Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Daca mai conteaza, in manualul de E46 este trecut ca:

 

316i

5M - 11,2 / 5,9 / 7,9

A - 12,8 / 6,7 / 9,0

 

318i

5M - 11,3 / 6,0 / 8,0

A - 13,0 / 6,9 / 9,2

 

320i

5M - 12,2 / 6,9 / 8,9

A - 13,1 / 7,3 / 9,4

 

325i

5M - 12,8 / 6,9 / 7,2

A - 13,5 / 7,2 / 9,5

5M xi - 13,2 / 7,5 / 9,6

A xi - 14,2 / 8,0 / 10,3

 

330i

5M - 12,8 / 6,9 / 9,1

A - 14,0 / 7,0 / 9,6

5M xi - 13,3 / 7,4 / 9,6

A xi - 14,4 / 7,8 / 10,3

 

320d

5M - 7,7 / 4,5 / 5,7

A - 9,2 / 5,6 / 6,9

 

330d

5M - 9,2 / 5,3 / 6,7

A - 11,1 / 6,2 / 8,0

5M xi - 10,1 / 6,2 / 7,6

A xi - 12,0 / 6,8 / 8,7

Link to comment
Share on other sites

Pai sa ne lumineze cei cu hidrautomate :blink:

Ca apesi pedala si nu neaparat ana in podea, ci doar mai brusc, este metoda prin care faci kickdown din cate am inteles. Si am dedus doar eu, nu toata lumea, am si zis mai sus.

9947[/snapback]

 

 

Cred ca se refera la astea turbo... pana intra turbina

Link to comment
Share on other sites

Realitatea este urmatoarea:

1. ai condus o masina cu cutie automatica cu doua ambreiaje hidraulice... nimic mai mult... insa aceasta cutie BMW Steptronic a reusit o performanta intr-adevar de admirat... este extrem de asemanatoare cu o cutie Segventiala SMG2... schimbarea se face la fel... startul de pe loc se face la fel... adaptarea la stilul de mers este aceeasi... are foarte multe lucruri sportive "instalate" care pana acum nu existau in cazul unei cutii hidramate clasice... dar la origine este o cutie pe ulei... mult ulei... alunecare perpetua.

 

2. cand vei conduce si originalul... adica cutia Segventiala SMG... care costa de doua ori mai mult... atunci vei vedea adevarul... vei vedea ca un BMW SMG poate sa mearga la fel ca respectiva automatica care ai testat-o si in plus fuge mult mai tare... Cutia automatica hidraulica Steptronic in continuare pierde putere... pentru ca asta este principiul de functionare... tractiunea se dasfasoara liniar fara bruscari "intr-o baie continua de ulei"... dar cuplul rezultat la roti este cu 10% mai mic decat in cazul unei manuale sau Segventiale autentice cu ambreiaj uscat...

 

Culmea este ca eu sunt de acord cu condusul cu un singur picior... dar SMG nu hidraulica de mosh... pentru ca asa este si in Formula 1... nu sunt eu mai pilot sa zic ca e manuala mai buna ca d'asta avem doua picioare... ba mai mult din contra mi-as exersa franarea DOAR cu stangul ca in karting... si in Formula 1... asa vad eu viitorul SMG, ambreiaj uscat si franare cu stangu... din pacate banii sunt inca o problema... SMG-ul este inca scump.

 

Ceea ce vreu eu sa nu se treaca cu vederea de catre pasionatii de hidraulice dintr-un orgoliu nejustificat... este sportivitatea masinii... atata timp cat dau o gramada de bani pe o masina... de ce sa am 10% mai putina putere decat ar putea? de ce sa consume mai mult decat ar fi necesar pentru puterea aia? Asta-i adevarul... ce s-o mai invartim... vrei hidraulica sa nu simti cand schimba vitezele... nu mai spune ca fuge tare masina... o manuala sau o cutie SMG fuge cu 10% mai tare cu acelasi motor.

 

-Singura alegere fara compromisuri este cutia Segventiala SMG2 de la BMW.

-Daca vrei sport si n-au segventiala in dotare inca... atunci manuala clasica este mai buna.

-Daca nu vrei sportivitate, dar vrei lux si confort fara smucituri atunci automata Steptronic e cea mai buna.

7890[/snapback]

 

parerea mea este ca tu ori nu folosesti prea des frana de motor, ori nu stii ce e aia si cat de mult de ajuta

Link to comment
Share on other sites

parerea mea ca masinile automatice sunt pt femei, handicapati si lenesi. nu poti sa dai nici totul din ele. Am votat manuala... nu sunt foarte familiar cu SMG`ul.. nam condus decat manuala, automata si tiptronic

14853[/snapback]

 

 

Ce pareri interesante ai.Daca ai putea sa ti le manifesti si fara sa jignesti pe cineva ce bine ar fi.

Link to comment
Share on other sites

parerea mea ca masinile automatice sunt pt femei, handicapati si lenesi. nu poti sa dai nici totul din ele. Am votat manuala... nu sunt foarte familiar cu SMG`ul.. nam condus decat manuala, automata si tiptronic

14853[/snapback]

nu stii ce vorbesti....probabil ai condus toata viatza manuala si asa prin fatza blokului cite un audi automat....de ce crezi tu ca cel mai puternic diesel de serie de la BMW 535 d se vinde numai cu cutie automata? e pt femei si handicapati?hb nai ce spectacol poti face cu o transmisie automata....imagineazati cerculetele cum le faci cu acceleratia in blana dar in treapta a2a sau a 3a...eu cu automata in cerculetze aveam 200 km/h pe bord ca schimba toate treptele si sa vezi ce fum iesea......

Link to comment
Share on other sites

nu stii ce vorbesti....probabil ai condus toata viatza manuala si asa prin fatza blokului cite un audi automat....de ce crezi tu ca cel mai puternic diesel de serie de la BMW 535 d se vinde numai cu cutie automata? e pt femei si handicapati?hb nai ce  spectacol poti face cu o transmisie automata....imagineazati cerculetele cum le faci cu acceleratia in blana dar in treapta a2a sau a 3a...eu cu automata in cerculetze aveam 200 km/h pe bord ca schimba toate treptele si sa vezi ce fum iesea......

14861[/snapback]

Calmati-va! :blink:

Link to comment
Share on other sites

Am gasit un 325i '90 de vanzare impecabil "dar" cu cutie automata.. "Yuk, ce naspa, pacat de asa frumusete de masina" - asta a fost primul gand

Si banuiesc ca 99% din romani au gandul asta la auzul sintagmei "cutie automata"

 

Am stat insa de vorba cu proprietarul si mi-a zis ca cutiile dela BMW sunt mai bune decat cele dela alte masini, practic nu mai e acea senzatie ca iti schimba cand are ea kef; tipul zicea ca poate skimba vitezele si la 1700rpm daca vrea...

 

Ma rog, ce vreau io sa intreb de fapt: am aflat tarziu ca automatele mai au si un "321" sau "4321".

Se pot folosi frecvent aceste trepte (pozitii) sau se strica cutia?

 

Exemplu concret (dat de toti dusmanii automatei):

Sunt in curul unui camion care merge cu 70Km/h. Io vreau sa il depasesc cu a 3-a, dar nu pot acum, vin mai multe masini depe contrasens

Normal, cat stau in spatele lui cutia va skimba intr-a 4-a, nemaisesizand o apasare puternica a acceleratiei.

In momentul in care vrei sa depasesti, apesi pedala un pic mai tare si te trezesti ca iti skimba ea intr-a doua - not good, chiar nu era cazul la un 325i, mergea si cu a 3-a

Sau te trezesti ca nu mai skimba, si cand se ingroasa gluma, o apuca skimbatul - not good again

 

So,

1. Se poate folosi frecvent blocarea intr-o anumita treapta?

2. Pot folosi in oras treptele 1, 2, 3, 2, 3, D, 3, 2, 3, 2, 3, D, 3, 2, 1 ??

Link to comment
Share on other sites

Am gasit un 325i '90 de vanzare impecabil "dar" cu cutie automata.. "Yuk, ce naspa, pacat de asa frumusete de masina" - asta a fost primul gand

Si banuiesc ca 99% din romani au gandul asta la auzul sintagmei "cutie automata"

 

Am stat insa de vorba cu proprietarul si mi-a zis ca cutiile dela BMW sunt mai bune decat cele dela alte masini, practic nu mai e acea senzatie ca iti schimba cand are ea kef; tipul zicea ca poate skimba vitezele si la 1700rpm daca vrea...

 

Ma rog, ce vreau io sa intreb de fapt: am aflat tarziu ca automatele mai au si un "321" sau "4321".

Se pot folosi frecvent aceste trepte (pozitii) sau se strica cutia?

 

Exemplu concret (dat de toti dusmanii automatei):

Sunt in curul unui camion care merge cu 70Km/h. Io vreau sa il depasesc cu a 3-a, dar nu pot acum, vin mai multe masini depe contrasens

Normal, cat stau in spatele lui cutia va skimba intr-a 4-a, nemaisesizand o apasare puternica a acceleratiei.

In momentul in care vrei sa depasesti, apesi pedala un pic mai tare si te trezesti ca iti skimba ea intr-a doua - not good, chiar nu era cazul la un 325i, mergea si cu a 3-a

Sau te trezesti ca nu mai skimba, si cand se ingroasa gluma, o apuca skimbatul - not good again

 

So,

1. Se poate folosi frecvent blocarea intr-o anumita treapta?

2. Pot folosi in oras treptele 1, 2, 3, 2, 3, D, 3, 2, 3, 2, 3, D, 3, 2, 1 ??

14946[/snapback]

daca cutia fuctioneaza cum trebuie( nu e stricata ......sau are uleiu si filtru la timp schimbate cam la fiecare 70 de mii de km)va schimba f bine in orice situatie ( face kickdown etc..) daqca sa zicem stai in 3 ea va merge normal pina in treapta a 3a unde nu mai schimba mai departe...d 4 3 2 1 cel mai bine le folosesti iarna ca sa faci frina de motor....atentie..daca ai sa zicem 60km/h si dai schimbatoru direct in 1 frina de motor va fi prea puternica si va fugi de spate...totusi nu teas sfatui sa cumperi o masina asa veche cu cutie automata deoarece poti avea surprize ...chiar daca este de bmw...nu stii daca a fost intretinuta corespunzator daca i sa facut schimbu de ulei si filtru....trebuie sa fii foarte atent...dar daca merge bine, si a fost intretinuta nu ai de ce sati faci probleme...exemplu tau cu camionul se preteaza la cutii de alte masini sau la cutii de bmw dar cu probleme :)....bafta oricum :blink:

Link to comment
Share on other sites

cutiile automatice sunt mult mai puternice decat cele manuale :blink: uitate la Mercedes AMG. Daca motorul are deajuns torque nu vad de ce sa conduci masina manuala. Soselele nu sunt un race track, daca ai o masinutza pentru autocross sau race track work yeah ....buy a manual ..dar in cazul meu imi place sa beau cafeaua dimineatza in masina fara sa o vars pe mine, imi place sa ma suga una cat timp conduc fara sa fiu intrerupt la schimbat de viteze, imi place in traffic sa fiu relaxat decat sa schimb 1a 2a 1a 2a si sa patinez ambreaju intre, imi place cand sunt pe cruise control sa nu ma deranjeze cutia manuala, imi place consumul mic al cutiei automatice in afara de oras (mai mult contuc pe autostrazi). Pentru jumatea de secunda in care una manuala e mai rapida ca una automatica ... pleaseee! Iarna sau pe ploaie ash conduce o masina automatica de o mie de ori mai bine ca cea manuala. Totzi producatori de masini se muta spre steptronic, smg, tiptronic etc etc ...aka cutii automate cu over-ride manual. Este foarte simplu de implementat si traction controll pe masinile automate, potzi controla slip'ul la torque converter inloc sa tai benzina sau scanteia.

 

Zilele cutiei manuale sunt numarate, mai ales in tzarile dezvoltate. XR6ul meu e manual .... daca ar fii automat sigur ash scoate mai mult decat 11.9 sec pe 400metri. Singura folosintza care o vad la masinile manuale e ca cei cu "calutzi" putzini pot fortza the living shit out of the engine sa faca si ei un cerculetz sau sa scartzaie o roata sa dovedeasca lumii ca intradevar e spatziu de inchiriat imens intre urechile lor. Sa fim serios ... masina tre sa fie cat mai comoda de a te duce de la A la B.

 

I stick to auto's i like them for everyday driving, daca ies la un track work sau autocross iau XR6'u, cu toate da daca BMWul e numai 1.2 secunde mai incet pe autocross decat XR6ul.

 

La cutii automate potzi sa schimbi vitezele si manual daca itzi place, mai ales cutiile BMW de 5 viteze. La autocross eu o las pe amea in winter mode pe 2 si nu am nici o problema, poate odata sau de 2 ori ajunge la redline si sare singura in 3 apoi napoi in 2 dar la autocross nu ajung peste 90km/h anyway so e ok. E funny sa ii vezi pe cei cu manuale cum buleste downshiftu ca se caca pe ei cu heel-toe samd. Deobicei cei cu automatice la noi sunt mai rapizi la autocross de la primul con la ultimul, doar la take off manuala te ajuta dar daca greseste ala cu manuala o schimbare de viteza lai luat imediat.

Edited by XR6
Link to comment
Share on other sites

Am stat insa de vorba cu proprietarul si mi-a zis ca cutiile dela BMW sunt mai bune decat cele dela alte masini, practic nu mai e acea senzatie ca iti schimba cand are ea kef; tipul zicea ca poate skimba vitezele si la 1700rpm daca vrea...

 

Ma rog, ce vreau io sa intreb de fapt: am aflat tarziu ca automatele mai au si un "321" sau "4321".

Se pot folosi frecvent aceste trepte (pozitii) sau se strica cutia?

 

Exemplu concret (dat de toti dusmanii automatei):

Sunt in curul unui camion care merge cu 70Km/h. Io vreau sa il depasesc cu a 3-a, dar nu pot acum, vin mai multe masini depe contrasens

Normal, cat stau in spatele lui cutia va skimba intr-a 4-a, nemaisesizand o apasare puternica a acceleratiei.

In momentul in care vrei sa depasesti, apesi pedala un pic mai tare si te trezesti ca iti skimba ea intr-a doua - not good, chiar nu era cazul la un 325i, mergea si cu a 3-a

Sau te trezesti ca nu mai skimba, si cand se ingroasa gluma, o apuca skimbatul - not good again

 

So,

1. Se poate folosi frecvent blocarea intr-o anumita treapta?

2. Pot folosi in oras treptele 1, 2, 3, 2, 3, D, 3, 2, 3, 2, 3, D, 3, 2, 1 ??

14946[/snapback]

 

La orice automata poti schimba la 1700. Sau mai bine zis pe la 1700, ca nu e ca la manuala sa te poti opri la fix.

De schimbat iti schimba in functie de cum te infingi. Daca ai calcat o sa retrogradeze.

 

1. Da, e ca la manuala. Problema e ca de obicei sunt mult mai lungi treptele si e ciudat la inceput.

2. Le poti folosi oriunde.

Link to comment
Share on other sites

Orice specificatie de 0-100 la automata e sensibil mai mare (dar totusi mai mare) decat pentru manuala. Plus ca automata aduce kile in plus.

14965[/snapback]

 

 

Serios? de ce cele mai rapide masini pe 400m folosesc cutii de 2 viteze automate? XR6ul meu are (depinde de vremea de afara ca e turbo) intre 400 si 500 kw la rotzile din spate. Cu cutie manuala nu pot sa trec de 11.9sec iar amici cu la fel de tuning ca mine zboara pe langa mine cu 11.6 si 11.7 sec. Mai e si problema ca daca incerc mai mult se rupe cutia plus ambreajul miroase urat de tot dupa 2 ture de 400m. Sa nu uitam ca la manuale timpul in care schimbi o viteza e cam juma de secunda in care o automata il schimba in .2 de secunda.

 

La masinile standard yeah ...manualele sunt mai rapide pana la 100km/h sau 400m dar numai pentru ca au lansarea mai rapida, uitate la terminal speed si vei vedea ca automaticele au terminal speed mai mare la lina de 400m decat manualele.

 

Nu vreau sa dau lectzii de drag racing dar din cat timp am pierdut (si bani) la drag strips sa uns ceva de mine

Link to comment
Share on other sites

La masinile standard yeah ...manualele sunt mai rapide pana la 100km/h sau 400m dar numai pentru ca au lansarea mai rapida, uitate la terminal speed si vei vedea ca automaticele au terminal speed mai mare la lina de 400m decat manualele.

14974[/snapback]

 

Defineste masina standard.

In legatura cu afirmatia cu timpul sensibil mai mare pentru 0-100km/h, se poate scana si pagina din manual pentru specificatiile de la 540i sau 330i.

 

Si 2) o intrebare, masina ta cu manuala ajunge mai repede 0-100km/h decat daca ai fi avut automata?

Link to comment
Share on other sites

Am gasit un 325i '90 de vanzare impecabil "dar" cu cutie automata..

 

Daaa, am cumparat pana la urma masina.. se prezinta intr-o stare destul de buna, dar am o problema mare de tot; sa va explic:

 

In momentul in care dau intr-o groapa (mica, nimic deosebit.. 1-2-3 cm adancime) masina fuge de fund destul de tare.. de fapt nu fuge de fund, fuge cu totul dar isi revine imediat

Cel care mi-a vandut-o mi-a zis ca asa fac masinile cu cutii automate!!! Ma rog, greu de crezut, dar poate cei care ati mai condus imi puteti confirma sau infirma..

 

Am verificat spatele, nu sunt probleme (amortizoarele sunt ok, arcurile nu sunt rupte)

La drum intins, daca tragi de volan stanga-dreapta (ca si cum ai verifica directia) nu face figuri, sta ok pe sosea

 

Si, ca sa fie tacamul complet, azi eram intr-o curba destul de lejera, luata cam cu 80; inainte de curba am accelerat putin (depaseam pe dreapta pe unu') si mi-a schimbat automat dintr-a 4-a intra 3-a (nici o problema pana aici)

Am continuat accelerarea (repet, nu era o accelerare violenta) si aproape de iesirea din curba a skimbat la loc in a 4-a; eh, in momentul ala aproape ca am pierdut controlul, spatele mi-a fugit ingrozitor! WTF?

 

Intr-un fel e normal ma gandesc sa se intample asa.. una din regulile skimbarii vitezelor era sa nu o faci niciodata in curbe.. dar, totusi, reactia masinii a fost mult prea violenta!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.