Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Azi toata ziua am avut pe mana un 528i cu steptronic.Mi-am schimbat complet pararea,as da oricand cutia manuala pe una automata cu steptronic.Nu am mers decat pe steptronic de fapt,dar prin aglomeratie o lasam pe automat.E foarte comoda,si cand vrei sa faci o manevera rapida e de ajuns sa pui in S si esti departe.A fost tare greu cu frana,cum o ciupeam un pic,eram cu capul in volan.
Link to comment
Share on other sites

nu e diferenta. doar cu stangul te zboara prin geam

33327[/snapback]

 

Nu am pus frana cu stangul,dar cand parcam,o lasam sa se duca singura si cand parctronicu biapaia mai tare apasam frana.Oricat m-am straduit,nu am reusit sa o manevrez finut.Probabil trebuie cateva zile pana te obisnuiesti.Tot tipul asta cu steptronicu a avut inainte un 750iL automat.Parca franele nu erau asa de dure.

Azi am facut o proba cu un 730i E38,si parca nici asta nu frana asa de tare.Daca omu se hotaraste repede si vine la mine cu ceva diferenta buna,o sa fiu posesor de E38 de zilele urmatoare,si am timp dupa aia de experimente.

Link to comment
Share on other sites

Si eu as da manuala pentru automata dar nu se ofera nimeni sa faca schimb.

Daca e vorba sa iei masina de noua sincer prefer faruri cu xenon si sistem audio de banii de automata, la second-hand normal ca te uiti dupa cele automate, mai ales ca ai certitudinea ca motorul e mai relaxat (nu a fost nici subturat nici supraturat) la aceeasi km decat cu cutie manuala si in plus ca la mana a 2-a nu mai e diferenta la pret. Sincer mi-ar place mult sa incerc cutia de pe noul M5 cred ca e bestiala, poate cineva care a mers cu noul M5 ne spune si noua cum se comporta cutia.

Link to comment
Share on other sites

la second-hand normal ca te uiti dupa cele automate, mai ales ca  ai certitudinea ca motorul e mai relaxat (nu a fost nici subturat nici supraturat)

33354[/snapback]

 

 

Este relativ.Poti sa "alergi" o masina automata la fel ca una manuala.Nu m-as baza prea mult ca motorul e ok, numai ca masina e automata.

 

Parerea mea...

Link to comment
Share on other sites

Eu ma refeream la faptul ca n-a mers in zona rosie

33357[/snapback]

 

 

Mda!In zona rosie alimentarea este intrerupta.Si la manuale si la automate.Deci care este diferenta?

Daca ai cutie manuala, poti sa "bagi" a doua la 130km/h.Rezultatul?

Toti il stiu! :blink:

Link to comment
Share on other sites

ca motorul e mai relaxat (nu a fost nici subturat nici supraturat)

33354[/snapback]

 

 

Poate mai important este daca s-a schimbat uleiul ,la ce interval si ce tip s-a folosit.

Stiu ca BMW-urile au apartinut unor batrani sau doctori :blink: dar mai important este cum au fost intretinute.

Cine are BMW si nu scoate inima din el?

 

Daca schimbi uleiul la 30.000km, o sa ai "pamant "in motor si daca este automata.

 

Dar asta e parerea mea...

Link to comment
Share on other sites

merge sa-i dai blana cat poftesti si cu automata. nici eu nu am incredere inschimbatul uleiului la 30,000 indiferent ce zice in carte si in computer. cred ca 10-15,000 max e de ajuns. oricum nu stiu cum am putut sa fiu asa un fan al cutiei manuale pana recent. cred ca e vorba de ce am condus cu automata, in general americane si care nu-ti ofera nimic. pana si cutia in 5 de pe x3 mi se pare super cu rezerva ca a 5-a e cam scurta. aia in 6 de pe 7 parca e electrica.
Link to comment
Share on other sites

Ma contrazic de cateva zile cu cineva.Eu stiam ca la cutiile astea noi nu trebuie schimbat uleiul din ele,pentru ca e lifetime.E vorba de un 530d cu steptronic.

Prietenul meu cu atelierul,l-a schimbat.Eu l-am intrebat,ma,l-ai schimbat ca sa il taxezi pe om de bani,sau chiar trebuie schimbat.El a zis ca trebuie schimbat,ca si la a lui,528 cu steptronic,il schimba regulat.

M-am dus la reprezentanta sa cumpar filtru de ulei la cutia de la 530d,si ingineru de acolo ma intreaba de ce imi trebuie filtru.Eu ii zic pentru ca s-a schimbat uleiul in cutie,iar el zice ca suntem cam nebuni ca umblam in cutie steptronic mai ales ca uleiul e lifetime.I-am spus si la prietenu asta al meu ce mi-au zis la reprezentanta,si el tot pe a lui o tine.

Oricum 80 de euro un fitru de ulei de cutie e enorm.

Link to comment
Share on other sites

in manual scrie clar "no change required". acum fiecare sa faca ce vrea. eu am avut un peogeot mai vechi, care avea la fel trecut in manual "no change required", dar am zis ca-i mai bine sa-l schimb. am pus uleiul care trebuia, in cantitatea care trebuia, dar cutia a picat totusi dupa 20 sau 30 de mii :blink: nu stiu daca avea legatura cu schimbul de ulei, dar mai bine nu-l schimbam. in discutia care s-a mai tinut pe forum pe aceeasi tema, a mai povestit cineva aceasta poveste. eu unul nu ma mai bag la asa ceva :)
Link to comment
Share on other sites

Legat de filtru de cutie steptronic.Nu pot intelege cum de o reprezentanta BMW nu este in stare sa aduca rapid un filtru.Pentru ca abia dupa 2 saptamani ar fi venit filtrul,a trebuit comandat de la Ausburg pentru ca sosea in 2 zile,desi era cu 20 de euro mai scump.Ma gandesc ca totusi daca nu aveau la reprezentanta asa ceva pe stoc,probabil ca ei nu schimba uleiul si filtru din cutie la revizii.
Link to comment
Share on other sites

franarea este mai eficienta pentru ca nu exista frana de motor teoretic este acelasi lucru ca franarea unei masini cu cutie manuala scoasa din viteza

33419[/snapback]

 

Nu are nici o logica.Din ce am sesizat personal,intre discurile de frana de manuala si automata nu este nici o diferenta,la fel nici intre placute.Iar frana de motor la automate exista.

Vorba lui chas3,e pedala mai mare si o apesi mai cu spor.

Link to comment
Share on other sites

franarea este mai eficienta pentru ca nu exista frana de motor teoretic este acelasi lucru ca franarea unei masini cu cutie manuala scoasa din viteza

33419[/snapback]

 

 

Pai frana de motor ar trebui sa incetineasca masina mai repede ,deci o masina cu manuala, franeaza mai eficient conform celor spuse de tine!

 

Deci pe dos!

Link to comment
Share on other sites

nu am zis bine, sunt prost

ideea e ca la automata dupa ce ai luat piciorul de pe acceleratie si ai apasat pe frana tu opresti practic greutatea masinii si atat dar la manuala cand e in viteza si franezi

mda, eu cred ca stiu ce vreau sa zic dar nu pot sa explic

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.