Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • 2 months later...

am votat cutie manuala, si am votat strict pentru BMW, si nu din cauza la demaraje drifturi etc,

ci pur si simplu ca, un bmw manual are mai mult farmec si e mai placut de condus, pana la urma e un bmw

imi place foarte mult cutia la bmw, e scurta,usoara,placuta,distractiva, imi place si acel sgomot care-l scot majoritatea bmw-urilor cand schimba,

posibil de la flansa,,,, o alta chestie, este ca imi place sa merg constant intr-o treapta la 2000 2500 ture,

la un bmw este vital sa zic asa, o cutie manuala pentru frana de motor, pentru ca este eficienta,tractiunea fiind pe spate,

desigur ca poate avea si dezavantaje, datotorita raportului, si vitezei de schimbare a treptelor, masina poate intra in derapaj

 

cutia automata, o prefer la alte marci de masini, ptr confort. daca ar fi sa aleg un automat as alege, smg.

 

cutia automata foloseste des ambreiajul, cea ce inseamna ca se uzeaza mai repede.

dar imi place foarte mult, senzatia de kick down,este si eficienta in depasiri, si imi place si liniatura acceleratiei, si schimbarea treptelor, foarte fin

Link to comment
Share on other sites

am votat manuala.

 

poate cineva sa-mi spuna ?

de ce la vot apare si SMG si AUTOMATA ?

practic este acelasi lucru (CUTIE AUTOMATA)

 

cred ca intrebarea principala se refera strict...

daca oamenii prefera confortul (lenea) sau nu !

 

probabil voi da startul unor discutii de genul...

cutia SMG nu este automata pentru ca ... bla, bla, bla...

 

de fapt se pierde esentialul.

 

transmisie manuala = schimbator + 3 pedale (clasic, greoi, complicat... trebuie sa mergi cu masina,

te tii de volan si sa fii si atent ce faci cu vitezele)

 

transmisie automata = schimbator + 2 pedale (simplu... te tii de volan si apesi o pedala... si cam atat.

 

am citit intr-o revista cu multi ani in urma ca niste cercetatori in nu stiu ce tara au facut un studiu

si au ajuns la urmatoarea concluzie:

 

atentia si concentrarea unui sofer scade atunci cand in timpul condusului dispare problema schimbarii vitezelor.

Link to comment
Share on other sites

Asa cum spune si denumirea: Sequential Manual Gearbox.

 

" sequential manual transmission (or sequential manual gearbox) is a type of manual transmission used on motorcycles and high-performance cars for auto racing, where gears are selected in order, and direct access to specific gears is not possible.''

 

Ca ea poate fi lasata si in D asta e alt lucru, dar menirea ei este alta fata de o cutie automata traditionala cu kickdown si etc.

 

Eu am votat manuala in H , daca se poate cu craboti :thumbsup:

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

Asa cum spune si denumirea: Sequential Manual Gearbox.

 

" sequential manual transmission (or sequential manual gearbox) is a type of manual transmission used on motorcycles and high-performance cars for auto racing, where gears are selected in order, and direct access to specific gears is not possible.''

 

Ca ea poate fi lasata si in D asta e alt lucru, dar menirea ei este alta fata de o cutie automata traditionala cu kickdown si etc.

 

Eu am votat manuala in H , daca se poate cu craboti :thumbsup:

 

cate pedale are o masina cu SMG ?

Link to comment
Share on other sites

petrop nu confunda numarul pedalelor cu capabilitatile cutiei.

 

La vremea ei SMG pe M6 avea timpi de reactie mai rapizi decat Ferrari Enzo 0.80ms vs 0.120 ms. :thumbsup:

 

Lucru aproape imposibil pentru o cutie automata normala .

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

Tehnologia a evoluat foarte mult , maine poimaine o sa avem 15 viteze ca la camion sa putem merge la 250 cu 3000 rpm.

 

Eu sunt curios cum e cutia asta noua in 7 trepte MANUALA de la Porsche.

 

Treapta 7 fiind undeva prin dreptu usii pasagerului :laugh:

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

asa cum spuneam mai sus...

 

ma repet !!!

 

 

"cred ca intrebarea principala se refera strict...

daca oamenii prefera confortul (lenea) sau nu ! "

 

cutia SMG nu este automata pentru ca ... bla, bla, bla...

 

de fapt se pierde esentialul.

 

intrebarea corecta este...

 

VA ESTE LENE SA SCHIMBATI VITEZELE ???

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

de cand confortul este egal cu lenea ? :blink:

 

Tu esti d-ala de prefera sa mearga prin oras cu cutie manuala, avand impresia ca esti intr-o vesnica cursa, 1 brrrr, 2, brrrr 3... frana, brrr, 2 brrrr, 3... frana semnafor. 1 engage, ne holbam la semnafor cu emotie.. urmeaza verde, atentie, antentie, brrrrr, ambalam, brrrr, bagam 1, atentie sporita, VERDEeeeeee, brrrrrmmmmmmmmmm SCAAARTZZZZ, 2, brrrrmmmm, 3, brrrr, opa frana, alt semafor. ciclul se repeta. Criza.

 

Cutie automata, bag in D, plec, mai calc doar frana ocazional, ajung la destinatie, pun in P relaxat, ies din masina.

 

Lene ? categoric nu, inteligenta, categoric da.

Edited by poleposition
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

+1

Iar la smg schimbi vitezele de pe volan, ceea ce poate duce la un stil mult mai dinamic fara timpi pierduti. Pe langa asta, la smg nu iei piciorul din gaz.

Automata merge ca un troleibuz, smg-ul te da cu capul de tetiera la schimbarea vitezelor.

 

Faptul ca iti place sa dansezi pe pedale este altceva.

Link to comment
Share on other sites

Nu este vorba nici de lene, nici de inteligenta atunci cand vorbim despre condusul cu o cutie automata / manuala.

Fiecare cutie cu avantajele si dezavantajele ei.

Intradevar, este foarte comod sa conduci o automata. Insa puristii, cred ca vor conduce intotdeauna o cutie manuala. Ptr ca vor sa schimbe vitezele atunci cand " stiu ei ca e mai bine ", vor sa le patineze ambreiajul intr-un anumit fel, etc.

:thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Iar lucrul asta este rezervat masinilor sport 100%.

 

Ar fi cam penibil sa-l vezi pe unu cu S-klass ca-i moare motoru la semafor.

 

Cutia automata face minuni in oras si nu numai ,pot suporta puteri uriase fara goluri sau intreruperi.

 

O cutie automata iti permite sa ti mainile pe volan si sa te concentrezi la drum, ceea ce pentru majoritatea soferilor este o mare problema.

 

PS: cutia automata m-a ajutat sa franez cu stangul foarte mult ceea ce cu o cutie manuala nu puteam pentru ca pedalele sunt dispuse mai aiurea

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

petrop nu confunda numarul pedalelor cu capabilitatile cutiei.

 

La vremea ei SMG pe M6 avea timpi de reactie mai rapizi decat Ferrari Enzo 0.80ms vs 0.120 ms. :thumbsup:

 

Lucru aproape imposibil pentru o cutie automata normala .

 

Si cand te gandesti ca un om cu ceva experienta scoate 0.350 .

 

Oricum multi vb doar de dragul de a vb,fara sa isi fi pus fundul intr-o masina mai rasarita. Incercati baieti o cutie moderna !

Edited by ionut_marius
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

de cand confortul este egal cu lenea ? :blink:

 

Tu esti d-ala de prefera sa mearga prin oras cu cutie manuala, avand impresia ca esti intr-o vesnica cursa, 1 brrrr, 2, brrrr 3... frana, brrr, 2 brrrr, 3... frana semnafor. 1 engage, ne holbam la semnafor cu emotie.. urmeaza verde, atentie, antentie, brrrrr, ambalam, brrrr, bagam 1, atentie sporita, VERDEeeeeee, brrrrrmmmmmmmmmm SCAAARTZZZZ, 2, brrrrmmmm, 3, brrrr, opa frana, alt semafor. ciclul se repeta. Criza.

 

Cutie automata, bag in D, plec, mai calc doar frana ocazional, ajung la destinatie, pun in P relaxat, ies din masina.

 

Lene ? categoric nu, inteligenta, categoric da.

 

+1 :laugh:

 

Inainte de e60 525d NFL de-l am acum si care e automat, am avut un TT 1.8 T manual. Dupa un an de condus in Bucuresti m-am jurat ca nu mai cumpar masina cu transmisie manuala. Nu de alta, dar ma saturasem sa fac muschi la mana de la schimbatul vitezelor :))

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

...dar ma saturasem sa fac muschi la mana de la schimbatul vitezelor :))

LOL

Cutiile automate devin din ce in ce mai " destepte ". Am citit un articol dim Auto Motoro si sport despre cutiile automate, si am ramas impresionat.

Grupul VAG a scos recent o cutie automata DSG foarte inteligenta, care cand "simte" ca merge masina in gol ( nu se accelereaza ) face niste chestii pe acolo, astfel incat consumul sa fie cat mai mic.

Edited by jon doe
Link to comment
Share on other sites

de cand confortul este egal cu lenea ? :blink:

 

Tu esti d-ala de prefera sa mearga prin oras cu cutie manuala, avand impresia ca esti intr-o vesnica cursa, 1 brrrr, 2, brrrr 3... frana, brrr, 2 brrrr, 3... frana semnafor. 1 engage, ne holbam la semnafor cu emotie.. urmeaza verde, atentie, antentie, brrrrr, ambalam, brrrr, bagam 1, atentie sporita, VERDEeeeeee, brrrrrmmmmmmmmmm SCAAARTZZZZ, 2, brrrrmmmm, 3, brrrr, opa frana, alt semafor. ciclul se repeta. Criza.

 

Cutie automata, bag in D, plec, mai calc doar frana ocazional, ajung la destinatie, pun in P relaxat, ies din masina.

 

Lene ? categoric nu, inteligenta, categoric da.

 

bine graiesti Pole, pana sa-mi iau automata nu suportam aceste masini, de ce? pentru ca pana sa-mi cumpar o masina care sa aiba cutie automata, am condus doar ocazional astfel de masina. Te ajuta enorm in oras - esti relaxat si nu mai fac turele de mai sus 1-2-3-2-1, care sunt FUN, dar nu si cand stai in ambuteiaje

La drum lung am descoperit placerea de a conduce automata, o pui in sport si te distrezi maxim.

Dar dupa mine automata se preteaza ma motoare mari, minim 2.5L

Consumul este mai mare, dar dupa ce am vazut noile inovati de la BMW - Hybridul te scapa de astfel de probleme, pana la 60km/h merge pe energie electrica, exact unde automatele si motoarele mari au de suferit, deci viitorul suna bine

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Si daca mai adaugam eventual un AutoPark pe langa cutia automata e si mai simplu. Nu te mai stresezi sa tii piciorul pe frana tot timpul. Basca ca ii fac si celui din spatele meu (cred) un serviciu ca nu il chiorasc cu stopurile mele.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.