Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

in principiul daca o verifici atent, adica sa o treci prin toate treptele, sa mergi putin cu ea, sa faci o plecare din panta etc.. si ii faci un schimb imediat dupa nu te doare capul.. Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Sunt curios cati au un motor mare dintre cei care se bat cu pumnii in piept ca nu si-ar cumpara o masina cu cutie automata pentru ca majoritatea spun ca e mai "sportiv" sa conduci o masina cu cutie manuala si cati au avut o automata pe mana dintre ei mai mult timp sa vada cu adevarat ce inseamna o masina cu cutie automata.

 

Eu unul nu vad rostul cutiei manuale decat daca ai o masina gen 335, M3 dar si atunci as alege o cutie SMG :thumbsup:

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Un ambreiaj + volanta pentru e90/e60 cat costa? eu cred ca tot pe la 1000 euro... La automata daca ii faci schimbul cand trebuie si nu o fortezi tine mai mult decat un ambreiaj..

 

PS: cu lagul ai dreptate, practic nu simti toti NM pentru ca intervine convertizorul. Cutiile cu 8 rapoarte nu cred neaparat ca sunt mai fiabile, doar ca nu au ajuns la asa multi km :)

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Stiu masini cu 300,000 km automate care inca merg si schimba perfect, arata-mi tu o masina care sa prinda 300,000 cu volanta si ambreiajul original pentru ca am un prieten cu un E90 318d LCI care a schimbat pana la 160,000 de 2 ori volanta.

 

Oricum fiecare parte isi are sustinatorii ei si nu ajungem nicaieri, e normal, eu le-am avut pe amandoua, momentan prefer o masina automata, cand o sa imi pot permite intretinerea unui masini cu o motorizare pe masura atunci am sa iau in considerare o masina manuala dar mai mult ca sigur as prefera SMG :D

Edited by ckh
  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Un ambreiaj + volanta pentru e90/e60 cat costa? eu cred ca tot pe la 1000 euro... La automata daca ii faci schimbul cand trebuie si nu o fortezi tine mai mult decat un ambreiaj..

 

PS: cu lagul ai dreptate, practic nu simti toti NM pentru ca intervine convertizorul. Cutiile cu 8 rapoarte nu cred neaparat ca sunt mai fiabile, doar ca nu au ajuns la asa multi km :)

 

500euro la E90-kitul ambreiaj+volanta

Link to comment
Share on other sites

Deci cost cam la jumatate, daca nu mai bine, parca Ciupa cerea vreo 1200E pt rebuild la cutie.

Nu sunt total impotriva cutiilor automate, de ex pt traficul din Bucuresti chiar merita, dar intr-un oras mai putin aglomerat sau extraurban chiar nu are rost.

  • Like 2
  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

NU e problema ca nu e sportiva masina cu cutie automata, dar are 2 mari probleme: lag-ul la accelerare si fiabilitatea scazuta.

Lag poate simti la benzina aspirata ca trebuie turata insa la diesel (320d E46), eu cel putin nu simt nici un lag in accelerare cu automata.

 

Cat despre fiabilitate, daca te ocupi de ea o ai. Da, e mai sensibila decat o manuala.

 

Poti sa iei cutie SH daca pica, cu km putini, nu trebuie sa faci rebuild.

Edited by jeezy
Link to comment
Share on other sites

daca folosesti masina sa faci naveta la servici e aglomerat peste tot, si in orasele mici mergi bara la baranu pica oricum cutiile automtae non stop. nu e ceva gen problema generala. gata ai cutie automata se strica.. Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@jeezi: eu am mers cu 525d e60 automat, lag f mare, nu cred ca tine de motor totusi.

 

@domi: la cate cazuri am auzit, cam asa pare.

 

Problema e ca nu te poti urca intr-o singura masina care nu stii cat de bine sta dpdv al mecanicii si dupa sa bagi toate masiniile in aceasi oala si sa iti formezi o idee in cap.

 

Am avut si 330xi si 530d ambele automate si sincer nu simteam nevoia unei cutii manuale, nu aveam lag.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

ronin, nu stiu ce sa zic, sunt la a 3-a masina automata, probleme 0, cu bmw am facut vreo 100k km in 5 ani, cu saab-ul luat 163k km, l-am dat cu 198k km.. nici o problema, bina asta ultima e noua, are 2 luni si 7k km si in garantie dar oricum daca aveam vreo indoiala, luam manuala, nu mai dadeam 1.8 k euro in plus la optiune.. ca pe asta trebuie sa o si tin 5 ani.

 

 

in afara de e39 530d, nu stiu vreun alt model bmw cu probleme generale gen ca se duce cutia neaparat..

daca o iei cu 400k km si neintretinuta (150k maxim pe bord), da poate pica..

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Nu mai comparați oameni buni cutiile automate din urma cu 10 ani cu ceea ce este acum pe piața. Evoluția este enorma.

As alege fĂŁrĂŁ discuție o cutie automata cuvânt mai multe viteze, padele la volan, energia SMS sau DSG. Nu ca actualele automate cu 8 viteze ar fi cu ceva mai prejos ĂŽn exploatarea de zi cu zi.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

nu imi plac dsg-urile neam.. dar e chestie de gusturi probabil, nu zic ca sunt rele neaparat..

deci am facut pe dracul in 4 sa le evit, mi se par violente in trafic urban, stop&go etc.nu sunt asa line ca o automata clasica.

 

Si ai dracul pe masinile astea non premium noi le pun toti cu disperare.. vorbesc de vw, ford si volvo,... de asta am ajuns sa imi cumpar mazda, astia au ramas la automata clasica..cel putin la ce buget de masina noua aveam eu.

 

 

Se pare ca si ford de la anul renunta la powershift pentru majoritatea modelelor, revin la automata normala, cu convertizor. doamne ajuta..

Oricum la trafic urban powershit mi se pare 2 clase peste dsg-ul de la vag, iar asta zf cu 8 trepte e o minunatie ...

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Intr-adevar cred si eu ca se face o confuzie in acest topic... se aseamana SMG-ul cu automata... ceea ce este fals... deci acest topic ar fi trebuit sa aiba 3 campuri, al treilea fiind SMG... segvential mecanical gearbox.

 

Faptul ca schimbi la clapete vitezele cand vrei tu nu inseamna ca nu le poti schimba si de jos de la schimbator... e posibil... e doar o chestiune de gust...

 

In schimb diferenta ENORMA este ca SMG este o cutie manuala cu ambreiaj uscat actionat electronic ceea ce permite schimbarea treptelor perfect fara alunecarea ambreiajului... deci obtinerea de timpi egali sau mai buni decat cu o manuala traditionala.

 

Pe cand cutia automata este hidraulica, are 2 ambreiaje actionate de lichid... acest lucru este posibil doar cu prezenta si unui convertor de cuplu care "converteste" cumplul de la o turatie la alta pana cand schimba cutia hidraulic pinioanele... acest convertor nu numai ca pierde timp dar pierde si turatie... in avantajul unei schimbari line... fara bruscare. Ca sa dau un exemplu simplu de inteles... daca cu o cutie manuala si acelasi diferential spate ai 100Km/h la 7000rpm, la fel vei avea si cu o cutie SMG, dar cu o cutie automatica si acelasi dif. spate vei avea doar 90Km/h la aceeasi turatie datoria pierderii din convertorul de cuplu.

 

Deci ... conceptul ca mi-am luat automatica ca schimba suficient de repede si n-am treaba in rest e f. fals pentru ca nu se cunoaste pierderea de cuplu... ceea ce duce la... mai putina putere la roti cu acelasi motor... :blink:

Eu am condus automata sport/confort si cu clapete la volan , dar când era pe confort parca avea o smucitura Între trepte , asta ce Înseamnã ?
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eu am mers destul de mult cu un Golf 6 GTI cu DSG si chiar nu m-a deranjat si 80% din cat timp l-am condus a fost in aglomeratii destul de mari.

 

Masina are 60.000

 

 

in nici un caz nu ai acelasi control subtil si trazitie fina in treptele 1-2. Dar repet, e o senzatie pur personala, pur si simplu nu mi-a placut mie. Poate altii se impaca cu ele, eu nu, desi are multe avantake, in primul rand consumul identic sau poate mai mic cu versiunea manuala si aproape, in opinia mea, confortul unei automate clasice..

 

din pacate eu zilnic merg bara la bara (ca idee primii 2 km ii fac cam in 15 min.) si pentru mine aspectul asta e destul de important.. Stau in bruxelles, traficul din bucuresti este pistol cu apa, la modul oficial e cel imputit trafic din europa dupa paris si londra..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.