Jump to content

X5 2008 - din cand in cand se lasa pe o parte


Recommended Posts

Salve,

Am un X5 2008, si de ceva timp (de cand a inceput sa fie mai frig, mai exact) am constatat urmatorul comportament:

- din cand in cand, parcata fiind (intervalul variaza de la 8 ore la zile) se lasa usor pe partea dreapta, astfel incat distanta dintre roata si aripa interioara se reduce de la o palma la 3 degete.

- cand o pornesc sa plec de pe loc, se ridica la loc, fara nici o problema, si distanta e din nou de o palma.

 

Comportamentul este complet aleator (sau asa mi se pare mie):

- am avut-o parcata si 10 zile fara sa o misc sau pornesc, si nu s-a lasat deoc

- a stat o noapte, si dimineata era lasata.

 

N-are erori, nu apare nici un mesaj pe bord ... nu prea imi dau seama ce ar putea fi.

 

Daca ar fi probleme de la pernele de aer, n-ar trebui sa se manifeste dupa fiecare parcare, cand se opresete compresorul ?

Link to comment
Share on other sites

Multumesc tuturor pentru raspunsuri - o sa o verific in service cu siguranta.

 

Totusi pentru mine, ceva nu se leaga - nu ma pricep foarte bine (nici nu stiu cum sa aflu care sunt toate componentele modulului asta de suspensie), si s-ar putea sa ma insel, insa ... rationament-ul meu e urmatorul:

- o perna de aer, atat timp cat este etansa pastreaza aerul. Cand nu mai este etansa, in functie de dimensiunea perforatiei, va exista un anume timp *t* in care aerul este evacuat, din cauza presiunii la care e supusa.

- luand cele de mai sus in considerare, inseamna, ca ar fi trebuie sa gasesc masina lasata pe o parte de fiecare data in care acel interval *t* se scurge.

- in schimb, eu nu am putut sa determin care este intervalul *t* avand in vedere ca masina statea si 8 ore parca si o gaseam lasata, sau a stat si 10-11 zile si nu s-a intamplat nimic.

- punctul 3 de mai sus ma face sa cred ca problema nu e strict mecanica (perforatie in perna de aer), ci ar putea proveni din alte componente ale acestui sub-sistem - habar nu am care sunt toate, dar, dat fiind ca se ocupa cu fluide trebuie sa fie compus din si din niste furtunuri, supape si compresor, plus ceva unitate de control.

 

Cei care sunt mai specialisti decat mine, ar putea sa imi spuna daca cumva exista coduri de eroare care are aparea in cazul in care ceva elemente din subsistemul asta, nu s-ar mai comporta corespunzator - scapa aer pe traseu, supape care nu se mai inchid complet mereu (din varii motive), etc.

 

Va multumesc.

 

PS: VIN : L007858

Link to comment
Share on other sites

este 100% perna , si eu am avut caracteristici asemanatoare cu tine , la mine cand au inceput problemele se lasa doar cand era parcata pe o suprafata care nu era perfect dreapta ( nu vorbim de urcat pe borduri aici , orice denivelare pe suprafata unde masina era parcata rezulta in dezumflarea pernei ) , in parcarea subterana unde masina sta cel mai mult timp nu se lasa perna , insa dupa un timp a inceput sa se lase din ce in ce mai des inclusiv cateodata si in parcarea subterana

 

rezolvarea = perna schimbata

 

la demontarea pernei vechi se vedea clar o imbatranire accentuata a cauciucului cu foarte multi pori , de aceea se lasa cand nu era parcata perfect drept

 

nu am avut niciodata vreo eroare in bord si nici stocata in memoria masinii

Edited by Acero99
Link to comment
Share on other sites

este 100% perna , si eu am avut caracteristici asemanatoare cu tine , la mine cand au inceput problemele se lasa doar cand era parcata pe o suprafata care nu era perfect dreapta ( nu vorbim de urcat pe borduri aici , orice denivelare pe suprafata unde masina era parcata rezulta in dezumflarea pernei ) , in parcarea subterana unde masina sta cel mai mult timp nu se lasa perna , insa dupa un timp a inceput sa se lase din ce in ce mai des inclusiv cateodata si in parcarea subterana

 

rezolvarea = perna schimbata

 

la demontarea pernei vechi se vedea clar o imbatranire accentuata a cauciucului cu foarte multi pori , de aceea se lasa cand nu era parcata perfect drept

 

nu am avut niciodata vreo eroare in bord si nici stocata in memoria masinii

 

Cat te'a ajuns Acero perna ??

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am mai aflat niste detalii detalii despre cum functioneaza self-leveling si tind in continuare sa cred ca nu e perna ci senzorul, dat fiind ca nu se lasa pe o parte mereu. Las aici mesaj poate se mai loveste cineva de asta.

 

Aparent ar putea fi vorba de sensorul de leveling cel care determina daca masina trebuie sa se ridice sau sa se lase : http://xdrivers.co.uk/forum/index.php/topic,2810.0.html . Stie cineva daca se curata sau se schimba ?

Link to comment
Share on other sites

eu am avut problema cu lasatul pe-o parte la E66, initial m-am gandit ca o sa isi revina aparand dupa abordarea unor curbe mai tare, citind pe net au mai fost si altii care au avut aceeasi problema tot dupa curbe abordate agresiv...la mine am rezolvat-o printr-o recalibrare a suspensiei cu INPA, altii insa au schimbat senzorii de leveling care se pare ca ramaneau blocati, seamana cu cei de auto reglaj ai farurilor, raman parctic blocate tijele respective si transmit informatia gresia catre modul...fa un scan cu INPA si vezi ce valori iti citesc senzorii si la fel de bine poti face si un test sa vezi daca raspund comenzilor, recalibreaz-o si vezi ulterior ce se intampla... Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.