Jump to content

Temperatura agent de racire


Recommended Posts

Salut,

 

 

Detin un bmw E60 525dA din 2005.

De cand a venit frigul am observat ca am un consum cam maricel (15). FIltrul de particule este dat ca fiind in parametri de dis asa ca am mai cautat putin pe net si am gasit problema de termostate.

 

Zis si facut, aseara am intrat in meniul secret si am scos masina la plimbare.

Temperatura urca repede pana la 60 de grade dupa care usurel ajunge undeva la 88 de grade. (am vazut 90 o singura data pentru cateva secunde cand masina rula cu aprox 20km/h).

 

 

Temperatura exterioare fiind de aprox 0 grade am observat urmatorul fenomen.

 

 

Mers usor - > 88 de grade

Accelerare si viteza mai ridicata (un 70km/h) - > temperatur ascade in 85-86.

O las mai usor urca iar in 88.

 

 

Este normal un astfel de comportament?

 

 

Ma gandesc sa schimb si eu termonstatele, dar nu vreau sa arunc banii pe geam daca este intr-un range acceptat.

Edited by jbl
Link to comment
Share on other sites

@relu neatu. E rau daca ai 65 de grade.

Pentru ca un motor termic sa functioneza la randamentul maxim, trebuie sa fie mentiunut la o temperatura constanta. Acest lucru se face cu ajutorul lichidului de racire.

 

Acum ce face termostatul:

 

 

Cand pornesti motorul, termostatul este inchis iar lichidul de racire este recilculat prin motor. Cand temperatura motorului creste prea mult, termostatul se deschide iar lichidul incepe sa circule prin radiator pentru a se racii mai repede.cand temperatura scade sub o anumita cifra, termostatul se inchide pentru a recilcula lichidul doar prin motor. Si tot asa.

 

 

Daca tu ai 65 de grade mai mult ca sigur ai termostatul blocat pe deschis.

 

O temperatura scazuta inseamna in acest caz o uzura prematura a motorului si consum ridicat de combustibil

Link to comment
Share on other sites

Din cate stiu ai 2 termostate ca si mine. Unul principal pentru care recomand sa mergi in service si unul pentru egr ce este foarte usor accesibil.

 

Din pacate nu pot sa te ajut cu scheme dar poti cauta poze sau chiar filmulete pe net. Pentru cel egr trebuie doar sa-l desfaci si sa sufli prin el.Daca aerul trece inseamna ca termostatul este stricat si trebuie schimbat. Daca nu, atunci este termostatul principal. Vezi ca poti sa ai surpriza sa fie amandoua :)

Link to comment
Share on other sites

multumesc pentru raspunsuri.

 

Am mai cautat pe net si am vazut ca temperatura trebuie sa fie undeva in 90-95 de grade.

 

Oricum, tinand cont ca de abia ieri am costatat problema de incalzire, maine dau jos termostatul de la egr sa-l verific. Daca scapa aer o sa comand marti unul nou.

Sa speram ca se rezolva problema. altfel trebuie sa ajung in service pentru cel principal. pe frigul asta nu ma tin oasele sa-l schimb in aer liber :)

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.