Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Pentru mine (si asa cum am explicat eu) "timp de schimb" este ce simte soferul. Timpul de schimb nu e doar timpul in care selectorul face schimbul de treapta. Include si timpul de ambreiere si debreiere. Si asta poate fi lucrata pentru a face un schimb confortabil sau un schimb brutal=rapid.

 

S-ar putea ca pentru mecanismul de actionare al selectorului la cutia de viteze presiunile uleiului din canalele de control sa fie aceleasi, timpii de deschidere a valvelor sa fie aceiasi etc. Eu asa as fi facut-o, ar rezulta timpi bruti la cutie "relativ" identici intre trepte (cursele nu sunt indentice) si indentici la *aceleasi* trepte in conditii de programe diferite (programele ar avea treaba doar cu actionarea ambreiajului). Poate o fi asa, poate nu, poate nici nu conteaza cata vreme soferul simte altceva.

 

Sint de acord cu tine dar cu un amendament si anume: in cadrul unui program(normal, sport, cruise), timpii de schimbare a vitezelor nu variaza in functie de turatie si trepte, ci sint aceeasi.

55631[/snapback]

E fundamental gresita afirmatia ta.

 

Unu. Vad ca ai si tu SSG - fa un experiment, pune-l in sport (e mai evident aici, si la restul se simte insa) si stai intr-a 1-a. Accelereaza la 1500 ture si schimba intr-a 2-a. Remarca timpul de schimb. Good. Incetineste si da-i a 1-a din nou, talpa pana la podea, schimba doar imediat ce ajunge la 6000. Sper ca atunci o sa intelegi ce am vrut sa spun.

 

Doi. O afirmatie controversata (dpdv al meu) de la BMW, cica schimbul intre treptele 1 si 2 e mai rapid decat intre restul. Blame them, not me. Suspectez oricum ca din motive de marketing s-a tiparit "timpul minim", si oricum timpul efectiv de schimb doar, nu timpul real pe care-l simte soferul.

 

Trei. Nu am vrut sa complic lucrurile, dar mai depinde si de gradul de apasare al acceleratiei. Adica de cat de disperat esti :) ceea ce mi se pare absolut normal. Experiment din nou. Sport, treapta 1, accelereaza finut panal la 5000 de ture (asta e...) si stai acolo vreo 2 secunde, da-i a 2-a dupa aia fara sa modifici acceleratia. Tine minte timpul. Good. Incetineste si revino intr-a 1-a, calca accel pana la podea si schimba din nou la 5000. QED.

 

Nota: "Pana la podea" nu trebuie sa fie neaparat depasind punctul de kickdown (cu toate ca s-ar putea sa fie vreo modificare si incepand de acolo).

 

De altfel  modul de functionare a SMG s-a mai explicat la

http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=156&st=331

55631[/snapback]

Aha, scuze daca s-a mai explicat, my mistake. Oricum, ziceam ca mai sunt una-doua de adaugat...

 

Daca ne referim la E46 325I/330i Drivelogic ofera numai  3 programe in 2 moduri:

55631[/snapback]

Cu programele sunt de acord, vorba ta, "s-a mai explicat", dar din pacate conform BMW nu exista Drivelogic la SSG. Manualul SMGII are referiri in clare la Drivelogic. Manualul de SSG (E46 SMG) nu are nici una. Manualul de SMG (E90 SMG) nu are nici una. Manualele tehnice la fel. Ori baietii astia de la BMW au probleme de marketing si nu au vrut sa se bage in Drivelogic-Lite sau Drivelogic-Tiny, ori autoadaptivitatea aia specifica SMGII cam lipseste la SSG (eu zic ca lipseste). Am SSG si imi place, dar mi-ar fi placut mai mult SMGII :blink: O variatie in functie de alte chestii exista, vezi dependenta timpului de schimb de gradul de apasare al acceleratiei, dar vreau sa cred ca nu asta e Drivelogic.

 

Eu unul o sa ma opresc cu polemica aici :) Hai bafta!

Edited by mchis
Link to comment
Share on other sites

Eu sunt PRO automata, deoarece folosesc masina 95% in oras.

55676[/snapback]

Am fost FOARTE impotriva automatei. Acum nu mai sunt, poate fi super in multe situatii. Totusi eu gasesc mult mai pe gustul meu SMG-ul - e drept, doar 1/4 din km masinii asteia-i fac in oras. "Simulacrul" ala de program automat al SMG-ului pt mine e suficient cand mi-e lene, plus ca pe sport este extrem de antrenanta in sofat cand ai chef.

 

Nu zic nu, am momente cand as fi preferat o manuala pura (manevrele rapide pe loc = parcari, intoarceri etc) dar acum ca stiu cum e cu SMG, daca mi as lua o manuala as avea *mult* mai multe pareri de rau :blink:. Perfect n-o sa fie niciodata, da' SMG e chiar pe gustul meu - nu pot decat sa visez la o SMGII pe M3 :)

 

Iar despre automata "clasica" (cu convertor de cuplu)... nu mai zic *nu* din ala hotarat. In astfel de caz poate as prefera un motor diesel de 3 litri si un interior relaxant in culori calde, ca sa nu ma imbie la... pilotat :)

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea, e ca o automata cu ceva caluti sub capota, isi face treaba, poate nu asa de bine cum ar face-o o manuala, dar suficient de bine incat adaosul de confort sa fie substantial.

55680[/snapback]

Si uite-asa ajungem la vechiul "de gustibus" :-) Pana la urma e o chestie de preferinta personala si de ce asteapta fiecare de la masina, nu de "e mai buna" sau "e mai proasta". Vorba aia, ati vazut voi vreun BMW care sa nu fie bun :blink:

Link to comment
Share on other sites

Si uite-asa ajungem la vechiul "de gustibus" :-) Pana la urma e o chestie de preferinta personala si de ce asteapta fiecare de la masina, nu de "e mai buna" sau "e mai proasta". Vorba aia, ati vazut voi vreun BMW care sa nu fie bun :)

55683[/snapback]

 

Clar. Oricum pana acum 2-3 ani, inclinam decisiv si hotarat spre o manuala sau maxim un SMG. Dar acum, preferintele s-au schimbat. De vina pot fi multe, dar cred ca mi-am schimbat si stilul de condus, probabil familia si copilul.

 

Cand sunt singur insa... :blink:

Link to comment
Share on other sites

E fundamental gresita afirmatia ta....

 

Cred ca putem trai chiar foarte fericiti amindoi chiar daca avem pareri diferite. :)

In general afirmatiile mele se bazeaza pe masuratori nu pe ce “simte” soferul … Se scoate un laptop cu programul client instalat si se pune la cupla de sub volan… si nu e greu de vazut cum sint timpii.

In 2 ½ ani de cind calaresc SMG-ul, pot sa afirm ca am o idee cum functioneaza cu toate ca omul mai are intotdeauna de invatat.

 

Dar vorba ta sa ne oprim aici, pt. ca orice cititor pe forum are deja destule amanunte privind cutiile de viteza de pe BBMW si asa cum s-a mai afirmat, gusturile, virsta, familia, sint intotdeauna motive serioase care ne influenteaza alegerea. Manuala, automata sau smg oricare ar fi ea daca ne satisface pretentiile este super OK. Si nu cred ca e cineva sau ceva de vina ca alegem unele sau altele...

:blink:

Edited by Romulus
Link to comment
Share on other sites

Cred ca putem trai chiar foarte fericiti amindoi chiar daca avem pareri diferite. :)

55731[/snapback]

Ai dreptate :blink:

 

In  2 ½ ani de cind calaresc SMG-ul, pot sa afirm ca am o idee cum functioneaza cu toate ca omul mai are intotdeauna de invatat.

55731[/snapback]

Aici cred ca trebuie sa editezi ceva. Eu unul nu am decat doi ani, dar dupa cat de mult imi place s-ar putea sa ma prinda si 12 :)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

vreau sa spun ca eu am un 325 coupe cu automata si desi imi lipseste manuala cateodata nu este adevarat ce spuneti voi ca nu imi place sa las electronica sa conduca.Vrei poti schimba f. usor si la 6500 cu automata, asa ca nu e numai manuala buna. Credetima in oras automata rules

depasirile se pot face la fel de bine si cu o automata ca si cu o manuala calci pedala si fuge de sub fund. cel putin a mea :))

:blink: :) :) :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ceva pareri/experiente cu automata de pe E34? Please, ca vreau sa iau unul cu o astfel de cutie, si m-ar ajuta cuvintele voastre.

 

Am mai condus automata pe un Espero de 90CP, si era destul de ciudata.

 

Ce face butonul ala cu setarea cutiei Economic/Sport/Zapada de la E34 automata? Adica, daca esti in Economic si te infigi in pedala nu mai face kickdown?

 

Thanks!

Link to comment
Share on other sites

Sunt in munti...pe serpentine...soseaua goala...se aproprie acul de par...din a 4-a dau a 3-a...dupa 3-4 secunde dau a 2-a...scartaie rotile in frana de motor...jumatatea virajului...tin interiorul curbei...rotile scartaie...motoru ramane sus in ture....kickdown - redline - a 3-a - kickdown - redline - a-4-a...vine urmatorul viraj...se repeta scenariul...

 

Acum intrebarea mea este: cum naiba sa fac asa ceva cu o amarata de automata.

 

Automatele sunt pentru Mercedes nu pt. BMW.

 

Parerea mea...

 

Urmatoarea masina va avea SMG sau in cel mai rau caz tot manuala, si va fi un 330i SMG sper - am gresit cand mi-am luat d-ul

Link to comment
Share on other sites

Sunt in munti...pe serpentine...soseaua goala...se aproprie acul de par...din a 4-a dau a 3-a...dupa 3-4 secunde dau a 2-a...scartaie rotile in frana de motor...jumatatea virajului...tin interiorul curbei...rotile scartaie...motoru ramane sus in ture....kickdown - redline - a 3-a - kickdown - redline - a-4-a...vine urmatorul viraj...se repeta scenariul...

 

Acum intrebarea mea este: cum naiba sa fac asa ceva cu o amarata de automata.

 

Automatele sunt pentru Mercedes nu pt. BMW.

 

Parerea mea...

 

Urmatoarea masina va avea SMG sau in cel mai rau caz tot manuala, si va fi un 330i SMG sper - am gresit cand mi-am luat d-ul

64349[/snapback]

 

 

DAMN RIGHT CATANNI...AMIN

Adevarat graieste..am fost cu el impreuna cu d-urile la limita pe serpentine..

Edited by BigKelu
Link to comment
Share on other sites

Sunt in munti...pe serpentine...soseaua goala...se aproprie acul de par...din a 4-a dau a 3-a...dupa 3-4 secunde dau a 2-a...scartaie rotile in frana de motor...jumatatea virajului...tin interiorul curbei...rotile scartaie...motoru ramane sus in ture....kickdown - redline - a 3-a - kickdown - redline - a-4-a...vine urmatorul viraj...se repeta scenariul...

 

Acum intrebarea mea este: cum naiba sa fac asa ceva cu o amarata de automata.

 

Automatele sunt pentru Mercedes nu pt. BMW.

 

Parerea mea...

 

64349[/snapback]

 

 

Pai tu de duci in munti cu diesel-ul? :)

 

Performantele se realizeaza cu ...bani.Poate cu un M3 visul va deveni realitate :blink:

 

Parerea mea...

Link to comment
Share on other sites

Pai tu de duci in munti cu diesel-ul? :)

 

Performantele se realizeaza cu ...bani.Poate cu un M3 visul va deveni realitate :blink:

 

Parerea mea...

64422[/snapback]

 

Da cand am avut de parcurs un drum virajat si soseaua a fost libera am fortat un pic pe viraje chiar cu dieselul...daca nu ma crezi te iau la un drive-test...se poate face sport si cu dieselu...intr-o masura mai mica dar se poate...crede-ma...oricum in primavara o schimb pe un 330i/ci.

 

Scenariul de mai sus nu e un vis de-al meu, e ceva ce am pus in practica de n ori.Cu dieselu....pacat ca tre sa fiu atent sa schimb mai repede...peste 4000 se plafoneaza...chiar daca limiteaza la 4800

Link to comment
Share on other sites

pic pe viraje chiar cu dieselul...daca nu ma crezi te iau la un drive-test...se poate face sport si cu dieselu...intr-o masura mai mica dar se poate...crede-ma...oricum in primavara o schimb pe un 330i/ci.

 

Scenariul de mai sus nu e un vis de-al meu, e ceva ce am pus in practica de n ori.Cu dieselu....pacat ca tre sa fiu atent sa schimb mai repede...peste 4000 se plafoneaza...chiar daca limiteaza la 4800

64515[/snapback]

 

Ai dreptate, poti sa "alergi" si cu diesel-ul.Problema ,dupa cum spui,este turatia.Asta nu imi place la diesel.Este altceva cu un motor care urca in 8-9000 de ture.

Multumesc pentru invitatie :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Ceva pareri/experiente cu automata de pe E34? Please, ca vreau sa iau unul cu o astfel de cutie, si m-ar ajuta cuvintele voastre.

 

Am mai condus automata pe un Espero de 90CP, si era destul de ciudata.

 

Ce face butonul ala cu setarea cutiei Economic/Sport/Zapada de la E34 automata? Adica, daca esti in Economic si te infigi in pedala nu mai face kickdown?

 

Thanks!

64206[/snapback]

 

E E36 Economic e cum sar zice normal sa dai un kickdown tre sa apesi accelerazia pena la maxim si putzin mai mult, are un sensor sub pedala, odata activat schimba 2 viteze in jos daca e permis de viteza masinii, pe Sport fiecare viteza tzine mai mult, in al meu ajung la redline si schimba destul de rapid. Pe zapada, alegi viteza in care vrei sa pleci si pe aia o tzine

Link to comment
Share on other sites

Eu am folosit cu drag manuala pana cand am dat de automata.

 

Nici nu mai vreau sa aud de cutie manuala acum !

 

Desigur, eu totusi merg 90% in oras si m-am saturat sa mestec la schimbator; daca esti "sportiv" si doresti sa iei toate serpentinele cu scartz datorita unei "chemari ancestrale catre strabuni"... probabil ca cea manuala iti da mai multe posibilitati si iti creste adrenalina.

 

Sa nu uitam ca in SUA cutiile manuale sunt raritate; doar in Europa exista inca mentalitatea cf carora nu sunt eficace/fiabile/etc

 

Personal iubesc confortul dat de cutia automata, mai ales ca nu tin sa mor pe sosea ducand motorul pe rosu si punanad imediat frana.

Edited by Courage
Link to comment
Share on other sites

Eu am folosit cu drag manuala pana cand am dat de automata.

 

Nici nu mai vreau sa aud de cutie manuala acum !

 

Desigur, eu totusi merg 90% in oras si m-am saturat sa mestec la schimbator; daca esti "sportiv" si doresti sa iei toate serpentinele cu scartz datorita unei "chemari ancestrale catre strabuni"... probabil ca cea manuala iti da mai multe posibilitati si iti creste adrenalina.

 

Sa nu uitam ca in SUA cutiile manuale sunt raritate; doar in Europa exista inca mentalitatea cf carora nu sunt eficace/fiabile/etc

 

Personal iubesc confortul dat de cutia automata, mai ales ca nu tin sa mor pe sosea ducand motorul pe rosu si punanad imediat frana.

69485[/snapback]

 

 

stii de ce e asa in europa ? pentru ca benzina e scumpa si pentru litru ala de benzina care o masina automata suge mai mult ei se uita, al doilea lucru e faptul ca in europa inca mai e chestia ca la masina auto tre sa platesti mai mult, e o optziune cand la noi e standard si manuala e o optziune.

 

Sincer imi place automata, comfort, libertate in masina.

Link to comment
Share on other sites

bmw e facut pentru a simti placerea de a conduce si sportivitatea care l-a facut atat de renumit.cu o cutie de viteze manuala poti simti din plin aceste senzatii care doar cunoscatorii le pot aproba pe cand cu o automata acest lucru este cu mult diminuat.daca ar fi dupa mine automata nu-si are rostul la bmw.
Link to comment
Share on other sites

bmw e facut pentru a simti placerea de a conduce si sportivitatea care l-a facut atat de renumit.cu o cutie de viteze manuala poti simti din plin aceste senzatii care doar cunoscatorii le pot aproba pe cand cu o automata acest lucru este cu mult diminuat.daca ar fi dupa mine automata nu-si are rostul la bmw.

70367[/snapback]

Cite BMWuri automate ai condus?EU iti spun ca senzatiile tari si sportive pe care le ai cu o AUTOMATA numai cunoscatorii DE AUTOMATA le pot aproba :blink: eu am condus BMWuri peste 200 de cai si manual si automat si credema ca faci show cu amindoua,alta chestie ce placere de a conduce si sportivitate crezi ca ai la un BMW de pina in 115 cai sa zicem fata de unu la 200+?Iti zic eu ca SMG,AUTOMAT sau MANUAL cel mai mult iti da senzatii tari ce ai sub capota

Link to comment
Share on other sites

Cite BMWuri automate ai condus?EU iti spun ca senzatiile tari si sportive pe care le ai cu o AUTOMATA numai cunoscatorii DE AUTOMATA le pot aproba :blink: eu am condus BMWuri peste 200 de cai si manual si automat si credema ca faci show cu amindoua,alta chestie ce placere de a conduce si sportivitate crezi ca ai la un BMW de pina in 115 cai sa zicem fata de unu la 200+?Iti zic eu ca SMG,AUTOMAT sau MANUAL cel mai mult iti da senzatii tari ce ai sub capota

70392[/snapback]

senzatiile oferite de o automata nu sunt nici pe departe comparabile cu cele oferite de o manuala.cutia automata e facuta pt comfort,nici de cum pt sportivitate.chiar daca are mod sportiv nu se compara cu cea manuala.cu o cutie manuala poti scoate tot ce poate masina cu adevarat.iar despre senzatiile oferite de un bmw pana in 115 cai bineinteles ca sunt putin mai reduse fata de cel cu 200+.e logic acest lucru.si cu el poti obtine senzatii tari la fel de usor cum e cu un 200+.cu orice masina poti obtine senzatii tari daca stii cum sa o conduci si ce poate acea masina si te poti distra la fel de bine cu ea.nu conteaza intotdeauna herghelia de cai de sub capota,conteaza cine o conduce si cum o conduce.acea herghelie fara sofer e nefolositoare.de multe ori conteaza mai mult soferul decat motorul

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.