Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Cutie automata categoric!

Am avut pana acum un MB C-class manual, dupa care tot un C-class automat iar acum un Seria 525d din 2001 touring automat si sunt super multumit de alegere cu toate ca la consum i-a mai mult cu maxim 1.5 litri! dar pt confort merita sa dau cu 10 lei mai mult la 100 de km...

Link to comment
Share on other sites

Am votat pentru automat din mai multe considerente.

1.Brasovul,orasul unde conduc majoritar devine la anumite ore din zi extrem de stresant in a conduce o manuala.

2.Merg destul de des in afara iar condusul pe autostrada m-i se pare mult mai relaxat cu automata.

3.Am observat faptul ca urcind constant in ture reusesc schimbarile de trepte pina la 2200 ture ceea ce ar putea echivala cu schimbarile la o manuala.

Acestea sint parerile mele,strict personale precizind ca mai detin un A6 3.0 TDI quattro, automata si un A4 2.0 TDI 170HP,manuala.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Eu aleg manuala, orasul unde locuiesc eu e pustiu:)) scot consum si de 9 in oras. si pentru sportivitate mai frumos e cand urmaresti acu cu coada ochiului sa schimbi la turatie maxima, altcumva simti masina. sa nu mai zic iarna.. e mult mai folositoare cutia manuala cel putin eu ma descurc mai bine cu manuala iarna.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am avut manuala, am zis ca-i super. Am trecut la automata, am zis ca nu se poate altfel, acum am din nou manuala, si e extraordinar (dar e benzina)... Parerea mea e ca nu conteaza de care e :)

cam asa vad si eu lucrurile. Daca masina are f multi cai si tu ai veleitati de sofer atunci e buna si manuala . Dar de exemplu in bucuresti in trafic nu inteleg rostul unei manuale... baga 1 a scoate baga 1 a scoate si uite asa....

 

LOL

Cutiile automate devin din ce in ce mai " destepte ". Am citit un articol dim Auto Motoro si sport despre cutiile automate, si am ramas impresionat.

Grupul VAG a scos recent o cutie automata DSG foarte inteligenta, care cand "simte" ca merge masina in gol ( nu se accelereaza ) face niste chestii pe acolo, astfel incat consumul sa fie cat mai mic.

grupul vad nu scoate nici o cutie never ever... cutiile sunt facute de Zf gm sau Aisho (sau cum se scrie ce japoneza). Vag bmw mercedes si restul le cumpara de la ei si toate au aceleasi performante diferenta fiind data de rapoarte de cuplu care il solicita producatori de la constructori de cutii

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Ma distreaza faptul ca se povesteste despre timpi genul 0.080 s automata fata de 0,350 manuala.... Oare chiar alea 0,27 secunde or face diferenta in drum spre servici, sau in concediu cu familia? La fel ma distrez de faptul cu schimbatul vitezelor la turatia optima, sa storci si ultimul cal putere din motor, asta pe un drum public, in aglomeratia din oras, sau pe "autostrazile" patriei.

 

Sincer, nu cred ca astea sunt argumente in alegerea unei cutii de viteze pt. o masina cu care circuli pe drumurile publice, la serviciu, in concedii, etc...

 

Una peste alta, daca masina ar fi noua, sau de cativa ani, as prefera cu cutie automata, datorita comfortului oferit. Daca masina are cativa anisori si se apropie de 200k km, mai ales daca si-a pierdut istoricul service, prefer cutia manuala, datorita faptului ca una automata, neservisata corespunzator si la timp, te poate duce la cheltuieli foarte mari... Parerea mea.... :)

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

un kit de ambreiaj la BMW mai sus de e36 se duce in 40 de mil.. lejer. :)

 

 

 

 

Mai pune si volanta cu masa dubla care e consumabil pe la diesel si scoti de o revizie cu 12 luni garantie la o cutie automata grin.png

Link to comment
Share on other sites

un kit de ambreiaj la BMW mai sus de e36 se duce in 40 de mil.. lejer. :)

 

Nu stiu la ce fel de kit te referi tu, dar eu sincer nu am vazut mai scump de 800 - 900 lei, pentru motorizari decente, pe benzina si pe la 1200 lei pt. diesel, plus montaj care prin zona noastra nu cred ca ar depasi 300 - 400 lei.

 

Exemple: BMW E90 - 318i

 

BMW E90 - 320D

 

BMW E46 320D

 

Probabil tu incluzi in pret si volanta.

Link to comment
Share on other sites

pai la astea noi cam cad si volantele odata ambreajul. Si gandestete ca o cutie automata intretinuta te duce lejer 200 de k iar la una manuala schimbi 2 3 kituri de ambreaj in 200 de k nowadays
Link to comment
Share on other sites

depinde si de modul de folosire, probabil schimbi 2-3 daca mergi in oras foarte mult, altfel poti sa il tii pe cel original si 200k fara probleme...am avut un E46 manual si la 170k km avea inca kitul original si mergea foarte bine...eu sunt pentru automata :thumbsup:
Link to comment
Share on other sites

depinde si de modul de folosire, probabil schimbi 2-3 daca mergi in oras foarte mult, altfel poti sa il tii pe cel original si 200k fara probleme...am avut un E46 manual si la 170k km avea inca kitul original si mergea foarte bine...eu sunt pentru automata :thumbsup:

stiu la e46 tineau mult... la e90 numai tin la fel de mult.... si conteaza si stilul de condus. Aveam un prieten care conducea ca o cizma si la 50 de k darama ambreajul. Odata eram cu el la un mall in buc si in loc sa tina masina din frana in rampa o tinea din ambreaj :p. La automata nu prea ai ce sa ii faci decat sa mergi numai la cu pedala la fund in rest se protejeaza singura de nebuni

Edited by malasorte
Link to comment
Share on other sites

Si eu sunt to pt. automata, dar am zis... mi-e cam frica daca masina are mai multi km.... Din cate am inteles o reconditionare este foarte scumpa si posibil sa nici nu rezolvi problema definitiv.... Ca si comfort insa este super fara doar si poate... :) Chiar si sunetul motorului pare mai placut... - parere personala. :)
Link to comment
Share on other sites

Eu am schimbat kit-ul original la 160.000 km si mai mergea, l-am schimbat pentru ca patina putin, mai mult mirosea si am primit o oferta de nerefuzat la acea vreme. Am pus Sachs si il am si acum la 250.000 si este in mintile lui. Am usoare trepidatii la plecarea de pe loc, asta foarte rar si deci la urmatorul schimb voi include si volanta.

Mi-ar placea sa conduc pe cutie automata dar o masina de clasa superioara.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Automata si in oras si in depasisi si oriunde:D, numai stai sa freci la bat

corect!

 

 

am facut recent drive test cu seria 1, 3 si 5: seria 1 manuala cu 6 trepte, seria 3 si 5 automate cu 8 trepte; pe langa faptul ca swithch-ul ce regleaza comportamentul masinii confort-sport regleaza si modul in care schimba cutia, placerea de a conduce automata este mai mare, deoarece noile cutii automate schimba foarte rapid(as zice ca mai rapid decat poti schimba manual), exista posibilitatea de a schimba si manual. de asemenea , este si mult mai confortabil la plecarile de pe loc, in oras e mult mai usor de condus.

 

ca impresie generala dupa ce le-am condus pe toate trei, este ca daca maine as merge sa imi cumpar o masina noua si as avea mijloacele financiare necesare, as comanda evident cutia automata

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.