Jump to content

Bujie Blocata N42B20


Recommended Posts

De 3 ore citesc despre bujia blocata sau bujiile blocate mai exact . ES nu au nici o vina. Vinovati sunt cei de la bimmer service si dl client. Mergi la un service care iti face o constatare si te apuci sa iti schimbi singur piesele si apoi sa dai vina pe ei ca nu ti-au facut cum trebuie constatare. Sa iti fie rusine. Pai din cauza asta nu se mai face meseria asta de placere . Le dau dreptate si putin celor de la bimmer service. Poate au pus un ucenic sa schimbe bujiile fiind un lucru mai simplu si le-a strans mai tare. De unde vrei sa playeasca mecanici buni daca cei ca tine vin fac constatare si apoi isi schimba singuri piesele si cand au dat de greu dau vina pe service-uri.Vrei calitate trebuie sa platesti.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Masina a ajuns la Bimmer, dupa ce au dat jos _chiulasa_ au constatat ca garnitura este ciupita in doua locuri si _chiulasa_ este fisurata in mai multe locuri, o sa puna Robert poze, inca lucreaza la masina.

Cel mai plauzibil scenariu pe care il vad eu este ca masina a avut probleme la garnitura, nu s-a mai facut racirea cum trebuie, fapt care a dus la incalzirea mai puternica a chiuloasei.

 

Acum aici am niste nedumeriri:

De ce nu mi-a fiert niciodata motorul, apa nu a trecut de jumatate.

Nu mi-a aparut spuma in ulei.

 

Am avut probleme cu pierderile de antigel de cand am cumparat masina, tot timpul imi crapa ceva la instalatia de apa, pe 25 decembrie mi-a crapat radioatorul, nu sunt mecanic dar asta clar ca insemna ca este o presiune prea mare in instalatie.

Toti mecanicii au zis ca e de la imbatranirea pieselor.

 

E clar ca problemele astea nu au aparut peste noapte, acum ca si concluzie, cum putea fi acest lucru depistat din timp astfel incat sa nu se ajunga aici ?

Link to comment
Share on other sites

Si cum s-a constatat fisurarea chiulasei?

 

Aveai apa/antigel in ulei? Ulei in vasul de expansiune?

 

Temperatura trecea de 90 de grade? Iti baga aer cald in interior daca setai din panoul de control?

 

Am avut probleme cu pierderile de antigel de cand am cumparat masina, tot timpul imi crapa ceva la instalatia de apa, pe 25 decembrie mi-a crapat radioatorul, nu sunt mecanic dar asta clar ca insemna ca este o presiune prea mare in instalatie.

Toti mecanicii au zis ca e de la imbatranirea pieselor.

 

Asta se intampla pentru ca sistemul de racire are in componenta multa piese din plastic si cauciuc care se uzeaza.

Nu m-as gandi la presiune prea mare in instalatie.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si cum s-a constatat fisurarea chiulasei?

 

Aveai apa/antigel in ulei? Ulei in vasul de expansiune?

 

Temperatura trecea de 90 de grade? Iti baga aer cald in interior daca setai din panoul de control?

 

 

 

Asta se intampla pentru ca sistemul de racire are in componenta multa piese din plastic si cauciuc care se uzeaza.

Nu m-as gandi la presiune prea mare in instalatie.

 

Fisura a fost constata vizual dupa demontarea ei. O sa puna Robert poze.

Nu am vazut spuma in ulei, m-am uitat de multe ori si la busonul de ulei si la joja m-am uitat cand s-a dat jos capacul de la tacheti si cand s-a schimbat uleiul.

Temperatura era de 110 - 115 grade dupa ce se incalzea motorul, m-am uitat in meniul secret de mai multe ori. Din cate am vazut asta e temperatura de functionare a acestui motor.

Imi baga aer cald fara nici o problema.

 

Radiatorul a facut o umflatura unde s-a spart.

Link to comment
Share on other sites

Chiar sunt curios. N-am vazut niciodata o chiulasa fisurata de pe o masina la care sa nu comunice uleiul cu antigelul sau invers, dar totusi sa fie fisurata.

 

Daca vedeai antigel in ulei (adica se face uleiul foarte apos), ulei in antigel (lichidul de racire arata ca un namol) sau ambele, atunci puteai sa-ti dai seama ca e fisurata.

 

Mai exista posibilitatea sa-ti dea apa pe evacuare, dar e mai rar. In general se fisureaza la apa.

Edited by Service Premium
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Fisura a fost constata vizual dupa demontarea ei. O sa puna Robert poze.

Nu am vazut spuma in ulei, m-am uitat de multe ori si la busonul de ulei si la joja m-am uitat cand s-a dat jos capacul de la tacheti si cand s-a schimbat uleiul.

Temperatura era de 110 - 115 grade dupa ce se incalzea motorul, m-am uitat in meniul secret de mai multe ori. Din cate am vazut asta e temperatura de functionare a acestui motor.

Imi baga aer cald fara nici o problema.

 

Radiatorul a facut o umflatura unde s-a spart.

hmm,si eu am avut radiatorul "umflat" dar la mine cred ca problema era de la busonul vas expansiune.altfel ciudat sa ai chiulasa fisurata in mai multe locuri si masina sa mearga fara probleme.

Link to comment
Share on other sites

Am luat masina de la Bimmer. _chiulasa_ este fisurata in dreptul fiecarei bujii, garnitura a fost rupa intre cilindrii 1 si 2 si intre cilindrii 3 si 4. Intre acesti cilindri se poate vedea ca e crapata putin _chiulasa_.

Supapele pe o parte sunt foarte uscate.

Habar nu am care este motivul pentru care s-a intamplat asa ceva.

 

Bujia de pe cilindrul 2 se vede in poza ca a ramas acolo, s-a rupt si nu a mai putut fi demontata, in schimb am ramas placut surprins de filetul pus de Florin, chiar nu se vede ca e helicoil, daca nu te uiti super atent nu iti dai seama.

In concluzie, am platit toata operatia si toate piesele pentru ca defectul a fost de la chiloasa mea, nu de la montarea bujiilor.

 

http://s5.postimage.org/dmc1h1eer/2015_01_21_18_33_41.jpg

 

http://s5.postimage.org/7moaddtmb/2015_01_21_18_33_47.jpg

 

http://s5.postimage.org/j0atol44z/2015_01_21_18_33_54.jpg

 

http://s5.postimage.org/rju7mcchf/2015_01_21_18_34_00.jpg

 

http://s5.postimage.org/w709o3zub/2015_01_21_18_37_46.jpg

 

http://s5.postimage.org/3vepr2fxv/2015_01_21_18_37_54.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Doar mie mi se pare interesant ca desi garnitura este rupta, pe chiulasa nu se vede nici un asemenea semn? Te face sa te gandesti la ruptura si cum a fost facuta.

 

Serios? Oare toti membrii forumului au ajuns ingineri si mecanici?

 

Pffff....

 

http://i62.tinypic.com/25ipymv.jpg

http://i62.tinypic.com/307x5qg.jpg

http://i61.tinypic.com/1444jvb.jpg

http://i58.tinypic.com/ftnhbo.jpg

 

Ar fi frumos ca pe viitor sa nu mai aruncati cu noroi fara sa cunoasteti nici 1% din ce se intampla real la acea problema. Ar fi frumos ...

  • Like 7
  • Downvote 10
Link to comment
Share on other sites

Ce mi se pare spectaculos e ca masina a mers cu garnitura si chiulasa in halul ala.Am avut la un E30 323i o problema asemanatoare(garnitura chiulasa Ajusa ciupita culmea era nouain service) si masina când a pornit mergea ca dracu,nu am facut nici un metru cu ea a ramas in service in continuare si am pus garnitura Victor Reinz.Pe de alta parte e diferenta enorma in ceea ce priveste managementul motorului intre cele 2 motoare.
Link to comment
Share on other sites

Ca sa fim corecti, parerea mea e urmatoarea:

 

- crapaturile alea nu le-a facut cineva premeditat. (asta pentru ca cineva a spus ca e dubioasa treaba cu garnitura). Exista si alte motoare care patesc asa ceva. E clar ca motivul e supraincalzirea.

- fiind rupta garnitura in pozitia aia, e clar ca nu avea cum sa dea ulei in antigel sau invers, dar cu siguranta pierdea compresie. Probabil ca motorul merge mult mai bine acum.

- urma de pe chiulasa de sub garnitura rupta e clar o dovada ca masina avea problema asta de dinainte. Nu s-a rupt nimic la demontare. Daca se rupea la demontare, n-ar fi fost urme de ardere pe langa crapatura.

 

Tot ca o parere personala, eu zic ca masina putea merge cu crapaturile alea din jurul bujiilor bine-mersi. Daca nu se dadea jos chiulasa, ar mai fi mers asa multa vreme.

Pe de alta parte, era interesant de vazut cum aratau bujiile cand au fost demontate. Adica daca patrundea si calamina pe filet prin acele crapaturi. Caci daca patrundea, acela este motivul pentru care nu s-au putut scoate.

Edited by Service Premium
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Am facut poze cu telefonul, dar mie mi se parea ca se intelege, mai bine ca a pus si Robert ca sa nu iasa nici un dubiu.

Masina mergea normal inainte, doar ca aveam problemele cu apa, imi crapa cate ceva la 2-3 luni. Tragea bine parerea mea si pornea usor, iarna asta cand erau -15 grade mi s-a parut ca a pornit mai greu, dar presupun ca de la temperatura.

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

cu ce a aruncat lumea cu noroi , s-a discutat f clar de bujii introduse prost .Cel putin una inteleg ca a fost bagata prost ...sau spui ca tot asta a fost cauza ?

 

Sunt oameni ca tine care altceva nu stiu decat sa comenteze chiar daca nu au nici cel mai mic habar.

 

Tu esti una din persoanele care arunca cu noroi, asta ca sa fim fairplay ( aici te citez pe tine).

 

Tu nu prea intelegi bine si nu ma mai obosesc sa iti explic tie ceva.

 

Multumesc.

  • Like 2
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

nu te mai obosi ca la tine e bun un client doar cand vine si plateste , in rest nu dai doi bani pe el ;) . Si ca sa te citez pe tine daca nu suferi pe cineva ii ceri un pret sa nu vina , asta asa apropos de fairplay si vorbe aruncate prin service . Si tot apropos de fairplay pe topicul asta am avut un singur comentariu in ce te priveste .

 

PS Si totusi cu bujia aia cum e , bagat prost sau nu , stricat filet la service sau e o pura coincidenta samd . Macar Mihai poate sa elucideze .

Edited by X X L
  • Like 6
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu dau 2 bani pe oamenii ca tine care arata cu degetul asa de sus.

 

Asta ca sa intelegi tu asa la nivelul tau de membru comentator pe forum ce esti, la masina lui Mihai ( Initiatorul topicului) Bimmer Service nu a gresit cu absolut nimic la masina lui, nu au fost bujiile stranse prost, prea tare, prea incet sau orice altceva. Problema cu bujia blocata a fost de alta natura, si nu ma astept ca unul ca tine sa inteleaga asta.

  • Like 3
  • Downvote 9
Link to comment
Share on other sites

Am citit ambele topicuri si cred ca la faza asta unii dintre colegi ar trebui sa-si ceara totusi scuze, inclusiv eu am "meditat asa interior" la cat de slab pregatiti sunt unii mecanici.

 

Problema bujiilor e de acele fisuri, au fost "intepenite" practic asemanator unor injectoare la diesel care au probleme la saiba de foc si scapa compresie.

 

Nu mai conteaza din ce motive s-a ajuns aici dar e clar ca nu a fost vina Bimmer Service, e bine ca s-a elucidat misterul.

 

Totusi ori instalatia GPL nu a fost setata corespunzator ori alte reglaje necorespunzatoare au determinat cresterea temperaturii in camera de ardere.

  • Like 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Din cate pot eu sa inteleg, nu cred ca a fost de la montarea bujiilor ci de la starea chiuloasei, dar nu cred ca poate cineva sa dea un raspuns 100% exact cu cauza problemei.

Cauza cea mai plauzibila o vad supra incalzirea chiuloasei, dar deja ma depaseste problema, care aveti cunostinte despre rezistenta materialelor sau despre ce exact sa intamplat acolo va rog sa explicati.

Oricum starea motorului sigur a afectat problema, nu aveam habar de problema cu fisurile, dar tot trebuia sa schimb garnitura de la _chiulasa_ pentru ca era rupta, mai devreme sau mai tarziu, doar ca nu dadea semne.

 

Bujiile 3 si 4 au iesit fara probleme, bujiile 1 si 2 s-au rupt in _chiulasa_. Din instructiunile de la Bosch, buiile se strang si fara cheie dinamometrica. Se infileteaza cu mana si apoi cu o cheie fixa se mai strang 90 de grade daca sunt cu suport drept, sau 15 grade daca sunt cu suport conic. Ale mele sunt cu suport drept. http://rb-aa.bosch.com/aa-uk/en/sparkplugs/start/tips-practical.htm

 

Acum am luat bujii special de GPL pentru ca au o rezistanta mai mare la caldura 6 kOhm fata de 3 kOhm. In rest sper sa nu mai am probleme.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

masina a fiert, a mers fara apa, si intalatia de gpl este dereglata cred

 

Nu mi-a trecut indicatorul de temperatura a apei de jumatate niciodata. Am mai urmarit si in meniul secret si nu am vazut sa treaca de 117, asta vara la mers bara la bara in Bucuresti, la drum intins temperatura e mai mica.

 

Instalatia de GPL nu cred ca este dereglata deoarece i-am facut revizia de doua ori de cand am masina si nu au fost probleme.

Edited by Mihai Andrei
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.