Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Stii ca,in mod normal,steptronicul pleaca de pe loc in a 2 a nu? :) Deci stai linistit ca in acceleratie "normala" nu ajungi la 70km/h in treapta a 2 a :)

 

???...de unde stii ? am vazut ca pe manual daca sunt intr-a 3-a de exemplu si franez pana se opreste masina cutia retrogradeaza singura pana in 2, nu in 1.

 

asa sa fie si in D ? mi se pare aiurea sa plec de pe loc tot timpul cu a 2-a...nu cred...

Link to comment
Share on other sites

salut,

 

au am automata pe 320d 2000 si are mai multe trepte de schimbare...in fct de cum apesi schimba si la 1800 rpm si la 2000 si la 3000 si la kickdown..depinde f mult ce viteza ai...kickdownul schimba 1 la 4000 si restul al 4500rpm

Edited by Acelover
Link to comment
Share on other sites

Da, pedala era la fund.

Cred ca imi dau seama ce urmeaza sa zici. "Ca cu" pedala la fund nu mai pot sa fac kickdown. De aia in exemplul de mai sus am dat treapta a 2a la 70km/h. :)

 

PĂŁi nu e clar cĂŁ situaĂžia este imposibilĂŁ?

 

Ce kickdown mai faci ĂŽn cazul pe care l-ai exemplificat?

Link to comment
Share on other sites

Ce nu a subliniat nimeni este corelarea cutiei de viteze cu plaja de turatie pe care masina o suporta si de aici utilitatea cutiei automate. Ma tot gandesc la chestia asta dar nu imi aduc aminte daca am apucat sa o scriu in topic - daca am mai scris-o am sa ma repet. Sa zicem ca la benzina putem sa turam maxim pana la 6500 ture incepand de la un relantii de 750 ture ceea ce inseamna ca automata are o plaja de 5750 ture in care poate sa schimbe superior, sa retrogradeze etc. Daca tinem cont si de faptul ca benzina are cuplul mare si forta la o turatie ridicata, cutia automata are o plaja de turatie destul de mare unde "sa isi faca de cap" si sa obtina reprize bune de acceleratie - chiar si prin retrogradarea a 2 trepte cum zicea cineva pe aici. In coltul opus - ca la box - se afla motorul diesel. Sa zicem de la relanti 750 pana la un maxim de 4000 - 4500 ture ceea ce inseamna un teren de joaca pt cutie de 3250 - 3750 ture. In acest interval cutia are mult mai putine sanse sa se puna in valoare. Daca tinem cont si de faptul ca diesel-ul are cuplul la o turatie mult mai mica decat benzina aproape ca nici nu mai are nevoie sa retrogradeze intr-o treapta inferioara, nici nu se pune problema de 2 trepte la diesel ca nici zona rosie nu o sa mai tina acul sa nu se dea peste cap :) . Este stiut ca de multe ori la diesel obtii o accelerare mai buna fara retrogradare - in cazul retrogradarii este posibil sa obtii o turatie atat de mare incat practic acceleratia sa fie de scurta durata si este necesar sa schimbi treapta superioara ca sa continui o depasire. Din punctul meu de vedere automata nu se preateaza atat de bine la motorina cat se preteaza la benzina.

Ca sa zic asa: MOTORINA - MANUAL (eventual automat daca personal iti doresti si diesel si automat - strict optiunea fiecarui posesor) BENZINA - AUTOMAT deoarece cutia se poate pune mai bine in evidenta (bineinteles in functie de preferinte si manualul este la fel de bun). Cum ziceam si mai demult nu trebuie sa-i judecam pe cei cu preferinte pt manual sau automat este legat strict de ce doreste fiecare de la o masina. Eu am vrut sa fac o comparatie strict a functionarii cutiilor automate in funtie de tipul de carburant. Daca cineva are alta parere astept....

Link to comment
Share on other sites

Ambele argumente (Dizlpower si Octavian123) sunt juste dupa parerea mea, desi la un motor diesel intr-adevar nu trebuie sa schimbi vitezele atat de des ca sa ai turatia potrivita, deci automata se preteaza mai degraba la benzina.

 

Off topic: Interesant, se imbina discutia manuala vs. automata cu benzinar (otto) vs. diesel. Asta e sfantul Graal al dezbaterilor nesfarsite :)

Link to comment
Share on other sites

Da, pedala era la fund.

Cred ca imi dau seama ce urmeaza sa zici. "Ca cu" pedala la fund nu mai pot sa fac kickdown. De aia in exemplul de mai sus am dat treapta a 2a la 70km/h. :)

 

PĂŁi nu e clar cĂŁ situaĂžia este imposibilĂŁ?

 

Ce kickdown mai faci ĂŽn cazul pe care l-ai exemplificat?

 

 

Ai zis chiar tu in pagina anterioara ca:

"PĂŁi la kickdown chiar se schimbĂŁ ĂŽntr-o treaptĂŁ inferioarĂŁ"

 

Ti-am dat un exemplu in care faci kickdown si nu schimba intr-o treapta inferioara. Exact ce ziceai si tu mai sus... "Ce kickdown mai faci ĂŽn cazul pe care l-ai exemplificat?"

 

Deci, nu la orice kickdown schimba in treapta inferioara. :) ma bucur ca am ajuns la aceeasi concluzie.

Link to comment
Share on other sites

Pãi nu poÞi face kickdown când eºti cu pedala la fund.

 

Kickdown ĂŽnseamnĂŁ sĂŁ mergi relativ normal cu maÂşina Âşi sĂŁ apeÂşi complet pedala de acceleraĂžie, moment ĂŽn care cutia retrogradeazĂŁ una sau douĂŁ trepte.

 

Kickdown nu ĂŽnseamnĂŁ sĂŁ mergi cu pedala la podea.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Poate s-a discutat; daca da, scuze. Cu automata poti sa pleci cu scart? Cum? Din cate stiu eu daca pui levierul pe mers tre sa tii frana apasata ca sa stea masina pe loc. Apoi daca apesi la blana acceleratia, scartaie? Din cate stiu, tre sa fie turata inainte de a cupla intr-a 1-a. Sau tii si frana apasata pana o urci in ture?
Link to comment
Share on other sites

Poate s-a discutat; daca da, scuze. Cu automata poti sa pleci cu scart? Cum? Din cate stiu eu daca pui levierul pe mers tre sa tii frana apasata ca sa stea masina pe loc. Apoi daca apesi la blana acceleratia, scartaie? Din cate stiu, tre sa fie turata inainte de a cupla intr-a 1-a. Sau tii si frana apasata pana o urci in ture?

 

PoÞi sã pleci cu scârÞ doar cu DSC off.

 

Degeaba Încerci sã turezi motorul Înainte sã cuplezi În Drive, nu va exista decât un mic ºoc, nu vei putea pleca turat de pe loc.

 

Se poate pleca turat cu pedala de frânã apãsatã Însã nu este o idee bunã pentru cã reprezintã o uzurã mare pentru cutie.

 

Depinde mult Âşi de pneuri.

Când am pneurile reci pierd aderenÞa ºi fãrã sã vreau.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dispare plĂŁcerea de a conduce... decide totul un computer...

Mie mi se pare Încântãtoare cutia automatã (cred cã steptronic am)

Azi am cĂŁlcat un pic mai tare accelerația (fĂŁrĂŁ kickdown) pentru a mĂŁ ĂŽncadra ĂŽntr-o curbĂŁ ĂŽnaintea unui autobuz... și ce face cutia? Ăn primul rând are o latențĂŁ de vreo secundĂŁ, dupĂŁ care retrogradeazĂŁ trapta și fuge mașina de sub mine. Ămi venea s-o iau ĂŽn brațe... :)

Link to comment
Share on other sites

aceasi parere , depinde de motor , daca e unu mare sincer si cu cea manuala la un drum lung te saturi ca nu mai atingi schimbatoru. la automata parca dispare placerea de a conduce si sincer cu am mai vazut nu sunt de acord sa decida chiar totu un computer .

 

Stiai ca la cutie steptronic poti comuta pe manuala cand vrei ? :)

 

Sa stii ca si eu mi-am spus ca voi merge mai mult pe modul manual, dar crede-ma ca e geniala modul automata si nu simt decat in anumite conditii (rar) modul manual.

 

Daca e un lucru de care m-am saturat pe thread-ul asta e ca unii dintre cei care posteaza contra-cutie automata nu au condus niciodata indeajuns cu o cutie steptronic adaptiva si cu kick down ca sa inteleaga ca "nu decide computerul" ca decizi tu dar nu din schimbator ci din felul in care apesi pedala de acceleratie si in ce mod o conduci (Drive sau Sport).

 

Adica, un prieten recent intors din USA si care aveau un pick-up Ford din 2006 si care avea cutie automata simpla a spus exact ca si adeptii prost informati (nu toti) ai cutiei manuale ca e prostie cutia automata.

 

Asta pana a condus masina mea la un drum intins in care i-am explicat cum functioneaza cutia, s-a obisnuit sa regleze totul din cum apasa acceleratia. De atunci e cel mai mare fan al cutiei automate adaptive :)

Edited by andrei27
Link to comment
Share on other sites

andrei27: sunt unii oameni care argumenteaza.. comoditatea unei cutii automate... nu se poate pune problema de comoda/incomoda, e vorba de preferinte.

 

Ca automata are si mod "manual', e foarte ok, la MB imi place cutia automata la nebunie, la bmw imi place la nebunie cutia manuala, la MB folosesc chiar si tempomatu, are scaunu 2 cotiere.. cu 1 deget tin de volan, pe cand la bmw, nu folosesc aproape deloc tempomatu ca nu am stare..:) ...depinde de preferinta. La MB de exemplu cand am cautat masina cutia automata era o dotare foarte importanta, la bmw...am cautat manuale..

 

Clar cine vorbeste aiurea de automata, ca nu ar fi performanta e mare bizon, dar e vorba de placere :).

Edited by Cristi.MD
Link to comment
Share on other sites

Stiai ca la cutie steptronic poti comuta pe manuala cand vrei ? :)

 

Modul manual nu este chiar aÂşa de manual. :)

 

Eu ĂŽl folosesc foarte rar pentru cĂŁ pot sĂŁ obĂžin performanĂže maxime pe Sport.

 

In acceleratie maxima, S=D, parerea mea. Daca nu mergi pe curbe sau nu faci depasiri, nu e nici o diferenta, decat imaginatia care lucreaza.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.