Jump to content

Probleme cu cutia de viteze


Recommended Posts

Dintr-o data a inceput sa se auda un zumzait din cutia de viteze! Este mai mult sau mai putin tare functie de pozitia manetei de viteze, mai tacuta spre a 5-a, cu tacere cand este in viteze! Ulei are! Sa nu uit: este un E34 din 89!

22406[/snapback]

 

Ar trebui totusi sa urmaresti si ce zgomot face cand urci o panta.Poate nu este cutia si este ceva de la cardan,discul flexibil sau rulmentul central.Cutia cand se duce huruie tare si de obicei in sarcina se amplifica.

Link to comment
Share on other sites

huruie si cand apesi ambreiajul?

22416[/snapback]

 

Nu! Cand sunt diferente de turatie, adica cand debreiez si masina se misca sau cand masina sta pe loc si o accelerez usor atunci uruie! Cu masina oprita si debreiata, nu huruie! Ambreiajul cuplat, cutia pe liber, huruie mai mult sau mai putin, functie de pozitia schimbatorului de viteze!

Link to comment
Share on other sites

Ar trebui totusi sa urmaresti si ce zgomot face cand urci o panta.Poate nu este cutia si este ceva de la cardan,discul flexibil sau rulmentul central.Cutia cand se duce huruie tare si de obicei in sarcina se amplifica.

22411[/snapback]

 

In sarcina se comporta ciudat! Pana la 1800-2200 rpm huruitul este absent, dupa apare ca un huruit ca acela de pompa servo fara ulei (nu e aia de vina, ca m-am gandit si la ia!) Cred ca este cutia fiindca s-a modificat si comportamentul ei la schimbarea vitezelor; la scoaterea din viteze se aude un suerat ca acela al schimbarii vitezelor la 'dragstere' iar a 4-a intra mai greu.

Link to comment
Share on other sites

Aceleasi probleme le am si eu momentan dar nu sunt de la cutie.Incearca sa sui masina pe rampa,desfaci cardanul si pornesti masina si schimbi vitezele.Daca zgomotul ramane,e axul central al cutiei.Daca nu mai huruie,e rulmentul central al cardanului.

Huruitul asta e mai degraba un fluierat?Si cand stai pe loc si accelerezi,simti sub scaun un trepidat?Fluieratul asta se aude mai ales cand mergi foarte incet,adica 30-40 la ora?Cand schimbi vitezele sau cand apesi ambreiajul se aude un tacanit?Cand accelerezi brusc si apoi iei piciorul de pe aceeleratie,se scutura cutia si se aude tacanitul?Daca ai si simptomele cu tacanitul,ti s-a dus si discul flexibil.

Link to comment
Share on other sites

Eu cred ca ai un rulment cu probleme. Dar e doar o banuiala. Sincer, nu cred ca se poate face o diagnosticare corecta pe forum, ci doar live, pe masina.

22443[/snapback]

 

S-ar putea sa ai dreptate! Oricum, cred ca trebuie sa vad mecanicul cu ea, dar mi-a zis niste preturi destul de umflate: 50 euro numai simeringurile de capete plus ce o mai fi bulit pe interior.

Link to comment
Share on other sites

Aceleasi probleme le am si eu momentan dar nu sunt de la cutie.Incearca sa sui masina pe rampa,desfaci cardanul si pornesti masina si schimbi vitezele.Daca zgomotul ramane,e axul central al cutiei.Daca nu mai huruie,e rulmentul central al cardanului.

Huruitul asta e mai degraba un fluierat?Si cand stai pe loc si accelerezi,simti sub scaun un trepidat?Fluieratul asta se aude mai ales cand mergi foarte incet,adica 30-40 la ora?Cand schimbi vitezele sau cand apesi ambreiajul se aude un tacanit?Cand accelerezi brusc si apoi iei piciorul de pe aceeleratie,se scutura cutia si se aude tacanitul?Daca ai si simptomele cu tacanitul,ti s-a dus si discul flexibil.

22460[/snapback]

 

In repaus, cu masina stationand, sunetul este cumva ca al unui turbocompresor sau ca al unor roti dintate care se plimba una peste alta fara sa cupleze. Cu maneta schimbatorului pe pct mort dar spre a 5-a sau spre 1-2 se aude mai incet, in dreptul lui 3-4 se aude accentuat. In toate treptele cu exceptia celei de 5 se aude sunetul. Nu am putut face vreo legatura intre sunet si viteza de deplasare decat sa constat ca exista si cand masina 'se scurge', (este scoasa din viteze)

Link to comment
Share on other sites

In repaus, cu masina stationand, sunetul este cumva ca al unui turbocompresor sau ca al unor roti dintate care se plimba una peste alta fara sa cupleze. Cu maneta schimbatorului pe pct mort dar spre a 5-a sau spre 1-2 se aude mai incet, in dreptul lui 3-4 se aude accentuat. In toate treptele cu exceptia celei de 5 se aude sunetul. Nu am putut face vreo legatura intre sunet si viteza de deplasare decat sa constat ca exista si cand masina 'se scurge', (este scoasa din viteze)

22519[/snapback]

 

Ma tem ca e cutia.Pe loc cutia nu trebuie sa scoata nici un sunet pentru ca nu se invarte axul.In mers,chiar daca o lasi la vale pe liber,axul cutiei se invarte si zgomotul se aude.Incearca sa desfaci cardanul.Daca in continare huruie inseamna ca e cutia.

Link to comment
Share on other sites

Ma tem ca e cutia.Pe loc cutia nu trebuie sa scoata nici un sunet pentru ca nu se invarte axul.In mers,chiar daca o lasi la vale pe liber,axul cutiei se invarte si zgomotul se aude.Incearca sa desfaci cardanul.Daca in continare huruie inseamna ca e cutia.

22523[/snapback]

 

Este ceva in care se misca angrenajul chiar atunci cand masina este oprita, cu motorul pornit! Am urcat-o pe rampa si sunetul venea clar din cutie si nu se auzea dinspre diferential.

Link to comment
Share on other sites

Din pacate, cam atat costa.

22539[/snapback]

 

Mda, trebuie sa-mi iau inima in dinti si sa o desfac! Am mai gasit una de ursulet 325 (fara gluma, chair de 325 din 88 este) si sper sa mearga pe e34. Documentatie tehnica despre 'do it yourself' cutia de viteze s-o gasi pe undeva? :blink:

Link to comment
Share on other sites

In acest caz, aproape sigur se potriveste cutia.

22549[/snapback]

 

Se potriveste la motor, nu si la caroserie.Daca vrei sa o pui,va trebui sa faci niste inventii pentru prinderea de caroserie.

Eu am schimbat cutia la un 520 din 89.Masina era la Valcea pe o rampa,si am plecat de la Cluj cu mecanicul si am luat 2 cutii,una de E34 si una de urs.Desi speram sa mearga aia de urs,ca era la jumate de pret,nu s-a putut monta fara inventii,si cum toata activitatea asta se intampla la 2 noaptea pe o rampa la un Peco privat,a trebuit sa o punem pe aia de E34.

Link to comment
Share on other sites

Se potriveste la motor, nu si la caroserie.Daca vrei sa o pui,va trebui sa faci niste inventii pentru prinderea de caroserie.

Eu am schimbat cutia la un 520 din 89.Masina era la Valcea pe o rampa,si am plecat de la Cluj cu mecanicul si am luat 2 cutii,una de E34 si una de urs.Desi speram sa mearga aia de urs,ca era la jumate de pret,nu s-a putut monta fara inventii,si cum toata activitatea asta se intampla la 2 noaptea pe o rampa la un Peco privat,a trebuit sa o punem pe aia de E34.

22574[/snapback]

 

Am inteles! 'Inventiile' sunt greu de facut? Asta cu adaptatul este o varianta, cealalta era din 2 cutii sa fac una buna! Este o speranta, deoarece chiar nu am desfacut cutii de viteza sa vad ce au in ele... Oricum motorul de pe masina este tot de pe un ursulet care si el a avut nevoie de ceva adaptari ca sa vina pe suporti!

Link to comment
Share on other sites

Am inteles! 'Inventiile' sunt greu de facut? Asta cu adaptatul este o varianta, cealalta era din 2 cutii sa fac una buna! Este o speranta, deoarece chiar nu am desfacut cutii de viteza sa vad ce au in ele... Oricum motorul de pe masina este tot de pe un ursulet care si el a avut nevoie de ceva adaptari ca sa vina pe suporti!

22708[/snapback]

Motorul e de urs?Atunci ar trebui sa fie si cutia de urs nu?

Link to comment
Share on other sites

Am inteles! 'Inventiile' sunt greu de facut? Asta cu adaptatul este o varianta, cealalta era din 2 cutii sa fac una buna! Este o speranta, deoarece chiar nu am desfacut cutii de viteza sa vad ce au in ele... Oricum motorul de pe masina este tot de pe un ursulet care si el a avut nevoie de ceva adaptari ca sa vina pe suporti!

22708[/snapback]

 

Pai atunci trebuie sa adaptezi si cutia cum ai adaptat si motoru.Din cate stiu eu,urechile cutiei nu potrivesc cu cele de la caroserie si e nu poti sa prinzi tampoanele.Si parca si timoneria vine prinsa altfel.

Link to comment
Share on other sites

Guest NSL_BIX
Nu, a ramas cea a masinii 520! Doar motorul s-a schimbat cu artificiile de suporti...

22715[/snapback]

 

nu te supara ca ma bag dar: Cum ai pus motorul de e30 pe e34. Mai exact suportii motor. Din cate stiu la e34 teava de la joja de ulei trece prin suportul motor direct in baia de ulei.

La e30 teava trece pe linga direct in bloccul motor.

 

apropo nu ai cutie de viteze ZF pe masina?

Link to comment
Share on other sites

nu te supara ca ma bag dar: Cum ai pus motorul de e30 pe e34. Mai exact suportii motor. Din cate stiu la e34 teava de la joja de ulei trece prin suportul motor direct in baia de ulei.

La e30 teava trece pe linga direct in bloccul motor.

 

apropo nu ai cutie de viteze ZF pe masina?

22882[/snapback]

 

Si eu am facut chestia asta.Am pus baia de ulei de la E34,si am bagat dop unde intra joja in bloc.Am pastrat suportul de motor si am adaugat o plasbanda metalica ca sa il prind pe bloc.Alta chestie,la mine era delcoul in bloc,si l-am pus in capul chiuloasei si iar am pus dop unde era gaura de la delcou.Cand am cumparat motorul l-am dus si direct la modificat la un atelier de confectii metalice.Mi-au facut dopuri conice care le-am batut cu ciocanul pneumatic in bloc.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.