Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Daca o sa ai ocazia sa mergi timp de o ora ,avansand 2 metri de fiecare data cand bagi in viteza ,o sa iti schimbi parerea :)

54373[/snapback]

Mergi pe jos? :blink:

Ai dreptate, in orase aglomerate e mai buna automata... In schimb, afara imi place mai mult manuala

Link to comment
Share on other sites

Eu chiar cred ca o masina cu cutie automata e un pic mai rezistenta in timp decat una cu cutie normala,pentru ca la una  veche de 10 ani sa zicem,toate smuciturile indiferent cat de mici sunt,ajung sa se simta (vorbesc aici daca se merge normal cu masina,nu toata ziua kick down).Rezistenta in sensul ca parca protejeaza un pic motorul si suspensia si caroseria.Sunt curios cati ma cred ca mine.

7814[/snapback]

Asa cred si eu.

Link to comment
Share on other sites

Eu am cutie automata Steptronic.

 

Sint foarte multumit de ea, dar la asta contribuie probabil si cei 231 CP ai motorului.

Ma deranjeaza un singur lucru. Pe modul automat are enervanta tendinta de a schimba rapid spre treptele superioare si a ramine in a 5-a in oras, chiar si la 40 Km/h.

Asta o fi bine la consum, dar daca vreau sa sa ma strecor rapid, trebuie sa tin cont de intarzierea pe care o are la retrogadare. Evident ca in a 5-a, la 1500 de ture motorul nu prea are suflu.

De aceea cind ma grabesc si vreau sa ma pot strecura rapid prefer sa o tin in oras pe modul secvential si sa schimb cind vreau eu, nu cind vrea ea. La fel si la munte, pe serpentine.

 

In rest e super. In aglomeratie ( cu exceptia de mai sus ) e un vis. La fel si la drum lung. Este EXTREM de comoda.

La consum, ce sa zic ....

Inainte am avut un E34 525 cu manuala. Aveam consum cam 15-16 in oras ( condus sportiv ). Acum am consumul de 18-20 ( condus si mai sportiv ) . M-am obisnuit :blink:.

La drum lung nu e nici o diferenta sesizabila la consum.

In mod clar si la urmatoarea masina tot ceva similar Steptronic voi alege.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Cred ca pentru asta exista regimul S.

54463[/snapback]

 

Modul sport pare mai mult un surogat. Nici cal, nici magar. Ajuta intradevar la modul de condus agresiv tot timpul. Tine insa turat motorul si cind nu e neaparat necesar. Si cum o lasi un mai mult un pic mai moale, cum urca si ea :blink:. Doar ca sa aiba de unde retrograda :) .

Link to comment
Share on other sites

Modul sport pare mai mult un surogat. Nici cal, nici magar. Ajuta intradevar la modul de condus agresiv tot timpul. Tine insa turat motorul si cind nu e neaparat necesar. Si cum o lasi un mai mult un pic mai moale, cum urca si ea :blink:. Doar ca sa aiba de unde retrograda :) .

54466[/snapback]

 

Da.E un compromis.Eu il folosesc in oras ,sa nu mai schimbe in a 5-a.

Link to comment
Share on other sites

Da.E un compromis.Eu il folosesc in oras ,sa nu mai schimbe in a 5-a.

54468[/snapback]

 

Cutia Steptronic are un singur dezavantaj : nu poate anticipa ce avem de gind sa facem - cind si cum avem de gind sa ne bagam - ca sa fie pregatita :blink:

 

De fapt e o cutie excelenta, cu un comportament perfect normal. Si e bine ca ne poate ceda controlul cind i-o cerem.

Link to comment
Share on other sites

Cutia Steptronic are un singur dezavantaj : nu poate anticipa ce avem de gind sa facem - cind si cum avem de gind sa ne bagam - ca sa fie pregatita  :blink:

 

De fapt e o cutie excelenta, cu un comportament perfect normal. Si e bine ca ne poate ceda controlul cind i-o cerem.

54470[/snapback]

 

Eu zic ca anticipeaza.Este adaptiva.Iti invata stilul de condus.

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca anticipeaza.Este adaptiva.Iti invata stilul de condus.

54472[/snapback]

 

Cutia este ADAPTIVA, nu ANTICIPATIVA :blink:

Inca nu cred ca i-au implementat ceva puteri paranormale :)

Anticipatul ei functioneaza matematic. In functie de regimul de mers si de o gramada de parametrii isi modifica dinamic algoritmul de schimbare a treptelor de viteza.

 

Dar ce zic eu, e ca nu poate anticipa acel moment unic in care eu vreau sa-i tai fata unuia :), si sa fie exact atunci exact in viteza potrivita.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Eu consider ca o cutie automata de generatie noua, ce permite si schimbarea secventiala a vitezelor este cea mai buna alegere la ora actuala.

Poti conduce si comod pe automat, poti fi si sportiv in modul secvential.

Si ma indoiesc ca sint multi care pot schimba mai rapid decit o cutie automata moderna.

Altfel in formula 1, unde sint cei mai buni piloti, ar fi doar cutii manuale (presupunind ca ar avea unde sa mai inghesuie si un schimbator ) ?

 

Singura problema ar fi cu pierderea de putere din convertizorul de cuplu, pierdere ce se reflecta in consumul de combustibil. Dar si pentru asta s-au gasit ceva solutii.

Edited by paul
Link to comment
Share on other sites

Ciudat.Am condus si eu un 330i smg si schimba vitezele automat si pe sport.Este drept ,mai sus in ture.

 

Poate era mai speciala masina aia! :)

43935[/snapback]

 

Pe sport nu schimba singura decat in protectie. Adica in rosu (sau in decrementare, daca scade sub 1000 RPM). Schimbatul automat in rosu e o chestie super misto, o calci fara mila intr-a 2 si te bagi in depasire fara sa-ti pese de schimbat, o sa o faca ea, si socul ala la schimb in 6000 e BETON!

 

Automat cu timpi modificabili de catre sofer e la M3/SMG2. O fi nasol rau :blink:

Edited by mchis
Link to comment
Share on other sites

Pe sport nu schimba singura decat in protectie. Adica in rosu (sau in decrementare, daca scade sub 1000 RPM). Schimbatul automat in rosu e o chestie super misto, o calci fara mila intr-a 2 si te bagi in depasire fara sa-ti pese de schimbat, o sa o faca ea, si socul ala la schimb in 6000 e BETON!

 

Automat cu timpi modificabili de catre sofer e la M3/SMG2. O fi nasol rau  :blink:

54938[/snapback]

 

Total de acord. Cu toate astea sa nu confundam programul automat cu schimbatul in protectie pt. nu este acelasi lucru... :)

Link to comment
Share on other sites

Pe sport nu schimba singura decat in protectie. Adica in rosu (sau in decrementare, daca scade sub 1000 RPM). Schimbatul automat in rosu e o chestie super misto, o calci fara mila intr-a 2 si te bagi in depasire fara sa-ti pese de schimbat, o sa o faca ea, si socul ala la schimb in 6000 e BETON!

 

Automat cu timpi modificabili de catre sofer e la M3/SMG2. O fi nasol rau  :blink:

54938[/snapback]

 

Modul sport la SMG difera de Steptronic ? Ca din ce ziceti voi modul sport e de fapt manual. SMG nu are si manual ? Daca are atunci care e diferenta ?

 

La mine ( am steptronic ) atit in modul normal cit si pe sport schimba automat vitezele, si nu ca rezultat al protectiei.

Pe sport schimba la turatie mai mare .

In modul manual schimba automat doar ca efect al supra sau sub turatiei.

Link to comment
Share on other sites

Modul sport la SMG difera de Steptronic ? Ca din ce ziceti voi modul sport e de fapt manual. SMG nu are si manual ? Daca are atunci care e diferenta ?

 

La mine ( am steptronic ) atit in modul normal cit si pe sport schimba automat vitezele, si nu ca rezultat al protectiei.

Pe sport schimba la turatie mai mare .

In modul manual schimba automat doar ca efect al supra sau sub turatiei.

55028[/snapback]

 

SMG de pe E46 (325/330, *nu* M3) are in principiu trei moduri de lucru:

 

* Cel de baza, "standard" sa-i zicem, este de fapt punctul de plecare si motivarea dezvoltarii cutiei. Dai semnal (de la padele la volan sau de la schimbator, cu impuls) si schimba - schimbul asta se produce intr-un anumit timp T1, care atentie variaza in functie de turatia la care schimbi si intre treptele intre care schimbi.

 

* Dupa aia poti sa o treci in mod "sport" care duce la micsorarea timpului de schimb, se ajunge la T2 (T2 < T1). Din nou variaza functie de turatie, dar intotdeauna T2 < T1 echivalent. Schimburi mai brutale, mai putin confort, "senzatii" mai mari. Unii spun ca atunci cand e "sport" apasat se mai schimba si alti parametrii (raspuns pedala acceleratie, raspuns servodirectie - eu nu pot sa confirm nici in experienta si nici in documentatie, ce am citit negru pe alb de la BMW este ca asta se intampla la E60 525/530/545 cu "dynamic drive" si SMG).

 

* Si ce-au zis baietii - stai asa, dar putem face un programel care sa schimbe singur, functie de turatie, gradul de apasarea al pedalei etc - cam ca la o automata clasica. Zis si facut, si a aparut modul "cruise". Cand cuplezi "cruise", "sport" se dezactiveaza, de unde conclud ca probabil schimba cu timpii T1. Si asta se si simte. "Cruise" e doar pentru confort, ca si automata. Eu personal nu prea-l folosesc decat in cazuri de plictiseala maxima... Daca actiunezi o comanda manuala se trece imediat in manual, modul "standard".

 

*Indiferent* de ce mod e selectat, schimbarile "in rosu" si "in protectie" se executa, si asa cum am spus consider ca asta e un lucru f. bun. Poate asta e una dintre "ciudatenii", ca de ex chiar daca esti pe manual ("standard" sau "sport") tot sunt 2 cazuri cand se executa schumbari independent de vointa ta. Totusi, tinand cont ca tu (soferul) le provoci de fapt printr-o actiune (accelerare/incetinire) cuplata cu o inactiune (schimb manual inainte de limite superioare/inferioare) eu cred ca poti fi constient de ele si le poti fie folosi fie contracara.

 

Sper ca am atins macar partial ce voiai sa stii :blink:

Link to comment
Share on other sites

SMG de pe E46 (325/330, *nu* M3) are in principiu trei moduri de lucru:

 

* Cel de baza, "standard"  ...... care atentie variaza in functie de turatia la care schimbi si intre treptele intre care schimbi.

 

* Dupa aia poti sa o treci in mod "sport" care duce la micsorarea timpului de schimb, se ajunge la T2 (T2 < T1). Din nou variaza functie de turatie, dar intotdeauna T2 < T1 echivalent....

 

 

Sint de acord cu tine dar cu un amendament si anume: in cadrul unui program(normal, sport, cruise), timpii de schimbare a vitezelor nu variaza in functie de turatie si trepte, ci sint aceeasi. De altfel modul de functionare a SMG s-a mai explicat la

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=156&st=331

 

O sa incerc sa trec in revista unele asemanari si diferentele majore intre Steptronic si SMG. Celor care stiu toate astea le cer scuze, celor care nu stiu sper sa le fie de folos.

 

Cutia automata cu STEPTRONIC este o cutie de viteze “shift by wire,”care permite controlul transmisiei automate atit in modul automatic conventional cit in modul manual (secvential M1-M2-M3-M4-M5-M6 sau invers). Schimbarea vitezelor se poate efectua de la volan (vezi shift-erele de pe volanul seriei 7) sau de la levierul aflat in centrul consolei( vezi seriile 1, 3, 5).

AGS (Adaptative Transmission Control) analizeaza stilul personal de conducere pe baza:

- pozitiei si miscarilor pedalei de accelerare,

- a ratei de decelerare in momentul frinarii,

- a acceleratiilor laterale in timpul virajelor ,

si functie de asta determina turatia optima de schimbare automata a vitezelor.

In modul Automatic se pot rula 2 programe de conducere: <conventional>( cu levierul in D) sau <sport> (cu levierul in planul M/S shift) care permite conducerea masinii intr-un stil sportiv, schimbarile de viteza efectuindu-se de data asta la turatiile maxime admise sau foarte aproape de acestea. Diferenta principala intre cele 2 programe este turatia la care se schimba vitezele. Cutia va abandona modul SPORT daca levierul este mutat spre stinga in planul urmator +/- si va angaja modul MANUAL de schimbare a vitezelor. In modul <manual> AGS va proteja motorul de supraturatie sau subturatie prin schimbari automate inainte de atingerea pragurilor de limita de turatie, daca utilizatorul uita sa o faca…

Deci steptronic are sport numai in modul automat.

 

SMG este o cutie MANUALA AUTOMATIZATA realizata tot pe conceptul “shift by wire”, in care un system electro-hidraulic opereaza mechanic ambreiajul si schimba treptele de viteza. Capabil de a aplica presiuni de 85bar, acest system asigura un process rapid, prĂŠcis si sigur de schimbare a vitezelor prin intermediul a 2 “paddles”(shifters) aflate la volan si/sau prin intermediul unui levier (stick) aflat in centrul consolei

 

Si SMG merge in modul secvential (manual) sau automat (cruise). Spre deosebire de steptronic in cazul SMG, Drivelogic ofera 11 programe de conducere diferite,

- 6 programe in modul secvential (S1..S6)

- 5 programe in modul automat (A1..A6)

 

In modul secvential (MANUAL) Drivelogic controleaza TIMPUL de schimbare a vitezelor functie de turatia motorului si a programului (S1..S6) selectat. Asta inseamna ca in programul S1 vitezele se pot schimba foarte lin cu timpi de schimbare de aprox. 800 milisecunde care descresc pina cind in programul S6 timpii de schimbare a vitezelor scad la 80 milisecunde. Asta daca vorbim de seria M.

 

Daca ne referim la E46 325I/330i Drivelogic ofera numai 3 programe in 2 moduri:

 

- un mod manual (+/-)cu un program <normal> si <sport>,

Diferenta dintre modul <normal> si <sport> consta in timpul in care se face schimbarea treptei de viteza.

 

- un mod automat denumit C (cruise) numai cu un singur program <normal> unde cutia efectueaza schimbari automate de viteza.

deci E46 325i/330i are sport numai in modul manual

 

Concluzie:

Daca la cutia automata cu steptronic diferenta principala intre cele 2 programe <normall> sau <sport> era turatia la care se schimba vitezele, in cazul cutiei SMG diferenta principala intre <normall> sau <sport> TIMPUL IN CARE SE SCHIMBA VITEZELE.

 

Chiar daca ambele pot "arata la fel" steptronic ramine o cutie automata care poate fi utilizata in mod manual (dar principiul este tot automat cu torque converter) iar SMG este o cutie manuala automatizata.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.