Jump to content

RCA 2015


roarmy

Recommended Posts

Eh...problema e ca ei fac ceva cu bani luati de pe taxe, dar ai nostri "stapani" ce fac? Vile, blocuri, biserici...

 

 

Sent from my iPhone 1s using Tapatalk

 

Sa nu mai zic de pistele de biciclisti...aia ce taxe or plati la stat?

 

 

Sent from my iPhone 1s using Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

interesant. in cazul meu cel mai ieftin era la asirom, urmat de city, uniqa, carpatica. dar asta probabil pt ca asirom da reducere daca ai copii in intretinere, cel putin asa arata calculatorul de pe romasig.ro eu de la brokerul asta iau. nu mai stiu unde am citit ca daca ai vechime 7 ani fara accident, incepe sa ti se reduca polita rca, dar uite ca am uitat sa intreb brokerul pe tema asta; oricum, nu am inca 7 ani.

 

 

 

ehe, nu e bine in nicio ipostaza - nici de vinovat, nici de victima. cum e la astia straini, iei seria de la rca, de la carte verde, de la ce, in caz de accident?

 

numele si la ce a facut asigurare, si suni la asigurator si declari ca ai fost lovit de xulescu, pe urma cauti un agent constatator care se ocupa integral de dosarul tau, face poze si o lista de reparatii si te intreaba cum vrei sa repari masina, in regim propriu sau la service

 

eu mi-am echivalat istoricul din romania si am SF6 31% si scade anual clasa :rolleyes:

 

sunt curios daca creste la omniasig asigurarea

Link to comment
Share on other sites

De obicei imi expira asigurarea in ianuarie in fiecare an (fac pe un an de obicei).

Anul trecult am platit 900 lei / 1 an (am inceput de la 280 lei pe an acum ceva timp in urma). Evit cat pot carpatica, euroins, desi am auzit ca si Astra a inceput sa bage bete in roate.

Am calculat acum din nou pe site la emag (la ei am facut si anul trecut) si am gasit la Groupama 1270 lei/an pt motor 1.8 si sub 30 ani (permis din 2007 niciodata daune), cu reducere 101 lei la plata online, raman cu cca. 1170 lei.

Cred ca o voi alege pe aceasta tinand cont ca de la 1 ianuarie 2015 IAR se scumpesc :( .

 

ca idee 280 lei - 1170 lei... ma ia durerea de cap, iar cel mai tare ma oftica ca nu vad reducerea aia daca nu ai daune, dar daca ai daune ti-o majoreaza la greu.

Edited by raul_bog
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

eu nu mai am pretentii de firme la RCA avand in vedere ce bataie de joc este , inainte eram de treaba faceam la Allianz de la 800 ron / 6luni a sarit la 1480 ron / 6luni si dupaia pac 2800 ron / 6 luni

 

am facut la Carpatica cu 1480 ron / 1an , urmatoarea era la Astra cu 3880 ron / 1an ( 27 ani , carnet de 5 ani , nici un incident )

 

LE : de 4 ani fac RCA'ul la acelasi broker - din 6 in 6 luni se dubleaza

Edited by Acero99
  • Like 3
Link to comment
Share on other sites

iar cel mai tare ma oftica ca nu vad reducerea aia daca nu ai daune, dar daca ai daune ti-o majoreaza la greu.

 

Nu vezi reducerea pentru ca nu o ai. Tu faci RCA cand la unul cand la altul , ba prin Emag ba prin x-ulescu broker.

 

Cel mai bine este sa faci la o singura firma de RCA si la acelasi broker.

 

Poti vedea clasa de bonus malus cand primesti oferta. Mai mult ca sigur ca ai trecut B0 in loc de Bx cat ar trebui sa ai daca nu ai avut dauna.

  • Downvote 4
Link to comment
Share on other sites

Exact cum spune cosminE46.

Nu conteaza unde o faci, o faci unde e oferta mai buna (dintre brokeri ma refer). Poti sa te duci de fiecare data la altcineva esti in baza de date daca ai sau nu incident, simplu.

KMA, ca idee acum ma uit pe ultima asigurare si am B9, dar cum ziceam mai sus, la cat se scumpeste nu mai vezi nici o reducere.

Edited by raul_bog
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mihai el pur si simplu declara ca tinerii sa isi cumpere Dacia 1300 daca vor RCA la pret mic, nu sa umble cu masini scumpe. Acum clar termenul ala de scump poate ingloba si cheltuielile cu intretinerea si automat o masina ieftina devine scumpa, dar tot e deplasat. Exemple destule avem pe club cu e46 de 4mii de euro si RCA de 20-25 mil, la 4mii de euro aia nu e masina scumpa nici la achizitie si nici la intretinere.

Alta faza e cea cu comisionul mare al brokerului(cine il are mare) unde cu un mic delay a dat o replica(parese ca il are mare altfel nu salta de fund) ca marketingul costa, pai costa costa, dar se mai amortizeaza si investitia aia ce naiba. Nu suntem toti de azi de ieri ca sa vine orice business man sa ne faca indirect sau direct needucati din pct de vedere financiar.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dane nu mi se pare deplasata declaratia lui, facea o simpla corelatie intre pretul masinii si al RCA-ului in cazul celor tineri, cam asa este peste tot in EU, inca in RO e bine pentru ca o poti inmatricula pe numele bunicii si ai scapat :)

Nu le mai lua partea. :p In 2012 inca erau preturi acceptabile. De atunci si pana acum nu s-a marit salariul minim cu 500%.

 

Faza cu Daciile iar nu e plauzibila. Lasati-o moarta si cu motoarele mici. In vara lui 2013 am decis sa vand SupeRNova tocmai din cauza RCA-ului (era 900 lei pe 1 an atunci). Acum daca fac o simulare, sigur sare de 2000 lei. Si am permisul de 7 ani, luat cu greu (3 categorii), experienta de pe camion sigur nu mi-o ia nimeni in calcul.

 

In-com-pe-tenti!

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

in niciun caz nu ii luam partea, mai ales ca eu habar nu am cum mai e sistemul in RO, de aproape 5 ani nu am mai avut asigurare auto in RO, cand am plecat erau mai mult decat acceptabile, vroiam doar sa il "infuriez" putin pe Dan :).

 

Probabil ca daca as vrea acum sa fac o asigurare ar fi o mica avere tinand cont ca eu probabil nu figurez cu niciun istoric in evidentele lor, ceea ce mi s-ar parea ridicol intrucat timp de 11 ani am avut un singur eveniment minor in care i-am spart bara unuia, atat tot, dar c'est la vie si o iau ca atare :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Nu vezi reducerea pentru ca nu o ai. Tu faci RCA cand la unul cand la altul , ba prin Emag ba prin x-ulescu broker.

Cel mai bine este sa faci la o singura firma de RCA si la acelasi broker.

Tata a facut RCA-ul 20 de ani la acelasi asigurator. Nici macar un bradulet parfumat n-a primit cadou.

Apoi vreo 5 ani a facut la acelasi broker/acelasi asigurator. Aceeasi poveste. Asa ca alegi unde-ti convine.

 

Valoarea RCA-ului pentru cei sub 30 de aniprovine tot din ineficienta sistemului. Platesc cei cativa care nu-si tin sau nu pot inmatricula masina pe numele parintilor/bunicilor. E ca evaziunea.

Ia sa se aplice vreun sistem analog celui vestic, unde proprietarul isi conduce masina, si nu copiii. Mik zi-ne mai multe, parca ai trait acolo.

Edited by C_o_s_m_i_n
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

despre sistemul din Vest nu stiu prea multe, unde stau eu momentan e prea lejer din punctul asta de vedere, eu aici la un RCA la 4800cmc am platit si echivalentul a 500Ron/an. Ce stiu insa e ca in UK spre exemplu asigurarea este pe persoana si nu pe masina, ca atare nu poti fenta sistemul, si e scumpa pentru cei tineri, in DE este pe masina dar la fel conteaza de masina si malus asta, mikken sau domi ne-ar putea lamuri.
Link to comment
Share on other sites

Va pot spune eu cum este in Franta: la acceasi masina suntem doua persoane asigurate (eu si prietena mea)- ca si utilizatori uzuali; valoarea asigurarii (care este un semi-casco) a luat in calcul puterea motorului(conteaza destul de mult acest criteriu), marca masinii, zona in care locuim(oras, etc), dar au luat in calcul(asta depinde de firma) si vechimea de cand avem permis si adeverinte(obtinute din Romania) cu clasa bonus/malus (de fapt daca am avut incidente).

 

Asigurarile de baza sunt un fel de RCA, la care adaugi optiuni, (printre care cele mai importante sunt tractarea in caz de pana sau accident, altfel sunt usturatoare tarifele), in final ajungand la un fel de casco, dar cu ff multe francize.

 

Ceea ce este interesant este modul in care functioneaza asigurarea in cazul unui incident/accident in cazul in care la volan nu era una din persoanele asigurate, caz in care francizele cresc exponential, si multe dintre optiuni devin inactive, fapt ce te face sa te gandesti de doua ori daca imprumuti masina, sau faci o asigurare fff.piperata, prin care sa acoperi si riscul utilizarii de catre alte persoane.

 

 

Similar este si la masinile in LOA sau LLD (un fel de leasing, in care nu platesti decat inchirierea, nu si service sau consumabile- de aceea apar acele faimoase masini la licitatii), si aici contractele sunt destul de rigide in ceea ce privesc utilizatorii vehiculului, francizele fiind foarte ridicate si in acest caz.

Link to comment
Share on other sites

Am auzit astazi la radio cand eram in trafic ca o sa se duca astia cu controale peste firmele de asigurari si o sa le verifice modalitatea de calcul a asigurarilor RCA personelor tinere...prea erau exagerate...sunt curios ce iese Edited by ckh
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.