Jump to content

Probleme incalzire BMW E90


Recommended Posts

Salutare.

De o luna mi-am luat un E90 320D din 2005. Am o problema cu climatronicul, fiind bizonal.

Pe partea soferului imi baga caldura iar pe partea pasagerului imi bage rece ( parbriz, mijloc si picioare ). In oras se incalzeste in masina, pt ca nu baga chiar asa tare aer rece. Dar cum ies din oras si merg cu viteza tot aerul rece mi,l baga in masina. Masina am pus,o pe tester dar nu,mi da eroare pe clima deloc. M,am uitat la temperatura apei dar mai mult de 75 grade nu mi,a crescut, Imi puteti spune ce ar putea fi? Sau daca e cineva din Timisoara cunoscator ar fi si mai bine...

Edited by Alex D
Link to comment
Share on other sites

Salutare.

De o luna mi-am luat un E90 320D din 2005. Am o problema cu climatronicul, fiind bizonal.

Pe partea soferului imi baga caldura iar pe partea pasagerului imi bage rece ( parbriz, mijloc si picioare ). In oras se incalzeste in masina, pt ca nu baga chiar asa tare aer rece. Dar cum ies din oras si merg cu viteza tot aerul rece mi,l baga in masina. Masina am pus,o pe tester dar nu,mi da eroare pe clima deloc. M,am uitat la temperatura apei dar mai mult de 75 grade nu mi,a crescut, Imi puteti spune ce ar putea fi? Sau daca e cineva din Timisoara cunoscator ar fi si mai bine...

 

Cauta pe forum ca am deschis si eu un asemnea topic. Este o problema generala la E90. Ti s-a infundat radiatorul din masina.

Link to comment
Share on other sites

Ti,am citit tot topicul... Ai reusit sa,ti schimbi radiatorul?

Am observat la mine ca temperatura la apa nu urca mai mult de 77 grade (doar ce am aflat cum pot sa vad temperatura). NU se poate sa fie si de la termostat ?

 

salutare, parerea mea e ca poate sa fie de la termostat, e blocat pe deschis. si eu am avut probleme cu el. numai ca la mine era vorba de o alta chestie. cand am demontat tremostatul am constatat ca era sarit dintr-o clema si statea tot timpul deschis. si nici la mine nu urca temperatura, nici in 80-100 de km nu a trecut apa de 75 de grade. acum dupa ce l-am pus la loc. in nici 10 min la relentiu avea aproape 80 de gradde iar in primi 3 km a ajuns la 90(acul pe verticala). sper sa iti revolvi problema...

Link to comment
Share on other sites

Ti,am citit tot topicul... Ai reusit sa,ti schimbi radiatorul?

Am observat la mine ca temperatura la apa nu urca mai mult de 77 grade (doar ce am aflat cum pot sa vad temperatura). NU se poate sa fie si de la termostat ?

 

Daca iti sta apa la 77 este posibil sa ai probleme si cu unul din termostate, dar asta este o alta problema. Daca unul din termostate ar avea probleme mari nu ai mai avea caldura nici pe stanga, dar tu ai.

Nu am reusit sa-l schimb pentru ca trebuie sa dau bordul jos si pe vremea asta nu prea imi vine. Ideea este ca inainte sa-l dau jos o sa incerc sa-l desfund, ori otet, ori calgon, ori jet puternic de apa.... Dar trebuie sa vina caldura ca sa pot sa decuplez radiatorul din masina de la instalatia de racire a motorului.

Link to comment
Share on other sites

Link to comment
Share on other sites

un prieten de-al meu a folosit liqui moly si a mers. dar cazul lui era la un golf 4 care mai baga ceva caldura, deci nu era infundat de tot. acum nu stiu ce sa zic. daca nu ai incredere nu folosi, ca dupa tre sa dai tot antigelul afara si sa-l inlocuiesti. intai fi sigur de problema pe care o ai. daca reusesti sa desfaci si sa ajungi la calorifer incat sa sufli aer pe el sa vezi cum trece, mai greu sau normal ca sa iti poti da seama de problema.

dar daca zici ca pe o parte baga pe una nu poate oare sa fie si din distribuitorul de caldura sau cu se numeste din bordul masini. incearca sa-l dai sa bage caldura numai la picioare sau numai la parbriz sa vezi ce si cum

 

uite aici, am gasit ceva interesant:

 

Am decis sa fac acest DIY pt ca m-am dat chiar eu cu capul de aceasta problema

SIMPTOME.1.nu baga caldura in habitaclu cu toate ca apa e la 90 grade

2.baga caldura doar pe o parte stanga sau dreapta iar cealalta baga rece

DIAGNOZA.cu motorul pornit,apa la temperatura optima,se verifica cele doua furtune care ies din valva si intra in habitaclu(pt cele cu dublu clima)daca nu ard sau doar unu arde ,valva e problema

REZOLVARE.

1.am dat jos de pe masina electrovalva(cam o juma de ora )

2.am desfacut-o si aici am vazut problema

Tijele care trebue sa mearga sus jos prin interiorul bobinei,cara inchid si deschid apa,agatau de bobina,aveau ceva mizerie depusa pe ele,le-am curatat,lubrifiat,si au mers foarte usor

3.am reasamblat piesa la loc

4.am lubrifiat stuturile si suportul de cauciuc ude se monteaza piesa

5.am remontat-o pe masina (cam 15 minute)

Am pornit masina ,si i 4 minute deja dadea caldura,nu mi-a venit sa cred ca ambele furtune ardeau.

Notat cine vrea sa faca operatiunea

a. ca sa nu pierdeti lichid de racire ,taiati tre degete de la o manusa de cauciuc,pt ca avetii trei furtune de deconectat,in acele degete indesati cate o carpa mai mare putin ca diametrul furtunelor si cum decinectati un furtun indesati degetul asta de manusa in capul furtunului,astfel nu am pierdut deloc lichid

b.asta e mai important,cand desfaceti piesa ,dupa ce ati desfacut cele 6 surubele,trageti usor de AMBELE bobine deodata,ele snt legate intre ele prin doua fire foarte subtiri de cupru care daca se rup,e problema

c.asta e optional,desfaceti furtunele de la stuturile electrovalvei,nu de la stuturile caloriferului,am vazut pe alte site-uri ca au rupt stutul la calorifer,si e bataie mare de cap sa te apuci sa il schimbi.

Cam asta e ,in alte cazuri poate fi doar simpla mizerie in coatele alea ale piesei,deasemenea mai poate fi si vreo bobina arsa,in cazul asta solutia e inlocuirea piesei,sau cum facem noi la romani,ca oricum vine frigu ,O PUNEM PE DIRECT,scoatem tijele afara de tot pana avem fonduri pt achizitionarea unei electrovalve second sau noi

PS motivul pentru care nu trece apa calda de la piesa la calorifer e ca una sau amandoua tije s-au blocat pe inchis

Sper ca am fost de ajutot,daca aveti nelamuriri,puteti sa imi dati PM

Pt cei care nu stiu unde se afla electrovalva,ea e atasata in compartimentul motor ,sub servofrana ,bagata fortat intr-un suport de cauciuc,se scoate prin tragere

aaaaaaaaa PS e vorba aici de e36

 

sper sa iti fie de folos

post-69698-0-30543900-1421356795_thumb.jpg

post-69698-0-30557700-1421356804_thumb.jpg

Edited by Cosmin Andrei
Link to comment
Share on other sites

un prieten de-al meu a folosit liqui moly si a mers. dar cazul lui era la un golf 4 care mai baga ceva caldura, deci nu era infundat de tot. acum nu stiu ce sa zic. daca nu ai incredere nu folosi, ca dupa tre sa dai tot antigelul afara si sa-l inlocuiesti. intai fi sigur de problema pe care o ai. daca reusesti sa desfaci si sa ajungi la calorifer incat sa sufli aer pe el sa vezi cum trece, mai greu sau normal ca sa iti poti da seama de problema.

dar daca zici ca pe o parte baga pe una nu poate oare sa fie si din distribuitorul de caldura sau cu se numeste din bordul masini. incearca sa-l dai sa bage caldura numai la picioare sau numai la parbriz sa vezi ce si cum

 

uite aici, am gasit ceva interesant:

 

Am decis sa fac acest DIY pt ca m-am dat chiar eu cu capul de aceasta problema

SIMPTOME.1.nu baga caldura in habitaclu cu toate ca apa e la 90 grade

2.baga caldura doar pe o parte stanga sau dreapta iar cealalta baga rece

DIAGNOZA.cu motorul pornit,apa la temperatura optima,se verifica cele doua furtune care ies din valva si intra in habitaclu(pt cele cu dublu clima)daca nu ard sau doar unu arde ,valva e problema

REZOLVARE.

1.am dat jos de pe masina electrovalva(cam o juma de ora )

2.am desfacut-o si aici am vazut problema

Tijele care trebue sa mearga sus jos prin interiorul bobinei,cara inchid si deschid apa,agatau de bobina,aveau ceva mizerie depusa pe ele,le-am curatat,lubrifiat,si au mers foarte usor

3.am reasamblat piesa la loc

4.am lubrifiat stuturile si suportul de cauciuc ude se monteaza piesa

5.am remontat-o pe masina (cam 15 minute)

Am pornit masina ,si i 4 minute deja dadea caldura,nu mi-a venit sa cred ca ambele furtune ardeau.

Notat cine vrea sa faca operatiunea

a. ca sa nu pierdeti lichid de racire ,taiati tre degete de la o manusa de cauciuc,pt ca avetii trei furtune de deconectat,in acele degete indesati cate o carpa mai mare putin ca diametrul furtunelor si cum decinectati un furtun indesati degetul asta de manusa in capul furtunului,astfel nu am pierdut deloc lichid

b.asta e mai important,cand desfaceti piesa ,dupa ce ati desfacut cele 6 surubele,trageti usor de AMBELE bobine deodata,ele snt legate intre ele prin doua fire foarte subtiri de cupru care daca se rup,e problema

c.asta e optional,desfaceti furtunele de la stuturile electrovalvei,nu de la stuturile caloriferului,am vazut pe alte site-uri ca au rupt stutul la calorifer,si e bataie mare de cap sa te apuci sa il schimbi.

Cam asta e ,in alte cazuri poate fi doar simpla mizerie in coatele alea ale piesei,deasemenea mai poate fi si vreo bobina arsa,in cazul asta solutia e inlocuirea piesei,sau cum facem noi la romani,ca oricum vine frigu ,O PUNEM PE DIRECT,scoatem tijele afara de tot pana avem fonduri pt achizitionarea unei electrovalve second sau noi

PS motivul pentru care nu trece apa calda de la piesa la calorifer e ca una sau amandoua tije s-au blocat pe inchis

Sper ca am fost de ajutot,daca aveti nelamuriri,puteti sa imi dati PM

Pt cei care nu stiu unde se afla electrovalva,ea e atasata in compartimentul motor ,sub servofrana ,bagata fortat intr-un suport de cauciuc,se scoate prin tragere

aaaaaaaaa PS e vorba aici de e36

 

sper sa iti fie de folos

 

Este vorba de e36, e 36 poate avea problema asta, am avut e 36 si are electrovale. e90-ul nu are electrovalve. Furtunul intra direct in radiator.

Eu am pus-o pe toate testele posibile, nu da nimic. Am verificat eu actuatoarele, toate functioneaza corect. Paletele directoare din bord nu sunt rupte sigur pentru ca acuma la mine s-a inversat problema, da pe dreapta, nu mai da pe stanga, asta dupa ce am bagat un vurtun care mi-a facut vacum in instalatie ( deci mi-a tras dopul ala de unde era si l-a mutat). Radiatorul la e 90 este construit pe doua nuclee ( sus - jos) cand se infunda un nucleu, nu mai da caldura pe o parte, nici la picioare, nici parbriz, nici frontal.

Link to comment
Share on other sites

Atunci incearca solutile de curatat radiatoare, sper sa mearga. Revino cu un comm

 

O sa incerc dupa ce se incalzeste. O sa decuplez caloriferul din masina de restul instalatiei de racire si o sa-i fac un circuit inchis intre pompa auxiliara si calorifer si o sa las pompa auxiliara sa plimbe solutia prin calorifer pana o inebuni. Si o sa merg asa cu masina o luna si vedem dupa.....sa dau bordul jos e cam mare distractia

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am schimbat termostatul si surpriza. L,am schimbat degeaba, si la acesta nou cat si cel vechi temperatura imi ajunge pana la 72 grade. Deci am dat banii degeaba pe el...trebuie sa,l vand pe cel vechi.

Maine am sa ma duc sa o pun iar pe tester la altul sa vad ce,mi zice. Daca nu sa desfac bordul si sa vad paletele, ventilatorul...

Link to comment
Share on other sites

NU. Doar cel principal. Crezi ar putea fi duse ambele termostate ? Sau era dus doar cel de la EGR ?

 

 

Cel mai probabil e dus ala de la EGR, dar problema ta cu caldura nu o vei rezolva cu schimbarea lui. Nu ai nicio clapa rupta in bord, nu ai niciun actuator dus, problema este caloriferul.

Link to comment
Share on other sites

Oricum trebuie sa rezolv si treaba cu termostatele. Cineva de la Bmw din timisoara mi,a zis ca de la termostat ar putea fi. Cum am vazut ca temperatura nu ajenge la 90 de grade am zis sa schimb termostatul principal. Maine il iau si pe cel de la egr si,l schimb. Si tot maine sa vad ce este sub bord si sa ma interesez cat face un calorifer nou la magazin.
Link to comment
Share on other sites

Oricum trebuie sa rezolv si treaba cu termostatele. Cineva de la Bmw din timisoara mi,a zis ca de la termostat ar putea fi. Cum am vazut ca temperatura nu ajenge la 90 de grade am zis sa schimb termostatul principal. Maine il iau si pe cel de la egr si,l schimb. Si tot maine sa vad ce este sub bord si sa ma interesez cat face un calorifer nou la magazin.

 

 

Ca nu ajunge temperatura la 90, da este cel mai probabil de la termostat. Caloriferul nu este scump, cred ca 350 - 400 lei...problema este schimbarea lui si anume dat bordul jos.

Link to comment
Share on other sites

Termostatele tin temperatura de lucru a motorului in parametri. Daca unul din ele nu functioneaza, atunci temperatura va fi mai scazuta. Prima data inlocuieste ambele termostate, aeriseste instalatia si abia apoi daca nu da caldura poti sa treci la verificat alte piese.
Link to comment
Share on other sites

Schimbat si termostatul de la EGR, acesta era blocat pe deschis si de aia nu,mi urca apa mai mult de 75 grade. Acum sta intre 88-90 grade. Ce,mi pare rau e ca am dat banii pe termostatul principal degeaba, ca nu era el vinovatul. Am sa,l pun la vanzare aici pe forum.

 

Problema cu incalzirea e asa cum ati zis si voi mai sus, radiatorul din bord infundat. Si cel la care am fost azi a zis ca se rezolva prin schimbare dand bordul jos (nu stie sigur daca se poate desfunda complet si sa nu mai am probleme pe viitor) . Iar acest radiator este Valeo si ceva japonez. Doar ca mi,a zis sa,mi cumpar toata aeroterma ca poate daca schimb doar radiatorul sa nu mai reusesc sa clipsez plasticurile la loc. Deci va fi ceva de munca...la care manopera va costa mai mult decat piesa presupun. Trebuie sa caut in timisoara pe cineva care sa,mi zica cat ma costa toata treaba si sa vad daca merita sa o fac acum sau mai la vara...

Link to comment
Share on other sites

Schimbat si termostatul de la EGR, acesta era blocat pe deschis si de aia nu,mi urca apa mai mult de 75 grade. Acum sta intre 88-90 grade. Ce,mi pare rau e ca am dat banii pe termostatul principal degeaba, ca nu era el vinovatul. Am sa,l pun la vanzare aici pe forum.

 

Problema cu incalzirea e asa cum ati zis si voi mai sus, radiatorul din bord infundat. Si cel la care am fost azi a zis ca se rezolva prin schimbare dand bordul jos (nu stie sigur daca se poate desfunda complet si sa nu mai am probleme pe viitor) . Iar acest radiator este Valeo si ceva japonez. Doar ca mi,a zis sa,mi cumpar toata aeroterma ca poate daca schimb doar radiatorul sa nu mai reusesc sa clipsez plasticurile la loc. Deci va fi ceva de munca...la care manopera va costa mai mult decat piesa presupun. Trebuie sa caut in timisoara pe cineva care sa,mi zica cat ma costa toata treaba si sa vad daca merita sa o fac acum sau mai la vara...

 

Eu zic sa incerci sa-i bagi o solutie in el mai intai. Eu asta am de gand sa fac, dar cand vine caldura...

Link to comment
Share on other sites

salutare, eu zic ca daca ai posibilitatea sa mergi la un service SAU te descurci tu foarte bine cu mecanica, platesti un schimb de antigel + apa distilata iar in cel vechi bagi solutie de curatat sistemul de racire gen: Liqui Moly, CRC, Forch, SCT, Sonax ... dupa care scoti tot lichidul inclusiv din blocul motor ai posibilitatea sa scapi de problema.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.