Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Apropo: Sunt curios cati din membrii BMWclub au intradevar BMW. Dupa mine asta ar trebui sa fie o conditie eliminatorie la subscrierea pe forunbmw. (mai este cineva care e de acord cu mine? )

7800[/snapback]

 

Te rog deschide un topic nou pe tema asta. Sunt convins ca sunt multe comentarii pe tema asta.

Link to comment
Share on other sites

buei, nu ziceam de maneta schimbator, ci de tija aia dintre maneta si cutie, ceea ce se poate intampla. acum 6 ani mie si s-a rupt cablul de ambreiaj intr-o depasire. a 2-a 5.000 ture il depasesc pe ala, dau sa bag a 3-a si mi-a ramas pedala infundata. trag pe dreapta si dau telefon la preteni sa vina sa ma ia de acolo :blink: peugeot 405, care avea 6-7 ani atunci, deci nu era masina rea.
Link to comment
Share on other sites

Mda ....posibilitatea de a ti se defecta ECU e la fel de rara ca aceea de a-ti sari o roata.....asa ca ....sa nu re-devenim toti proprietari de Dacia.

7800[/snapback]

 

Era un 524TD '89 si remedierea problemei a fost schimbarea ECU,chiar daca suna bizar.El zice ca in depasire s-a trezit brusc ca nu mai are putere,probabil pompa diesel elecronica era comandata de la ECU.

 

 

Eu personal am avut mari probleme cu o siguranta de la timoneria cutiei de viteze la un 520 '89.In mers imi sarea si pur si simplu mestecai in gol cu schimbatorul.De 3 ori mi-sa intamplat cand schimbam vitezele si nu mai aveam unde schimb,si o data a ramas cutia in marsalier si schimbatorul faceai ce vruiai cu el.Era o siguranta sub forma de prisma la care ii lipsea o fata,cred ca e ceva asemanator cu tija de care zice cyborg.

 

Si ICEMAN,simt un pic ca ma iei peste picior.Am spus o chestie care s-a intamplat cuiva,chiar daca posibilitatea de a se mai repeta este de 99%.

Edited by wlf
Link to comment
Share on other sites

Eu chiar cred ca o masina cu cutie automata e un pic mai rezistenta in timp decat una cu cutie normala,pentru ca la una veche de 10 ani sa zicem,toate smuciturile indiferent cat de mici sunt,ajung sa se simta (vorbesc aici daca se merge normal cu masina,nu toata ziua kick down).Rezistenta in sensul ca parca protejeaza un pic motorul si suspensia si caroseria.Sunt curios cati ma cred ca mine.Unchiul meu are un E34 525iA din '88 si nu stiu,da masina ca a aia nu sunt multe mai noi.Merge asa de lin si nu scartaie nimic in interior,parca pluteste.Asa zice si el,ca automata protejeaza masina,si e om batran si inclin sa cred ca stie el ce stie.
Link to comment
Share on other sites

Eu chiar cred ca o masina cu cutie automata e un pic mai rezistenta in timp decat una cu cutie normala,pentru ca la una  veche de 10 ani sa zicem,toate smuciturile indiferent cat de mici sunt,ajung sa se simta (vorbesc aici daca se merge normal cu masina,nu toata ziua kick down).Rezistenta in sensul ca parca protejeaza un pic motorul si suspensia si caroseria.Sunt curios cati ma cred ca mine.Unchiul meu are un E34 525iA din '88 si nu stiu,da masina ca a aia nu sunt multe mai noi.Merge asa de lin si nu scartaie nimic in interior,parca pluteste.Asa zice si el,ca automata protejeaza masina,si e om batran si inclin sa cred ca stie el ce stie.

n-am vazut lucrurile din punctul acesta de vedere... dar m-am gandit si eu ca sunt mai bine intretinute pentru ca nu sunt masini care sa fi fost pe mana unor avizi de senzatii sportive...

Link to comment
Share on other sites

eu cred ca te inseli. incearca un allroad 2.7t (biturbo 250cp) si o sa vezi ce multumit o sa fii

 

tu vorbesti de steptronicul ala ca te cv automata. ideea e ca la steptronic schimbi cand vrei tu, la automata schimba automat logic nu?

steptronic este o cutie manuala fara ambreiaj, creata pt cei care au automata dar ar vrea manuala.

 

nu stiam ca steptronicul de la bmw se adapteaza stilului de condus. ai SPORT pt asta in schimb la steptronicul de la allroad scria in cartea masinii ca se adapteaza stilului de condus. dar nu am apucat sa vad asta.

am condus 5-er steptronic din 98 (110km/h intr-a doua)

si 7-er automat din 95 730 (cam lent cu cutia aia automata)

 

spunene ceva nou!

 

Cred ca cei care prefera cutia manuala nu au condus niciodata masini  mai "noutze" cu  cutii automate, si au ramas cu impresia creata de generatii mai vechi de cv.

Personal am folosit 2 masini cu cv automata: un BMW 730d si un AUDI Allroad 2,5 TDI

Va spun din prima ca nu vreau sa mai aud de alte cutii automate decat cele produse de bmw. Tip-tronicul de pe Audi Allroad nici macar pe modul sport nu a reusit sa ma multumeasca (are intarzieri nejustificate si nu am reusit sa fac acea cutie sa se adapteze stilului meu de condus). Step-tronicul de pe BMW insa m-a uimit si pe mine si m-a facut sa-mi schimb total parerea despre cv-automate. Aceasta fieratanie nascocita de BMW stie sa se adapteze la stilul de condus al soferului mai bine dacat orice alta cv-automata si am sa va spun eu ce inteleg prin "adaptarea cv la stilul de condus al soferului" :

-pe loc, daca ridic usor piciorul de pe frana ....se pune in mishcare fara sa apas vre-un pic acceleratia

-tot pe loc, daca apas acceleratia si-i dau turatie motorului ......cand iau piciorul de pe frana masina zboara de sub mine

-in mers daca nu bruschez pedala de acceleratie si o calc incet si uniform cutia schimba in turatii mici

- tot in mers ...daca apas acceleratia mai mult si mai rapid cutia nu schimba ...ci se duce in turatii mai mari si schimba acolo in treapta superioara.

-chiar si in depasiri unde ziceau baietii ca nu ar fi bune automatele...fratilor!....steptroinic stie in momentul cand dai kick down ca ai nevoie de putere....si trece in treapta inferioara dandu-ti cuplul de care ai nevoie sa iesi din impas. Si nu-i ia foarte mult timp sa faca asta.

Parerea mea ca poti conduce cum vor muschii tai cu o cv-steptronic. Poti conduce si economic ....si sportiv....si chiar poti schimba manual.....asa ca de ce sa nu-mi iau cv -automata daca pot sa schimb si manual  :)

Cred ca o cutie automata daca e BMW e f buna si pt afara si pt oras.....mai ales pt oras, unde in aglomeratie nu mai freci cutia si nici ambreiajul. Poti sta la semafoare fara sa te joci la schimbator...doar cu frana umpic apasata ....ca nu o sa se intample nimic....se incalzeste uleiul din cutie un pic mai mult eventual...dar si ala are sistem de racire asa ca "nu-i bai". Iar cand se da verde tu doar iei piciorul de pe frana in timp ce vorbesti la telefon, si pana sa bage ceilalti in viteza tu deja esti in mijlocul intersectiei. (unde un teximetrist care a fortat galbenu' vine din lateral si "te rezolva"....ca in Bucuresti asa se practica  :blink: )

Nu stiu ce sa va mai zic......sper ca toti sa aveti ocazia sa conduceti BMW cu cv automata si mai vb dupa aceea.

7721[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

Eu chiar cred ca o masina cu cutie automata e un pic mai rezistenta in timp decat una cu cutie normala,pentru ca la una  veche de 10 ani sa zicem,toate smuciturile indiferent cat de mici sunt,ajung sa se simta (vorbesc aici daca se merge normal cu masina,nu toata ziua kick down).Rezistenta in sensul ca parca protejeaza un pic motorul si suspensia si caroseria.Sunt curios cati ma cred ca mine.Unchiul meu are un E34 525iA din '88 si nu stiu,da masina ca a aia nu sunt multe mai noi.Merge asa de lin si nu scartaie nimic in interior,parca pluteste.Asa zice si el,ca automata protejeaza masina,si e om batran si inclin sa cred ca stie el ce stie.

7814[/snapback]

Asta depinde de felul cum manevrezi tu schimbatoru si de stilul tau de condus

Link to comment
Share on other sites

Asta depinde de felul cum manevrezi tu schimbatoru si de stilul tau de condus

7865[/snapback]

 

Ideea e ca poate inainte de tine,altu (sau altii) cine stie cum a condus si cum a fortat masina.Am o chestie cu cumparatul masinii de la o femeie si de la pustii cu figuri.Pana cand voi putea cumpara o masina noua,tre sa ma gandesc si la cine a condus-o inainte si cum.

Link to comment
Share on other sites

Cred ca cei care prefera cutia manuala nu au condus niciodata masini  mai "noutze" cu  cutii automate, si au ramas cu impresia creata de generatii mai vechi de cv.

Personal am folosit 2 masini cu cv automata: un BMW 730d si un AUDI Allroad 2,5 TDI

Va spun din prima ca nu vreau sa mai aud de alte cutii automate decat cele produse de bmw. Tip-tronicul de pe Audi Allroad nici macar pe modul sport nu a reusit sa ma multumeasca (are intarzieri nejustificate si nu am reusit sa fac acea cutie sa se adapteze stilului meu de condus). Step-tronicul de pe BMW insa m-a uimit si pe mine si m-a facut sa-mi schimb total parerea despre cv-automate. Aceasta fieratanie nascocita de BMW stie sa se adapteze la stilul de condus al soferului mai bine dacat orice alta cv-automata si am sa va spun eu ce inteleg prin "adaptarea cv la stilul de condus al soferului" :

-pe loc, daca ridic usor piciorul de pe frana ....se pune in mishcare fara sa apas vre-un pic acceleratia

-tot pe loc, daca apas acceleratia si-i dau turatie motorului ......cand iau piciorul de pe frana masina zboara de sub mine

-in mers daca nu bruschez pedala de acceleratie si o calc incet si uniform cutia schimba in turatii mici

- tot in mers ...daca apas acceleratia mai mult si mai rapid cutia nu schimba ...ci se duce in turatii mai mari si schimba acolo in treapta superioara.

-chiar si in depasiri unde ziceau baietii ca nu ar fi bune automatele...fratilor!....steptroinic stie in momentul cand dai kick down ca ai nevoie de putere....si trece in treapta inferioara dandu-ti cuplul de care ai nevoie sa iesi din impas. Si nu-i ia foarte mult timp sa faca asta.

Parerea mea ca poti conduce cum vor muschii tai cu o cv-steptronic. Poti conduce si economic ....si sportiv....si chiar poti schimba manual.....asa ca de ce sa nu-mi iau cv -automata daca pot sa schimb si manual  :)

Cred ca o cutie automata daca e BMW e f buna si pt afara si pt oras.....mai ales pt oras, unde in aglomeratie nu mai freci cutia si nici ambreiajul. Poti sta la semafoare fara sa te joci la schimbator...doar cu frana umpic apasata ....ca nu o sa se intample nimic....se incalzeste uleiul din cutie un pic mai mult eventual...dar si ala are sistem de racire asa ca "nu-i bai". Iar cand se da verde tu doar iei piciorul de pe frana in timp ce vorbesti la telefon, si pana sa bage ceilalti in viteza tu deja esti in mijlocul intersectiei. (unde un teximetrist care a fortat galbenu' vine din lateral si "te rezolva"....ca in Bucuresti asa se practica  :blink: )

Nu stiu ce sa va mai zic......sper ca toti sa aveti ocazia sa conduceti BMW cu cv automata si mai vb dupa aceea.

7721[/snapback]

 

Realitatea este urmatoarea:

1. ai condus o masina cu cutie automatica cu doua ambreiaje hidraulice... nimic mai mult... insa aceasta cutie BMW Steptronic a reusit o performanta intr-adevar de admirat... este extrem de asemanatoare cu o cutie Segventiala SMG2... schimbarea se face la fel... startul de pe loc se face la fel... adaptarea la stilul de mers este aceeasi... are foarte multe lucruri sportive "instalate" care pana acum nu existau in cazul unei cutii hidramate clasice... dar la origine este o cutie pe ulei... mult ulei... alunecare perpetua.

 

2. cand vei conduce si originalul... adica cutia Segventiala SMG... care costa de doua ori mai mult... atunci vei vedea adevarul... vei vedea ca un BMW SMG poate sa mearga la fel ca respectiva automatica care ai testat-o si in plus fuge mult mai tare... Cutia automatica hidraulica Steptronic in continuare pierde putere... pentru ca asta este principiul de functionare... tractiunea se dasfasoara liniar fara bruscari "intr-o baie continua de ulei"... dar cuplul rezultat la roti este cu 10% mai mic decat in cazul unei manuale sau Segventiale autentice cu ambreiaj uscat...

 

Culmea este ca eu sunt de acord cu condusul cu un singur picior... dar SMG nu hidraulica de mosh... pentru ca asa este si in Formula 1... nu sunt eu mai pilot sa zic ca e manuala mai buna ca d'asta avem doua picioare... ba mai mult din contra mi-as exersa franarea DOAR cu stangul ca in karting... si in Formula 1... asa vad eu viitorul SMG, ambreiaj uscat si franare cu stangu... din pacate banii sunt inca o problema... SMG-ul este inca scump.

 

Ceea ce vreu eu sa nu se treaca cu vederea de catre pasionatii de hidraulice dintr-un orgoliu nejustificat... este sportivitatea masinii... atata timp cat dau o gramada de bani pe o masina... de ce sa am 10% mai putina putere decat ar putea? de ce sa consume mai mult decat ar fi necesar pentru puterea aia? Asta-i adevarul... ce s-o mai invartim... vrei hidraulica sa nu simti cand schimba vitezele... nu mai spune ca fuge tare masina... o manuala sau o cutie SMG fuge cu 10% mai tare cu acelasi motor.

 

-Singura alegere fara compromisuri este cutia Segventiala SMG2 de la BMW.

-Daca vrei sport si n-au segventiala in dotare inca... atunci manuala clasica este mai buna.

-Daca nu vrei sportivitate, dar vrei lux si confort fara smucituri atunci automata Steptronic e cea mai buna.

Edited by CRISTIAN
Link to comment
Share on other sites

Am pus si eu odata frana cu stangul si era sa sparg parbrizul :blink:

7891[/snapback]

 

:) marfa...

dar daca am exersa... este dovedit ca eficienta este mult mai mare... pentru stangul gandim cu emisfera stanga a creierului... pentru dreptu cu ceea dreapta... ar disparea un timp mort necesar shimbarii piciorului de pe acceleratie pe frana... franezi direct cu stangul si impulsul de la creier este mult mai rapid... aproape inainte de a ridica piciorul drept de pe pedala de acceleratie... cine stie cate accidente fatale ar putea fi evitate invatand toti sa conducem SMG-uri franand cu stangul...

Edited by CRISTIAN
Link to comment
Share on other sites

:) marfa...

dar daca am exersa... este dovedit ca eficienta este mult mai mare... pentru stangul gandim cu emisfera stanga a creierului... pentru dreptu cu ceea dreapta... ar disparea un timp mort necesar shimbarii piciorului de pe acceleratie pe frana... franezi direct cu stangul si impulsul de la creier este mult mai rapid... aproape inainte de a ridica piciorul drept de pe pedala de acceleratie... cine stie cate accidente fatale ar putea fi evitate invatand toti sa conducem SMG-uri franand cu stangul...

7892[/snapback]

Am mai incercat dupa ce era sa ies prin geam dar tot degeaba...nu am control si o apas ca pe pedala de ambreiaj :blink:

Link to comment
Share on other sites

Daca se rupe maneta cand o pui tu pe drive?Ce faci?

7944[/snapback]

 

Sau daca iti intra in TRANS MODE si nu mai schimba ?Sa vezi atunci ce repari la ea,computere,alte chestii.La manuala disc de ambreiaj sa ai si ulei bun la cutie.Parca o cutie automata generatia veche mi-ar place mai mult decat una din asta noua sofisticata.Daca s-ar putea sa schimbi cutiile ca si placutele de frana,azi automata,maine manuala.

Link to comment
Share on other sites

Cum nu depinzi tu de calculator?Schimbi tu vitezele sau el?Daca se strica si nu vrea sa mai schimbe? :)

7775[/snapback]

 

uite de asta chiar mi-e frica, daca pica calculatorul sau cutia...nici nu vreau sa ma gandesc cat ar costa distractia :) o cunostinta are un mercedes de prin '96-'97 si-i facea figuri cutia de cand a luat masina. a fost pe la unii, pe la altii, au desfacut-o si au zapacit-o, la un moment dat nu mai facea asa urat... in schimb facea mai urat ca inainte. pana la urma a gasit alta SH, cand sa o monteze nu stiu ce nu se potrivea. le-au desfacut pe amandoua, au facut din ea una si merge. tot face figuri, dar mai putin.

in fine, incerc sa nu ma gandesc la chestii din astea :blink: si sa ma bucur de cutia mea automata :)

Edited by cyborg
Link to comment
Share on other sites

totusi puterile enorme la care au ajuns masinile in ziua de azi nu mai pot fi stapanite de cutii manuale, din cauza asta cred ca se dezvolta in continuu cutiile automate... vezi smg2

8019[/snapback]

SMG e alta mancare de peste :) Nu e cazul sa o comparam cu una automata simpla :)

@cyborg...daca nu aveai kittu pt comanda vocala(nu am auzit de asa ceva pana acum :) ) si se bloca cum mai scoteai cheia din contact? :blink:

Link to comment
Share on other sites

totusi puterile enorme la care au ajuns masinile in ziua de azi nu mai pot fi stapanite de cutii manuale, din cauza asta cred ca se dezvolta in continuu cutiile automate... vezi smg2

8019[/snapback]

 

asta e adevarat... o cutie SMG poate sustine mult mai bine schimbarile de viteza in conditiile unui cuplu enorm... si o automatica reuseste mai bine acest lucru decat o manuala clasica... de aceea motoare de top de 5000cmc nu se mai construiesc decat cu automatice sau segventiale... dar cutia segventiala SMG2 este ceea mai performanta si in domeniul asta... de stapanire al cuplului.

Link to comment
Share on other sites

@iceman

-pe loc, daca ridic usor piciorul de pe frana ....se pune in mishcare fara sa apas vre-un pic acceleratia

Asta e principiul cutiei automate, oricare face asa.

 

-tot pe loc, daca apas acceleratia si-i dau turatie motorului ......cand iau piciorul de pe frana masina zboara de sub mine

Depinde doar de muschii masinii.

 

-chiar si in depasiri unde ziceau baietii ca nu ar fi bune automatele...fratilor!....steptroinic stie in momentul cand dai kick down ca ai nevoie de putere....si trece in treapta inferioara dandu-ti cuplul de care ai nevoie sa iesi din impas. Si nu-i ia foarte mult timp sa faca asta.

Ma indoiesc ca automata ar avea vreun AI sa stie cand depasesti :)

Treaba e simpla, te infingi, retrogradeaza.

 

..unde un teximetrist care a fortat galbenu' vine din lateral si "te rezolva"....ca in Bucuresti asa se practica :blink: ..

Mult mai multe sanse ai sa fii luat de cel care a fortat galbenul, daca pleci rapid decat daca pleci mai batraneste.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.