Jump to content

LagunengrĂźn


MuciX

Recommended Posts

Cel de la care am luat releul mi-a dat si capacul. Nu m-am ocupat eu de demontat piesa de pe masina, dar am inteles ca in cazul multora lipseste si se infiltreaza apa. Acum il am, oricum.

Ideea e ca nu sunt urme de apa acolo. Eu tot ma gandesc la o suprasarcina, desi nu trebuia sa afecteze releul, altfel de ce dracu mai e pus acolo?

Si acum ca ma gandesc, iarna trecuta aveam consum de 3A cu motorul oprit si am descoperit o problema cu incalzitorul de yala sofer. Din ce am mai citit pe net, releul de inchidere e implicat si acolo. Foarte posibil sa fi fost asta cauza.

Link to comment
Share on other sites

Mersi, apreciez. :thumbsup:

Probabil ca e de ajuns sa ii masor continuitatea, sa imi dau seama daca e buna. Presupun ca are doar 2 pini, nu? Presupunerea mea este ca primeste comanda din releul de inchidere, dupa cum ziceam.

Din ce am mai gasit pe net, rezistenta aia se incalzeste in momentul in care tragi de clapeta de deschidere a portierei. Personal nu am umblat niciodata acolo, dar problema ar butea fi si actionarea asta, sa fie cumva blocata pe deschis.

Tot pe pagina aia, mai apare un releu, piesa 3, care cica ar fi un dimmer pentru plafoniere si probabil le tine pornite dupa ce iei opresti motorul. Stiu sigur ca nu am asa ceva, pentru ca la mine plafonierele se aprind doar la portiera deschisa. Tot din ce am gasit pe net, am inteles ca piesele "1-2" si 3 se exclud una pe cealalta, in functie de nivelul de echipare. Se observa si conectorul similar.

Edited by MuciX
Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa recunosc, frustrarea mea vine mai mult din faptul ca dureaza procesul. De altfel singura mea munca a fost sa gasesc diverse piese pe care le vreau inlocuite. Asta e placut, e ca si cum ai cauta piesele unui puzzle. Mai un curatat un ornament, reconstruit un ansamblu, chestii minore.

Legat de reparatia in sine, nu am niciun merit, munca e depusa de altii.

Link to comment
Share on other sites

Ma bucur ca iti place, sper sa pot identifica si rezolva si restul problemelor pana la asambrarea finala.

In alta ordine de idei, aseara am adus scaunele acasa. Pentru ca nu am facut rost de o masina mai mare, le-am adus dezasamblate (am separat spatarele de sezuturi) sa incapa in citadina mica. Din aceleasi considerente, am adus doar capacul de trapa proaspat tapitat, inca nu am putut aduce si restul plafonului.

Capacul de trapa are 2 brate metalice subtiri nituite, care au trebuit indepartate pentru tapitare, iar acum vor trebui nituite la loc. Sunt nituri foarte mici, sa vedem ce solutii gasesc. Partea buna este ca sunt notate a.î. nu pot fi montate gresit. Sunt imbracate intr-un film de cauciuc, film care e cam deteriorat. trebuie sa vad cum procedez sa il refac. De asemenea, din cauza eslasticitatii materialului, cusaturile nu au putut fi "scoase" perfect. Este vizibil de aproape, dar va trebui sa ma obisnuiesc cu ele. Mai bine de atat nu cred ca se putea decat cu un palfon nou OEM, ceea ce nu exista. Oricum, va fi deasupra capului, deci nu va fi permanent in campul vizual. :)

In ceea ce priveste scaunele, vreau sa profit ca le am desfacute (procedura e oricum simpla _ 4 suruburi de scaun) si sa curat/degresez mecanismele de reglaj si sa le regresez. Ma tem ca daca voi folosi solutie de frane/carburatoare voi matui/curata vopseaua. Exista si riscul patarii tapiteriei si as vrea sa evit dezasamblarea totala.

Legat de tapiterie: dupa cum ziceam, desi materialul nou nu este exact precum cel original, diferentele sunt minimale si nu cred sa fie evidente unui ochi neatent sau neantrenant. Asta e bine; asta ma bucura. :) materialul original ramas, cel cu modelul caracteristic are uzura minimala. Cele mai evidente sunt cele 3 cusaturi longitudinale care sunt duse in unele zone. Remedierea lor ar fi fost foarte dificila si riscanta pentru integritatea tapiteriei; am zis pas. Pe langa asta, scanul pasagerului are o mica urma de uzura in zona de jos. Nu este foarte evidenta, iar pasagera din dotare cantareste vreo 43 Kg dupa o masa buna, deci pentru moment stam in grafic. Cealalta problema se refera la "pernuta" reglabila din sezut pe partea soferului, care, la fel, este putin tocita intr-un colt.

Ce am mai gasit este o ciupitura pe "pielea" capacului de pe spatele unuia dintre spatare. Ala e simplu de schimbat si va fi cel mai probabil remediat "alta data". Tre sa mai las chestii de facut la ea, altfel ma plictisesc repede. :)

Am intrat si in posesia bucatii de bancheta spate pe care eu o aveam ciupita. Asta e intr-o stare buna, doar ca murdara. Asta nu este o problema, pentru ca oricum tot interiorul va intra la curatat.

Sper sa functioneze curatarea si sa nu afecteze materialele invechite si obosite moral. Nu as rezista psihic cautarii unui alt interior si sa iau de la capat - tapitat, bricolat, curatat. :)

In concluzie, scaunele sunt departe de a fi perfecte, dar sunt intr-o stare suficient de buna tinand cont de varsta masinii.

Pe scaune se observa cat de murdare sunt tetierele. Curatarea este foarte binevenita

post-64546-0-07668500-1450009337_thumb.jpg

Diferenta dintre materiale

post-64546-0-90927500-1450009395_thumb.jpg

Defect scaun pasager

post-64546-0-14341200-1450009426_thumb.jpg

Defect sezut sofer

post-64546-0-86557200-1450009657_thumb.jpg

Capac trapa

post-64546-0-52088400-1450009675_thumb.jpg

Detaliu cusatura trapa

post-64546-0-62892200-1450009689_thumb.jpg

Edited by MuciX
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Cu totii visam la masinile de le vedem in emisiunile tv, dar ca sa faci asa ceva e f.greu, iar costurile sunt pe masura, plus ca noi mai mergem si cu ele, nu doar expozitii si atat. Visez si eu ca peste 3-4 ani sa o desfac din nou si sa o vopsesc in culoarea OE, acum e un negru de la mercedes, ca ma apropii sa o trec pe epoca.
Link to comment
Share on other sites

Of, e lunga discutia. Eu cred foarte mult in regula 80-20. Asteptarea mea este ca dupa demersul asta sa am 80% din rezultat, ca dupa aceea sa am ragaz pentru restul. Altfel oricum m-as plictisi de ea si am zis din capul locului ca masina am luat-o sa o tin.

Legat de expozitii, nu cred ca va ajunge niciodata asa ceva. Am mai spus si in trecut, este o masina care se apropie de 400k km, va fi fost refacuta, deci nu va avea niciun fel de valoare vreodata, decat pentru mine.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hai sa traim si la multi ani.

 

Ma tot uitam zilele astea pe la ce cadouri a mai primit unul altul si mi-am zis ca ce mosi darnici au unii. M-am cumintit dupa ce am primit telefon de la service, ca au prins ceva ragaz si au intocmit o lista preliminara de piese pentru cand vor desface motorul.

Inca ma mai pufneste rasul cand ma gandesc de unde a plecat toata tarasenia asta.

Am strans niste piese pentru ursache si l-am dus in service pentru operatiuni:

- bucse brat spate

- bucse punte spate

- bielete antiruliu

- bucsa diferential

- bucsa amortizor

 

S-au mai constatat:

- cablu frana de mana

- conducte frana (vor fi schimbate si cele de pe fata)

4321120[/snapback]

 

Asteptam telefonul asta, dar il asteptam ca atunci cand aveam o nota naspa la scoala, in gimnaziu si nu ii spusesem inca maica-mii si urma sedinta cu parintii. Ei bine, azi fu sedinta.

Se va desface motorul si se va schimba din oficiu cam tot ce e "piesa de uzura", cu cateva exceptii. Intrucat nu putem sti ce va fi acolo, imi asum si cheltuieli neprevazute. Sper sa fie minimale, dar nu pot sti.

Vom duce chiulasa la verificat si se va face planeitatea. Aici mai ramane de discutat, pentru ca nu stiu unde si cum se va face.

In fine, piesele pe care le vom lua in viitorul apropiat includ, dar nu sunt limitate la:

- filtru aer

- segmenti

- cuzineti biela

- cuzineti arbore cotit

- simering arbore cotit distributie

- simering cutie de viteze

- simering ax cu came

- tampoane motor

- garnitura capac arbore cotit

- simering pompa de ulei

- garntiura capac distributie

- oring senzor nivel ulei motor

- oring joja ulei

- garnituri galerie evacuare

- silicon etansare

- garnitura baie de ulei

- oring suport simering ax cu came

- garnitura flansa lichid de racire

- garnitura de chiulasa

- garnitura capac supape

- filtru de ulei

- rulment priza cutie de viteze

- kit curea distributie

- simeringuri supape

- pompa de apa

- termostat

- garnitura suport termostat

- garnitura galerie de admisie

- garnitura galerie evacuare - jos

- furtun recuperator gaze

- furtun apa recirculare

- furtun apa aeroterma

- furtun apa aeroterma mare

- furtun radiator dreapta

- furtun radiator pompa

- furtun radiator transfer dreapta

- furtun radiator bifurcat motor

- furtun termostat clapeta

- furtun clapeta recirculare

- kit ambreiaj

- furca ambreiaj

- cilindru ambreiaj

- tampoane cutie de viteze

- simering cutie de viteze ambreiaj, cardan, cautator

- silicon pentru cutia de viteze

- flansa cardan

- rulment inter cardan

- izolatie capota

- izolatie motor spate

- izolatie centrala cutie de viteze

- verificare alternator si demaror (piese in functie de constatare)

- manopera.

 

Manopera va include tot. Desfacut, curatat exterior, curatat interior (aici trebuie sa ma mai dumiresc ce presupune), schimbat piesele, vopsit, reasamblat.

Simeringuri mai schimbasem si eu, in urma cu un an, dar din ce ziceau baietii, e posibil sa aiba de suferit la demontare si mai bine le schimbam. Oricum, alea nu sunt asa scumpe si oricum am motorul bucati, deci acum e momentul. La fel, schimbasem si pompa de apa (Hepu), vedem daca o las sau nu.

Piesele alese de ei sunt marci ok, mi-au dat si preturi, m-am luat cu mainile de cap regulamentar, consoarta m-a linistit; momentan a disparut golul din stomac. :blush:

 

Oricum nu am terminat compartimentul motor, nu am vorbit de radiatoare, mi-au spus ca le vor verifica si vor da verdict pentru fiecare in parte. Pe langa asta, vor trebui luate diversele prinderi de cabluri/furtune care nu au scapat. Nu vreau sa vad soricei pe acolo.

 

Va urma partea de caroserie, sa vedem ce mai avem de cumparat si acolo (prinderi, chederele de la trapa, etc). Dar il voi lasa pe mucix din viitor sa isi faca griji pentru asta -_-

 

 

L.E. Ce am uitat sa mentionez este ca se va desface si cutia de viteze. Sincer sa fiu, mie nici nu imi trecuse prin minte asa ceva. Vor verifica starea cutiei si, la fel, vom schimba tot ce nu pare sa mai aiba viata lunga.

Aici au fost draguti, au spus ca aceasta operatiune va fi "din partea casei".

 

 

P.S. Stiu ca ordinea pieselor e aiurea, nu ma judecati. :D

P.P.S. Inca nu stiu cand va fi gata, asa ca nu ma intrebati. :unsure:

Edited by MuciX
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.