Jump to content

Bujie Blocata N42B20


Recommended Posts

Salutare,

 

Am avut o problema cu masina, motorul mergea neregulat, la rece mergea in 3 pistoane iar dupa ce se incalzea mergea in 4, asa ca m-am dus la Efficient Service pentru a face constatarea, nu era prima mea vizita la service-ul acesta, ultimele reparatii la masina tot la ei le facusem.

Mi-au pus testerul pe masina, mi-au diagnosticat destul de rapid problema, o bobina era bobina defecta, au incercat sa se uite si la bujia de pe acel cilindru, bujia parea ca este blocata, dar nu au tras prea tare ca sa nu se rupa, mi-au cerut acordul daca se rupe nu sunt ei responsabili si am preferat sa nu insiste. Bujiile le schimbasem cu 10 luni inainte la Bimmer Service.

Desi conform diagnosticului decat o bobina era defecta, mi-au recomandat schimbarea bobinelor si bujiilor (4 bobine + 4 bujii) cu mentiunea ca daca bujia nu iese o sa imi dea _chiulasa_ jos.

Am considerat ca nu are rost sa imi schimbe si bujiile mai ales ca erau inca in garantie.

Mi-au facut o oferta de pret pentru bobine(doar originale) si un termen de livrare. Am ales piese aftermarket Bosch, datorita termenului de livrare si costului, le-am comandat personal si avand in vedere ca pierdeam mai mult timp sa ma duc la service si sa ma intorc, le-am schimbat eu cu mana mea, toata operatiunea a durat maxim 30 de minute, in parcare.

Dupa schimbarea lor problema nu s-a remediat, se comporta identic, atunci m-am dus sa le duc masina si o las acolo pana descopera cauza, ca sa nu mai schimb degeaba piese.

 

In urma mai multor verificari au constatat ca bujia nu da intotdeauna scanteie, mi-au facut o nota de constatare pe care am trimis-o la Bimmer Service deoarece bujiile inca erau in garantie. Mai multe detalii despre discutia cu cei de la bimmer aveti aici

Pana la urma am scos bujia la Florin, din Bucurestii Noi, cel care schimba simeringuri. Bujia s-a rupt, iar filetul din _chiulasa_ s-a stricat.

Astazi o sa imi puna Florin alt filet cu o solutie similiara Helicoil, din cate am vazut filetul acela nu era verde.

 

http://imageshack.com/a/img911/2489/teePZZ.jpg

http://imageshack.com/a/img909/853/19KLyz.jpg

http://imageshack.com/a/img913/7227/bdp6VN.jpg

http://imageshack.com/a/img540/1216/G9MstR.jpg

http://imageshack.com/a/img905/2059/lkeuJd.jpg

Edited by Mihai Andrei
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

pai ai factura ? pe factura aia cata garantie ai ? normal se trece undeva.

 

 

A doua chestie e ca din cate stiu nu e o perioada minima prevazuta in lege la garantie, asa ca daca nu ai vreun document de la ei care sa specifice clar s-a inlocuit asta, garantie x luni /sau km etc, nu poti sa ai nici o pretentie decat, poate gen sa le bati obrazul si atat..

 

Eu ma indoiesc ca da vreun service garantie un an la niste bujii, care intra oricum la consumabile, e suficient sa ai baterie slaba (care nu e problema lor), sa le ineci din cauza bateriei si nu mai faci nimic cu ele. (doar un exemplu, se poate intampla oricui)

 

Partea cu infiletatul gresit, daca am inteles corect, ca asta s-a intamplat, tine de ei, dar iar, e greu de demonstrat, si aici fac ce vor ei. Daca nu ai descoperit gen imediat dupa operatiune, eu ma indoiesc ca recunoaste cineva asa ceva..

Ii pot intelege si pe ei, tu poate esti de buna credinta, dar sunt si multi nebuni, ei de unde sa stie.

.daca asa a fost treaba si vor sa suporte ceva din costurile problemei, ok, altfel e greu de demonstrat ...

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Din pacate, se pare ca n-ai prezentat lucrurile de la inceput in totalitate.

 

Partea asta "Mi-au facut o oferta de pret pentru bobine(doar originale) si un termen de livrare. Am ales piese aftermarket Bosch, datorita termenului de livrare si costului, le-am comandat personal si avand in vedere ca pierdeam mai mult timp sa ma duc la service si sa ma intorc, le-am schimbat eu cu mana mea, toata operatiunea a durat maxim 30 de minute, in parcare." ii cam absolva pe cei de la Efficient Services de orice raspundere legala.

 

Asa ca de la Efficient Services nu vad ce pretentii ai putea avea.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Am devizul si factura de la Bimmer, 3 luni pentru manopera si 24 de luni pentru Bujii ca au fost originale. Oricum bujia a iesit in doua bucati asa ca nu am cum sa primesc garantie pentru ea.

Problema este ca s-a montat gresit bujia sau a avut vreun defect de fabricatie. Explicatia celor de la Bimmer este ca "din cauza caldurii s-a produs dilatarea bujiei sau a filetului si asa s-au legat intre ele la baza", deci in nici un caz nu este vina lor, pentru ca datorita modului cum monteaza bujiile nu se poate sa fii gresit. Normal caldura se produce cand se face arderea, nu atunci cand nu se face.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Primul diagnostic pe care mi l-au dat a fost ca bobina de la primul piston, cel din fata dinspre radioator este defecta, lucru total neadevarat.

 

Dupa aceste experiente, deja nici nu mai stiu ce sa zic de garantie, pentru ca din cate vad degeaba o ai. Cand se intampla ceva nasol toata lumea fuge si se disculpa, corpul de apa pe care o sa il schimb saptamana asta, l-am mai schimbat o data acum 11 luni, si acum am garantie la el si factura de montaj si de achizitie, dar pentru o suma infima, 60 de lei, pierd prea mult ca sa il trimit la garantie.

Am schimbat o buna partea din articulatii si bucse de pe fata in martie, am pus Lemforder, s-au stricat si acestea, ca sa le trimit la garantie trebuie sa le dau jos, sa las masina asa, deci sa ramana suspendata si sa le trimit de unde le-am cumparat, sa astept pana primesc un raspuns si daca nu o sa fie favorabil tot o sa cumpar personal alte piese. Ce service iti pastreaza masina pe elevator 2 saptamani ?

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

@Mihai hotaraste-te bobina a avut sau nu probleme?

 

Schimbarea bobinelor nu a influentat in nici un fel functionarea motorului. Din asta trag concluzia ca bobina nu era defecta

 

Si pana la urma...tu ce vrei? Ca am inteles ce s-a intamplat.

 

V-am expus experienta mea cu Bimmer Service, asta e utila pentru cine doreste sa mearga la ei.

Am dat o solutie pentru cine pateste acelasi lucru, se blocheaza bujia si nu mai iese sau se rupe, se strica filetul.

 

@Keth

Nu mi-au provocat nici o dauna, doar ca m-au pus sa schimb bobinele degeaba si a fost nevoie de doua vizite la ei pentru a putea face constatarea. Pana la urma cel mai elementar lucru pe care poti sa il faci sa vezi daca bobina este defecta este sa o schimbi cu alta care functioneaza. Asa vezi daca problema vine de la bobina sau altceva.

Edited by Mihai Andrei
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Cum ai constatat ca bobina nu era de fapt defecta? Poate ar fi bine sa expui toate informatiile odata, pentru ca sincer iti cam pierzi din credibilitate.

 

Iar ca sfat, gaseste un service in care ai incredere si fa-ti doar acolo reparatiile. O sa beneficiezi de garantie si pe termen lung o sa vezi ca iesi mai ieftin decat cu tot felul de carpeli, parerea mea!

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

Schimbarea bobinelor nu a influentat in nici un fel functionarea motorului. Din asta trag concluzia ca bobina nu era defecta

 

 

 

V-am expus experienta mea cu Bimmer Service, asta e utila pentru cine doreste sa mearga la ei.

Am dat o solutie pentru cine pateste acelasi lucru, se blocheaza bujia si nu mai iese sau se rupe, se strica filetul.

 

de unde stim ca nu ai incercat sa schimbi tu bujiile, daca tot te-ai bagat sa schimbi bobinele?

Edited by srb_alex
  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

@mihai ceva nu se leaga,diagnoza se face cu DIS si acolo ar trebui sa apara si cilindrul pe care ai missfire,sa inteleg ca cilindrul cu missfire si cel cu bujia problema sunt diferiti?

 

Cred ca cei de la Efficient folosesc Rheingold sau cum se numeste. Bujia blocata a fost cea din fata, dinspre radiator. Ei au stabilit la prima constatarea ca bobina de pe acel cilindru, cel cu bujia blocata este defecta. Dupa schimbarea tuturor bobinelor am fost iar pentru constatare si abia atunci au zis ca bujia este de vina.

Acum am fost destul de clar ?

Link to comment
Share on other sites

Problema e ca daca ti le-ai schimbat singur, intr-o parcare, pe ei ii mentionezi degeaba.

Au procedat corect sa-ti spuna ca trebuie schimbate bujiile si bobinele. Tu ai concluzionat ca bujiile sunt bune, ceea ce ar putea fi fals din cauza GPL-ului.

Edited by Service Premium
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Problema e ca daca ti le-ai schimbat singur, intr-o parcare, pe ei ii mentionezi degeaba.

Au procedat corect sa-ti spuna ca trebuie schimbate bujiile si bobinele. Tu ai concluzionat ca bujiile sunt bune, ceea ce ar putea fi fals din cauza GPL-ului.

 

Si daca bobinele nu sunt defecte de ce sa le schimb ? Bujiile au 15.000 Km, nu stiam ca se schimba la fiecare schimb de ulei.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Foarte simplu. Bobinele sunt pe o masina destul de veche. La o masina de genul asta, fisele si bobinele trebuie schimbate ca sa nu faci 100 de drumuri la service de fiecare data cand iti mai pica vreuna.

Dar cum am zis, atata timp cat tu la ei ai facut doar constatarea si ti-ai luat singur piesele si ti le-ai montat, n-ai ce pretentii sa mai ai de la ei.

 

Pai da, insa ai GPL. Din cate stiu, bujiile normale pe o masina cu GPL nu tin mai mult de 20-30 000 km. Ai nevoie de bujii speciale de GPL. Alea rezista 60 000 km.

 

Pe mine ma cam pune pe ganduri faptul ca n-ai dat acest detaliu de atatea zile de cand tot scrii.

Edited by Service Premium
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Schimbarea bobinelor nu a influentat in nici un fel functionarea motorului. Din asta trag concluzia ca bobina nu era defecta

 

Nu mi-au provocat nici o dauna, doar ca m-au pus sa schimb bobinele degeaba si a fost nevoie de doua vizite la ei pentru a putea face constatarea. Pana la urma cel mai elementar lucru pe care poti sa il faci sa vezi daca bobina este defecta este sa o schimbi cu alta care functioneaza. Asa vezi daca problema vine de la bobina sau altceva.

 

Pai si daca stiai cum se testeaza, de ce nu ai facut tu asta acolo pe trotuar, inainte sa comanzi cele 4 bobine si sa le schimbi...tot singur?

 

Sau poate ai citit pe undeva pe forum dupa si brusc ai devenit mare mecanic?

  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

Pai si daca stiai cum se testeaza, de ce nu ai facut tu asta acolo pe trotuar, inainte sa comanzi cele 4 bobine si sa le schimbi...tot singur?

 

Sau poate ai citit pe undeva pe forum dupa si brusc ai devenit mare mecanic?

 

Am fost cu masina la service, mi-au facut o constatare, am presupus ca acea constatare este corecta, nu sunt mecanic, de asta m-am dus cu masina la service, in cele din urma s-a dovedit ca nu au constatat corect.

Tot timpul citesc pe forum despre problemele pe care le am, pentru ca dupa astfel de experiente nu pot sa mai am incredere in mecanici, dar nu iau deciziile de nebun in legatura cu ce este defect la masina sau nu.

Am avut niste probleme cu alternatorul, din 6 mecanici doar unul a stiu care e problema, daca era dupa primi 5 schimbat piese doar asa dupa ureche.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Pai de ce zici ca n-au constatat corect?

Ai zis ca ti-au spus sa schimbi toate bobinele si toate bujiile. Facand abstractie de pretul lor, asta nu ti-ar fi rezolvat problema?

 

Fara sa o iei personal, destul de oportunista atitudine. Te duci la un atelier sa platesti o constatare. Aflii cum se poate rezolva problema, dar te gandesti ca jumatate din constatare este aiurea (bujiile de 15 000 km), asa ca-ti comanzi singur piesele si ti le schimbi. Apoi cand vezi ca nu s-a rezolvat asa, te superi pe aia de la service si le faci reclama negativa.

Edited by Service Premium
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Pai de ce zici ca n-au constatat corect?

Ai zis ca ti-au spus sa schimbi toate bobinele si toate bujiile. Facand abstractie de pretul lor, asta nu ti-ar fi rezolvat problema?

 

Au constatat ca o bobina este defecta. - Constatare gresita

 

Au propus schimbarea bobinelor si bujiilor. Solutia mi-ar fi rezolvat problema, dar constatarea tot gresita ramane.

 

Dar oricum topicul asta nu are nici o treaba cu bobinele, se refera la problema mea cu bujia blocata, care a iesit in doua bucati si mi s-a stricat filetul, dar vad ca va place sa deviati.

Edited by Mihai Andrei
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

Pai discutia a deviat pentru ca ai vrut totusi sa le faci niste reclama negativa.

 

Ti-au zis ca doar bobina este? Din moment ce ti-au recomandat si schimbul bujiilor, e clar ca stiau foarte bine ca putea fi si o bujie de vina.

 

Hai totusi sa trecem de aceste discutii interminabile. Ti-au zis corect ce era de schimbat, dar nu ti-a convenit din cauza pretului. Ai incercat singur sa rezolvi problema si tot n-a mers.

La reprezentanta fix la fel ar fi facut. Service-urile care au multi clienti n-au timp sa stea dupa fiecare client sa schimbe cate o bujie sau cate o bobina. Se schimba toate la pachet ca sa se rezolve problema din prima. Timp mai putin pierdut, ceea ce oamenii care n-au mult timp liber chiar apreciaza, chiar daca sunt costuri mai mari.

 

Treaba e foarte simpla din punctul meu de vedere. Toate bujiile + toate bobinele rezolvau problema, dar ieseai scump. De fapt asta te-a deranjat. Plus faptul ca n-au vrut sa-si asume riscul ca bujia aia sa se rupa. Adica ar fi vrut bani ca sa-ti rezolve problema. Ceea ce mi se pare absolut normal. Nimic nu e gratis in viata asta.

Edited by Service Premium
  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.