Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

asta ca sa nu iei mana de pe volan si sa te poti concentra doar la viraj :blink:

16393[/snapback]

 

nu e adevarat, asta e ca inainte de sa ajungi in curba tre sa fii in viteza potrivita pentru maxima tractziune si viteza prin apexul curbei. In curba nu se franeaza si nici nu se chimba nici o viteza deoarece strica balansul suspensiei. Asta daca esti un sofer de performantza si tragi de masina, daca nu .... conduci cum vrei.

Link to comment
Share on other sites

nu e adevarat, asta e ca inainte de sa ajungi in curba tre sa fii in viteza potrivita pentru maxima tractziune si viteza prin apexul curbei. In curba nu se franeaza si nici nu se chimba nici o viteza deoarece strica balansul suspensiei. Asta daca esti un sofer de performantza si tragi de masina, daca nu .... conduci cum vrei.

explica-mi atunci, te rog, cum iei o curba de 360 grade cu o inclinare de 15% (in orice directie vrei tu) care se desfasoara pe o lugime de 1-200 m :blink:

Link to comment
Share on other sites

Serios? de ce cele mai rapide masini pe 400m folosesc cutii de 2 viteze automate? XR6ul meu are (depinde de vremea de afara ca e turbo) intre 400 si 500 kw la rotzile din spate. Cu cutie manuala nu pot sa trec de 11.9sec iar amici cu la fel de tuning ca mine zboara pe langa mine cu 11.6 si 11.7 sec.  Mai e si problema ca daca incerc mai mult se rupe cutia plus ambreajul miroase urat de tot dupa 2 ture de 400m. Sa nu uitam ca la manuale timpul in care schimbi o viteza e cam juma de secunda in care o automata il schimba in .2 de secunda.

 

La masinile standard yeah ...manualele sunt mai rapide pana la 100km/h sau 400m dar numai pentru ca au lansarea mai rapida, uitate la terminal speed si vei vedea ca automaticele au terminal speed mai mare la lina de 400m decat manualele.

 

Nu vreau sa dau lectzii de drag racing dar din cat timp am pierdut (si bani) la drag strips sa uns ceva de mine

14974[/snapback]

 

Masina mea este mai rapida la 100km/h cu cutie auto dar aste e irelevant deoarece cu 400 kw la rotzile din spate. O cutie auto la care valva care deschide pasajul de ulei sa schimbe viteza este modificata schimba vitezele extrem de rapid pe cand cat de rapid vei fii tu tot itzi ia jumate de secunda sa bagi ambreaju sa schimbi o viteza. La 0-100 nu e problema ca prinzi 100km/h in prima viteza, de aia sunt masinile manuale mai rapide plus ca potzi sa balansezi RPM si sa scotzi ambreajul unde vrei in RPM range sa ai tractziune maxima cand pleci de pe loc. Odata ce tre sa schimbi viteze devine interesant. La 100km/h masina are o acceleratzie sa zicem normala, cand schimbi a 2a pe la 140km/h (depinde de masina) deja masina automata o schimba instant si incepe sa castige, la 170km/h deja timpul ala de .5 de secunda care nu dai putere la masina sa schimbi viteza te deaccelereaza. Pe 1/4 mile sau 400m unde ajungi la 200km/h fiecare sutime de secunda conteaza.

 

in bmw'uri majoritatea cu 6 cilindri au cutie auto de 5 viteze (in e36). Deci ai tot atate viteze ca si manuala insa ratzia e un pic schimbata. De la 110km/h pana la 220-230 un bmw in 6 cilindri automat este mai rapid decat unul manual (aceiasi masina acelasi motor).

 

Da potzi sa schimbi vitezele cum vrei tu in cutia automata dar niciodata nu mi sa intamplat sa vreau viteza 3a si sa imi dea a 2a. Plus cand vrei sa accelerezi sa depasesti cu cat depasesti mai repede cu atat mai bine :blink:

 

Bmw au o cutie auto superba, nu se compara cu jegurile de la GM. Deci cei care nu au condus un BMW cu cutie auto ar trebui sa conduca una apoi sa vb. Ca pierzi la plecare cam .8 secunda e ok, pot sa traiesc cu asta, mai bine asta decat sa ridic picioru de pe acceleratzie chiar inainte e apex la o curba si cutia manuala sa imi faca sa tremure tot drivetrain'ul. La noi sunt "paddle shifters" pentru BMW automatice care le pui dupa volan si controlezi cum vrei tu shiturile ...un fel de SMG. Nam incercat dar cum am mai spus ... conduc automata ca e pentru dus la lucru si la noi mai e si traffic, mai vb si la mobil cat conduc sau mananc sau ma suge gagica.

 

E mai ushor de trait cu o masina auto la noi decat una manuala.

Link to comment
Share on other sites

explica-mi atunci, te rog, cum iei o curba de 360 grade cu o inclinare de 15% (in orice directie vrei tu) care se desfasoara pe o lugime de 1-200 m :blink:

16395[/snapback]

 

 

asta e un cerc .... viteza maxima cu care potzi intra in un cerc sa zicem e 120km/h ...daca e viteza maxima nu vad de ce sa schimbi viteza ca daca dai mai mult deja pierzi tractziunea. In cazul in care te gandesti tu la NASCAR o sa vezi ca ei au "banking" unde e irelevant.

 

secretul sa iei o curba cat mai rapid este astfel .... slow in fast out (incet inuntru tare afara) adica .... tre sa fii sigur pe viteza maxima pe care o potzi avea in apex, apoi inainte sa ajungi la apex itzi alegi puncul de unde incepi sa franezi astfel sa ajungi in apex cu viteza aia, odata ce ai trecut de apex incepi sa accelerezi cat te tzine tractziunea si deloc mai mult.

 

Demulte ori ii vad pe multzi la autocross cum pierde spatele cand iese din curbe si cu toate ca arata ceva gen "mama ce mere asta frate!!!" sunt foarte incetzi si unul la care nici nu scartzaie cauciucurile sunt mai rapizi.

 

That concludes my lesson for today :)

Link to comment
Share on other sites

eram sigur ca o sa-mi raspunzi in acest fel :)

dar mai sus incercam sa ating un caz general de masina cu pana in 150CP care nu poate duce cu viteza a 3-a o curba de genul asta si careia esti nevoit sa-i dai a 2-a la un moment dat... chiar cu riscul de a castiga putere in detrimentul stabilitatii

 

ps. si fie vorba intre noi, regulile mentionate de tine nu se aplica in cazul curbei descrise de mine decat la o masina puternica :) ... ele sunt foarte pertinente desi si aici parerile sunt impartite :blink:

Link to comment
Share on other sites

sa ma bag si eu un pic in seama.

am votat manuala pt ca asa cred si vreau eu.

pe de alta parte am condus un voyager automat si am ramas surprins, m-a si facut la liniuta dar nu imi e rusine ca de avea 180 de cai. singura problema pe care am vazut-o a fost timpul de schimbare in inferioara la kick down. mi se parea o eternitate. intai decupla treapta in care eram, apoi se ambala motorul in gol si dupa aia cupla inferioara. din punct de vedere tehnic si al condusului asa e corect sa accelerezi in gol inainte sa introduci in treapta inferioara, dar eu zic ca as fi facut asta MULT mai repede decat facea aceea automata.

repet asta a fost o experienta si zic ca e general valabil la orice masina.

Link to comment
Share on other sites

eram sigur ca o sa-mi raspunzi in acest fel :)

dar mai sus incercam sa ating un caz general de masina cu pana in 150CP care nu poate duce cu viteza a 3-a o curba de genul asta si careia esti nevoit sa-i dai a 2-a la un moment dat... chiar cu riscul de a castiga putere in detrimentul stabilitatii

 

ps. si fie vorba intre noi, regulile mentionate de tine nu se aplica in cazul curbei descrise de mine decat la o masina puternica :) ... ele sunt foarte pertinente desi si aici parerile sunt impartite :blink:

16402[/snapback]

 

De cand ma stiu am avut masini de peste 400hp, doar acu am laut BMW asta sa ma duca la lucru si napoi ca XRu imi suge cam la 40L/100km in oras plus imi pierd punctele de pe carnet la o rapiditate uimitoare. Adevarat ca masinile mai putzin puternice sun un pic diferite iara cele cu tractziune pe fatza sunt complet diferite.

 

Sa ma fereasca Dzeu de a cumpara masina cu tractziune pe fatza pe restul vietzii mele. Amin!

Link to comment
Share on other sites

Sa ma fereasca Dzeu de a cumpara masina cu tractziune pe fatza pe restul vietzii mele. Amin!

auzindu-te pe tine ca ai avut unele discutii pe tema diferentelor dintre tractiune si propulsie, poate-mi dai si mie un raspuns urmatoarei dileme:

intotdeauna m-am intrebat cum se comporta planetarele unei masini cu tractine fata daca masina are peste 300CP? rezista la diferitele socuri produse de accelerari si decelerari bruste?

Link to comment
Share on other sites

din punct de vedere tehnic si al condusului asa e corect sa accelerezi in gol inainte sa introduci in treapta inferioara, dar eu zic ca as fi facut asta MULT mai repede decat facea aceea automata.

repet asta a fost o experienta si zic ca e general valabil la orice masina.

16403[/snapback]

 

 

Poate era cutie turbo si avea lag. :blink:

Link to comment
Share on other sites

la cutiile mai vechi asa e .dar acuma s-a cam schimbat situatia schimba mai repede decat o poate face un om.dar tot nu as vrea automata ca nu simt placerea plus ca nu poti sa dai inferioare nu poti sa faci burn cum vrei tu nu cred ca poti sa te dai de latu .mie imi place automata desi in oras de multe ori as vrea automata cand e aglomeratie.manual este the boss sa fii stapan pe situatie automata e pt grasi americani si lenesi.
Link to comment
Share on other sites

conduc automata si n-am patit asa ceva niciodata... sau poate nu-mi dau eu seama ce inseamna acest fugit de spate...

este ca o bagare in viteza inferioara si se blocheaza rotile ca si cum ar fi frana de motor? sau...?

16392[/snapback]

Am zis, practic nu fuge de spate, se balanseaza intreaga masina, dar pt o perioada f.scurta de timp si nu necesita interventie din partea soferului..

 

DAR, cred ca am gasit sursa acestui comportament, legat de topicul "Limited Slip Differential".. Conform testelor si TIS, pe acesta masina ESTE instalat LSD!!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
La steptronic ii spui ce sa faca cand vrei tu ... si o face foarte exact si de fiecare data. Nu se simte cuplul la schimbarea treptei ca la manuala insa este ok + ca timpul de schimbare este f. mic. Singurul moment in care as vrea manuala este plecarea de pe loc - acolo se pierde jumatate de secunda.
Link to comment
Share on other sites

automata dupa un sir nesfirsit de ani in care m-am certat cu toti pt. manuala. din cauza traficului din buc, faceam tot timpul gimnastica. in america faceam crize ca nu gaseam manuala de inchiriat. Edited by Doru
Link to comment
Share on other sites

Si alta intrebare, la semafor are ceva daca stai pe D si cu piciorul pe frana? In afara ca iti amorteste probabil.

Intreb pentru ca in D e un fel de 1 patinat la manuala. Deci pe langa faptul ca ar consuma mai mult decat o manuala (nu conteaza cu cat, doar asa ca idee), ar mai fi si efect asupra franelor. Sau poate am interpretat eu fenomenul gresit.

5789[/snapback]

 

Am inteles ca e mai bine sa tii piciorul pe frana, pentru ca socul de cuplare (cand dai schimbatorul pe D) nu face teribil de bine cutiei de viteze si transmisiei, pe termen lung.

Link to comment
Share on other sites

Am inteles ca e mai bine sa tii piciorul pe frana, pentru ca socul de cuplare (cand dai schimbatorul pe D) nu face teribil de bine cutiei de viteze si transmisiei, pe termen lung.

32670[/snapback]

 

:blink: la mine nici nu intra in D, daca nu tin piciorul pe frana?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.