Jump to content

iubesc e28-ul


Guest noi2

Recommended Posts

Guest NSL_BIX

Un salut pt. toti iubitorii de masini" tuning"si curse. Am dat peste acest site fara ca sa stiu ca ar exista un club "BMW". Il salut pe bunul meu prieten Florica, si multi altii care i-am observat p-aici

Am un bmw-u din "85 (cum am citit aici pe undeva" cazan ruginit"), model e28 M535 care are multe modificari (cunoscatorii pot sa-si exprime parerea), modificari motor- interior-muzica....sunt cunoscut ca: BIX-u sau Turcu membru NSL.

Momentan am vrut doar sa va salut si ma bucur ca exista acest club. Am sa va arat si catva poze si explicatii in cateva zile :blink:

Edited by NSL_BIX
Link to comment
Share on other sites

model e28 M535 care are multe modificari

Nu pot sa cred... NSL_BIX, cred ca am vazut masina ta acum cateva zile (oare sambata seara?!) la intersectia 13 Septembrie / Fix Oil... Eram in fata ta inr-un E28 negru cu numar de VN.. numai ca m-am uitat prea tarziu in oglinda, se facuse deja verde, eu am luat-o inainte iar tu (daca erai acela) la dreapta. Parca ai niste jante de diametru foarte mare (pareau alpina de 18"), iar aripile din spate usor largite sa inghita rotile. Asa e?

Link to comment
Share on other sites

Guest NSL_BIX
Nu pot sa cred... NSL_BIX, cred ca am vazut masina ta acum cateva zile (oare sambata seara?!) la intersectia 13 Septembrie / Fix Oil... Eram in fata ta inr-un E28 negru cu numar de VN.. numai ca m-am uitat prea tarziu in oglinda, se facuse deja verde, eu am luat-o inainte iar tu (daca erai acela) la dreapta. Parca ai niste jante de diametru foarte mare (pareau alpina de 18"), iar aripile din spate usor largite sa inghita rotile. Asa e?

22288[/snapback]

 

 

 

Da eu sunt si ma bucur ca ai remarcat

sunt Alpina pe 18" din 2002 " salut" si mi se pare sau tu ai cumva interior de piele crem ?

usor de remarcat intr-un e28 nu????

Edited by NSL_BIX
Link to comment
Share on other sites

Salutare, Turcule. Bine ai venit pe-aici.

Sa ma recomand si eu: FHV :)

La inceput te-am cam injurat dar apoi mi-a intrat microbul alb-albastru in vene si acum imi pare rau ca o sa ma despart de E28 :blink: . N-o sa mai am parte de asa Masina multa vreme.

Link to comment
Share on other sites

tu ai cumva interior de piele crem ?
Exact :blink:

Spune-mi, te rog, ce motor ai pe masina? Daca e un M535i, inseamna ca ai un M30B34. Intrebarea: ai versiunea cu raport compresie 8:1 (185 CP, care a venit cu catalizator) sau versiunea cu raport 10:1 (218CP, fara catalizator).

In cazul in raportul de compresie e 10:1, poti te rog sa-mi spui ce benzina folosesti, astfel incat motorul sa nu faca autoaprinderi (sa nu "bata avansul") in nici o situatie?

Link to comment
Share on other sites

Guest NSL_BIX
Exact :blink:

Spune-mi, te rog, ce motor ai pe masina? Daca e un M535i, inseamna ca ai un M30B34. Intrebarea: ai versiunea cu raport compresie 8:1 (185 CP, care a venit cu catalizator) sau versiunea cu raport 10:1 (218CP, fara catalizator).

In cazul in raportul de compresie e 10:1, poti te rog sa-mi spui ce benzina folosesti, astfel incat motorul sa nu faca autoaprinderi (sa nu "bata avansul") in nici o situatie?

22309[/snapback]

 

 

salutari

raspunsul e simplu: motorul este cel de 160 kw

iar din bloc nu a mai ramas decat exteriorul original

am marit pistoanele la 95mm

si folosesc de doi ani numai benzina fara plumb

Link to comment
Share on other sites

salutari

raspunsul e simplu: motorul este cel de 160 kw

iar din bloc nu a mai ramas decat exteriorul original

am marit pistoanele la 95mm

si folosesc de doi ani numai benzina fara plumb

22364[/snapback]

 

Lamuriti-ma si pe mine.Eu am 535 E34.De ce am doar 155kw?Pentru ca am catalizator?Stiu ca am 10:1 raportul la compresie.Daca as renunta la catalizator as avea 160kw?

Link to comment
Share on other sites

am marit pistoanele la 95mm

si folosesc de doi ani numai benzina fara plumb

Super interesant. Modificarea la motor, ai facut-o in tara?

Ce raport de compresie ai acum? Te intreb pentru ca eu am varianta de 136 KW (185 CP) si am si "organele" necesare transformarii lui in 160 KW (218CP), dar nu sunt sigur daca, pentru raportul de compresie 10:1 al motorului de 218CP nu as avea nevoie de benzina CO 98. Vreau sa fac modificarea pentru ca ar consuma mai putin; cei 185 CP de acum sunt suficienti pentru stilul meu de condus si nu sunt ahtiat dupa putere. Dar, daca as avea nevoie de benzina CO98, care e cu cca. 10% mai scumpa, ma mai gandesc...

 

Ai o estimare a puterii pe care o scori din motorul tau? Ce pistoane ai folosit? Alte modificari (la chiulasa, etc)? Ce controller electronic (ECU) pentru motor folosesti?

Edited by FiveThreeFive
Link to comment
Share on other sites

De ce am doar 155kw?

Pe E34 535i ai motorul M30B35 de 211 CP (155KW) cu Motronic 1.3 si catalizator - evolutia motorului M30B34 de pe E28 / E23 / E24. Raportul de compresie la tine: 9:1. In plus, difera chiulasa (supapele de admisie sunt mai mari cu 1mm in diametru la tine) si galeria de admisie. M30B35 are un randament mai bun si e o idee mai economic decat M30B34.

 

M30B35 a mai fost instalat pe E32 si E24 (incepand cu 1988). Vezi lista de modele :blink:

Link to comment
Share on other sites

Pe E34 535i ai motorul M30B35 de 211 CP (155KW) cu Motronic 1.3 si catalizator - evolutia motorului M30B34 de pe E28 / E23 / E24. Raportul de compresie la tine: 9:1. In plus, difera chiulasa (supapele de admisie sunt mai mari cu 1mm in diametru la tine) si galeria de admisie. M30B35 are un randament mai bun si e o idee mai economic decat M30B34.

 

M30B35 a mai fost instalat pe E32 si E24 (incepand cu 1988). Vezi lista de modele :blink:

22368[/snapback]

 

Verdichtung [x:1] este raportul de compresie?Pana acum traiam cu impresia ca am 10:1 pentru ca ma uitam la altceva,Kompressionsdruck [bar] si asta era 10.

Deci din cauza ca am 9:1 am cu 5kw mai putin.Daca era vorba de catalizator renuntam imediat la el.

Link to comment
Share on other sites

Guest NSL_BIX

Un ajutor cine mi-l poate da?

dupa ce am terminat motorul, l-am lasat la realanti, dupa o ora de mers in gol a inceput sa scoata un abur enorm (nu puteam sa mai respir in hala). M-am linistit dupa alte 20 min. Aburul a incetat brusc. Toate bune si frumoase

La o saptamana de mers(rodaj max 3000 r/m max) mi-a deformat garnitura la 2 pistoane. Am desfacut chiulasa si am incercat sa inlocuiesc garnitura, am cautat pe cineva in masura sa poata a face o garnit. mai solida(se tine cont de faptul ca originala nu exista pe diametru de 95), Am facut-o din clingherit inbracata in foi de cupru. Meseriasul mi-a garantat garnit., dar nu intre camasi. Am montat-o si dupa o sapt. si jum. mi-a topit garn. intre camasi.

Are cineva o idee in privinta asta? cine ar putea sa-mi faca o garnitura buna tinand cont ca intre camasi am 5 mm??? :blink:

Link to comment
Share on other sites

Cunosc un singur tip care face garnituri de orice fel,aici in Cluj.E drept ca am comandat atunci doar garnituri pentru galeriile de evacuare pentru un 850i,dar cred ca o sa fie foarte entuziasmat de ideea de a face ceva custom.Garniturile pe care le-a facut mi s-au parut mai solide ca cele originale pe care le-am dus de model.Garniturile originale pentru 850 costau o gramada de bani si proprietaru a preferat mai bine custom.
Link to comment
Share on other sites

cine ar putea sa-mi faca o garnitura buna tinand cont ca intre camasi am 5 mm???
Cred ca problema consta in faptul ca ai mers prea departe cu alezajul.

Primele motoare de 3.5 litri de pe modelele de serie (E12 M535i, E23 735i, E24 635iCS) au fost realizate de BMW pe blocul de motor M30 (utilizat si pentru M88/S88) si au avut 3453 cmc, din alezaj x cursa 93,4 x 84: Grosimea mica intre cilindri a dus la unele probleme de fiabilitate (similare celor remarcate de tine) si a determinat BMW sa schimbe, incepand cu 1982, raportul alezaj x cursa la 92 x 86, pastrand practic cilindreea (3430 cmc).

Blocul M30 alezat la 93,4 mm a mai fost folosit insa pe motoarele M88 (93,4 x 84 pe E28 M5 si E24 M635 CSi) si S38 (93,4x86 pe E34 M5 315 CP). Mai mult, pentru ultima versiune de M5 E35 (340CP) alezajul a fost dus la 94,6mm x 90mm cursa - ceea ce BMW a considerat a fi limita maxima de alezaj pe blocul M30.

In fine, povestea de mai sus este un bla-bla pur teoretic, dar cred ca indica sursa problemelor tale.

 

In ceea ce priveste garnitura de chiulasa, cred ca singura alternativa viabila este sa montezi o garnitura realizata integral din cupru. Gasesti pe Net diverse referinte. Nu stiu daca se produce si in tara asa ceva. Astfel de garnituri sunt utilizate pentru motoarele de curse, sau motoarele turbo "impinse" destul de mult. Au dezavantajul ca nu prea asigura o etansare perfecta la rece, dar dupa ce motorul ajunge la regimul termic normal sunt net superioare oricarei garnituri clasice.

 

Astept raspuns la celelalte intrebari pe care le aveam despre motorul tau (pistoane, chiulasa, ECU, etc.)

In prezent este functional, sau ai problema cu garnitura de chiulasa?

Edited by FiveThreeFive
Link to comment
Share on other sites

Ma uitam la pozele atasate de tine - ma mira destul de mult degajarile din pistoane, care au rolul de a evita impactul cu supapele. Spun ca ma mira deoarece, din cate imi aduc aminte, supapele de M30 nu sunt paralele, pe aceeasi parte a chiulasei, ci vin din unghiuri diferite, admisia din stanga si evacuarea din dreapta. Ca urmare, imi imaginez ca degajarile din capul pistoanelor nu au nici un rol practic.

De la ce tip de motor ai luat pistoanele?

Link to comment
Share on other sites

Guest NSL_BIX

iti multumesc pt. detalii, si m-am gandit la varianta sa fac o garnitura de cupru dar la ce grosime? Foi de 1-1,5mm nu cred ca sunt.Ce am gasit sunt de 0,8.

Masina momentan nu e functionabila!! :blink:

Dar sa-ti explic ce ai vazut la motor:.....pistoanele sunt de la o americana v8 din "71 iar degajarile din capul pist sunt vechi. Oricum ce ai vazut am schibat, acum pist. sunt cu cocoasa. ECU-ul normal din teava de 50 + serpi, chiulasa marita la fiecare orificiu admisie-evacuare pina la dimensiunea garniturii

Link to comment
Share on other sites

m-am gandit la varianta sa fac o garnitura de cupru dar la ce grosime?
La motoarele M30, trebuie musai sa faci o garnitura de chiulasa de aceeasi grosime pe care o are cea originala. Evident, trebuie ca grosimea garniturii de cupru dupa strangerea chiulasei sa fie aceeasi cu grosimea garniturii obisnuite, tot dupa strangerea chiulasei. Spun asta pentru ca imi imaginez ca o garnitura de cupru are alt coeficient de deformare decat cea normala. Probabil ca orice eroare de peste 0.3mm in grosime va afecta in mod negativ diagrama de distributie.

Asta pentru ca axa cu came este in chiulasa, iar timing-ul distributiei depinde de distanta dintre axa cu came si arborele cotit. Daca garnitura de chiulasa va fi mai groasa, distributia va fi mai avansata (se deschid supapele mai devreme). Daca garnitura de chiulasa va fi mai subtire, distributia va fi intarziata (se deschid supapele mai tarziu).

In ambele situatii, combinat cu faptul ca ECU-ul nu stie de aceste modificari in diagrama de distributie, pierzi putere.

 

Singura solutie, in cazul in care nu reusesti sa ai garnitura de chiulasa la grosimea standard, este sa montezi o flansa intre pinionul axei cu came si axa cu came propriu-zisa, care sa-ti permita sa ajustezi de acolo distributia.

 

In ceea ce priveste locul unde sa confectionezi garnitura, cel mai bine apelezi la un atelier care a mai facut asta, fie din tara, fie din strainatate. Probabil ca si cuprul respectiv nu e cupru chior, ci vreun aliaj anume.

Edited by FiveThreeFive
Link to comment
Share on other sites

Guest NSL_BIX

in tara am mai facut-o dar nu tine am sa-ti arat nite poze cu garniturile (prima respectiv a2-a)

pinionul axei cu came l-am facut reglabil stiind ca am micsorat blocul cu 8mm

Link to comment
Share on other sites

Guest NSL_BIX

Am ajuns la acest nivel fara sa vreau: Cand am gripat motorul anul trecut pe autostrada bucuresti-pitesti. La 230 k/h mi s-a slabit un palier si prin volumul la maxim al muzicii am inceput sa aud un zgomot ce venea de la motor, am micsorat volumul la muzica si bataia de linie o auzeam din ce in ce mai tare.......... :blink:

Am desfacut motorul si asa am inceput sa ma gandesc daca tot l-am desf., cum sa-l maresc. Pe masina aveam deja filtru direct, evacuare + serpi, cip, (pe instalatie motronic 1) toata transmisia (cutie cu antaia in jos+grup), cu puntea commpleta discuri spate ventilate totul ALPINA.

Prima idee mi-a venit la marirea cilindrilor si nu stiam cum. Am procurat 6 pist. la 200 euro de 95mm am alezat blocul, si am vrut sa rectific arborele cotit (cel vechi). A fost anuntat ca arborele nu mai putea fi rectificat (deviase 4mm). Asa am pus un arbore de 28 m30, am folosit bielele mele la care le-am facut ungere pt. o montare de turbo. Pistoanele fiind mai scurte decat cele de bmw am fost obligat sa iau din bloc pana la fata pist.....

La cateva zile am vrut sa inchei motorul si am calculat capacitatea. Imi dadea vr-o 3100 cc cu arborele de 28 (cursa mai scurta) in schimb castigam la turatie. M-am enervat si l-am desfacut iar, am scos pistoanele, am cautat arbore de 35, am gasit si acum daca arborele de 35 are cursa mai mare automat treb. sa rectific iar pist. asa ca am optat la cocoasa originala si am exclus turbo

Asta este istoria acestui motor. Si am schimbat instalatia, i-am pus de e34 motr. 2 normal cu cip

post-366-1113960290_thumb.jpg

post-366-1113960308_thumb.jpg

post-366-1113960338_thumb.jpg

post-366-1113960386_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

iti multimesc foarte mult, dar ma ocup de dezmembrari bmw de 5 si am si service

Am orice mai putin garnitura

22750[/snapback]

 

Acolo gasesti piese chiar foarte rare.Mai ales Alpina si M5 E28,care pe la noi mai greu vezi.Da un ochi de curios.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.