Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

eu am spus ca frana de motor e mai eficienta pe gheata decat abs-ul....daca virezi normal ca scapi masina de sub control...oricum si cu abs-ul ai toate sansele sa scapi masina de sub control daca viteza e prea mare....ultima oara cand am facut diferite teste cu mai multe masini(eram vreo 4 insi cu masini diferite ) a rezultat ca frana de motor e mult mai eficienta decat frana cu abs si de la viteze de 50-60 km/h nu am scapat niciodata masina de sub control...franarea se realiza in linie dreapta ..masinile erau: golf4- 1,6(parca 101 cai), golf4-1,9tdi(90cai),solenta 1,4 si un opel zafira 2,2 dti(vreo 120 cai)...oricum daca esti sofer cu experienta rar ajungi in situatii de a folosi frana de motor si ea este o masura disperata de a opri masina si nu o metoda de a frana
Link to comment
Share on other sites

cu tot abs din lume tot derapezi pe gheata /zapada. sunt destule cazuri in care frana de motor isi face treaba excelent. incerca sa pui frana in coborare pe o panta...vezi ce patesti cu abs

 

Se opreste masina...ce s-ar putea intampla altceva ?

Link to comment
Share on other sites

autoad: cu frana de motor, iti fuge spatele la coborarea aia, banuiesc ca sti ce inseamna frana de motor...nu stiu de ce ar da cineva s**atos la minte, in treapta inferioara, ca pe o suprafata alunecoasa, sa aiba cuplu maxim si turatie mare...

 

Cand folosesti abs-u nu inseamna ca bagi pedala de frana in podea si te rogi la Dumnezeu, inseamna ca o apesi usurel sa nu piarda aderenta si abs-u isi face treaba.. Cand ajungi in situatie sa trebuiasca sa franezi brusc pe zapada pe distanta scurta, nu mai prea ai sanse...

Link to comment
Share on other sites

este absolut corect ce ai spus si eu asta vroiam sa subliniez, nu se poate spune ca frana de motor este absolut inutila iar abs te scoate in orice stituatie. pe distanta scurta de franare cu orice abs tot nu rezolvi nimic, pt ca apesi frana tare ( obstacolul este aproape) si mergi tot sanie. in ceea ce priveste frana de motor la o masina cu tractiune spate exista locuri in care nu este indicat sa faci frana de motor , insa sunt si locuri in care poti sa o faci linistit, iar daca vorbim de de masini cu tractiune fata ai o eficienta destul de mare la o frana de motor.

 

completare: cand am vb de abs pe o coborare m-am referit la tractiune fata

Link to comment
Share on other sites

cu orice te descurci, problema e cand esti nevoit sa apesi frana mai brusc, atunci nu te poti baza tot timpul ca poti controla directia, de exemplu la urcare, am franat brusc pe drum inzapezit, s-a terminat urcarea si urma curba stransa la stanga, si in franare am continuat sa merg drept spre prapastie, masina nu a virat la stanga, dar cand am simtit ca masina a incetinit cat de cat, am lasat frana si masina a virat la stanga... Pe zapada si abs-ul e limitat..

 

Dar frana de motor in nici un caz...mai ales la tractiune spate..

Link to comment
Share on other sites

este absolut corect ce ai spus si eu asta vroiam sa subliniez, nu se poate spune ca frana de motor este absolut inutila iar abs te scoate in orice stituatie. pe distanta scurta de franare cu orice abs tot nu rezolvi nimic, pt ca apesi frana tare ( obstacolul este aproape) si mergi tot sanie. in ceea ce priveste frana de motor la o masina cu tractiune spate exista locuri in care nu este indicat sa faci frana de motor , insa sunt si locuri in care poti sa o faci linistit, iar daca vorbim de de masini cu tractiune fata ai o eficienta destul de mare la o frana de motor.

 

completare: cand am vb de abs pe o coborare m-am referit la tractiune fata

 

N-are nici o treaba ce spui tu, simple mituri urbane ramase. In plus BMW-urile au tractiune spate, dar oricum nu e relevant.

Link to comment
Share on other sites

am si eu o intrebare pentru posesorii de cutie automata...am fost sa imi fac itp-ul la masina...in momentul cand imi facea noxele imi spune ala : frate masina asta nu sare de 4000 de ture?....si chiar nu sarea ... dupa ce am plecat de acolo(am luat itp-ul) am testat-o...in mers sarea de 4000ture,adica in drive...pe loc in N sau P nu sare de 4000 ture...masina e din 07.2003(320d 150 cp)...e normal sau are "buba"?
Link to comment
Share on other sites

am si eu o intrebare pentru posesorii de cutie automata...am fost sa imi fac itp-ul la masina...in momentul cand imi facea noxele imi spune ala : frate masina asta nu sare de 4000 de ture?....si chiar nu sarea ... dupa ce am plecat de acolo(am luat itp-ul) am testat-o...in mers sarea de 4000ture,adica in drive...pe loc in N sau P nu sare de 4000 ture...masina e din 07.2003(320d 150 cp)...e normal sau are "buba"?

 

Avand in vedere ca este contraindicat la o automata sa o turezi in gol (adica in P sau N), este posibil ca sa aiba un fel de limitare, atata timp cat in viteza se tureaza peste cele 4000 de ture...

Link to comment
Share on other sites

Avand in vedere ca este contraindicat la o automata sa o turezi in gol (adica in P sau N),

 

Nu cred ca este valabil la cutiile steptronic mai noi.

pana la urma cum este?...e normal sau nu?...maine cred ca ma apuc de dat cu search pe gugle despre asta :)

Link to comment
Share on other sites

La e60 are limitare ĂŽn P sau N, aceeaÂşi problemĂŁ am avut-o Âşi eu la RAR, bine cĂŁ au ieÂşit noxele....mai bine cĂŁ nu au putut sĂŁ o tureze distruÂşii ĂŁia de la RAR, turatul ĂŽn gol nu e deloc benefic...a crapat odatĂŁ un motor la un mercedes, tot chinuindu-se cu el lacĂŁtuÂş-mecancii aia de la RAR...
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
La e60 are limitare ĂŽn P sau N, aceeaÂşi problemĂŁ am avut-o Âşi eu la RAR, bine cĂŁ au ieÂşit noxele....mai bine cĂŁ nu au putut sĂŁ o tureze distruÂşii ĂŁia de la RAR, turatul ĂŽn gol nu e deloc benefic...a crapat odatĂŁ un motor la un mercedes, tot chinuindu-se cu el lacĂŁtuÂş-mecancii aia de la RAR...

 

Banuiesc ca nu ei sunt de vina, asa se testeaza un diesel daca nu ma insel, conform legilor in vigoare. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
La e60 are limitare ĂŽn P sau N, aceeaÂşi problemĂŁ am avut-o Âşi eu la RAR, bine cĂŁ au ieÂşit noxele....mai bine cĂŁ nu au putut sĂŁ o tureze distruÂşii ĂŁia de la RAR, turatul ĂŽn gol nu e deloc benefic...a crapat odatĂŁ un motor la un mercedes, tot chinuindu-se cu el lacĂŁtuÂş-mecancii aia de la RAR...

 

Banuiesc ca nu ei sunt de vina, asa se testeaza un diesel daca nu ma insel, conform legilor in vigoare. :)

 

 

 

sa nu ii omori cu mana ta?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.