Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

de la ce a plecat totul...in orice caz, o cutie care isi schimba singura treptele(indiferent de ce reprezinta initialele ei si bla bla), atata timp cat soferul nu-si aduce nici un aport,decat apasarea acceleratiei,este o cutie AUTOMATA.

asta n o contesta nimeni,noi vorbeam de cutiile smg de pe m power care sunt cutii MANUALE

Edited by sly06
Link to comment
Share on other sites

Nu ma trag de sireturi ca nu am cu cine...esti limitat rau.

 

Mersi, la fel.

 

omule trebuie sa te mai nasti o data sa mi dai tu mie ordine,nu cred ca te am jignit cu nimic si nu te mai inflama ca pepsi u cand vezi ca n ai dreptate.poti sa crezi ce vrei tu in continuare,dar cand iti spun mai multi ca esti beat mai bine du te la culcare.sper sa intelegi analogia si sa nu ma dai in judecata.

 

Doar atat poti ?

 

asta n o contesta nimeni,noi vorbeam de cutiile smg de pe m power care sunt cutii MANUALE

 

Nu stiu despre ce vorbeati voi, eu in niciun caz nu vorbeam despre SMG, ci despre DSG, care, atata timp cat isi schimba singura treptele, eu o consider automata. Arata-mi un post in care am scris eu ceva despre SMG !

 

Oricum, puteti sa scrieti ce vrei voi de aici inainte ! Ati adus discutia asta la un nivel mult prea scazut !

Edited by MihaiC
Link to comment
Share on other sites

Mersi, la fel.

 

 

 

Doar atat poti ?

 

 

 

Nu stiu despre ce vorbeati voi, eu in niciun caz nu vorbeam despre SMG, ci despre DSG, care, atata timp cat isi schimba singura treptele, eu o consider automata. Arata-mi un post in care am scris eu ceva despre SMG !

 

Oricum, puteti sa scrieti ce vrei voi de aici inainte ! Ati adus discutia asta la un nivel mult prea scazut !

omule chiar nu vrei sa intelegi?smg si dsg e acelasi lucru doar ca fiecare concern isi denumeste altfel sistemul..si chiar daca n ai pedala blestemata de ambreiaj tu schimbi cu ajutorul padelelor din spatele volanului sau de la schimbator.nivelul discutiei a scazut cand ai intrat tu pe topic nu altcandva.ignore pe linie

Link to comment
Share on other sites

Omule, tu intelegi ca eu am o masina cu DSG, nu am padele in spatele volanului ! Ce-i drept, am si optiunea sa pun maneta in modul manual( +/-,optiune ce exista pe toate cutiile automate de dupa 2000, cred) dar in marea majoritate a timpului o folosesc in Drive iar cutia isi schimba singura treptele, eu doar apas acceleratia. Ce inseamna asta, ca am pe masina cutie manuala sau automata ?

 

In plus, s-ar putea sa gresesc, eu stiam ca omologul DSG-ului la BMW se numeste DKG, nicidecum SMG.

Edited by MihaiC
Link to comment
Share on other sites

Omule, tu intelegi ca eu am o masina cu DSG, nu am padele in spatele volanului ! Ce-i drept, am si optiunea sa pun maneta in modul manual( +/-,optiune ce exista pe toate cutiile automate de dupa 2000, cred) dar in marea majoritate a timpului o folosesc in Drive iar cutia isi schimba singura treptele, eu doar apas acceleratia. Ce inseamna asta, ca am pe masina cutie manuala sau automata ?

 

In plus, s-ar putea sa gresesc, eu stiam ca omologul DSG-ului la BMW se numeste DKG, nicidecum SMG.

ai o cutie secventiala cu dublu ambreiaj.nu ai decat posibilitatea automatik.exista si varianta cu padele la care schimbul se face manual.e mult mai scumpa.toata vrajeala consta in faptul ca nu mai ai pedala de ambreiaj,masina face asta pt tine prin electronica.mai da i si tu un search pe google inainte de a enerva lumea cu incapatanarea ta.

Link to comment
Share on other sites

definitia unei cutii autoamate esta ca transmisia puterii de la motor in cutie se face printr-un convertor de cuplu.

DSG-ul nu are asa ceva, e o cutie normal cu volanta, ambreiaj etc. Principii de functioanre, eficienta, etc, totul e diferit, chiar daca si DSG/DKG au un mod auotmat. NU schimbi tu ca nu ai pedala de ambreiaj, dar asa nu insemana ca el nu exista, ci doar e actionat de un "robotel", in loc sa apesi tu ampreiajul ala o face robotelul asta..ce e asa de greu de inteles. Si de aici vin tot felul de diferente, de la comportament pana la intretinere, consum etc.

Si de aici difera totul, Nu are importanta ca ai padele sau nu, sau impingi/tragi de schimbator.

Primele cutii DSG nici macar nu aveau mod automat.Faptul ca astea mai noi au si mod automat nu le fac niste cutii automate, asa cum niste cutii DSG/DKG fara mod automat tot DSG raman, chiar daca nu au si optiunea asta.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

definitia unei cutii autoamate esta ca transmisia puterii de la motor in cutie se face printr-un convertor de cuplu.

DSG-ul nu are asa ceva, e o cutie normal cu volanta, ambreiaj etc. Principii de functioanre, eficienta, etc, totul e diferit, chiar daca si DSG/DKG au un mod auotmat. NU schimbi tu ca nu ai pedala de ambreiaj, dar asa nu insemana ca el nu exista, ci doar e actionat de un "robotel", in loc sa apesi tu ampreiajul ala o face robotelul asta..ce e asa de greu de inteles. Si de aici vin tot felul de diferente, de la comportament pana la intretinere, consum etc.

Si de aici difera totul, Nu are importanta ca ai padele sau nu, sau impingi/tragi de schimbator.

Primele cutii DSG nici macar nu aveau mod automat.Faptul ca astea mai noi au si mod automat nu le fac niste cutii automate, asa cum niste cutii DSG/DKG fara mod automat tot DSG raman, chiar daca nu au si optiunea asta.

domi merci pt. precizari,era nevoie de o parere avizata.ne am mancat ieri nervii cu omul,nu voia sa inteleaga.nu pretinde nimeni ca le stie pe toate,dar daca vin mai multi si ti zic acelasi lucru ar fi indicat sa nu mai insisti prosteste..din pacate pt. el omul nu stie ce are pe propria masina... :rolleyes: :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

DOMI, acea definitie s-a facut pe vremea cand cutiile automate existau numai cu convertizor de cuplu.

 

Topicul a deraiat rau si cred ca se pune o miza mult prea mare pe o afirmatie lipsita de valoare.

 

DSG este o cutie automata. Asta zice constructorul, nu eu.

 

Transmisia cu dublu ambreiaj (uscat sau umed) nu este nimic altceva decat o cutie automata moderna. Precursoarea cutiilor clasice cu ambreiaje multidisc, convertizor de cuplu, comanda hidraulica, etc.

Oameni buni, lumea a evoluat, tehnica a evoluat, haideti sa evoluam si noi.

 

Nu confundati o solutie constructiva cu o actiune.

O cutie, atata timp cat schimba singura, automat vitezele, e o cutie automata, fie ca e o manuala robotizata tot cutie automata e, ca schimba automat si nu manual. Ce-o fi asa de greu de inteles si care-o fi miza sa ne contrazicem pe chestia asta?

 

Nu de alta dar v-as intreba unde se incadreaza unele cutii care au doar ambreiajul automatizat, in rest, schimbi manual? Este denumita cutie semiautomata de catre constructor dar sunt curios care e viziunea voastra asupra ei.

 

Ce-i naspa in topicul asta e ca unii nu sunt capabili sa-si sustina cu argumente afirmatiile si o dau intr-un limbaj de doi lei. Pacat. Asa suntem noi romanii, pana nu ne porcaim putin si nu ne umflam in pene, nu e bine.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

PAi ce zic eu e ca nici macar toate cutiile DSG nu sunt automate neaparat lasand la o parte definitia invechita.

Nu faptul ca schimba sau nu automat defineste o cutie DSG/DKG.

Definitie din WIKI.. "The Direct-Shift Gearbox (German: Direkt-Schalt-Getriebe[1]), commonly abbreviated to DSG,[2][3] is an electronically controlled dual clutch[2] multiple-shaft manual gearbox, in a transaxle design - without a conventional clutch pedal,[4] and with full automatic,[2] or semi-manual control. The first actual Dual Clutch transmissions derived from Porsche in-house development for 962 racing cars in the 80's."

Ele chiar sunt cutii manuale, cu o optiune de control automat. Dar ala e doar optional. Aici e toata smecheria. Pot fi si semi automate, si automate.

 

In vreme ce o cutie automata e altceva, aia in primul rand automata in vreme ce modul manual e chiar limitat, si daca tu vrei intr-o anume treapta, cutia pur si simplu poate refuza, sau nu poate. si ramane in ce treapta vrea ea, cea ce nu e cazul la un DSG.

 

Ce intrebi tu.. de cutiile semi-automate, depinde probabil. NU am condus niciodata una. Stiu ca primele cutii DSG de raliu erau semi-automate. Cum nu am condus nici una.nu pot sa imi dau cu parerea.. desi banuiesc ca fiind folosite la raliu erau foarte performante.

DSG-urile sunt niste cutii foarte misto, desi scumpe si primele serii picau in draci, cu niste facturi de reparatii exorbitante. Am inteles ca au mai rezolvat din probleme, dar ramane de vazut.

Link to comment
Share on other sites

DOMI, acea definitie s-a facut pe vremea cand cutiile automate existau numai cu convertizor de cuplu.

 

Topicul a deraiat rau si cred ca se pune o miza mult prea mare pe o afirmatie lipsita de valoare.

 

DSG este o cutie automata. Asta zice constructorul, nu eu.

 

Transmisia cu dublu ambreiaj (uscat sau umed) nu este nimic altceva decat o cutie automata moderna. Precursoarea cutiilor clasice cu ambreiaje multidisc, convertizor de cuplu, comanda hidraulica, etc.

Oameni buni, lumea a evoluat, tehnica a evoluat, haideti sa evoluam si noi.

 

Nu confundati o solutie constructiva cu o actiune.

O cutie, atata timp cat schimba singura, automat vitezele, e o cutie automata, fie ca e o manuala robotizata tot cutie automata e, ca schimba automat si nu manual. Ce-o fi asa de greu de inteles si care-o fi miza sa ne contrazicem pe chestia asta?

 

Nu de alta dar v-as intreba unde se incadreaza unele cutii care au doar ambreiajul automatizat, in rest, schimbi manual? Este denumita cutie semiautomata de catre constructor dar sunt curios care e viziunea voastra asupra ei.

 

Ce-i naspa in topicul asta e ca unii nu sunt capabili sa-si sustina cu argumente afirmatiile si o dau intr-un limbaj de doi lei. Pacat. Asa suntem noi romanii, pana nu ne porcaim putin si nu ne umflam in pene, nu e bine.

dsg nu este o cutie automata.constructorul nu zice pe niciunde asa ceva.pe ce ti bazezi tu afirmatiile?esti vreo autoritate superioara?te rog chiar insist da i un search si o sa vezi acolo definitia dsg ului daca stii engleza.este o cutie manuala cu dublu ambreiaj singura diferenta e ca n ai pedala,fiind inlocuita de electronica si avand si modul automat.n am vreme de copiat fisiere de pe net pt a ti demonstra..

Link to comment
Share on other sites

+1 d-drive.

 

Asa cum am spus in post-urile anterioare, nu ma pricep si nici nu intru in discutii tehnice. Pur si simplu, facand abstractie de principiul de functionare si de tot ce se intampla in interiorul cutiilor respective, in acceptiunea mea, atata timp cat nu exista pedala de ambreiaj, cutia isi schimba singura treptele iar soferul nu face nimic altceva decat sa apese acceleratia si frana, acea cutie e automata. Cum DSG-ul indeplineste toate aceste criterii, implicit, o consider si pe asta automata. Ca, afirmand asa ceva, unii m-au catalogat ca fiind limitat rau sau in nu mai stiu ce moduri, e fix problema lor.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@DOMI.

Am avut 3 ani DSG. Te citez: "In vreme ce o cutie automata e altceva, aia in primul rand automata in vreme ce modul manual e chiar limitat, si daca tu vrei intr-o anume treapta, cutia pur si simplu poate refuza, sau nu poate. si ramane in ce treapta vrea ea, cea ce nu e cazul la un DSG."

 

Te asigur ca DSG nu schimba cum vrei tu pe modul manual ;) Incearca sa-i dai a doua la o suta la ora, ia vezi, vrea? Sau invers, incearca sa nu schimbi a doua si sa mergi cu ea pe manual si sa urce in ture pana cand intra limitarea electronica a motorului, ia vezi intra? Nu intra ci schimba AUTOMAT treapta superioara chiar daca esti in mod manual.

La fel si daca esti cu a 6=a sa zicem si scazi viteza, la limita minima de turatie a motorului, chiar daca esti pe manual trece in treapta inferioara.

 

Repet, confundati constructia unei cutii cu modul de functionare. Catalogarea unei cutii se face in functie de modul ei de functionare si nu dupa solutia constructiva.

 

O cutie la care ai pedala de ambreiaj si schimbator de viteze cu grila in H cum ii spunea pe vremuri, e cutie manuala.

Una fara pedala de ambreiaj dar cu schimbator manual, e semiautomata.

Una fara pedala de ambreiaj si cu inscriptiile PRND si +/- si padele la volan este o cutie automata care poate functiona si in mod semiautomat sau partial manual ca sa va fac pe plac :p

 

O cutie SMG sau alte alea intra la capitolul cutii de curse, de circuit si sunt alta treaba mai putin domestica.

 

Afirmatiile de mai sus le face un inginer auto care a invatat la scoala lucrurile alea. Acolo inveti dupa documente oficiale si nu dupa articole din reviste si alte alea la care au acces ceilalti oameni, pasionatii auto.

 

Si oricum, oricine e liber sa-si pastreze ce parere vrea, in fond e perceptia fiecaruia si e treaba lui cum judecat lucrurile. Eu doar v-am spus cum sunt ele clasificate inginereste de fabricanti, de proiectanti.

 

Drept exemplu. M-am dus sa iau Skoda si in catalog cutia DSG era denumita DSG si Tiptronic. Ceea ce sunt doua lucruri diferite. Asta ca sa nu va mai luati dupa ce scriu unii sau altii. Mai tarziu le-am trimis hartie alora de la Skoda sa-si reediteze catalogul cu denumire corecta. Stiti ce-au zis? Ca li se rupe, ei stiu ca dpdv marketing DSG da bine, Tiptronic (cum era pe Audi), la fel da bine asa ca... nu mai acceptati toate gogosile de marketing care vi se vand.

 

@sly06, ai mare grija la exprimari. Cand tu nici nu erai nascut eu faceam scoala de care ziceam mai sus. Mai lasati-ma voi astia care una-doua dau un google si instant sunt destepti.

Sa te vad ce-ai fi facut pe vremea aia cand revista autoturism era miezu... si cand apareau articole tehnice de numa. Acum ai totul de-a gata pe gogu.ro dar de desfacut un motor, o cutie, de facut ceva la masina, mergeti la service.

Daca va ia cineva calculatorul din fata sau va scoate stecherul din priza, brusc nu mai stiti nimic. :cry:

 

Scuze dar nu am putut sa ma abtin, prea ati devenit obraznici unii dintre voi.

 

Cat despre cutia DSG de care zici tu ca nu e automata, iti spun acelasi lucru, e chestie de marketing ca in unele cataloage sa nu apara sub denumirea de cutie automata ci o cutie de generatie noua mai presus decat o cutie automata in sensul clasic. O cutie capabila sa fie si automata si manuala, ceea ce nu e in realitate. Pune mana si condu una si dupa aia mai vorbim.

 

Si va spun toate astea si trag un semnal de alarma pentru voi sa puneti mana sa invatati cu adevarat daca va place domeniul asta si nu sa va multumiti cu google. Meseria se invata cu mizerie pe maini si nu de pe net.

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

d rive nu vad cu ce te am afectat.te am intrebat doar daca esti vreo autoritate superioara?cu ce te am deranjat?si te rog nu ti mai da cu parerea privitor la cunostintele sau diplomele unuia sau altuia,sau cand s a nascut.nu ma cunosti si nu ti mai da cu parerea.spre informatia ta am 33 de ani.asta nu inseamna ca tu daca ai 50 esti brusc mai inteligent.vreau sa cred ca suntem egali pe acest forum si fiecare poate sa si expuna parerea ma mult sau mai putin avizata.ca de aia e un forum.respecte
Link to comment
Share on other sites

Asa fac toate si e oarecum normal sa faca asa.

Turatia limita superioara sau inferioara de functionare a motorului impune asta. In loc sa intre limitarea electronica la combustibil la turatiile maxime, schimba in treapta superioara si mi se pare firesc sa fie asa. Protejezi masina. Eu ii spun sistem anti-prost :laugh:

La turatia minima de functionare, decat sa inceapa sa tremure, sa dardaie, sa faca socuri, la fel, schimba in treapta inferioara.

 

Chiar si la masinile cu cutie manuala, daca turatia scade prea mult, in loc sa inceapa masina sa dardaie, ii da putin gaz la motor, chiar daca tu nu faci asta si o tine sa mearga cu o turatie minima la care se asigura o functionare normala a motorului.

Tot la manuale, sunt masini care cand schimbi viteza, inainte sa accelerezi tu, ii mai da putin gaz motorului astfel incat turatia de la arborele cotit, respectiv volant, sa fie cat de cat apropiata de cea de la transmisie, respectiv discul de ambreiaj. Astfel protejand si ajutand elementele transmisiei si asigurand o schimbare lina a vitezelor.

 

sly06, cu tot respectul, nu se cunoaste ca ai aia 33 de ani si nu o lua ca pe un afront sau o jignire, doar ca parerea mea desprinsa din posturile tale. Sunt sigur ca esti un om ok, atunci hai sa fim ok unii cu altii.

Nu am facut decat sa-ti raspund in stilul tau, ai vazut ca deranjeaza? Asta ai facut tu si celalalt coleg cu colegul MihaiC daca nu ma insel.

 

In fine, hai sa discutam despre cutii cu placere, pasiune si condescendenta.

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

Repet, confundati constructia unei cutii cu modul de functionare. Catalogarea unei cutii se face in functie de modul ei de functionare si nu dupa solutia constructiva.

 

Exact asta am luat si eu in considerare cand am afrimat ca DSG-ul e automata. Asta sustin si in continuare, am DSG, am cutie automata. :pardon:

Link to comment
Share on other sites

Pentru mine nu e nici o confuzie. Eu inteleg foarte bine cum functioneaza si bineinteles ca si la unele si la altele, exista protectii electronice.

Daca esti de meserie, stii foarte bine ca o cutie automata mai veche, inainte de aparitia electronicii , schimba automat datorita unor mecanisme hidraulice, si nu comandate electronic cum e acum. electronica a permis un oarecare control manual, care la bmw se numest steptronic.

O masina la care ai limitare electronica a turatiei cum e? cu acceleratie manuala sau automata ?

Pentru mine e relevant faptul ca un DSG poate sa nu fie automat, in vreme ce la o automata nu ai optiunea asta, pur si simplu nu exista.

 

Ca un DSG modern, puse pe masini de strada au chestia asta.. adica control complet automat e alta poveste. Cutiile originale DSG au fost semiautomate.

Si denumirea oficiala de la skoda sau audi e marketing pur, sunt de acord, si mai ales sa nu creeze confuzie, desi pe site-ul oficial nu spune nimic de automat.

schimbul vitezei in DSG,DKG e intodeauna comandat de cineva, fie ECU fie Sofer, care recent e destul de sofisticat sa i-a o decizie. cutia in sine ea nu stie si nu poate schimba singura vitezele, in schimb ce o cutie automata pura o face singura. Si o facea dinainte de 1940, inainte de aparatia tranzistorului macar. De asta ii spune cutie automata.

Acum deosebirea dintre ele a mai disparut, si in principal datorita electronicii, care preia o parte din sarcini, cutiile automate au acum valve/solenoizi comandati direct de ECU, nu de diferente de presiune, cutiile manuale au robotei care schimba singuri, dar deosebir mari inca sunt.

Si sunt la eficienta, la consum, la limite contructive , au sau nu au lag, etc.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Asa fac toate si e oarecum normal sa faca asa.

Turatia limita superioara sau inferioara de functionare a motorului impune asta. In loc sa intre limitarea electronica la combustibil la turatiile maxime, schimba in treapta superioara si mi se pare firesc sa fie asa. Protejezi masina. Eu ii spun sistem anti-prost :laugh:

La turatia minima de functionare, decat sa inceapa sa tremure, sa dardaie, sa faca socuri, la fel, schimba in treapta inferioara.

 

Chiar si la masinile cu cutie manuala, daca turatia scade prea mult, in loc sa inceapa masina sa dardaie, ii da putin gaz la motor, chiar daca tu nu faci asta si o tine sa mearga cu o turatie minima la care se asigura o functionare normala a motorului.

Tot la manuale, sunt masini care cand schimbi viteza, inainte sa accelerezi tu, ii mai da putin gaz motorului astfel incat turatia de la arborele cotit, respectiv volant, sa fie cat de cat apropiata de cea de la transmisie, respectiv discul de ambreiaj. Astfel protejand si ajutand elementele transmisiei si asigurand o schimbare lina a vitezelor.

 

sly06, cu tot respectul, nu se cunoaste ca ai aia 33 de ani si nu o lua ca pe un afront sau o jignire, doar ca parerea mea desprinsa din posturile tale. Sunt sigur ca esti un om ok, atunci hai sa fim ok unii cu altii.

Nu am facut decat sa-ti raspund in stilul tau, ai vazut ca deranjeaza? Asta ai facut tu si celalalt coleg cu colegul MihaiC daca nu ma insel.

 

In fine, hai sa discutam despre cutii cu placere, pasiune si condescendenta.

stai linistit nu ma afectezi cu nimic.recunosc ca uneori am un stil mai acid.sorry,unii poate n au simtul umorului.in schimb si tu ar trebui sa renunti la tonul superior,sau sa fii avocatul altuia.in rest numa bine

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.