Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
Super tare :))) inca se dezbate problema. Automata rules !!! (dar pe motor de la 170 CP si 250NM in sus)

 

eu as prefera invers... sa n-am treaba la masini care si asa n-au ce face.. adica cp putini, si la masini cu cp mai multi sa am ce lucra si eu...

 

Vezi cum se vede ca nu ai avut cutie automata adaptiva :) Daca ai fi avut ai fi observat (poate nu din primii km) ca se lucreaza la puterea motorului (treapta de viteza) doar din acceleratie, in functie de cat o apesi ai o selectie de 3 trepte: cea curenta, una inferioara, doua inferioare. S-a mai explicat asta de nenumarate ori, iar avantajele cutiei automate asupra rinichilor, diferentialului, cardanului, lejeritatea in trafic mare, etc. nu se reiau.

 

Ce vrei mai mult de lucru ? Doar ca nu "nu faci mamaliga" cu schimbatorul de viteze ci "invarti roata olarului" cu acceleratia la automata, ca sa fiu si metaforic :)

 

Vei vedea in urmatorii 5,10 ani ani avantul cutiei automate, doar nostalgicii vor avea peste 10 ani manuala si in plus aia care e "racer-i" pe strazi.

Link to comment
Share on other sites

andrei27: nu are nici o legatura, are legatura cu Barbatii, BMW , sofat, foarte usor poate pune un joistick de PS2 in loc de volan, dar n-are farmec, nu ? Imi place sa schimb viteze foarte mult, si la masinile conduse de mine ce aveau cutie automata dar si posibilitatea de "manual", dupa ce am incercat si modul automat sa vad cum se comporta, am ales pentru condus modul "manual".. si chimbam eu, .. audi, mercedes, bmw, dodge.. s.a.m.d

 

Sofatu insemna pe vremuri, invartitu de covrig, apasatu pedalelor (ambreiaj+frana, ambreiaj acceleratie), si schimbatul vitezelor... acum probabil sofatul inseamna, o mana pe volan, si una in buzunar :)

 

 

PS: esti intr-o depasire relaxata... si berbecu de langa tine accelereaza, apesi ambreiajul si-l lasi.. si treci lejer de berbec, fara sa schimbi viteze... si exemplele pot continua, sa nu vb de pornirile de pe loc :)

Edited by Cristi.MD
Link to comment
Share on other sites

manuala. nu se compara ca senzatii cu nicio automata din lume! mai ales cand ti-ai "invatat" limitele - in primul rand ale tale - si apoi ale masinii (sa stii cand intra in limitare, cat de tare pierde aderenta pe spate cand o accelerezi la "blana") atunci cand vrei sa conduci "sportiv"... intr-adevar, in traficul infernal al bucurestiului, zi de zi, nu e chiar o alegere placuta... e mai confortabil sa stai cu mana in buzunar si masina sa mearga singura! :)

 

de gustibus...

Link to comment
Share on other sites

Manuala! Am avut si una automata, dar nu mi-a placut. Nu spun, a fost extraordinar in interiorul orasului, cand a sunat si telefonul, la semafoare, etc....., dar am simtit totdeauna o gaura in placerea de a conduce. Fiind si un BMW....
Link to comment
Share on other sites

PS: esti intr-o depasire relaxata... si berbecu de langa tine accelereaza, apesi ambreiajul si-l lasi.. si treci lejer de berbec, fara sa schimbi viteze... si exemplele pot continua, sa nu vb de pornirile de pe loc :)

 

Faza asta cu ambreiajul am facut-o si eu. Mergi constant, apesi ambreiajul, fara sa accelerezi, motorul se tureaza, si apoi dai drumu` la ambreiaj si te baga nitel in scaun. Dar asta nu e rau pentru ambreiaj? Mie mi se pare ca il solicita foarte tare si din cauza asta nu prea am mai experimentat metoda..

Link to comment
Share on other sites

PĂŁi la kickdown chiar se schimbĂŁ ĂŽntr-o treaptĂŁ inferioarĂŁ.

 

Nu chiar tot timpul la kickdown se schimba in treapta inferioara.

Gandeste-te la un benzinar cu care mergi intr-a 2a la 70km/h sau sa zicem a 3a la 120km/h Ce s-ar intampla daca ai face kickdown?

Cutia face kickdown doar atunci cand prin schimbarea treptei in una inferioara nu s-ar supratura motorul.

:)

Link to comment
Share on other sites

Nu chiar tot timpul la kickdown se schimba in treapta inferioara.

Gandeste-te la un benzinar cu care mergi intr-a 2a la 70km/h sau sa zicem a 3a la 120km/h Ce s-ar intampla daca ai face kickdown?

Cutia face kickdown doar atunci cand prin schimbarea treptei in una inferioara nu s-ar supratura motorul.

:)

 

Ăi-a rĂŁspuns Alex83 deja...

 

Am ĂŽnsĂŁ o ĂŽntrebare, ce cutie ai pe maÂşina ta?

Link to comment
Share on other sites

@Ciupanezu: Nu mai am automata.

 

@alexandru83: Si de ce zici ca ar fi schimbat de mult in treapta superioara? De cateva ori, asa de fun, am mers cu a 2-a la aproape 100km/h. Si nu a schimbat decat atunci, aprox la 95km/h, intr-a 3a.

 

Edit: e39-pe care il am acuma e cu manuala. Diesel.

Edited by bgdaddylv
Link to comment
Share on other sites

Pai tocmai asta zic si eu...Daca accelerezi normal nu se duce pana la 70km/h in a 2 a.... :)

 

Ba da, se duceeeee......

Eu prin "a accelera normal" inteleg o apasare putin brusca si continua a pedalei, fara a o apasa pana la podea.

Deci, chiar daca nu ii dai "talpa", tot poti sa o urci la o viteza foarte mare fara schimbarea treptei de viteza in cea superioara.

Mai este si varianta in care, la plecarea de pe loc, apesi pedala la podea si o tii acolo, cutia schimband vitezele undeva in apropierea zonei rosii de turatie.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.