Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

am aproape juma de mil.de km si nu am avut masina cu cutie automata pana acum.

nu m-as mai intoarce niciodata la manuala.

in oras sau in afara, stai relaxat iar masina isi face treaba.

ai nevoie de demaraj, apesi acceleratia blana, masina retrogradeaza in treapta potrivita si ii da bice.

cu o automata, nu mai tre sa te agiti tu ca un epileptic in masina...o face masina pt tine.

 

cu mentiunea ca daca nu este ZF8 sau dublu ambreiaj, apoi prefer cutia manuala in fata la CVT sau alte pocnitori

Edited by edit
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

salut, n-am stiut unde sa scriu... :)

 

am citit despre cutiile automate ca se schimba uleiul in ele la 120k km, in alte parti ca nu se schimba niciodata.

in bord nu vad nimic despre acest ulei din cutie, cum stiu ca e nevoie de schimbare sau nu?

multumesc

 

Sunt mai multe topicuri pe tema asta. Se schimba, asa cum recomanda producatorul (ZF) nu BMW.

 

A.

Link to comment
Share on other sites

si cum pot sa-mi dau seama daca a fost schimbat sau nu ca in bord imi arata doar oile level ok...? masina o am de putin timp, de la 110.000

 

Avand in vedere ca oficial, din punctul de vedere BMW nu se schimba, nu are nici vreun martor/idicator. Oarecum logic, de ce sa iti bati capul cu ceva ce e "pe viata". Nici in istoric nu va aparea. Cand faci nr. de km, te duci si o schimbi. In functie de pe cine intrebi nr de km e intre 80k si 150k. <_<

 

Am mai auzit recomandari de genul "daca nu face probleme, de ce sa umbli?". Cum am mai zis si cu alte ocazii, pe principiul asta, de ce sa faci plinul? cand te lasa in drum, pui si benzina :rolleyes:

 

A.

Link to comment
Share on other sites

Imi aduc aminte ce ma mai bateam cu pumnii in piept, aici pe forum, cat si la prieteni, ca manuala "iz za shit", ca zvac, ca "simti masina", etc.

 

De aproximativ 2 ani conduc automata si nu m-as mai intoarce niciodata la cutie manuala, chiar si benzina 3.0 benzina.

 

Precizez ca n-am folosit modul "Drive" decat de 2-3 ori, in coloana, in rest numai secvential sau cum se numeste treaba cu "+ -" si padele.

  • Like 4
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Am automata din 2009, condusi cca 160.000 in acest interval. Super confortabil, urmatoarea masina va fi tot automata. Daca vreau raspuns mai bun o tin in S, insa destul de rar. Pentru depasiri, kick down este suficient. Padelele le-am folosit preponderent pentru frana de motor, altfel nu le vad justificarea (costul nu e neglijabil).

Exista insa un ...totusi...

Din cand in cand mai merg cu masina sotiei, iar schimbatul manual are farmecul sau si parca te face mai implicat in condus....Placerea dispare insa la orice mers in coloana :(

Edited by Tarabostes
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

una din curiozitatile mele absolute e sa vad cum se conduce un SMG.

din ce-am inteles trebuie sa fii setat pe mindset-ul de manuala atunci cand dai de padele, ea practic iti face rev-matching si iti schimba dar cam atat; si pe automat nu e tocmai grozava, n-are cum sa fie atat de lina cum e o cutie clasica cu convertizor.

dar cica daca te obisnuiesti cu ea, e o cutie excelenta si foarte-foarte rapida, ideala pentru condus sportiv.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Eu unul am f30 manual (26 de ani ca tot zicea cineva mai sus de tineri) si regret destul de mult cand stau bara la bara in bucuresti. Cred ca aici ar trebui sa se faca diferenta. Daca majoritatea timpului petrecut cu masina este intr-un oras maricel o sa vezi ca se merita investitia in automata.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

automata all the way.

oricum stam toti 80% din timp cu masina in oras, daca nu suntem jmecherasi si nu avem de mers la servici samd.

si atunci cand stai la stopuri, bagi 5-10 km/h , te omori singur la manuala...

 

plus, si la automata ai modulul de manual shift, poate pierzi 0.5 secunde vs manuala (zic asa), dar sa fim seriosi, unde te crezi.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Pai cred ca aproape toate au auto-hold. Si oricum nu te doare mai tare decat cu ambreiajul manevrat intruna si zeci de plecari de pe loc, iar piciorul pe frana tot trebuie sa-l tii, ca presupun ca nimeni nu trage frana de mana.

 

eu cred ca ce zicea e sa ai engine auto start/stop + autohold.

atunci la stopuri chiar nu trebuie sa mai ti nici macar pe frana :)

faci orice altceva cu picioarele :frantics:

Link to comment
Share on other sites

Am impresia ca, cele cu xDrive au auto-hold doar, nu toate automatele au auto-hold, am avut un F30 328i automat loaner si nu avea asa ceva, insa am avut un 528i automat xDrive si avea. Sau mai e o varianta, doar cele cu frana de parcare cu buton sa aibe si auto-hold, am incercat sa caut pe forumurile de afara dar nu am gasit un raspuns care exact au auto-hold si care nu. Edited by RedCap
  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

atentie la schmbatul uleiului din cutia automata

uleiul nu se schmiba, se clateste cutia si se schimba filtrul ... care-i de fapt capacul inferior

 

eu l-am "clatit" la 180TKm

la un "schimb" simplu, se schimba doar ca. 3-4 l de ulei

cutia nu-i facuta sa poti goli tot uleiu din ea cĂŽnd desfaci busonul

uitati-va pe net cum se face cu adevarat

eu am platit 450€

la ZF ĂŽti ia ca. 500-550€

Link to comment
Share on other sites

Cu ce se clateste cutia? Au aparut aparate speciale de inlocuit uleiul la cutiile hidramate, nu mai trebuie sa clatesti nimic, schimbi baia cu filtrul, restul face aparatul.Daca stii sa desfaci unele chestii curge mai mult de 8l. cine stie meserie nu goleste pe la buson decat pana desface baia.

 

Edited by calinus68
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cu ce se clateste cutia? Au aparut aparate speciale de inlocuit uleiul la cutiile hidramate, nu mai trebuie sa clatesti nimic, schimbi baia cu filtrul, restul face aparatul.Daca stii sa desfaci unele chestii curge mai mult de 8l. cine stie meserie nu goleste pe la buson decat pana desface baia.

 

 

"cine stie meserie" ... asta-i cuvĂŽntul magic

daca desfaci doar busonul, 3-4l ... daca desfaci si baia, 7-8l DAR atunci esti fortat sa schimbi si baia (care are filtrul ĂŽn ea)

d'aia v-am atras atentia la "specialistii" lu' peste prajit care "schimba" uleiul din cutie :no:

daca tot se schimba filtrul, ar fi foarte indicat sa se mai controleze ceva si anume nicte contacte, a se vedea filmul:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.