Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

SMG, e cutie secventiala, care e alta mancare de peste. Deosebirea e ca are numai un singur ambreiaj, asemanarea e ca si la SMG e actionat tot de un "robotel".

DSG/DKG practic sunt doua cutii care angreneaza acelasi ax, sunt mult mai complexe.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

De ce zici asta?

Ti se pare ca noua cutie cu 8 trepte care e si pe BMW-uri si pe Rolls si pe Audi A8, etc facuta de ZF daca nu ma insel e cu ceva inferioara DSG-ului? Si nu, nu e cu dublu ambreiaj.

Eu cred ca avantajul este tocmai in convertizorul de cuplu care si el a fost modernizat si e capabil sa preia cuplu motor foarte foarte mare, cuplu care un ambreiaj dublu disc, cu discuri concentrice, nu prea poate sa-l administreze.

 

http://www.zf.com/ap/content/en/asia_pacific/corporate_ap/products_services_ap/highlights_ap/8hp_ap/8hp.html

Edited by d-rive
Link to comment
Share on other sites

SMG, e cutie secventiala, care e alta mancare de peste. Deosebirea e ca are numai un singur ambreiaj, asemanarea e ca si la SMG e actionat tot de un "robotel".

DSG/DKG practic sunt doua cutii care angreneaza acelasi ax, sunt mult mai complexe.

Domi,ce inseamna "cutie segventiala"?

Link to comment
Share on other sites

cutia asta noua e absolut impresionanta.

Am vorbit cu multi care nu sunt fani BMW neaparat, unora nici le place BMW in general, dar care au fost la drive-test sau au pus mana pe un F10 au fost absolut impresionati de cutie. Au marait de interior.. ca motorul e nu stiu cum ca X ca y, da de cutie numai cuvinte de lauda. Pe aici nici nu prea vorbeste lumea de altceva decat de cutia asta.

Link to comment
Share on other sites

cutia asta noua e absolut impresionanta.

Am vorbit cu multi care nu sunt fani BMW neaparat, unora nici le place BMW in general, dar care au fost la drive-test sau au pus mana pe un F10 au fost absolut impresionati de cutie. Au marait de interior.. ca motorul e nu stiu cum ca X ca y, da de cutie numai cuvinte de lauda. Pe aici nici nu prea vorbeste lumea de altceva decat de cutia asta.

 

Trebuie sĂŁ fii mare snob sĂŁ spui ceva negativ de interiorul seriei 5 F10.

Iar de motor ce s-ar putea spune negativ?

Link to comment
Share on other sites

Dsg-ul,din punct de vedere tehnic sau pe interior este o cutie manuala robotizata (are 2 discuri de ambreaj din ce stiu eu, un disc pt treptele pare si unul pt treptele impare, luand locul celulilat instantaneu la schimbul de viteza) - schimba foarte rapid, nu pierde la performante in comparatie cu una manuala (cum este in cazul celei automate clasice).Insa multi considera dsg-ul o cutie automata deoarece privita din exterior are PRNDS o pui in D -scjimba singura,o pui in S -schimba singura.

 

Multi vb de ce era candva,de pe vremea cand automatele traditionale aveau acceleratia mai slaba si consumul mai prost decat cutiile manuale din cateva motive:

- erau etajate prost, pentru ca pana in anii 90 cutiile automate era limitate la 3 sau 4 viteze, evident ca performatele si consumul de carburant erau afectate negativ in comparatie cu cele ale manualelor in 6 trepte;

- schimbau treptele lent,smuceau,nu faceau frana de motor,retrogradau lent, pentru ca foloseau mecanisme hidraulice primitive; astazi mecanismele electro-hidraulice permit cutiilor automate schimbarea treptelor in timpi sub nivelul de perceptie al oamenilor (sub 150ms), mai repede decat orice pilot de curse;

 

legat de fiabilitate s-a mai discutat

 

De ce zici asta?

Ti se pare ca noua cutie cu 8 trepte care e si pe BMW-uri si pe Rolls si pe Audi A8, etc facuta de ZF daca nu ma insel e cu ceva inferioara DSG-ului? Si nu, nu e cu dublu ambreiaj.

Eu cred ca avantajul este tocmai in convertizorul de cuplu care si el a fost modernizat si e capabil sa preia cuplu motor foarte foarte mare, cuplu care un ambreiaj dublu disc, cu discuri concentrice, nu prea poate sa-l administreze.

 

http://www.zf.com/ap/content/en/asia_pacific/corporate_ap/products_services_ap/highlights_ap/8hp_ap/8hp.html

 

Le-am condus mult timp,pot spune ca noua cutie cu 8 trepte schimba mai repede,retrogradeaza mai repede,schimba mai lin.

 

Atat dsg-ul cu 6 trepte cat si noua cutie cu 8 trepte mie cel putin mi s-au parut mai rapide decat as fi mestecat eu la o manuala,sa nu mai pomenesc de confort.

Edited by ionut_marius
Link to comment
Share on other sites

Ciupanezu, e o chestie de gust. Oamenii cu are vorbesc eu nu sunt neaparat fani BMW. Pur si simplu nu le place, nu e pe gustul lor, ce mare smecherie. Cum poate nici tie nu tit place interiorul de la masina X. .lor nu le place cel de F10. Ti se pare imposibil ? Oricum nu asta e ideea, ce ncercam sa subliniez e ca noua cutie a lasat masca si pe cei mai carcotasi si nu neaparat fani BMW care nu sunt cei mai obiectivi poate, cum e si normal, ca de aia sunt fani.

Doar un exemplu, am un coleg care are un Mercedes GL, ultimul model, dar prefacelift. A fost la un drive test cu noul F10. Nu i-a placut interiorul, a zis ca la Mercedes e mai misto. asta era parerea lui. Mercedesul e 4matic cu cutie 7gtronic, ei bine a avut numai cuvinte de lauda la adresa cutiei de pe F10.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa faci un lagar special cu cei carora nu le place interiorul de F10. Exita unii oameni carora nu le place Beethoven. Iti poti imagina asa ceva ? Poti sa ii arunci si pe aia acolo daca tot te apuci de o treaba.
Link to comment
Share on other sites

Chiar Âşi dacĂŁ nu eÂşti fan BMW, interiorul de F10 trebuie sĂŁ-ti placĂŁ.

 

E mai mult apropiat de Mercedes decât de BMW-urile anterioare.

 

 

Nu sunt deloc de acord cu tine.

Poti sa pui doua imagini cu interioare de Mercedes care le consideri ca ar fi "apropiate" de interiorul de F10 si F01?

Poate ai vrut sa spui ca pui un interior de e39 ;)

Link to comment
Share on other sites

Interiorul de la f10 daca nu iti place inseamna ca nu prea este de nasul tau ,asta daca nu cobori dupa un s-klasse,bentley etc.

 

Este peste tot ce a scos bmw-ul pana acum (nu vb de F01,pt ca nu m-am urcat),este peste w211,204,peste jaguar xf,peste a6 c6.peste q7,peste e60,peste x5/6 (asta din ce am mers eu) si conform celor de la autobild,ams,what car- peste new a6 si peste w212,cica este primul bmw seria 5 care bate mertul e-klasse la cap. confort.

Link to comment
Share on other sites

Eu zic sa faci un lagar special cu cei carora nu le place interiorul de F10. Exita unii oameni carora nu le place Beethoven. Iti poti imagina asa ceva ? Poti sa ii arunci si pe aia acolo daca tot te apuci de o treaba.

 

Nu sunt Hitler. :laugh:

 

Ar merita.

 

Nu sunt deloc de acord cu tine.

Poti sa pui doua imagini cu interioare de Mercedes care le consideri ca ar fi "apropiate" de interiorul de F10 si F01?

Poate ai vrut sa spui ca pui un interior de e39 ;)

 

MĂŁ refer la calitatea finisĂŁrii, nu la design.

Link to comment
Share on other sites

Nu am fost foarte atent la interioarele mai vechi de Mercedes dar cele de acum sunt pline de plastic tare sau materiale mai putin premium, e valabil si la Audi unde inclusv A7 are plastic tare in proportie de aproape 50% la interior.

Nu e cazul la F10 sau mai sus la BMW.

Link to comment
Share on other sites

nu intru la calitate, ca avem alt topic :) . E posibil ca unor oameni sa nu le placa designul. Poate omul vrea ceasuri patrate sau nu ii place portocaliul, stiu eu ce pasarele are fiecare ? Ce voriam sa subliniez, e ca desi oamenii erau critici poate, si o parte din ei chiar erau, cu mai multe sau mai putine argumente, de cutia asta noua, . numai de bine si foarte laudata.

 

 

Tot ca o paranteza, si baietii astia, am cativa petrolheads la munca, au ceva masini de regula. Sunt cam nebuni unii, multe extreme. Oameni cu case de 700k euro cu o corsa in poarta si vin cu autobuzul, corsa aia merge doar la cumparaturi. Sau colegi cu M6, porsche, tot felul de mertane, audi, lexus.. etc.. .. MAsini cumparate de noi desigur.

Scuze de off topic.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Nu am fost foarte atent la interioarele mai vechi de Mercedes dar cele de acum sunt pline de plastic tare sau materiale mai putin premium, e valabil si la Audi unde inclusv A7 are plastic tare in proportie de aproape 50% la interior.

Nu e cazul la F10 sau mai sus la BMW.

 

Interioarele de S-klasse, de exemplu, erau peste interioarele de seria 5 sau 7.

Nu mĂŁ refer la design ci la materiale.

 

Eu am o observat o creÂştere a calitĂŁĂžii finisajelor ĂŽn comparaĂžie cu generaĂžiile mai vechi de BMW.

 

Tot ca o paranteza, si baietii astia, am cativa petrolheads la munca, au ceva masini de regula. Sunt cam nebuni unii, multe extreme. Oameni cu case de 700k euro cu o corsa in poarta si vin cu autobuzul, corsa aia merge doar la cumparaturi. Sau colegi cu M6, porsche, tot felul de mertane, audi, lexus.. etc.. .. MAsini cumparate de noi desigur.

Scuze de off topic.

 

NiÂşte cretini.

Bine, nu eºti pasionat de maºini, nu te preocupã performanÞele maºinii, Însã nici sã-Þi mãnânci din cur de zgârcenie.

Link to comment
Share on other sites

Astia sunt mai raritati, dar exista.(la cei cu casa de 700k si corsa)

 

 

 

L.E. Vineri, o colega de a mea de la cursul de germana a dat examen de carnet dimineata. Dupa amiaza ne-am intalnit la curs si i-am dat ei sa conduca pana acasa, dupa ce am terminat cursul. . Prima masina condusa dupa ce a luat carnetul si prima automata. Inebunise, era cu gura pana la urechi, facuse scola pe o astra sau ceva de genul. Normal isi configurase la dealer o kia crdi, acu se duce sa vada cat costa varianta automata..si sa faca comanda finala.. :)

Am mai convertit unul. :)

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Interioarele de S-klasse, de exemplu, erau peste interioarele de seria 5 sau 7.

Nu mĂŁ refer la design ci la materiale.

 

Eu am o observat o creÂştere a calitĂŁĂžii finisajelor ĂŽn comparaĂžie cu generaĂžiile mai vechi de BMW.

NiÂşte cretini.

Bine, nu eºti pasionat de maºini, nu te preocupã performanÞele maºinii, Însã nici sã-Þi mãnânci din cur de zgârcenie.

 

Mie mi se pare ca au facut rabat maxim la calitate dupa 2002. :D

 

Prin unele tari zgarcenie e considerata calitate ( are legatura si cu religia - protestanti ),:D, sa vezi directori cu 200.000 euro pe an salariu cum circula cu Hyundai Getz si isi cumpara haine de la H&M si se vaita ca s-a scumpit mancarea la Lidl.

Link to comment
Share on other sites

Sunt tot felul de oameni, pe multi chiar imi e greu sa ii inteleg. Am una in sat cu mine, vine 3 km din varful dealului pana in statia de autobuz cu un focus ST> parcheaza acolo si merge cu autobuzul...restul de 20 de km pana in Lux. . Face doar cu 10 min mai mult, scuteste benzina, nervi in trafic, uzura..ma rog, practic in loc de 30k km pe an faci 10k. Pot intelege asta. Te gandesti poate ca Focusul ala ST se da cu el in week-end...si pe unde mai merge ea.

Gresit, pentru week-end are un peugeot CC, nu am vazut-o niciodata in focus. Ce boala iti trebuie focus ST sa te dai 3km pana in statia de autobuz.. imi scapa complet.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.