Jump to content

Schimbare Bujii 320d nfl & Siguranta 100 A


Addictedc

Recommended Posts

Buna Ziua,

 

Doresc sa stiu o procedura prin care se pot schimba bujiile la un 320d 2000 nfl(un DIY )

Si o modalitate pentru a verifica siguranta de 100 A , am observat ca este destul de greu de ajuns la ea in torpedou.(sau daca doar mi se pare mie, o modalitate de a ajunge la ea,sau de a o verifica)

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Inca nu am avut timp sa merg sa o pun pe tester.

A fost pusa in vara la bimmer service, dar normal ca am uitat sa cer o foaie cu erorile care le are,si am uitat daca avea eroare sau nu ..tipul doar mi-a spus ca"e ok,merge si asa"

Stiu treaba cu releul,dar chiar daca da eroare pe cele 4 bujii,poate sa fie releul sau siguranta..

Si bujiile oricum trebuiesc schimbate ,nu cred ca au fost schimbate vreodata.

 

Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Imi raspund singur la intrebare,poate o sa mai ajute pe cineva experienta mea.

 

AM verificat cu voltmetrul conform:

 

Si aveam curent pe fir,deci am exclus siguranta de 100 amp

 

Am decis sa dau admisia jos

Se dau plasticele de pe motor.

Se da carcasa filtrului de polen jos.

Se da si suportul care tine carcasa filtrului de polen(E prinsa in 2 torxuri la fel ca filtrul de polen)

Apoi se da admisia jos

Pentru admisie se desfac cele x suruburi de deasupra,pe urma cele 2 de pe laterale,si se mai dau cauciucurile din mijlocul ei jos pentru a avea acces la cele 3 piulite din mijloc.toate sunt pe 10(inafara de cele 2 laterale care sunt pe 11)

Se desface mufa de la senzorul de admisie

Atentie mare, in ltareraul admisie,cum vine spre interiorul masinii,este prinsa cu un surub tip imbus de o carcasa de plastic.eu am tras de ea si s-a rupt plasticul ala,e foarte greu de observat si de ajuns la el,dar atentie la el daca il puteti desface.

 

Se trage de admisie in sus si o sa iasa.

Se acopera cele 4 gauri de la cilindri cu ceva carpa,ziar,sa nu pice cumva ceva inauntru.

 

Apoi se extrag fisele de la bujii.

Pentru a testa daca bujiile sunt functionale,se pune un cablu la plus ,si se da in capul bujiei(Daca face scanteie este buna)

 

Se desfac bujiile cu cheia speciala pt bujii,sau o tubulara de 10 adanca.

atentie la ultima bujie dinspre habitaclu,cred ca este o problema cu ele,se RUP.

Un prieten a facut aceeiasi operatiune ,si ultima bujie s-a rupt.desigur ca nici eu nu am scapat de asta,si s-a rupt si la mine ultima bujie in bloc.

 

PRimele 3 bujii s-au desfiletat foarte greu, si la ele existand riscul sa se rupa.

 

La mine au fost arse 3 din 4 buji(culmea ghinionului,a 4 a care era functionala s-a rupt :) )

 

Maine o sa comand bujiile si o as le pun,revin cu un post.

 

Intrebare romaneasca.

 

Se poate lipi capul bujiei inapoi pe ce a ramas in bloc?exista atencedente de genul ?sau risc prea mult.

Link to comment
Share on other sites

Se da si suportul care tine carcasa filtrului de polen(E prinsa in 2 torxuri la fel ca filtrul de polen)

Ar trebui sa fie patru suruburi.

 

 

Pentru admisie se desfac cele x suruburi de deasupra,pe urma cele 2 de pe laterale,si se mai dau cauciucurile din mijlocul ei jos pentru a avea acces la cele 3 piulite din mijloc.toate sunt pe 10(inafara de cele 2 laterale care sunt pe 11)

In mod normal toate piulitele se desfac cu 11. Probabil ca intre timp au fost inlocuite de cineva.

 

 

Apoi se extrag fisele de la bujii.

Pentru a testa daca bujiile sunt functionale,se pune un cablu la plus ,si se da in capul bujiei(Daca face scanteie este buna)

Proba asta cu scanteia n-are nici o valoare.

 

 

Se desfac bujiile cu cheia speciala pt bujii,sau o tubulara de 10 adanca.

atentie la ultima bujie dinspre habitaclu,cred ca este o problema cu ele,se RUP.

Un prieten a facut aceeiasi operatiune ,si ultima bujie s-a rupt.desigur ca nici eu nu am scapat de asta,si s-a rupt si la mine ultima bujie in bloc.

Nu exista nici o problema in mod special la bujia de la pistonul 4. Oricare dintre ele se poate rupe.

 

 

Intrebare romaneasca.

 

Se poate lipi capul bujiei inapoi pe ce a ramas in bloc?exista atencedente de genul ?sau risc prea mult.

N-ai ce sa lipesti. Depinde de unde s-a rupt. Daca s-a rupt partea de sus si inca este etans, nu-i neaparata nevoie s-o scoti.

Daca e rupta din interior, va trebui sa dai jos chiulasa. Fiind vorba de bujia de la pistonul 4, e foarte greu s-o extragi pentru ca nu ai spatiu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.