Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

La kickdown stiu ca e un cablu special care actioneaza nu stiu ce solenoid,si ca sa faci kickdown tre sa apesi brusc pedala ca sa intre in functiune.Si cand pleci de pe loc tot kickdown stiam ca se zice.Ca daca apesi usor pedala pana la fund,nu pleaca cu scartait.Daca apesi brusc se duce glont.Deci tot prin cablu respectiv se transmite si la plecatu de pe loc.
Link to comment
Share on other sites

Am dat edit ca mi se pare mai buna explicatia aia.

Da, este un solenoid, dar ma refeream la ce inseamna si daca se intampla la plecatul de pe loc. Ca se duce glont aia e puterea masinii, mai mult sau mai putin existenta. Pune automata o masina slaba ca putere si o sa zici ca nu mai are kickdown deloc, desi prin constructie tot o sa retrogradeze cutia.

Link to comment
Share on other sites

Eu stiam ca kickdown inseamna "a apasa pedala la fund brusc".De unde ati luat-o voi ca e retrogradare a vitezelor?

Stai ca studiez problema,ca pana acum eu asa am stiut.

La manuala ce delay sa ai?

9946[/snapback]

da va pricepeti la automate nu gluma :) :blink:

Deci dupa ce te obisnuestui cu automata(da sa fie de BMW :) ) observi ca daca accelerezi progresiv ea se duce si schimba la un moment dat,si daca apesi brusc pedala (nu e valabil la 200km/h ca nu are ce kick dawn sa faca fiind oricum turata)

face kick down adica RETROGRADEAZA otreapta doua sau cite are ea nevoie...si cind ajungi sa o cunosti faci niste faze super marfa intr-un timp f scurt si cu minim de efort(sa numi ziceti mie ca atunci cind esti in a5a manuala si trebuie sai dai a3a faceti totul brusc:apsati ambreiaju mestecati a3a si debreiati...e aici e aici ca daca iei piciorul brusc de pe ambreiaj se produce un soc neplacut,oricum se face frina de motor,acceleratia nu e calcata motoru nu primeste gaz,dupa debreiere se accelereaza iar la full....comparativ cu automata(de BMW si care functioneaza in parametrii)in care tot ce ai de facut este sa calci brusc acceleratia,nu se produce nici un soc iar motorul PRIMESTE GAZ TOT TIMPUL.....intelegeti a fost incercata treaba,vam zis nu sint partizanul nici uneia dar va sfatuiesc sa MERGETI un timp cu o automata buna si apoi vorbim ...nu:"mie imi place sa mestec in mamaliga ca asta am facut toata viatza,automata e de femei etc" apropo de femei,va dati seama ce ar fi daca o femeie se sperie cu o automata si in loc sa puna frina calca acceleratia?se duce pina la 240km/h!....fiti corecti incercatile la adevarat lor capacitate...aici nu includ detalii practice de cit costa aia sau ailalta...fiecare isi face un calcul daca merita sau nu

Link to comment
Share on other sites

da va pricepeti la automate nu gluma :) :blink:

Deci dupa ce te obisnuestui cu automata(da sa fie de BMW :) ) observi ca daca accelerezi progresiv ea se duce si schimba la un moment dat,si daca apesi brusc pedala (nu e valabil la 200km/h ca nu are ce kick dawn sa faca fiind oricum turata)

face kick down adica RETROGRADEAZA  otreapta doua sau cite are ea nevoie...si  cind ajungi sa o cunosti faci niste faze super marfa intr-un timp f scurt si cu minim de efort(sa numi ziceti mie ca atunci cind esti in a5a manuala si trebuie sai dai a3a faceti totul brusc:apsati ambreiaju mestecati a3a si debreiati...e aici e aici ca daca iei piciorul brusc  de pe ambreiaj se produce un soc neplacut,oricum se face frina de motor,acceleratia nu e calcata motoru nu primeste gaz,dupa debreiere se accelereaza iar la full....comparativ cu automata(de BMW si care functioneaza in parametrii)in care tot ce ai de facut este sa calci brusc acceleratia,nu se produce nici un soc iar motorul PRIMESTE GAZ TOT TIMPUL.....intelegeti a fost incercata treaba,vam zis nu sint partizanul nici uneia dar va sfatuiesc sa MERGETI un timp cu o automata buna si apoi vorbim ...nu:"mie imi place sa mestec in mamaliga ca asta am facut toata viatza,automata e de femei etc"  apropo de femei,va dati seama ce ar fi daca o femeie se sperie cu o automata si in loc sa puna frina calca acceleratia?se duce pina la 240km/h!....fiti corecti incercatile  la adevarat lor capacitate...aici nu includ detalii practice de cit costa aia sau ailalta...fiecare isi face un calcul daca merita sau nu

9956[/snapback]

 

 

Cand apesi brusc e normal sa retrogradeze.Desi cred ca o cutie automata fara computer nu face asa ceva.Dar nu stiu daca schimba mai mult de una.De cate ori mi s-a intamplat a schimbat doar o viteza(in jos ma refer).

La kickdown schimba automat cate trepte are nevoie.

Iar chestia cu apasatul brusc si schimbatul tine si de cum "inveti" cutia.

Link to comment
Share on other sites

Cand apesi brusc e normal sa retrogradeze.Desi cred ca o cutie automata fara computer nu face asa ceva.Dar nu stiu daca schimba mai mult de una.De cate ori mi s-a intamplat a schimbat doar o viteza(in jos ma refer).

La kickdown schimba automat cate trepte are nevoie.

Iar chestia cu apasatul brusc si schimbatul tine si de cum "inveti" cutia.

9957[/snapback]

524 td din 89 4 trepte nici un fel de computer retrograda si 2 direct fara probleme nu avea nici o smecherie sub pedala solenoid sau mai stiu eu ce ,apoi am pus una cu 5 trepte la fel fara computer nimik,isi facea treaba ca la carte.ZF amindoua...vam zis in 250.000 de kilometrii cred ca am cunoscut-o destul de bine...

Cutia de mercedes 190e nu are nici un computer(plus si simplu nu e legata nici o mufa electrica la ea) fara nimik sub pedala retrograda la apasare brusca si 2 trepte fara probleme...next...

Link to comment
Share on other sites

524 td din 89 4 trepte nici un fel de computer retrograda si 2 direct fara probleme nu avea nici o smecherie sub pedala solenoid sau mai stiu eu ce ,apoi am pus una cu 5 trepte la fel fara computer nimik,isi facea treaba ca la carte.ZF amindoua...vam zis in 250.000 de kilometrii cred ca am cunoscut-o destul de bine...

Cutia de mercedes 190e nu are nici un computer(plus si simplu nu e legata nici o mufa electrica la ea) fara nimik sub pedala retrograda la apasare brusca si 2 trepte fara probleme...next...

9959[/snapback]

 

 

524td din 89 are computer.

 

Daca si cea fara computer(nu stiu cum e la Mercedes) retrograda si 2 trepte explica-mi si mie care este rostul kickdown-ului.

 

Ce nevoie mai ai de el daca poti sa retrogradezi cate trepte vrei doar apasand brusc(deci nu pana la capat) pedala de acceleratie?...next...

Link to comment
Share on other sites

524td din 89 are computer.

 

Daca si cea fara computer(nu stiu cum e la Mercedes) retrograda si 2 trepte explica-mi si mie care este rostul kickdown-ului.

 

Ce nevoie mai ai de el daca poti sa retrogradezi cate trepte vrei doar apasand brusc(deci nu pana la capat) pedala de acceleratie?...next...

9961[/snapback]

la 524tdu meu veneau doar 2 fire la cutie nu cred ca alea le puteai spune ca alimenteaza vreun calculator..comanda se realizeaza hidraulic banuesc...acceleratia era by wire( pompa de injectie electronica)deci nu aveam un cablu de acceleratie clasic dar aveam 2 cabluri care mestecau direct in cutie in afara cablului care comanda vitezele(D P N etc)ei bine astea doua cabluri aveau niste reglaje la care am inceput sa umblu ,si am constatat ca daca le reglez mai strins imi da kickdown sau retrogradare cum vrei sai zici mai repede si daca le reglam mai slab imi dadea vitezele normal mai devreme astfel incit mergeam cu turatie mica simi dadea o treapta mai inalta scotind astfel un consum mai mic la mers normal dar nemaifiind prea "sportiva"

Cit despre butonul,intrerupatorul,solenoidul sau ce o mai fi sub pedala de acceleratie la alte masini,probabil asa au gindit ei ca ar fi mai bine sa comande kickdownu,depinde de producator,sau nu au fost in stare sa faca cutia sa lucreze decit astfel...de ce zic eu de cutia de BMW...BMW rulz mai oameni buni :blink:

Link to comment
Share on other sites

da va pricepeti la automate nu gluma :) :blink:

Deci dupa ce te obisnuestui cu automata(da sa fie de BMW :) ) observi ca daca accelerezi progresiv ea se duce si schimba la un moment dat,si daca apesi brusc pedala (nu e valabil la 200km/h ca nu are ce kick dawn sa faca fiind oricum turata)

face kick down adica RETROGRADEAZA  otreapta doua sau cite are ea nevoie...si  cind ajungi sa o cunosti faci niste faze super marfa intr-un timp f scurt si cu minim de efort(sa numi ziceti mie ca atunci cind esti in a5a manuala si trebuie sai dai a3a faceti totul brusc:apsati ambreiaju mestecati a3a si debreiati...e aici e aici ca daca iei piciorul brusc  de pe ambreiaj se produce un soc neplacut,oricum se face frina de motor,acceleratia nu e calcata motoru nu primeste gaz,dupa debreiere se accelereaza iar la full....comparativ cu automata(de BMW si care functioneaza in parametrii)in care tot ce ai de facut este sa calci brusc acceleratia,nu se produce nici un soc iar motorul PRIMESTE GAZ TOT TIMPUL.....intelegeti a fost incercata treaba,vam zis nu sint partizanul nici uneia dar va sfatuiesc sa MERGETI un timp cu o automata buna si apoi vorbim ...nu:"mie imi place sa mestec in mamaliga ca asta am facut toata viatza,automata e de femei etc"  apropo de femei,va dati seama ce ar fi daca o femeie se sperie cu o automata si in loc sa puna frina calca acceleratia?se duce pina la 240km/h!....fiti corecti incercatile  la adevarat lor capacitate...aici nu includ detalii practice de cit costa aia sau ailalta...fiecare isi face un calcul daca merita sau nu

9956[/snapback]

 

Pai si eu ce am zis? Citeste mai sus sau citeste mai bine.

Link to comment
Share on other sites

Pai sa ne lumineze cei cu hidrautomate :)

Ca apesi pedala si nu neaparat ana in podea, ci doar mai brusc, este metoda prin care faci kickdown din cate am inteles. Si am dedus doar eu, nu toata lumea, am si zis mai sus.

9947[/snapback]

 

daca apasi mai brusc face doar shift down si tot nu de fiecare data, depinde de treapta si turatia curenta. la kickdown coboara si o treapta si doua, in asa fel incat sa ajunga motorul la 4.000-4.500 ture, iar dupa ce atinge zona rosie urca o treapta, turatia coboara iar la 4.000-4.500 si tot asa.

 

PS. apasatul pana la podea nu e acelasi lucru cu kickdown-u'. pentru kickdown mai trebuie sa depui putin efort ca sa treci "dincolo de podea" :blink:

Edited by cyborg
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Din cate am observat eu exista un punct cand accelerezi peste care, in mometul in care treci, retrogradeaza cate trepte are nevoie. Se simte cand accelerezi punctul peste care trebuie sa apesi pedala de acceleratie(ca un "click")  pentru kick-down.

10157[/snapback]

 

 

clicul il auzi daca apesti pedala pana la maxim apoi mai apesi un pic si se aude un click (la BMW automate) daca esti in Economy mode schimba doar o viteza mai jos daca esti in Sport mode schimba doua. Daca esti in Economy mode si apesi repede de 2 ori schimba 2 viteze mai jos. (asta e la E36, 320 auto)

 

Diferentza intre automata si manuala e ca cutia manuala are direct drive pe cand cea automata are indirect drive (adica prin fluid/ulei). Automaticele sunt mai convenabile mai ales la 6 cilindri ca au 5 viteze si daca chiar vrei potzi sa le schimbi tu singur. Oricum prefer automata, nu imi place si nu am chef in traffic sa schimb din 1st in 2nd pana imi amortzeste mana. Al doila lucru e economia, cutia automata prin oras consuma mai putzin (stiu pentru ca taicameau a avut 320i manual si dabea facea 500km pe full de benzina si eu fac 600 ushor si 100% trag de masina mai tare ca el)

 

 

Placutzele de frana nu se tocesc mai repede la automatice :blink: but that was funny :)

Link to comment
Share on other sites

Al doila lucru e economia, cutia automata prin oras consuma mai putzin (stiu pentru ca taicameau  a avut 320i manual si dabea facea 500km pe full de benzina si eu fac 600 ushor si 100% trag de masina mai tare ca el)

13612[/snapback]

masinile cu cutii automate consuma mai putin ??? :blink: , poate invers , nu prea as crede sincer , sau poate ca ma inshel niciodata nu se stie :)

Link to comment
Share on other sites

cutia manuala te invita non stop sa auzi cum maraie un M50 la 6.000 RPM, cutia automata nu prea, plus afara torque converter works wonders

 

La motoare mari auto e mai ok, la motoare mici manuala e mai ok. Plus la motoarele mici cu tractziune pe fatza si cu cutie automata te enerveaza cum tremura cand stai pe loc la semafoare.

Edited by XR6
Link to comment
Share on other sites

chiar acu ma uit in cartea technica de la 320i si zice cam asa:

 

toate la viteza de 90km/h

 

316i - Manuala 5.6L Auto 5.9L

318i - Manuala 5.7L Auto 6L

318is - Manuala 6.4L Auto 6.4L

320i - Manuala 6.5L Auto 5.9L

325i - Manuala 6.6L Auto 6L

 

Deci cum am spus, la masinile cu motoare mai mari si automatice torque converterul face minuni la economie :blink:

 

Plus sa nu uitam ca majoritate motoarelor in 6 care sau vandut ca automatice au venit cu VANOS.

 

Plus sa nu uitam ca motoarele in 6 au torque mult mai mare plus e multiplicat de torque converter.

 

Any comments are welcome :)

Link to comment
Share on other sites

chiar acu ma uit in cartea technica de la 320i si zice cam asa:

 

toate la viteza de 90km/h

 

316i - Manuala 5.6L Auto 5.9L

318i - Manuala 5.7L Auto 6L

318is - Manuala 6.4L Auto 6.4L

320i - Manuala 6.5L Auto 5.9L

325i - Manuala 6.6L Auto 6L

 

 

13747[/snapback]

 

Masina ta daca zici ca esti in Australia are volan pe dreapta si totul se calculeaza in MPG nu in litri la suta,si e non european model.Deci nu mai merge ca majoritatea sau vandut nu stiu cum.Poate in Australia nu s-au dus decat cu Vanos.Am un prieten cu 520 cu automata si fara Vanos.

Esti atat de sigur ca astea sunt consumurile?Presupun ca ai facut tu conversia din MPG in litri.Si inca o chestie,astea sunt consumuri de afara,in oras e cu totul altceva.O cutie automata la drum intins ajuta la economie de combustibil,dar in oras e alta poveste.

Am si eu cartea de la E39 si de la E34 si e total opus la ce zici tu.

Edited by wlf
Link to comment
Share on other sites

Masina ta daca zici ca esti in Australia are  volan pe dreapta si totul se calculeaza in MPG nu in litri la suta,si e non european model.Deci nu mai merge ca majoritatea sau vandut nu stiu cum.Poate in Australia nu s-au dus decat cu Vanos.Am un prieten cu 520 cu automata si fara Vanos.

Esti atat de sigur ca astea sunt consumurile?Presupun ca ai facut tu conversia din MPG in litri.Si inca o chestie,astea sunt consumuri de afara,in oras e cu totul altceva.O cutie automata la drum intins ajuta la economie de combustibil,dar in oras e alta poveste.

Am si eu cartea de la E39 si de la E34 si e total opus la ce zici tu.

13779[/snapback]

 

am si eu cartea de e46, pacat ca-i in masina, ca m-as uita chiar acum.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.