta si 1100 ron axul.

Axul nu exista pe aftermarket,doar pe original,sub 1000 nu l-am gasit pe nicaieri.Ramane ori asa ,ori sa caut pe la dezmembrari.Cred ca am dat vreo 20 de telefoane pe la firme de dezmembrari si particulari,doar pe la 150E sh am gasit,absolut absurd pretul.Ca o paranteza,foarte,dar ma repet,foarte putine seria 1 la dezmembrari,cel putin pe zona buc-ilfov.

Din una in alta am descoperit dupa part nr. ca se foloseste la multe modele de E90,asa ca mai incerc zilele astea.Inca nu sunt convins daca e o idee buna sa pun unul sh,poate sa fie unul la pret bun si in stare perfecta.

Cat despre caseta,am gasit o oferta buna (reconditionata din fabrica) cu,caseta veche la schimb.

Dupa ce schimb astea,fac o geometrie si vedem cum iese.

Va tin la curent.

 

Cauta piese la MSasha.

 

Vad ca merge si caseta de pe E90 cu motoare in 4 pistoane: http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?part=32106765013&showus=on&showeur=on

 

Foarte putini oameni isi schimba caseta de directie cu una oua pentru ca pretul e prohibitiv.

Poti gasi o caseta sh in stare buna.

La fel si cu axul de coloana de directie.

 

Cu reconditionarea vezi sa nu fie un pret mic. Adica nu sub 1000 de lei. Daca vor putini bani, inseamna ca nu folosesc un kit de reparatie calitativ ci il fabrica ei la strung din poliuretan. Fiabilitate foarte scazuta in timp.

 

E interesant de vazut daca nu cumva pompa de servo se blocheaza. Mai ales daca ai mers cu nivel scazut de lichid de servodirectie.

Casete de directie care sa se blocheze? Destul de rare cazuri. Pe de alta parte, pompe de servo sunt multe care fac asa.

Link to comment
Share on other sites

Inca o data va multumesc pt tot sprijinul(inclusiv @Service Premium si pt suportul@telefon).

Am revenit cu,ceva informatii.

Am ales varianta de care spuneam ,caseta reconditionata in fabrica cu,cea veche la schimb,insa a trebuit sa tin peste 1 saptamana masina blocata.

In toata perioada asta am tot sunat la aproape toate service-urile de pe forum de aici,cat si altele independente.

Cu parere de rau,spun ca in Romania cel putin ,la maxim 2-3 am gasit intelegere si preturi normale.

Nu stiu daca are rost sa fac reclama negativa insa am ramas profund dezamagit de tarifele uriase ale unor service-uri(nu musai de pe aici) de chiar de imi venea in acel moment sa ma duc la reprezentanta fara ezitare.

Am dat de destui care au tot strambat din nas ca nu se poate tine masina pe rampa X zile,ca nu o pot scoate afara ,ca nu au pe ce sa o ridice,ca nu au asfalt afara ci doar pavaj si cricul hidraulic are roti mici si nu poate fi folosit,ca pot face rost de o caseta de directie de imprumut cat sa o scoata afara din service dar platesc eu transportul ei("culmea ajutorului"...ma mir ca nu au zis ca trebuie nustiu ce cheie si trebuie sa o cumpar eu) si multe multe alte balarii de imi pierdusem rambdarea de multe ori.

In fine,am dat de un service din reteaua ... (pm pt cine e interesat ca sa nu fie considerata reclama) care era relativ aproape de casa,tarif bun,cu factura si cel mai important ,avea hala mare(incuitata noaptea) unde masina a stat tot timpul.

Am schimbat caseta,axul inferior(care ,in opinia lor nu avea cine stie ce joc,doar ca articulatia de jos era foarte bleaga,nu opunea deloc rezistenta si in plus a iesit f f greu) si bineinteles lichidul de servo.

Apoi am fost la Filaret (la recomandarile multera de aici,multumesc pe aceasta cale)unde am facut geometria.S-a facut cu sistemul KDS II.A costat 247 ron.Amabili cei de acolo.S-a aliniat frumos si volanul,nu mai sta deloc stramb.

Dupa un test prin oras pare sa fie ok.

Am facut week-endul asta si un test in afara orasului,cca 100km,am mers cu 90-130km/h.

Pe zonele cu asfalt bun totul e ok,masina sta dreapta,volanul sta drept.

In zonele cu asfalt prost ,cu 2 exceptii/unde inca nu stiu daca nu cumva era mult prea denivelata soseaua(o data am simtit ca da sa faca usor stanga-dreapta dar a fost ceva de moment,alta data a mers drept mult mult timp si dupa un hop a tinut-o spre stanga usor) masina pare ca nu mai valseaza(testul facandu-se cu volanul perfect fix,fara corectii).

Vreau sa mai incerc si pe autostrada si alte dn-uri perioada asta insa cel putin la prima vedere problema pare sa se fi remediat.

 

Una peste alta,dupa vreo 4700 ron si circa 2 luni lucrurile par sa se fi asezat la normal :)

Ce sa zic,aveti grija de masinile voastre, sa nu aveti grija apoi de portofel :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.