Jump to content

Problema NOX/ Catalytic converter bmw 318i E90


NSamy

Recommended Posts

Salut tuturor,

 

Masina in discutie este un 318i, cu motor N43B20A de 105kw. 45.000 km din 2008. Acum 2 saptamani s-a aprins simbolul de Check engine, initial cel mare din bord (http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=135603&stc=1&d=1205184210) afisand si eroare pe iDrive, masina tremurand la relanti, iar turatia nu era constanta. Dupa repornire a disparut simbolul check engine, motorul mergea perfect, insa s-a aprins martorul mic pentru motor http://www.xbimmers.com/forums/attachment.php?attachmentid=314041&stc=1&d=1255274131

La diagnoza a afisat:

30EA DME DENOX CATALYTIC CONVERTER, SULPHURIZED

 

Mecanicul a zis ca e foarte posibil ca din cauza distantelor foarte scurte pe care este folosita (este a doua masina si am facut in medie cam 8000 km pe an, majoritatea urban) este posibil ca sa se fi infundat catalizatorul si ca ma sfatuieste sa plec la un drum mai lung si sa o turez sa se curete. Am fost la plimbare, iar becul nu s-a mai aprins pana astazi (dupa o saptamana). De data aceasta doar martorul cel mic din bord, fara eroare in iDrive si fara modificari in functionarea motorului.

 

Ce ar fi de facut in aceasta situatie? Daca ma duc la reprezentata sigur solutia o sa fie sa iau alt catalizator si am inteles ca este undeva la 4000 ron doar piesa fara montaj. Mi se pare ciudat ca dupa 45000 km sa se strice.

 

Astept orice sfar/idee. Va multumesc mult!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Multumesc mult pentru informatii! Becul nu s-a mai aprins in ultima perioada. Intre timp am facut doua drumuri mai lungi si am mers turat. Intre timp am observat un comportant ciudat al indicatorului de consum instant: in cazul in care masina decelereaza, acul sta in mod normal in jur de 0, insa in cazul in care franez si opresc, indicatorul ajunge la 10 L/100 apoi coboara imediat la 0. Nu am observat sa se fi intamplat la fel si inainte de incidentul cu becul pentru motor. E posibil sa fie normal?
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Update dupa 8 luni si 5000km: Masina a mers perfect, nu am avut probleme cu exceptia unui miros usor neplacut de ulei ars aparut ocazional. Am fost la mecanic si a zis ca e cazul unei pierderi mici de ulei care se curge pe galeria de evacuare si se incalzeste, insa probabil a fost un caz izolat si nu merita stresul. Nivelul de ulei nu a scazut deloc.

 

Aseara s-a aprins din nou becul de motor, deci o sa ma duc iar la service.

 

Stie cineva ceva legat de un posibil update la ECU? Din cele citite pe forumuri externe am inteles ca e posibil ca acesta sa fie benefic, alaturi bineinteles de schimbarea eventualelor piese?

 

Multumesc mult pentru ajutor!

Link to comment
Share on other sites

la mine pe tester imi aparea aleator senzor nox,pe bord nu imi aparea nimic,am schimbat toate cele 4 bobine si bujiile si nu a mai aparut,ca si simpton la plecarea de pe loc parca nu avea suficienta puere,se plafona dupa care tragea iar,iar cand mergeam subturat trepida la acceleratie in special cand acceleram lin,la accelerari mai bruste nu se simtea nimic. Edited by ovy318i
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Ovy, multumesc mult pentru sfaturi.

 

Revin cu informatii noi, in urma diagnozei au aparut erorile:

 

2A99 Camshaft Sensor

2A87 Vanos Exhaust

30E0 NOX sensor

 

Cea de catalizator nu mai era inregistrata.

O sa incerc inlocuirea bujiilor (bobinele au fost inlocuite acum 2 ani in baza unui recall bmw).

 

In plus, se pare ca pierderea de ulei s-a agravat si trebuie verificat si acest aspect.

 

O sa imi fac si o programare la reprezentanta pentru update la software. Am inteles ca dureaza mult, dar sper sa merite.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Revin cu informatii.

 

Am fost la un alt mecanic pentru inca o parere. Pe tester au aparut decat 2 erori legate de vanos. Mecanicul a zis clar ca sunt din cauza distributiei si ca trebuie schimbata, insa fara a face vreo alta verificare...

 

Nu ar fi neaparat o problema schimbarea distributiei, insa nu se poate sa nu fie ea problema? Nu exita o modalitate de a fi verificata distributia, inainte de a o schimba?

 

Imi e teama sa nu incep sa schimb piesele aiurea, fara a rezolva de fapt problema in sine.

 

Va multumesc pentru orice sfat!

Edited by NSamy
Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Salut, ai rezolvat problema?eu la fel patesc, am eroarea cu denox catalytic converter sulphurized am sters eroare la diagnoza apoi am mers turat cu3,500 turatii timp de vreo 40 min...dupa 2 saptamani la fel , variaza turatia la relanti si cateodata nu trage, cateoda se aprinde check engine portocaliu si se stinge . Multumesc ( bmw320i,E93, N43
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Salut,

Am facut aseara o diagnoza cu Carly si am gasit si eu eroarea 0030EA DeNOx catalyst sulfuric.

Dupa ce am cautat pe net am gasit postul asta This indicates the NOx cat is sulphur saturated so needs regenerating unde explica cum sa regenerezi catalizatorul NOX:

-rulezi cu viteza de cel putin 110km/h timp de cel putin 25 de minute cu rezervorul peste jumatate plin (cel mai sigur sa fie plin) si regenerarea se face automat intre timp. Regenerarea se poate initia si din soft dar tot va trebui sa rulezi in parametrii de mai sus.

Acum... eu sunt la 100km de cea mai apropiata autostrada, unde as putea realiza in siguranta regenerarea.

Daca cineva face aceasta regenerare si ne poate da un feedback ii multumesc de pe-acum anticipat :thumbsup:

Stima

Link to comment
Share on other sites

Revin cu informatii.

 

Am fost la un alt mecanic pentru inca o parere. Pe tester au aparut decat 2 erori legate de vanos. Mecanicul a zis clar ca sunt din cauza distributiei si ca trebuie schimbata, insa fara a face vreo alta verificare...

 

Nu ar fi neaparat o problema schimbarea distributiei, insa nu se poate sa nu fie ea problema? Nu exita o modalitate de a fi verificata distributia, inainte de a o schimba?

 

Imi e teama sa nu incep sa schimb piesele aiurea, fara a rezolva de fapt problema in sine.

 

Va multumesc pentru orice sfat!

Se poate verifica orice doar daca se vrea, lant patine, intinzator. In primul rand va trebui verificat vanosul ca parte mecanica si apoi distributia.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 years later...
On 9/28/2016 at 6:20 AM, cristianro said:

Se poate verifica orice doar daca se vrea, lant patine, intinzator. In primul rand va trebui verificat vanosul ca parte mecanica si apoi distributia.

Cum e cu regenerarea aceea până la urmă? Trebuie mers constant fara sa scazi nici măcar 1 secundă viteza sub 110 timp de 30 min?

Link to comment
Share on other sites

Salut ,

Nu e problema daca scazi doar ca se opreste regenerarea dar cand atingi iar viteza porneste din nou, asta am observat eu cand am pornit desulfurizarea cu INPA si am urmarit pe laptop ce se petrece pe acolo si da citeste cu atentie link ul de mai sus indicat de HitmaNLive stie bine despre ce este vorba

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.