Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

@CRISTIAN

cu cyborg si cu mine nu-s sorti de izbanda s-o scoti la capat :)

suntem motociclisti si nevoia de adrenalina ne-o satisfacem la maximum pe 1 sau 2 roti, iar atunci cand ajungem in masina, oricat de puternica ar fi ea, vrem sa fim serviti fara a mai fi necesar sa schimbam viteze, caci oricat ne-am stradui, cu siguranta ca n-am reusi s-o dam pe... 2 roti :)

 

PS. A conduce o motocicleta in stil sportiv sau a conduce o motocicleta de teren pe teren accidentat, necesita o concentrare si un efort fizic destul de mare, lucru care te extenueaza si dupa care, tot ceea ce-ti doresti este o masina hidramata si o baie fierbinte :blink:

Link to comment
Share on other sites

credeam ca nu mai eu trec prin astea. :blink: asa este. dupa ce faci plimbarea pe 2 roti, dupa ce prinzi 100 km/h in 3-4 sec, iar 200 in 7-8, intelegi ca nu exista masina care sa-ti dea senzatii mai tari si fara ca sa vrei ajungi sa adoptzi stilul mai batranesc la conducerea masinii, sau cum a zis cristian "mers gen mertan limo".
Link to comment
Share on other sites

Cuti automata e buna in oras.Atat.Eu mai am un cielo hidramat :) si vreau sa zic ca atunci cand merg cu el prin oras e parfum.Nu mai da-i a 3 a a 2 a iar.Baga repde a 1 a la semafor ca daca intarzii 0,5 secunde te claxoneaza toata intersectia :blink: .Dar afara e un chin...consum mare ...nu poti sa faci o depasire...nasol
Link to comment
Share on other sites

Am votat manuala, nu am vazut SMG, dar oricum alegeam manuala, i-mi place arta volanului, si asta o faci doar cu o manuala, desi sunt si momente, putine cei drept cand as vrea o automata, dar asta doar cund conduc foarte mult prin oras, 150-200 de km in cateva ore in continuu, si stiti cum e te lasa nervi si piciorul stang, noroc ca masina mea are cuplu bun si merg cu a 3 a de la 20-25 la 60, asta in regim de oras si economic ca prinde 130 cu a 3 a, dar la 6000 RPM :blink:

 

Am espero 1,8 sa nu va ganditi la ceva diesel, cand am 20 cu a 3 a tremura umpic, dar foarte putin.

 

Bafta!!

Link to comment
Share on other sites

Parerea mea e ca trebuie sa simti tu masina si sa schimbi cand vrei tu, nu sa lasi o masinarie sa faca asta in locul tau.

 

 

dar si cu automata poti sa schimbi cand vrei tu. din pedala. eu asa fac. vreau la 2.000, vreau la 4.000. daca vreau, un kick down si schimb la 6.000.

 

iar cu mana dreapta tin de obicei un expresso, sau o doza de cola. :blink:

Edited by cyborg
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Recent am mers cu un Chrysler Stratus, ceva de genul:

2.5L V6, 160 si ceva CP, tiptronic. Masina din 2000 si 110.000km, daca ar conta starea.

 

Am ramas putin uimit de lipsa socului de la kickdown; ultima data am mers cu un A8 de 2.8L si pur si simplu ziceam ca sunt rocker inrait cand o calcam. Pot sa zic era de bine, pentru ca nu simpatizam socul ala deloc. Si bineinteles cred ca am facut gaura in podea langa frana, cautand ambreiajul, tineam nefiresc mana pe schimbator si imi venea sa imi bag piciorul stang sub scaun ca sa imi opresc reflexele.

Apropo, tiptronicul ala, chiar se poate numi manuala modalitatea a 2-a de schimbare?

Link to comment
Share on other sites

Si cu A8-u' si cu Stratus-u' eu am bagat cheia in contact si la amandoua am mers mai mult decat suficient sa se incalzeasca. Deci am gustat cutia si rece si calda :blink:

A8-u' eram in Galati si ma plimbam mai mult pe faleza, dar azi am prins trafic si semafoare. Tinand cont ca trebuie sa tii calcata frana la semafor (sau sa o scoti pe N/P, dar e automata: bei suc cu mana dreapta), mi s-a parut chiar mai nasol sa ai automata.

Plus ca asta fiind tiptronic nu stiam ce sa fac, cand dadeam pe D, cand pe simulacru ala de manuala, ca nu ma simteam bine cu nici una.

Link to comment
Share on other sites

Cutiile automate de la unele masini vechi pot fii puse in manual mode.Un prieten avea un 750iL ,si punea cutia automata in M si putea schimba vitezele cum vrea el,din maneta zic,D era treapta 1 si apoi 1,2,3 erau urmatoarele trepte.Atata era naspa ca avea doar 4 viteze.

Cum eu fac foarte multi km prin oras,cateodata imi doresc o cutie automata,un steptronic mai ales.

Link to comment
Share on other sites

@chas3

nerelevant

cand o sa conduci BMW cu cutie automata mai vorbim :blink:

5447[/snapback]

 

Daca te referi ca ma frustra lipsa ambreiajului (tin minte ca imi sarea inima prima data cand m-am urcat intr-o automata si dadeam sa calc ambreiajul si nu era decat podea; "ce se intampla? cine mi-a furat pedala?"), e acelasi lucru si pe BMW.

Daca te referi la performante, poate o sa imi cada si un BMW cu automata in curand.

Link to comment
Share on other sites

Daca te referi ca ma frustra lipsa ambreiajului (tin minte ca imi sarea inima prima data cand m-am urcat intr-o automata si dadeam sa calc ambreiajul si nu era decat podea; "ce se intampla? cine mi-a furat pedala?"), e acelasi lucru si pe BMW.

Daca te referi la performante, poate o sa imi cada si un BMW cu automata in curand.

doar la performante ma refeream... :)

...si asta doar din pur simt patriotic fata de BMW :blink:

Link to comment
Share on other sites

dar tot nu inteleg care-i problema socului de la kickdown? dar socul produs de schimbarea din 4-a in 2-a plus aruncat pedala ambreiaj iti place mai mult?

5450[/snapback]

 

Problema nu era. Am zis ca mai degraba fara kickdown, si mai smooth cum a fost asta.

Nu inteleg comparatia cu 4->2, aia ar fi franare nu accelerare. Iar kickdown daca conduci cat de cat mai alegro ai parte mai mereu. Cat despre 4->2 de cate ori se intampla pe zi?

Link to comment
Share on other sites

Cutiile automate de la unele masini vechi  pot fii puse in manual mode.Un prieten avea un 750iL ,si punea cutia automata in M si putea schimba vitezele cum vrea el,din maneta zic,D era treapta 1 si apoi 1,2,3 erau urmatoarele trepte.Atata era naspa ca avea doar 4 viteze.

Cum eu fac foarte multi km prin oras,cateodata imi doresc o cutie automata,un steptronic mai ales.

5476[/snapback]

 

Steptronic nu e acelasi lucru cu tiptronic?

Sunt doar 4, dar sunt lugi ca niste macaroane.

Link to comment
Share on other sites

dar tot nu inteleg care-i problema socului de la kickdown? dar socul produs de schimbarea din 4-a in 2-a plus aruncat pedala ambreiaj iti place mai mult?

5450[/snapback]

Nu inteleg.Eu nu am dat-o nici o data asa.Poate in situatii supaer disperata.Si socul e normal sa se simta.De la 100km/h in tr. a 4a sa o dai pe a 2a :blink:

Link to comment
Share on other sites

la 100 km/h nu e cazul sa dai din a 4-a in a 2-a. dar imaginativa situatia: treapta a 4-a, viteza moderata, turatii sub 3.000. o situatie normala, nu? in secunda urmatoare trebuie sa faceti o depasire cat mai rapida, ce faceti? a 3-a nu prea va ajuta in cazul asta, nu bagati a 2-a? chiar si cu a 3-a + pedala ambreiaj aruncata + gaz maxim = soc. asta face si kickdown-u', coboara o treapta sau 2, in dependenta de situatie (viteza si turatia curenta, panta urcare/coborare).
Link to comment
Share on other sites

la 100 km/h nu e cazul sa dai din a 4-a in a 2-a. dar imaginativa situatia: treapta a 4-a, viteza moderata, turatii sub 3.000. o situatie normala, nu? in secunda urmatoare trebuie sa faceti o depasire cat mai rapida, ce faceti? a 3-a nu prea va ajuta in cazul asta, nu bagati a 2-a? chiar si cu a 3-a + pedala ambreiaj aruncata + gaz maxim =  soc. asta face si kickdown-u', coboara o treapta sau 2, in dependenta de situatie (viteza si turatia curenta, panta urcare/coborare).

5529[/snapback]

In treapta a 4 a sub 3.000 ai vreo 80-85 km/h si cred ca treapta a 3 a te ajuta la viteza asta.Motor mare...trage bine...nu e Dacia Berlina sa spui ca nu poti sa faci o depasire

Link to comment
Share on other sites

la 100 km/h nu e cazul sa dai din a 4-a in a 2-a. dar imaginativa situatia: treapta a 4-a, viteza moderata, turatii sub 3.000. o situatie normala, nu? in secunda urmatoare trebuie sa faceti o depasire cat mai rapida, ce faceti? a 3-a nu prea va ajuta in cazul asta, nu bagati a 2-a? chiar si cu a 3-a + pedala ambreiaj aruncata + gaz maxim =  soc. asta face si kickdown-u', coboara o treapta sau 2, in dependenta de situatie (viteza si turatia curenta, panta urcare/coborare).

5529[/snapback]

 

Tu nu conduci manuala deloc? Daca tu esti intr-a 4-a si vrei sa depasesti, si schimbi a 2-a fara sa calci putin pe acceleratie, mai bine nu mai schimbi deloc. Efectul depasirii per total ar fi la fel cu depasirea cu a 4-a direct.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.