Jump to content

MAI MULTI CP


MIRCEAMIRCEA

Recommended Posts

depinde de stilul de mers  asta' era ideea  :blink:

 

....si scuza mi intrebarea ..  daca eu nu ma pricep... :)  ...te pricepi tu ?

 

sau vorbesti si tu tot din auzite?    :)

 

      nu  vreau sa discutam in contradictoriu ..ca nu are sens...  e cit de cit logic ceea ce spun eu... :)

 

  bafta

221997[/snapback]

 

Da, ma pricep. Am citit mult despre treaba asta, am vorbit cu oameni care si-au pus etc. Am vrut si eu sa imi pun, dar si eu sunt de parerea ca ii faceau cei de la BMW chiptuning sau soft change daca era sigur. Am cel putin 3 prieteni carora le-a picat ambreiajul si turbo. Bafta

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 58
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

alex5aru: cand spui ca "se duce turbina si ambreiajul.Toate patesc asta, indiferent de marca." pe ce informatii statistice te bazezi? Le poti impartasi cu noi ceilalti?

222125[/snapback]

 

 

Nu sunt mecanic, dar pot sa iti dau o explicatie logica... turbina se forteaza mai mult, iar ambreiajul e supus la o forta de cuplu mai mare... eventual 40 - 50 Nm peste standardul de cuplu.

Eu daca te pun pe tine sa alergi 20 de ture de stadion, in loc de 15 cate poti tu, ce se intampla ?

Link to comment
Share on other sites

Nu stie ma careva o metoda prin care se poate mari puterea motorului .. (la masinile cu , cutie automata.. eu am un 530DA) astfel incat pe D (Drive) sa ruleze la parametri normail .. care ruleaza si acum .. iar parametri de pe chip tuning sa intre doar cand te bagi pe S (Sport). Daca ar cineva o idee cred ca asta ar fi ideal .. pentru ca prin oras sa in mod normal rulez cu 193 de cai (la 530D) care cred ca sunt super suficienti , cand ai nevoie de un pic de boost in plus ... intri pe Sport .. atunci o sa uzezi turbina si restul de pe masina foarte putin .. asta tinand cont ca nu o sa mergi toata ziua pe S (Sport).. ci doar sa zicem intro depasire sau la un moft :blink:
Link to comment
Share on other sites

Nu stie ma careva o metoda prin care se poate mari puterea motorului .. (la masinile cu , cutie automata.. eu am un 530DA) astfel incat pe D (Drive) sa ruleze la parametri normail .. care ruleaza si acum .. iar parametri de pe chip tuning sa intre doar cand te bagi pe S (Sport). Daca ar cineva o idee cred ca asta ar fi ideal .. pentru ca prin oras sa in mod normal rulez cu 193 de cai (la 530D) care cred ca sunt super suficienti , cand ai nevoie de un pic de boost in plus ... intri pe Sport .. atunci o sa uzezi turbina si restul de pe masina foarte putin .. asta tinand cont ca nu o sa mergi toata ziua pe S (Sport).. ci doar sa zicem intro depasire sau la un moft :blink:

222296[/snapback]

 

 

Ar fi ideal. Si eu as vrea sa folosesc nu mai mult de 5 cai cand stau la semafor la Baba Novac.

Link to comment
Share on other sites

mie mi se pare posibil , am citit undeva (nu mai retin unde) ca se mai baga un computer mic sau se facea o modificare in computer si apoi de pe o telecomanda activai setarile care doreai .. cele standard sau cele de pe cip-ul tuning .. nu stiu de ce nu sar putea cum am zis eu:)
Link to comment
Share on other sites

Salut

O intrebare, cred eu ca in mod normal dupa chip consumul ar trebui sa creasca, de 5 6 zile de cind am marit puterea motorului nu am observat nici o crestere de consum, inainte aveam cosumul mediu undeva la 7,5 8 l acuma tot 7,5 8 l i-mi arata consumul.Stie cineva de ce? :blink: :) :) :) :)

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Prin chiptuning-ul hai sa-i zicem "standard" (adica nu stage race sau cum mai spun unii si altii), parametrii sunt in standard. Deasemenea, in aceeasi (sau e aceiasi :blink: ) conditie ca cea enuntata mai sus, valoarea de presiune pe turbina este inca departe de valoarea maxima data de producator. Ambreiajul e intr-o situatie similara. Edited by Wetterauer
Link to comment
Share on other sites

:blink:

 

"imi place" ca toata lumea se pricepe la toate cele in romania, mai cu seama daca cineva spune o tampenie se propaga neconditionat doar ca sa aratam ca noi stim (si suntem destepti de nu ne mai suportam)

 

Turbina se duce si fara chiptuning daca ii dai in goarna si apoi opresti brusc motorul. Dar ar fi bine de stiut ca turbinele si ambriajele nu sunt facute sa functioneze chiar la limita; si in conditii de mers chiar mai "dure" scade fiabilitatea proportional cu nivelul cu care urci peste stock. Daca mergi cuminte cu mici picanterii te va duce mult si bine si turbina si ambreiajul. Eu am avut chiptuning la VW Passat TDI 150 cai (115 stock) si nu s-a dus nici turbina nici ambreiajul in cei 3 ani (si multi km) cat am tinut masina.

 

Pe de alta parte un prieten a busit turbina la un mondeo de la oprirea motorului imediat dupa ce i-a dat forja. Si nu avea chiptuning.

 

Chiptuning inseamna intr-adevar fortarea turbinei si a ambreiajului dar in nici un caz nu se poate garanta ca vor ceda dupa x km. Regimul de exploatare e factorul decisiv aici - cu chiptuning sau fara. Macar spuneti ca ati auzit si daca n-aveti experiente nu mai bagati mana in foc cu atata incredere.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

eu am 525d 163 hp remapat la 196 hp cuplu crescut cu 100 Nm(asa spune firma de chiptuning) este o diferentza incredibila .masina mult mai brutala

dupa 3 luni mi sa dus pompa de motorina de sub scaunu soferului nu stiu sigur daca de la remapat sau era uzata

scoatem mai mult fum si consumu mult mai mare daca o spanuiesti. remaparea o am de un an si inafara de pompa nu am schimbat nimic

Edited by Alexe
Link to comment
Share on other sites

eu am 525d 163 hp remapat la 196 hp cuplu crescut cu 100 Nm(asa spune firma de chiptuning) este o diferentza incredibila .masina mult mai brutala

dupa 3 luni mi sa dus pompa de motorina de sub scaunu soferului nu stiu sigur daca de la remapat sau era uzata

scoatem mai mult fum si consumu mult mai mare daca o spanuiesti. remaparea o am de un an si inafara de pompa nu am schimbat nimic

ai idee sau mai bine zis cit ai dat pe "remapare" sau cum iii spune ? Apropo de fum mi se pare ca este un simplu filtru de schimbat , eu l-am schimbat la AB si nu mai scotea fum. Consumul mi sa spus ca se reduce mai ales in oras!!!!!!!!!!!!!!

 

eu am 525d 163 hp remapat la 196 hp cuplu crescut cu 100 Nm(asa spune firma de chiptuning) este o diferentza incredibila .masina mult mai brutala

dupa 3 luni mi sa dus pompa de motorina de sub scaunu soferului nu stiu sigur daca de la remapat sau era uzata

scoatem mai mult fum si consumu mult mai mare daca o spanuiesti. remaparea o am de un an si inafara de pompa nu am schimbat nimic

ai idee sau mai bine zis cit ai dat pe "remapare" sau cum iii spune ? Apropo de fum mi se pare ca este un simplu filtru de schimbat , eu l-am schimbat la AB si nu mai scotea fum. Consumul mi sa spus ca se reduce mai ales in oras!!!!!!!!!!!!!!

Dar cum verifici aceasta crestere ??? exista vre-o metodo sau te prinzi dupa cum trage "fiara"? :twoup:

Link to comment
Share on other sites

eu am 525d 163 hp remapat la 196 hp cuplu crescut cu 100 Nm(asa spune firma de chiptuning) este o diferentza incredibila .masina mult mai brutala

dupa 3 luni mi sa dus pompa de motorina de sub scaunu soferului nu stiu sigur daca de la remapat sau era uzata

scoatem mai mult fum si consumu mult mai mare daca o spanuiesti. remaparea o am de un an si inafara de pompa nu am schimbat nimic

ai idee sau mai bine zis cit ai dat pe "remapare" sau cum iii spune ? Apropo de fum mi se pare ca este un simplu filtru de schimbat , eu l-am schimbat la AB si nu mai scotea fum. Consumul mi sa spus ca se reduce mai ales in oras!!!!!!!!!!!!!!

am dat aproximativ 13 milioane parca 300 si ceva de euro acu un an .consumul la mers normal extraurban se poate sa fie mai mic da 0.2- 0.3 nu-l sesizez deci nu pot sati spun daca intradevar scade.

in schimb in cluj cu forja maxima , clima si multe semafoare imi ia intre 15-18

Link to comment
Share on other sites

Mie mi-au spus niste electronisti deci nu mecanici ca se poate din soft fara adugari de piese sau alte chestii si cica mareste puterea cu 30-35 de cai . Adevarat sau ba , cei care au facut sau se pricep mai bine ca mine ( eu sunt 0 barat)

 

e adevarat, si eu am avut soft remapat la 525d, 191 cai. Cat despre piese nu cred sa pice din cauza resoftarii. Ce pica, pica, chiar daca ai soft remapat sau nu, ma refer la pompe alimentare, injectoare, turbina, etc.

Eu n-am avut nici o problema din cele de mai sus dar poate am fost norocos :twoup:

Link to comment
Share on other sites

eu am 525d 163 hp remapat la 196 hp cuplu crescut cu 100 Nm(asa spune firma de chiptuning) este o diferentza incredibila .masina mult mai brutala

dupa 3 luni mi sa dus pompa de motorina de sub scaunu soferului nu stiu sigur daca de la remapat sau era uzata

scoatem mai mult fum si consumu mult mai mare daca o spanuiesti. remaparea o am de un an si inafara de pompa nu am schimbat nimic

ai idee sau mai bine zis cit ai dat pe "remapare" sau cum iii spune ? Apropo de fum mi se pare ca este un simplu filtru de schimbat , eu l-am schimbat la AB si nu mai scotea fum. Consumul mi sa spus ca se reduce mai ales in oras!!!!!!!!!!!!!!

am dat aproximativ 13 milioane parca 300 si ceva de euro acu un an .consumul la mers normal extraurban se poate sa fie mai mic da 0.2- 0.3 nu-l sesizez deci nu pot sati spun daca intradevar scade.

in schimb in cluj cu forja maxima , clima si multe semafoare imi ia intre 15-18

Mult frate inainte lua mai putin?

Link to comment
Share on other sites

Nu am mare experienta in chiptuning, am facut decat odata pe un 525d din 2003. De la 163cp la 191cp. Nici o problema. Turbina ok, ambreiajul ok. A picat pompa de motorina dupa 50.000km de chiptuning, dar nu au fost alte probleme. Masina trage bine. A nu se intelege ca pompa a picat de la chiptuning. Este boala 525d-urilor, confirmat de mecanicii de la filaret. Se schimba pompe de motorina la 525d in draci. Este vorba de pompa de sub scaunul soferului.

In schimb, am un prieten cu 320d nechipuit, cel de 150cp. Il rupe pe genunchi in mod constant, pentru ca este de parere ca BMW este facut din "fier indestructibil". Teoria asta l-a dus ca dupa 20000km de la achizitionare (masina la 100.000km total), sa-i pice turbina si sa i se fisureze chiulasa. De la simpla fisura in chiulasa cu micile ei simptome (da apa afara din vasul de expansiune si cateva bule de ulei prezente acolo), netratata, a ajuns sa se roada efectiv chiulasa. Tot uleiul a intrat in instalatia de apa, s-a facut ca un gem acolo. Masina a suportat o reparatie majora de multe mii de euro. Este in continuare exploatata in stil barbar si ma intreb cat o sa mai reziste. Se depreciaza pe zi ce trece, devine mai "obosita".

 

Deci... mai mult conteaza cum exploatezi tinicheaua decat ce-i faci sa-i cresti puterea.

 

In cazul unui chiptuning, puterea este deja acolo. Parerea mea este ca nu este exploatata si asta in mod intentionat. Producatorul nu da drumul la toata cu buna stiinta, din mai multe cauze. Teoretizez numai, nu am informatii concrete. Dar veti vedea ca sunt explicatii plauzibile pentru dilema "daca se putea, de ce nu o facea chiar BMW".

 

1. Se ia in calcul fiabilitatea masinii. O masina BMW nu se vinde NUMAI in Germania. Va merge pe motorina, de o calitate mai buna sau mai proasta, depinde de tara. De aceea motorul este tras in spate intentionat, sa poata rezista mai bine chiar in conditii mai grele de functionare.

2. Unii stiu, altii nu stiu ca dupa un mers sportiv masina cu motor turbo trebuie condusa usor timp de 5 minute, inainte de a opri motorul. Asta pentru ca turbina sa se raceasca lent. Pentru a ameliora problema, producatorul nu lasa turbina sa se invarta cat de repede ar putea, o limiteaza. Prin chiptuning scoti limitarea, dar ar fi bine sa stii de cele 5 minute...

3. BMW face afaceri, de unde rezulta ca vrea bani. Bat pariu ca pot chiar maine sa scoata motor de 3000cmc diesel de 400cp sau 500cp. Dar de ce? De ce sa nu ia bani acum pe tehnologia actuala, 3000cmc 240cp? ca tot se cumpara si este competitiva ACUM pe piata. Si le da posibilitatea ca pe modelul facelift sa faca ei un "chiptuning" intern si sa dea motor de 3000cmc cu 260cp, samd. Or zice ei ca de fapt este alt motor, dar mecanicii stiu mai bine. Sunt 95% aceleasi componente, ECU diferit. Adica exact ce se modifica si la chiptuning.

 

Astea sunt doar cateva din motivele care le-am putut gandi momentan. Poate mai sunt si altele.

Adevarat, cand umblii la puterea motorului trebuie sa te gandesti la mai multe componente care sunt afectate. Cutia de viteze, grupul diferential, flansa cardan, tamburi cutie, tamburi motor. Franele nu trebuiesc ignorate. Un upgrade la puterea motorului ar trebui urmat la scurt timp de un upgrade la sistemul de franare.

De asemenea, cred ca trebuie considerat ca un motor chipuit este un motor folosit la aproape 100% din capabilitatea lui. Toleranta motorului nu mai este ca de fabrica. Reviziile trebuiesc facute la timp, uleiul folosit trebuie sa fie bun, nu cel mai ieftin care merge. Uleiul este viata motorului diesel. Turbina se unge tot cu uleiul din motor, chiptuningul foloseste turbina aproape de maximul ei. Deci, un ulei mai bun inseamna o viata mai lunga pentru turbina.

 

Sunt doar pareri personale, va rog sa ma contraziceti daca sunteti de parere ca gresesc undeva.

Link to comment
Share on other sites

Toti cei care se dau "experţi" chiptuning şi spun ca pică garantat turbina şi ambreiajul, sunt cei care şi-ar pune dar nu-şi pun şi......nici nu ar vrea să-şi pună alţii....cel mai mult mă distrează faptul ca toată lumea are cate un expert cu care discută şi apoi ne ĂŽmpărtăşeşte şi nouă "postulatele" emise de respectivul....:)

 

Un lucru e cert, dacă omori maşina stock, ĂŽţi pică de pe ea piese...dacă o omori pe cea chip-uita, ĂŽţi pică şi de pe aia....odata ce ai chituning pe maşină şi dai in ea mai tare decât dădeai ĂŽnainte, e şi normal să crească uzura....

 

La semafor şi la mers uşor ĂŽn oraş, oricum nu foloseşti mare parte din puterea motorului, aşa ca...ori cu chiptuning, ori fără, e totuna...poate că simţi cuplul mărit....

 

Sunt 530d-uri cu chiptuning care au 100.000 de km facuţi după chituning (acum având ĂŽn jur de 200.000 km) şi care sunt ok şi acum...cum sunt şi 530d-uri, care nu au chiptuning şi până la 150.000 de km au schimbat deja două turbine....

 

E de bunsimţ să-ţi dai seama că daca nu forţezi plecările de pe loc, ambreiajul nu moare chiar aşa uşor...pe cand, dacă mai faci câte un "mini-burn" sau laşi din anvelope la fiecare semafor, deja trebuie să pui bani deoparte pentru un kit de abreiaj....sau disc...

Edited by Dizlpower
Link to comment
Share on other sites

la chiptuning toata chestia e ca iti cam cade turbina , eu am patit-o .. insa dupa parerea mea e ca acest lucru se intampla de la plecarile de pe loc (kickdown sau forja maxima) pentru ca atunci fortez masina la maxim si trebuie sa miste toata greutatea masinii fara demaraj , daca ai chiptuning si folosesti masina corespunzator , adica te folosesti te puterea in plus la depasiri si nu la linute atunci e ok , nu prea iti cade turbina sau alte componente mai repede decat sar strica in mod normal
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.