Jump to content

Manuala vs Automata


Cristi HML

Ce preferati si de ce?  

1914 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • 1 year later...

Va rog sfat pentru modul de utilizare la cutia automata ZF8, detin un F30, model 318D, cu ZF8.

Am auzit prin diverse prezentari ca e de preferat la cutiile automate sa nu se schimbe modul de condus in timp ce merge masina.

E de inteles sa schimbi modurile de condus cand masina stationeaza, sunt diverse setari care trebuie adaptate etc. Dar afecteaza schimbarile in timp ce masina se deplaseaza?

De exemplu, cum e bine:

Poti schimba din modul Drive in S/M (sport) in timp ce masina ruleaza, indiferent de viteza de rulare ?

De asemeni e ok sa schimbi modul de condus in mers?

 

E folclor treaba asta. Schimba-i modurile de condus fara nici o grija. Mi se pare o aberatie total deplasata sa faci astfel de afirmatii. De ~5ani de cand am masina schimb din Comfort in Sport/Sport+ si invers fara sa fi avut nici cea mai mica problema vreodata. De altfel schimba ea singura din Sport+ in Sport atunci cand activez ACC-ul(pilot automat), deci de ce s-ar strica ceva. Daca ar fi fost asta o problema, fii sigur ca producatorii ar fii adaugat niste sisteme de siguranta a.i. sa nu se distruga cutia, motorul sau oricare alt subansamblu. Baliverne rostogolite de fel si fel de "inteligenti"

Edited by RaYn3
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Inca mai exista dezbateri pe tema asta? Cutiile automate din ziua de azi, in afara de faptul ca aduc atata confort, sunt chiar mult mai performante decat vechiturile manuale.

S-a dus vremea manualelor, chiar nu inteleg de ce ar fi cineva masochist sa isi doreasca o manuala in orese precum Bucuresti, de ex :)). Plus ca incet incet producatorii vor introduce cutie automata standard, cu exceptie facand anumite modele speciale, evident.

Edited by Claudiu F
Link to comment
Share on other sites

Inca mai exista dezbateri pe tema asta? Cutiile automate din ziua de azi, in afara de faptul ca aduc atata confort, sunt chiar mult mai performante decat vechiturile manuale.

Claudiu, eu ma bucur ca inca se mai dezbate aceasta tema.

 

Privind dintr-un prim punct de vedere - din pacate, impartasit de majoritatea soferilor de astazi, probabil ca ai dreptate in ceea ce priveste avantajele cutiilor automate moderne, in comparatie cu cele manuale.

 

Dar mai exista si un al doilea punct de vedere. Al celor pentru care experienta conducerii unui automobil (sau interactiunea sofer - automobil) se realizeaza prin cinci elemente distincte de control: volanul, cele trei pedale si maneta schimbatorului de viteze. Cutia de viteze automata a eliminat 2 din cele 5 elemente. Intrucat a scos din ecuatie si frana de motor, pot spune ca a anulat aproape jumatate din interactiunea cu masina. (Nu, din perspectiva acestui al doilea punct de vedere, cutia de viteze automata cu padele nu este o alternativa nici macar satisfacatoare).

Cu riscul de a soca, eu regret pana si lipsa manetei de soc.

 

Cu ce am ramas din placerea de a conduce? Cu o masina pe care doar ne amagim ca o conducem? Apasarea pedalei de acceleratie nu implica o reactie proportionala a motorului, daca ECU-ul este de alta parere. Apasarea pedalei de frana este interpretata si corectata prin sisteme electronice (ex: DSC). Avem inca noroc ca nu s-a ajuns la volan "by wire". Dar nu a mai ramas mult, daca privim in zare se vad zorii masinilor autonome. Iei loc pasiv in masina, poate chiar si cu spatele la drum, iar masina se conduce singura mult mai bine decat ai face-o tu vreodata. Ideal si fabulos, nu?

 

Ferice de tine, ca iti face placere sa conduci astfel de masini moderne. Oricum, acesta este viitorul. Un viitor ce va deveni omniprezent de indata ce masinile cu motor termic vor fi aruncate la groapa de gunoi a istoriei.

 

Se spunea despre BMW E30 M3 ca permitea o comunicare aproape telepatica intre sofer si masina.

Din primul punct de vedere, E30 M3 este doar o "vechitura manuala". Din al doilea punct de vedere, are calitati de care niciun BMW din gama curenta nu se apropie. Calitati care sunt cu totul altele decat sute de cai putere, tablou de bord digital, cutie de viteze automata cu 8 trepte, comenzi vocale, iDrive, faruri adaptive, si altele asemenea.

Poate ca si de aceea, pentru a cumpara in prezent unul in stare corespunzatoare este necesar un buget ce trece bine de tot de 50.000€.

 

Tema "asta" este complexa. Cel mai bine ar fi sa ne respectam, unii altora, preferintele. "S-a dus vremea" vechiturilor manuale nu pentru ca cele automate ar fi neaparat superioare, ci pentru ca majoritatea cumparatorilor au devenit prea comozi in interactiunea cu masina. Iar oferta a urmat cererea.

  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

Claudiu, eu ma bucur ca inca se mai dezbate aceasta tema.

 

Privind dintr-un prim punct de vedere - din pacate, impartasit de majoritatea soferilor de astazi, probabil ca ai dreptate in ceea ce priveste avantajele cutiilor automate moderne, in comparatie cu cele manuale.

 

Dar mai exista si un al doilea punct de vedere. Al celor pentru care experienta conducerii unui automobil (sau interactiunea sofer - automobil) se realizeaza prin cinci elemente distincte de control: volanul, cele trei pedale si maneta schimbatorului de viteze. Cutia de viteze automata a eliminat 2 din cele 5 elemente. Intrucat a scos din ecuatie si frana de motor, pot spune ca a anulat aproape jumatate din interactiunea cu masina. (Nu, din perspectiva acestui al doilea punct de vedere, cutia de viteze automata cu padele nu este o alternativa nici macar satisfacatoare).

Cu riscul de a soca, eu regret pana si lipsa manetei de soc.

 

Cu ce am ramas din placerea de a conduce? Cu o masina pe care doar ne amagim ca o conducem? Apasarea pedalei de acceleratie nu implica o reactie proportionala a motorului, daca ECU-ul este de alta parere. Apasarea pedalei de frana este interpretata si corectata prin sisteme electronice (ex: DSC). Avem inca noroc ca nu s-a ajuns la volan "by wire". Dar nu a mai ramas mult, daca privim in zare se vad zorii masinilor autonome. Iei loc pasiv in masina, poate chiar si cu spatele la drum, iar masina se conduce singura mult mai bine decat ai face-o tu vreodata. Ideal si fabulos, nu?

 

Ferice de tine, ca iti face placere sa conduci astfel de masini moderne. Oricum, acesta este viitorul. Un viitor ce va deveni omniprezent de indata ce masinile cu motor termic vor fi aruncate la groapa de gunoi a istoriei.

 

Se spunea despre BMW E30 M3 ca permitea o comunicare aproape telepatica intre sofer si masina.

Din primul punct de vedere, E30 M3 este doar o "vechitura manuala". Din al doilea punct de vedere, are calitati de care niciun BMW din gama curenta nu se apropie. Calitati care sunt cu totul altele decat sute de cai putere, tablou de bord digital, cutie de viteze automata cu 8 trepte, comenzi vocale, iDrive, faruri adaptive, si altele asemenea.

Poate ca si de aceea, pentru a cumpara in prezent unul in stare corespunzatoare este necesar un buget ce trece bine de tot de 50.000€.

 

Tema "asta" este complexa. Cel mai bine ar fi sa ne respectam, unii altora, preferintele. "S-a dus vremea" vechiturilor manuale nu pentru ca cele automate ar fi neaparat superioare, ci pentru ca majoritatea cumparatorilor au devenit prea comozi in interactiunea cu masina. Iar oferta a urmat cererea.

 

Apreciez ca fiind foarte bine argumentat punctul tau de vedere si ti-l respect.

Pana la urma, e o chestiune de gust. Eu am permis din 2003 si conduc aproape zilnic din 2004, in Bucuresti. Pe atunci nu aveam automata, iar condusul acasa-serviciu si retur (vreo 24km in total) era pur si simplu un chin, 80% din timp nu depaseam 5kmh.

Sunt de acord cu faptul ca am devenit comozi, si eu ma numar printre ei. Decat sa ma stresez schimband vitezele, prefer sa-mi acord atentia altundeva (la muzica pe care o ascult de ex.) si sa nu imi inflamez tendonul de la genunchi apasand ambreiajul in continuu. Era o vreme cand as fi dorit sa am controlul total asupra masinii, dar a fost scurta si am realizat ca nu merita sa ma stresez cu asta.

Prefer sa am un mijloc de transport sigur, sportiv, dar comfortabil si lipsit de stres. Nu de alta, dar suntem suficient de stresati cu alte aspecte din viata de zi cu zi. Cel putin in masina meritam sa fim si noi mai calmi :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.