Jump to content

E60 - problema balans la viteza


Recommended Posts

Povestea incepe prin schimbarea cauciucurilor pe puntea spate la E60-ul din dotare.

Cele vechi erau tocite pe interior si suspectam si ceva probleme la unghi pe spate.

In urma cu o sapt am schimbat bratele pe spate pentru a elimina cauza - stiu ca pot avea joc.

Acum 2 zile am schimbat si cauciucurile pe spate (245x40x18). Am montat gume noi - Cooper WM SA2 (made in England).

Unde am montat anvelopele am vrut sa fac si directia (AUTO ZONE Constanta). Mi-au spus sa schimb si o bieleta pe dreapta fata ca are joc si sa revin pentru reglat directie. Am schimbat-o tot acum 2 zile si am revenit la AutoZone. M-au trimit iar la mecanic ca si cea de pe stanga e gripata si nu o pot regla, ma rog am rezolvat si asta si am revenit. Mi-au facut directia spate - fata si au spus ca e OK.

Ieri am plecat de la Constanta la munte si dupa cativa km am observat urmatorul comportament:

 

La peste 130km/h daca trec de pe o banda pe alta mai brusc simt o bataie in directia opusa ca un efect de bici in volan. Masina intra in balans si incearca sa revina pe directia anterioara, balansand stanga dreapta de inca doua trei ori. Este foarte aiurea ca are tendinta sa loveasca tare in volan si te scoate de pe directia dorita.

 

Am ajuns cu viteza mai mica la Ploiesti unde am refacut unghiul si am si mutat rotile de pe fata pe spate Pirelli Soto Zero 50% uzate (de la directie mi s-a spus ca pe fata era bine directia dar pe spate au mai reglat putin). Efectul acum aproape a disparut si acum masina se comporta OK la viteza. Daca trag brusc de volan apoi iau mana de pe volan are in continuare un usor efect de balans dar daca tin mana pe volan nu mai face.

 

Acum intrebarea mea e ... ce naiba se intampla? sunt cauciucurile noi prea moi sau e din unghiul pe spate care a fost facut prost la Constanta?

Astept sfaturi de la cei cu mai multa experienta. Multumesc!

Edited by bazare
Link to comment
Share on other sites

Pirelli sunt Pirelli.

Poate cauciucurile COOPER nu erau umflate la presiunea necesara,in functie de cat de incarcata era masina.

Intre 2,2 si 2,7 ii o diferenta.

Acest balans de pe apate care il simti tu, poate veni de la amortizoare, care daca nu mai sunt bune,lucreaza doar arcul de la suspensie, si de aici si acest balans.

Vezi in ce stare sunt si amortizatoarele.

 

 

 

 

 

Trimis de pe iPhone 5 prin Tapatalk

Edited by ciprian8888
Link to comment
Share on other sites

Doar eu cu sotia in masina, cauciucurile umflate toate la 2.6 bari.

Cred ca daca era de la amortizoare simteam si inainte (am simtit in primele doua minute dupa ce am iesit pe autostrada ca ceva nu e bine), si nu se imbunatatea comportamentul dupa ce schimbam fata / spate si refaceam directia - parerea mea.

Ce am observat, ca e foarte moale partea de rulare cu crampoane la COOPER.

Edited by bazare
Link to comment
Share on other sites

Anvelopele sunt prea moi si incearca sa maresti presiunea in ele, nu are nicio legatura unghiul de pe spate si cu balansul masinii, greutataea mare se afla in partea din fata,

unde se afla motorul, nu partea din spate unde portbagajul este gol,

Acum daca ai anvelopele Cooper pe fata ar trebui ca efectul de balans sa fie mai evident, si nu invers, asta inseamna ca pe spate amortizoarele sunt goale, exact ce a spus si ciprian8888

putin mai devreme.

Link to comment
Share on other sites

De la geometrie e...camber-ul trebuie sa fie in limitele stabilite de aparat. Se poate regla baza trapezului si invers (fata de cum stau bmw-urile de fel), adica baza mica jos si baza mare sus (aici intervine balansul de care vorbesti). Eu fac geometria numai la reprezentanta...m-am saturat sa dau bani la toti meseriasii lu` peste, iar masina sa faca in toate felurile apoi, si ei, sa dea din umeri, bineinteles.
Link to comment
Share on other sites

De la geometrie e...camber-ul trebuie sa fie in limitele stabilite de aparat. Se poate regla baza trapezului si invers (fata de cum stau bmw-urile de fel), adica baza mica jos si baza mare sus (aici intervine balansul de care vorbesti). Eu fac geometria numai la reprezentanta...m-am saturat sa dau bani la toti meseriasii lu` peste, iar masina sa faca in toate felurile apoi, si ei, sa dea din umeri, bineinteles.

 

salut ,

 

cat e la reprezentanta geometria pentru e90??

 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.