Jump to content

Legatura EVACUARE-CUPLU


Curiosul

Recommended Posts

... nu de mult am facut o questie la catalizator (mai precis in lateralele catalizatorului, intre intrarea si iesirea acestuia fiind sudate 2 tevi de diametru destul de mic, de inox) prin care gazele "ocolesc" intr-o oarecare masura traseul catalizatorului, doar o parte din ele ramanand sa treaca prin filtrele de catalizator.

Initial anulasem complet catalizatorul, insa trezeam tot cartieru' incepand chiar cu 1000 de ture :blink:

Avand in vedere ca nici finala nu este una de serie, ci una ceva mai "permisiva", pun intrebarea: ARE LEGATURA O EVACUARE MAI LIBERA CU LIPSA DE CUPLU LA TURATII CEVA MAI JOASE?? (in ture masina impinge bine-bine)

Rationamentu' meu era ca sonda Lambda fiind INAINTE de catalizator (e vorba de o pisica de 2l, 24V, cel mai probabil M50 sau M 52, nu stiu sigur), ce urmeaza DUPA nu ar afecta informatiile trimise calculatorului...

De unde lipsa de cuplu, atunci? Eram pe cale de a achizitiona o detenta Borla, insa mi-e ca sa nu stric, mai mult...

Pareri?

Link to comment
Share on other sites

... nu de mult am facut o questie la catalizator (mai precis in lateralele catalizatorului, intre intrarea si iesirea acestuia fiind sudate 2 tevi de diametru destul de mic, de inox) prin care gazele "ocolesc" intr-o oarecare masura traseul catalizatorului, doar o parte din ele ramanand sa treaca prin filtrele de catalizator.

Initial anulasem complet catalizatorul, insa trezeam tot cartieru' incepand chiar cu 1000 de ture  :blink:

Avand in vedere ca nici finala nu este una de serie, ci una ceva mai "permisiva", pun intrebarea: ARE LEGATURA O EVACUARE MAI LIBERA CU LIPSA DE CUPLU LA TURATII CEVA MAI JOASE?? (in ture masina impinge bine-bine)

Rationamentu' meu era ca sonda Lambda fiind INAINTE de catalizator (e vorba de o pisica de 2l, 24V, cel mai probabil M50 sau M 52, nu stiu sigur), ce urmeaza DUPA nu ar afecta informatiile trimise calculatorului...

De unde lipsa de cuplu, atunci? Eram pe cale de a achizitiona o detenta Borla, insa mi-e ca sa nu stric, mai mult...

Pareri?

216149[/snapback]

 

 

 

Logic n-ar trebui sa traga mai prost in ture joase cu modificarea facuta... Nu pot sa te incurc dar ashtept cu interes parerile altora... Sper sa nu fi deranjat cu acest post in care n-am ajutat cu nimic...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

are legatura

am patit si eu pe o masina careia i-am modifcat admisia si evacuarea - pana in 3800 nu prea trage, dupa - rupe!

o explicatie ar fi : prin evacuare la unele masini nu stiu daca si la bmw de 3 ori ies gazele si o data intra, adica nu doar ies, modificand evacuarea se schimba treaba asta (la turatii mari aerul doar iese).

ai modificat si admisia?

diametrul evacuarii trebuia calculat inainte de a lua o decizie! nu intotdeauna mare este si bun

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
are legatura

am patit si eu pe o masina careia i-am modifcat admisia si evacuarea - pana in 3800 nu prea trage, dupa - rupe!

o explicatie ar fi : prin evacuare la unele masini nu stiu daca si la bmw de 3 ori ies gazele si o data intra, adica nu doar ies, modificand evacuarea se schimba treaba asta (la turatii mari aerul doar iese).

ai modificat si admisia?

diametrul evacuarii trebuia calculat inainte de a lua o decizie! nu intotdeauna mare este si bun

232168[/snapback]

 

 

nu am modifict admisia, ci doar evacuarea: finala sport inox, in locul catalizatorului o intermediara inox. Intre timp am mai auzit si alte pareri confor carora cica-se prin evacuare/admisie sport s-ar modifica cuplul in sensul scaderii in ture joase, dupa care (cand urci aproape de rosu) lucrurile stau exact invers..

Link to comment
Share on other sites

Orice modificare adusa evacuarii poate influenta puterea si cuplul . Am vorbit cu un specialist si sunt extrem de vulnerabile amandoua la orice fel de modificari !

240166[/snapback]

Specialistul tau ti-a explicat cum influenteaza evacuarea gazelor cuplul motorului????? :blink: poti sa-mi expici si mie in mare ....te rog

Link to comment
Share on other sites

Da! Pentru o eficienta evacuare a gazelor toata galeria trebuie sa fie exact asa cum au proiectat-o inginerii care au construit masina. In caz contrar orice gaurica , orice lovitura in toba care modifica forma acesteia , impiedica iesirea rapida a gazelor .In cazul Curiosului acele orificii pe unde gazele ocolesc traseul normal e cauza .. gazele nu se evacueaza pe unde trebuie din cauza unor fronturi de aer care la randul lor apar din gaurilor din toba!

cauza

Link to comment
Share on other sites

Da! Pentru o eficienta evacuare a gazelor toata galeria trebuie sa fie exact asa cum au proiectat-o inginerii care au construit masina. In caz contrar orice gaurica , orice lovitura in toba care modifica forma acesteia , impiedica iesirea rapida a gazelor .In cazul Curiosului acele orificii pe unde gazele ocolesc traseul normal e cauza .. gazele nu se evacueaza pe unde trebuie din cauza unor fronturi de aer care la randul lor apar din gaurilor din toba!

cauza

240211[/snapback]

Cum impiedica o gaura iesirea rapida a gazelor???? :) :blink:

Link to comment
Share on other sites

Mecanica fluidelor .. nu stau acu sa explic totul!

240341[/snapback]

Ce spune mecanica fluidelor.....ca daca printr-un tub neperforat trec x metri cubi de gaz intr-o perioada de timp...prin acelasi tub dar perforat trec x-n metri cubi de gaz, n fiind numarul de gauri din acel tub???? :blink: :)

Edited by cristianiorga22
Link to comment
Share on other sites

Ce spune mecanica fluidelor.....ca daca printr-un tub neperforat trec x metri cubi de gaz intr-o perioada de timp...prin acelasi tub dar perforat trec x-n metri cubi de gaz, n fiind numarul de gauri din acel tub???? :blink:  :)

240752[/snapback]

inchipuie-ti ca pe gaurile alea intra aer... si in loc sa iese aer dinspre motor... se cam duce inapoi...

ma rog... poate tu stii alta mecanica a fluidelor, cum stii si alte legi legate de masini inmatriculate in alta tara sau in aceeasi tara si pe numele altor persoane... :)

Link to comment
Share on other sites

inchipuie-ti ca pe gaurile alea intra aer... si in loc sa iese aer dinspre motor... se cam duce inapoi...

ma rog... poate tu stii alta mecanica a fluidelor, cum stii si alte legi legate de masini inmatriculate in alta tara sau in aceeasi tara si pe numele altor persoane... :)

240840[/snapback]

"Marule" discutiile cu tine devin puerile si mai observ un lucru.....esti precum copii aceea mici carora li se pune pata si nu mai dorm noaptea de suparare.

Iar despre mecanica fluidelor ...probabil ca " sa iese aer" in loc sa intre printr-o evacuare in care gazele au o anumita presiune.... :blink: , no coment probabil ca asa se intampla la masinile "reparate" de tine :) .

LE: iar cu masinile imatriculate in afara.......trebuie sa te duca si mintea sa poti circula fara probleme :) .....nu sa fi cotizator la militieni :) , dar oricum tu esti cel mai destept, cel mai frumos si pe deasupra ce ar fi lumea fara tine??? :)

Edited by cristianiorga22
Link to comment
Share on other sites

Mecanica fluidelor studiaza repausul si miscarea fluidelor, interactiunea acestora cu corpurile solide cu care vin in contact.

Studiul repausului sau miscarii unui fluid au in vedere un volum finit

Link to comment
Share on other sites

poate o sa fiu contrazis, dar eu stiu de la cei mai experimentati ca mine ca daca modifici admisia, trebuie sa modifici si evacuarea, in aceasi proportie...

 

legat de evacuare, daca e mai permisiva, adica mai mare decat stock, atunci pierzi din cuplu, datorita presiunii mai mici care se creaza

Link to comment
Share on other sites

poate o sa fiu contrazis, dar eu stiu de la cei mai experimentati ca mine ca daca modifici admisia, trebuie sa modifici si evacuarea, in aceasi proportie...

 

legat de evacuare, daca e mai permisiva, adica mai mare decat stock, atunci pierzi din cuplu, datorita presiunii mai mici care se creaza

244024[/snapback]

 

Wrong

Link to comment
Share on other sites

ma bag si eu in discutie de amorul artei :) (astept suturi)

 

in linii mari admisia si evacuarea sunt foarte bine calculate pentru fiecare tip de motor si nu este obligatoriu ca motorul sa mearga mai bine daca dispare sa zicem evacuarea... dimpotriva... de exemplu schimbarea parametrilor evacuarii sau admisiei poate duce la un mers neliniar al motorului si la o plaja de cuplu ditribuita foarte ne-ergonomic pentru un condus placut... degeaba ai cuplu la 4000 de ture cand ai linia rosie la 6000... totusi e un benzinar... deasemenea este importanta si contra-presiunea iar motorul este calculat in legatura cu evacuarea iar modul in care se plimba gazele prin tevi este foarte bine calculat ajutand motorul la anumite turatii...

 

din ce stiu eu, daca vrei efecte pozitive trebuie ca

1. evacuarea sa fie cat mai lineara

2. distantele masurate de la fiecare cilindru si pana la locul unde se intalnesc serpii (ma refer la conectorii dintre motor si toba intermediara numiti popular serpisori, parca) trebuie sa fie egale.

3. teava trebuie sa fie cat mai lipsita de porozitati pentru ca gazele sa iasa cu viteza cat mai mare si sa nu se creeze turbulente suplimentare in teava suplimentar trebuie sa raceasca gazele suficient de repede...

 

per total pentru evacuare recomand clar o solutie profesionala facuta cu cap iar ideile astea cu scoaterea catalizatorului sau cu gaurile in sistem sunt cel putin hilare efectul fiind doar niste vecini isterizati... eventual se recomanda si ar avea efect si un chiptunning si atunci poate mai merita efortul dar doar pentru 2-3 cai in plus din evacuare cand serpii o sa coste ceva nu prea vad rostul... mai bine iei o masina cu motor mai puternic si gata :blink:

 

pentru detalii vis-a-vis de masini vezi www.carbibles.com ...dupa ce citesti tot o sa vezi ce poti face cu masina ta si ce merita cu adevarat facut...:)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
ma bag si eu in discutie de amorul artei :) (astept suturi)

 

in linii mari admisia si evacuarea sunt foarte bine calculate pentru fiecare tip de motor si  nu este obligatoriu ca motorul sa mearga mai bine daca dispare sa zicem evacuarea... dimpotriva... de exemplu schimbarea parametrilor evacuarii sau admisiei poate duce la un mers neliniar al motorului si la o plaja de cuplu ditribuita foarte ne-ergonomic pentru un condus placut... degeaba ai cuplu la 4000 de ture cand ai linia rosie la 6000... totusi e un benzinar... deasemenea este importanta si contra-presiunea iar motorul este calculat in legatura cu evacuarea iar modul in care se plimba gazele prin tevi este foarte bine calculat ajutand motorul la anumite turatii...

 

din ce stiu eu, daca vrei efecte pozitive trebuie ca

1. evacuarea sa fie cat mai lineara

2. distantele masurate de la fiecare cilindru si pana la locul unde se intalnesc serpii (ma refer la conectorii dintre motor si toba intermediara numiti popular serpisori, parca) trebuie sa fie egale.

3. teava trebuie sa fie cat mai lipsita de porozitati pentru ca gazele sa iasa cu viteza cat mai mare si sa nu se creeze turbulente suplimentare in teava suplimentar trebuie sa raceasca gazele suficient de repede...

 

per total pentru evacuare recomand clar o solutie profesionala facuta cu cap iar ideile astea cu scoaterea catalizatorului sau cu gaurile in sistem sunt cel putin hilare efectul fiind doar niste vecini isterizati... eventual se recomanda si ar avea efect si un chiptunning si atunci poate mai merita efortul dar doar pentru 2-3 cai in plus din evacuare cand serpii o sa coste ceva nu prea vad rostul... mai bine iei o masina cu motor mai puternic si gata :blink:

 

pentru detalii vis-a-vis de masini vezi www.carbibles.com ...dupa ce citesti tot o sa vezi ce poti face cu masina ta si ce merita cu adevarat facut...:)

244226[/snapback]

 

Are legatura lungimea traseului serpisorilor? (exista serpisori care se unesc mai aproape sau mai departe de intermediara)

Stie cineva cum influenteaza faptul ca sonda lambda este mai aproape sau mai distantade de iesirea din motor? (cineva-mi spunea ca in urma modificarilor ce le-am facut la evacuare ar cam trebui modificat si locul sondei, undeva mai in apropierea motorului, nu aproape de intermediara, asa cum e acum)

Link to comment
Share on other sites

Nu cred ca ar putea fi cineva in stare sa iti zica daca ai facut sau nu bine modificarile . Aceste calcule din cate stiu eu se fac asistate de un calculator.

Nu sfatuiesc pe nimeni sa faca reglaje sau modificari (in special pe latura tehnica) in parcarea din fata blocului pentru ca riscul de a face masina sa functioneze da o Dacie este mare !

Cred ca ar trebui sa te duci la un specialist care sa aibe si sculele necesare !

Link to comment
Share on other sites

[cineva pe un alt forum a mentionat urmatoarele:

 

"Metode de crestere a puterii motorului:

 

Chiptuning-ul este cea mai la indemana dar nu si singura metoda de a mari puterea motorului unui autovehicul. Aceste metode sunt in principal generale, cu mici diferente functie de tipul motorizarii. In general exista ideea preconceputa conform careia schimbarea filtrului de admisie cu unul sport sau a tobei de esapament cu una mai mare creste semnificativ puterea. Nu este asa. Exista situatii in care un motor puternic dar “sugrumat” din fabrica ofera un surplus de putere mare in cazul schimbarii filtrului cu unul sport si a intregii evacuari (de la galerie pana la final) cu una permisiva (exemplu Evo IX, a carui putere creste cu 35 CP). Insa se poate intampla ca o modificare prost gandita sa strice echilibrul motorului, ducand chiar la scaderea performantelor.

 

Filtrul sport: daca va decideti sa inlocuiti filtrul original de aer cu unul sport, luati in calcul capacitatea motorului – filtrul pe care il puneti sa faca fata debitului de aer necesar. De asemenea (ca la orice componenta a masinii) acesta trebuie sa fie de calitate. O atentie deosebita trebuie acordata faptului ca aceste filtre sunt de obicei impregnate cu un ulei care retine particulele de praf – acest ulei se poate insa depune pe filamentul debitmetrului de aer si in timp il va distruge. O alternativa ar fi filtrele tip Green Cotton, care sunt dintr-un bumbac neimpregnat cu ulei. Filtrele sport conice pot fi cu tubulatura scurta (Short Ram Intake) sau cu tubulatura adaptata pentru o pozitie optima de a receptiona aer rece de afara (Cold Air Intake). De departe cele mai eficiente sunt filtrele care iau aer mai rece si sunt inchise in carcase din carbon sau alte materiale care permit mentinerea cat mai rece a aerului. Atentie cand montati filtrul sport, sa nu ia aer cald de langa motor dar nici apa din balti sau ploaie.

 

Evacuarea sport: pentru a fi eficienta, e bine sa se inlocuiasca intregul traseu de la galerii pana in capat, cu schimbarea catalizatorului cu unul sport (renuntarea definitiva la acesta poate crea probleme la sonda lambda, zgomot si poluare excesiva), tubulatura de inox de diametru mai mare si o toba finala de inox sau carbon.

 

Turbina si intercooler mai mari (la motoarele turbo): prin montarea unui FMIC (Front Mounted Intercooler) aerul cald ce iese din turbina este racit, astfel densitatea lui scazand si explozia fiind mai mare in cilindri. Turbina mai mare ofera un volum mai mare de aer in admisie, dar risca sa creasca intarzierea cu care intra in actiune (turbo-lag).

Injectoare cu duzele mai mari: cum e si logic, acestea vor oferi mai mult combustibil motorului, implicit va creste si consumul.

 

Ax cu came sport: camele acestui ax au forma si pozitie diferita de cele originale, permitand prin miscarea lor un comportament mai sportiv al motorului.

 

Mai sunt multe modificari care se pot aduce, foarte important fiind insa modul in care toate aceste modificari sunt aduse in echilibru. Un chiptuning facut pe o masina cu modificari mecanice trebuie sa ia in calcul toate aceste variabile.

 

Pentru cei care isi pun problema instalarii unui sistem cu protoxid de azot (NOS), acesta este in general ultima etapa in impingerea unui motor catre performante maxime. N2O injectat in cilindri se descompune, aerul din camera de ardere este imbogatit cu oxigen si racit de catre azot, rezultand astfel explozii foarte puternice. Nu se recomanda folosirea la turatii joase, mai mult de 10-15 secunde – de obicei sistemele noi au controlat electronic dozajul.

 

La toate aceste cresteri de putere sa nu uitam un ambreiaj corespunzator, care sa poata prelua puterea si cuplul rezultate; si bineinteles nu strica un upgrade la sistemul de franare si suspensii."

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.