Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Am votat automata desi conduc manuala de 15 ani.Am condus de curand 530d si un mercedes 320cdi[automate]este o placere,un comfort deosebit la schimbarea vitezei.Urmatoarea masina va fi automata dar din ce citesc pe forum sunt mai putin fiabile dupa 150-200miikm.
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Cum ai tras tu concluzia ca o cutie manuala e mai "performanta" decat una automata?

pai nu este? ..asa cred eu! :twoup:

 

pai pune 2 masini identice una manuala si alta automata, una lg alta, si vezi rezultatul.

 

Diferenta aia de 0.1-0.3 secunde dintre manuala si automata sunt numai pe hartie. In realitate ca sa scoti timpii din carte la manual trebuie sa fii prea "sofer" ( sau sofer de teste pe la BMW).

Si trebuie sa fii si mai sofer ca sa scoti din 10 incercari timpi consistenti de fiecare data cu o manuala.

Parerea mea e ca intre 2 masini una manuala si una automata cu diferente de pana in 0.3-0.5 secunde (0-100km/h) in favoarea manualei, din 10 incercari automata castiga in 7-8 .

Cu cat puterea masinii creste (sau la diesel la cupluri "nesimtite") cu atat automata e mai favorizata la plecarea de pe loc datorita convertorului de cuplu care atenueaza socurile (vs ambreiaj) si nu rupe aderenta asa usor. De pe la 200 cai in sus 60% din performanta 0-100 e data de calitatea plecarii de pe loc si e cam al dracu de greu sa pleci perfect chiar si cu o automata. ( nu prea exista metoda universala pentru ca aderenta depinde de temperatura, gume, tipul de asfalt).

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Guest poleposition
In ordine manuala, SMG, automata (am votat manuala).

 

Manuala mi se pare mai practica plus daca mai faci si tu un drift mic acolo ar fi cam naspa sa schimbe in mijlocul driftului. Nu cred ca as conduce niciodata una full automata, mi se pare ca nu am niciun fel de control. Eu oricum nu consider ce este in Bucuresti trafic, automata sau manuala sau avion sau incrucisator :twoup: sau ce-o fi...

 

Pai cutia automata, in mod manual, nu schimba singura.... la SMG cel putin. Presupun ca nici la steptronic.

 

Aici am descoperit o chestie. La Porc, daca o pun pe manual ca sa schimb de pe volan si las PSM activat, la o anumita turatie, schimba singura chiar daca e pe manual, INSA, daca dezactivez PSM, nu mai schimba decat cand vreau eu, tureaza pana taie alimentarea.

 

Poate si la steptronic e la fel.

 

*PSM la Porci, e un fel de DSC... presupun.

Edited by poleposition
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
am inceput cu o cutie manuala, care mi se parea ok, ca asta era :twoup:, asta pana la prima masina cu cutie automata, un tiptronic care avea doar modul manual in plus fata de cea clasica si mi s-a parut super utilizarea ei in Buc. si nu numai, e drept avea o mica intarziere dar de care mi-am dat seama mai bine la urmatoare masina cu cutie automata, de data asta tot una tiptronic dar de generatie mai noua care avea si functia sport, asta mi-a placut si mai mult, schimba mai rapid iar pe sport era foarte buna la schimbari si retrogradari ajutandu-ma in frana de motor. Am mers si cu un SMG pe primul 645i care aparuse in 2003, nu mi-a placut in comparatie cu tiptronic-ul, lag prea mare intre trepte si destul de brutala trecerea de la o treapta la alta, doar pe manual complet puteai evita toate astea insa nu cu mari diferente. Cel mai mult mi-a placut DSG-ul si DKG-ul de pe ultimul M3 model 2011 cu care am mers de curand, asta chiar m-a impresionat prin rapiditatea cu care schimba, lipsa lag-ului la apasarea acceleratiei, modul in care ''intuieste'' ceea ce vrei sa faci, cred ca e cea mai buna in momentul de fata de pe piata, DSG-ul cu care am mers era pe o masina normala, nici nu simteai schimbarea treptelor, daca as fi mers cu un S3,4,5 sau RS posbil sa imi fi lasat aceeasi impresie, sau mai buna poate, ca si M3-ul. 7G-tronic, acum deja e 8G-tronic, cele de la Mercedes, schimba lin insa lag cam mare, intarzie prea mult la un kick-down sau la o simpla retrogadare, placuta la drumuri lungi insa nu e o cutie sportiva. In concluzie imi place cutia automata si pentru utilizare zilnica si nu numai o prefer, iar cu o intretinere corecta poate duce la fel de mult ca si manuala. La cele automate pe care le-am avut nu am schimbat la niciuna uleiul si nu am avut nicio problema, poate doar am avut noroc desi cred ca mai mult a contat exploatarea corecta a proprietarului de dinaintea mea si bineinteles a mea.
Link to comment
Share on other sites

nu stiu pe ce masina ai condus tu 8g tronic,eu am condus 7g tronic pe ML 320cdi,e-klasse 320cdi,GLK 280 benzina;toate in Drive si pot sa spun ca nu am intalnit lagul despre care vb tu,intr-adevar sunt un pic mai rapide dsg-urile,dar totusi sa nu exageram

 

iar noile cutii bmw,cele cu 8 trepte sunt ceva de vis,In D reactioneaza aproape la fel de bine ca un DSG cu 6 trepte in S(cu dsg 8 trepte nu am mers),iar in S efectiv nu exista lag,totus se petrece instant.

Link to comment
Share on other sites

am zis ca am mers cu 7G-tronic, daca nu ma insel cele noi au deja 8, am mers cu CLS350 si nu numai, dar mie mi s-a parut lenta reactia la kick-down mai ales, mai buna la o retrogradare normala dar nu la fel de buna ca la tiptronic(Audi) sau DSG, per total cele de la Mercedes sunt mai lente si indreptate catre confort, vorbesc de masini obsinuite, iar DSG e net mai rapid decat G-tronic, e sesizabila diferenta si pentru cineva care merge prima data cu ele. Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

atata timp cat nu tu intervii asupra modului in care schimba treptele decat atunci cand o treci in modul manual sau din padele parerea mea este ca tot in categoria ,generic denumita, cutie automata se incadreaza, nu am discutat aici despre detaliile tehnice, pe care le cunosc si eu. Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

si mie 7G tronic-ul mi s-a parut ca raspunde un pic mai greu decat DSG-ul si decat vechile cutii bmw cu 6 trepte dar totusi nu este capat de tara,nu mai este ca pe vremuri.

 

insa ma uit la cutia mea cu 8 trepte,pur si simplu nu am ce sa-i reprosez,o trec pe manual doar cand e inghetat pe jos si cobor serpentine,in rest pe S schimba mai bine decat o fac eu pe manual,niciodata nu am simtit nevoia sa-i dau un minus inainte sa fac o depasire;nici macar in D,la dsg da; si totusi este o cutie f buna,nu am ce sa-i reprosez

Link to comment
Share on other sites

normal ca nu e capat de tara, departe gandul de asa ceva, dar comparativ cu celelalte(Audi, BMW) se simte diferenta, cutiile din ziua de azi sunt foarte bune, am mers acum cateva saptamani si cu un Merc. 320i 4Matic din 1997(cu doar 60k km), cutie automata clasica, fara mod manual, pai acolo sa vezi asteptare la kick down, chiar si la o retrogradare simpla si gandea de parca jucai sah cu ea, foarte enervant, in schimb la drum lung schimba in mod imperceptibil si lin. Oricum, in afara faptului ca se zice ca ia din placerea de a conduce desi nu sunt in totalitate de acord cu afirmatia, sunt foarte bune cutiile automate din ziua de azi si mult mai rapide, daca ati vazut la Fifth Gear comparatia dintre Audi TT cu manual si cel cu DSG, in urma carei a scos timpi mai buni cel cu DSG si asta in conditiile in care ambele masini au fost pilotate de un pilot experimentat(Vicki - co-prezentatoare), daca ar fi fost vorba de un sofer normal diferenta ar fi fost foarte mare in avantajul DSG-ului, iar asta e doar un exemplu din multe altele. Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

cutia manunala si DSG(DKG) merg pe acelasi principiu numai ca una (DSG[DKG]-ul) e super mega extra asistata electronic dar in sine este o cutie _manuala_ si amandoua (manuala si dsg/dkg) au principiul de functionare complet separat fata de o cutie automata (steptronic/tiptronic) care functioneaza pe baza de presiune de ulei (ulei care asigura si ungerea) iar cele manuale (smg/dsg etc) folosesc ulei doar pt ungere

 

pana la urma toate fac acelasi lucru, unele mai repede, altele mai lent :twoup:

 

si SMG este o cutie manuala, are chiar si un ambreiaj normal ca la toate cutiile manuale numai ca e actionat electro-mecanic si asistata electronic.

 

http://forums.bimmerforums.com/forum/showt...d.php?t=1254315

 

 

 

 

 

 

 

DSG:

 

http://www.autozine.org/technical_school/gearbox/DSG.jpg

 

 

 

 

 

manual:

 

http://farm4.static.flickr.com/3447/3216355132_a0b8217f4f.jpg

 

 

 

automat:

 

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/f/f9/Automatic_transmission_cut.jpg

http://www.samarins.com/maintenance/automatic_transmission.jpg

Edited by io's
Link to comment
Share on other sites

atata timp cat nu tu intervii asupra modului in care schimba treptele decat atunci cand o treci in modul manual sau din padele parerea mea este ca tot in categoria ,generic denumita, cutie automata se incadreaza, nu am discutat aici despre detaliile tehnice, pe care le cunosc si eu.

Pai la DSG dkg, SMG ai control total pe modul manual. Nu te lasa sa stai in zona rosie, dar in rest controlul e total, cal o manuala, nu are lag-ul specific cutiilor automate, sunt cutii normale e cu ambreaiaj , numai ca nu il actionezi din pedala cu piciorul ci din clapete......

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

50/50 aceeasi poveste , am automata si uneori parca as vrea sa simt totzi cei 163 calutzi sa ai dau un pic , oplecare mai spectaculoasa, dar cu automata totu e lin chiar daca e in sport , cu kick down , pemanual, nu vrea mai mult. Am trecut de la 90 de cai manual la 163 automat si inafara ca prind viteza mai repede nicio senzatie, mai multe senzatii aveam cu 90 de cai si manuala.
Link to comment
Share on other sites

Am citit mai mult de juma' din postari,unu' vrea automata,altu' manuala,etc;dar aproape nimeni nu a vorbit de costurile de intretinere a acestor cutii,dar mai ales de fiabilitatea lor!!! Din aceste puncte de vedere,pe ce ati miza? eu sincer,mai multa incredere am intr-o manuala din punctul asta de vedere,acum,fiecare cu parerea lui!

Pe mine nu ma intereseaza prea mult confortul,nu mi-e sila sa schimb(chiar daca sunt obosit),mai mult m-ar interesa rezistenta unei cutii,pt ca n-am chef sa ma duc cu ea in service,si mai ales ce costuri au astfel de cutii(ma refer la cele automate).

Link to comment
Share on other sites

la manuale pica kitul de ambreiaj si volanta care e rupere, la majoritatea modelelor de BMW e masa dubla, costa o galagie de bani si se schimba inevitabil, la e60 uin kit dinasta cu manopera duce la un 30 de mil lejer din cate stiu. Poti trece prin mai multe kituri fara probleme. la automata daca ii schimbi uleiul nu pica nimic decat daca ai mare ghinion, caz in care in general scapi cu o reconditionare care e in general intre 1100- 1500. Si dupa asta , ca te-ai ii vei schim,ba uleiul si va tine cutia va mai fi buna cand restul masinii va fi oale si ulcele.

un schimb de ulei costa de la 150 ( la a mea de exemplu), pana in 400 (la un service normal), se face intre 50k la cutii mai vechi, non lifetime ca mea, si 80-120k km la "lifetime".

Un plus la automata ai cam 1l in plus la consum. LA astea moderne difernta la demaraj si consum e chiar insesizabila, tine mai curand de talpa si stare tehnica a masinii mai degraba.

Alt avantaj care il vad e ca motorul e mai protejat la una automata, ca nu te lasa in nici o imprejurare sa o tii la rosu sau aprope de rosu intr-un regim barbar. Asta doar teroretic, la masina sh depinde bineinteles si de cum e intretinuta..

Cam asta e.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc de informatii DOMI :twoup: ,imi vor fi de ajutor pe viitor(atunci cand imi voi schimba "cazanul"). Nu stiu,poate incep usor-usor sa-mi schimb parerea proasta despre cutiile automate,intr-adevar,nici n-am condus mult asa ceva(am facut cativa zeci de km cu un mondeo si un vectra b,ambele destul de vechi).

App,ai putea sa-mi spui cam ce defecte s-ar ivi la o automata sau DSG?

 

Multumesc de informatii DOMI :) ,imi vor fi de ajutor pe viitor(atunci cand imi voi schimba "cazanul"). Nu stiu,poate incep usor-usor sa-mi schimb parerea proasta despre cutiile automate,intr-adevar,nici n-am condus mult asa ceva(am facut cativa zeci de km cu un mondeo si un vectra b,ambele destul de vechi).

App,ai putea sa-mi spui cam ce defecte s-ar ivi la o automata sau DSG?

PS Si care sunt simptomele in cazul unei defectiuni la o automata,adica ce n-ar mai functiona?

Link to comment
Share on other sites

are si ea niste discuri de ambreiaj cu frictiune. Asta inseamna uzura, particule de metal care se desprind, variatii ale temperaturii uleiului care duce la degradarea lui. Particulele alea se depun pe unde nu trebuie si in final cutia se strica. Asta pentru ca lumea nu schimba uleiul si filtrul in ele. Alftel, daca nu e bruscata la plecari la liniute cu frana pusa etc.. tratata masina in mod barbar, sunt extrem de durabile. In mod normal cu schimb de ulei nu au voie sa se strice.

DSG/DKG sunt niste cutii complicate. MA repet, nu sunt cutii automate, sunt cu totul altceva. Primele generatii picau pe capete. Parerea mea e ca de la soft erau suprasolicitate sau poate componentele nu erau destul de durabile/ testate suficient. Am inteles ca generatiile mai noi sunt mai fiabile. Costa o groaza daca nu ai garantie. Sunt extrem de putini, cel putin in RO in stare sa le diagnosticheze macar.

In multe cazuri, mai ales la repezentante dau din umeri, zic ca e stricata si sanatate.. :twoup:

 

Cand iei o masina automata, fii sigur ca o treci prin toate treptele, sa fii atent sa nu aibe nici un fel de soc, trebuie sa schimbe extrem de lin in orice imprejurare, si pe manual, si pe sport, misca selctorul ala in toate pozitiile si mergi cu ea si cam atat. Orice soc, ezitari, daca simti ca patineaza, sunt semne de defecte.

 

Odata ce ai luat masina si nu esti sigur de km si cand s-a facut ultimul schimb, daca s-a facut vreoda datorita politicii tampite cu ulei "lifetime", ii faci un schimb si nu te mai doare capul 80-120k km, dupa caz..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.