Jump to content

Discuri frana noi ovalizate


mihai vigariu

Recommended Posts

Sigurantele noi sunt prea mari :blush:

 

da, asa este, am gasit si pe realoem, sunt pt e46, reperul 34111163801.

Am facut un drum de 70 de km si sunt multumit de frane. primele pedale, dezastru, nu tineau mai deloc, dar e normal. Marea diferenta este ca spre deosebire de discurile ATE cu placute LPR, aste iti dau impresia ca franeaza mai liniar. La celelalte aveai impresia ca intra frana mai brusc, iar la franari pana la oprire, in ultima jumatate de rotatie a rotii simteai si se si auzea ca atunci cand pune tramvaiul frana(greu de explicat, nu era chiar scartait). De tremurat normal ca nu mai tremura, sunt curios cum o sa franeze dupa primele sute de km de rodaj.

Link to comment
Share on other sites

imi dadusi minus? rautaciosule.

Doar ce am schimbt franele, acum sa vedem cum se comporta astea. Daca nici de OEM nu o sa fiu multumit, o sa fie trist.

M-am uitat la discurile "vechi" si unul pe la jumatatea razei avea un canal mai adanc, cam 1mm, si latime tot 1mm. De asemenea placutele aratau ciudat, una avea pe mijloc un luciu metalic iar cealalta undvea in partea superioara. Am impresia ca astea erau punctele in care ating discurile ovalizate.

Nu dau puncte aiurea; altii nu stiu ce fac... eu ti-am dat "plus" pentru linistea ta :good:

 

Ca sa raspund la situatia observata cred ca e vorba de pete negre (cementite - fonta(?)) din articolul pus mai jos... pete care se formeaza probabil mai repede datorita discurileor subtiate si fierbinti.. fiind subtiate..

 

Citeste in pagina 3 despre ce e vorba.. incepand cu paragraful: "The second cause of brake vibration black spotting of the disc which is caused by..."

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

asta cu discul ca in palma este relativ. Si eu initial le-am dat jos sa le verific si erau perfecte, si acum, inafara acelui sant mic la unul din discuri nu simti nimic la mana. Poate imi fac timp sa le fac si ceva poze.

Ziceai mai sus ca se ovalizeaza cand se subitaza, asta o inteleg, problema mea este ca s-au ovalizat fiind noi.

Am ramas totusi cu curiozitatea daca nu cumva placutele or fi fost dezastru, si poate discurile nu au nimic. Nu ma lasa sufeltul sa incerc placutele OEM pe discurile vechi ATE. Ma gandii intial sa fac incercarea dar nu se merita. E bine ca atunci cand pui discul nou sa pui si placute neatinse.

Link to comment
Share on other sites

Pune pozele sa le vedem.

Spate:

http://www.4shared.com/download/rJdniAYoce/PICT0073.JPG?lgfp=3000

http://www.4shared.com/download/yRfqPkdxba/PICT0074.JPG?lgfp=3000

http://www.4shared.com/download/z5yICV3Jba/PICT0075.JPG?lgfp=3000

http://www.4shared.com/download/mpcsWLZice/PICT0077.JPG?lgfp=3000

http://www.4shared.com/download/nE3udtKDba/PICT0078.JPG?lgfp=3000

http://www.4shared.com/download/xybBI1vfba/PICT0080.JPG?lgfp=3000

http://www.4shared.com/download/G0rzOz1gba/PICT0081.JPG?lgfp=3000

http://www.4shared.com/download/AlEuSi03ce/PICT0083.JPG?lgfp=3000

http://www.4shared.com/download/f0-62WD6ba/PICT0084.JPG?lgfp=3000

 

asta cu discul ca in palma este relativ. Si eu initial le-am dat jos sa le verific si erau perfecte, si acum, inafara acelui sant mic la unul din discuri nu simti nimic la mana. Poate imi fac timp sa le fac si ceva poze.

Ziceai mai sus ca se ovalizeaza cand se subitaza, asta o inteleg, problema mea este ca s-au ovalizat fiind noi.

Am ramas totusi cu curiozitatea daca nu cumva placutele or fi fost dezastru, si poate discurile nu au nimic. Nu ma lasa sufeltul sa incerc placutele OEM pe discurile vechi ATE. Ma gandii intial sa fac incercarea dar nu se merita. E bine ca atunci cand pui discul nou sa pui si placute neatinse.

 

Asa am facut eu pe spate; am schimbat si placute si discuri in acelasi timp. Sunt in perfecta stare (de uzura) acum.

Discurile vechi erau extrem de uzate(!)... nu am mers prea mult cu cele de pe spate..; probabil fostul propietar a mers ca un birjar - discuri spate uzate "sangeros"- santuri foarte multe si adanci; inca mai am discurile alea; daca gasesc timp maine le fac poze.. (le mai am :pardon: ) is pline de rugina...acum

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

tu te apucasi sa demontezi roata ca sa ne faci poze ? :) esti tare!

..ce nu fac eu pentru forumul acesta(?) :sorcerer:

Nu se vede dupa data!? :laugh:

 

Ma "enervasem" B) :LMAO: B)

 

Acu urmeaza Fatza:

http://www.4shared.com/download/teclw1rcba/PICT0085.JPG?lgfp=3000

http://www.4shared.com/download/OEBeRlGNce/PICT0086.JPG?lgfp=3000

http://www.4shared.com/download/xio4venYba/PICT0087.JPG?lgfp=3000

http://www.4shared.com/download/M9kHHxhLce/PICT0088.JPG?lgfp=3000

http://www.4shared.com/download/PBltN3JMce/PICT0090.JPG?lgfp=3000

http://www.4shared.com/download/ibUbqC_Wce/PICT0097.JPG?lgfp=3000

 

..si ca sa ma credeti si mai mult ca asa discuri pot frana foarte bine si cand trebuie franez cat se poate de rapid.. in noiembrie anul trecut o madam cu un Fiat Bravo s-a bagat in mine, in spate, de nu a mai putut deschide usile din fata ale masinii(!)

 

Chiar mi-a parut rau pentru ea!

 

@mihai vigariu; si eu iti sugerez sa pui clamele acelea ORIGINALE exact la fel de lungi, pentru ca daca observi ele preseaza o anume zona din laturile cele mici ale placutelor pe etrier!

Celelalte clame, mai mari apasa in/pe alta zona, sa nu crezi ca NU conteaza!

 

Iti recomand sa nu te joci/sa pui/ componente de diferite marimi la etriele masinii tale..

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Astazi am facut 200 de km. Nu tremura deloc pe franre insa tremura in mers volanul intre 80 si 100km/h. Sa o ia naibi, saptamana trecuta am echilibrat rotile si am iesit la proba si nu tremura, acum intre timp i-am schimbat discurile si placutele si tremura. O sa merg iarasi sa le verifice si sa le stranga la cuplu. Cine stie poate nu-i place sa le strang eu de mana, si vrea doar la cuplu. Am testat astazi pana la 170KM/h si doar in intervalul precizat vibreaza. Franele inca nu sunt eficiente, am observat la viteze mari. Sper sa isi dea drumu repede.
Link to comment
Share on other sites

Cum aratau discurile scoase de pe aceeasi masina?

Originale cu stanta BMW: 7 764 653, din 2005, grosime minima 18.4mm destul, nu :frantics:

Au luat cateva ciocane bune ca sa scot asa discuri de pe masina..

 

http://www.4shared.com/photo/VqPlUSq4ba/PICT0098.html

http://www.4shared.com/photo/bhmPAfydba/PICT0099.html

http://www.4shared.com/photo/mwrtTQcyba/PICT0100.html

http://www.4shared.com/photo/lJTPVnOice/PICT0101.html

http://www.4shared.com/photo/PFzXTik4ce/PICT0102.html

http://www.4shared.com/photo/K3TZYTAjce/PICT0103.html

http://www.4shared.com/photo/RJw18l7Rce/PICT0104.html

http://www.4shared.com/photo/-iUq19bkba/PICT0105.html

http://www.4shared.com/photo/tFe1zhlJce/PICT0106.html

http://www.4shared.com/photo/VdroHAbvce/PICT0108.html

http://www.4shared.com/photo/c-J7pVSGba/PICT0109.html

http://www.4shared.com/photo/7W0kzJaJce/PICT0112.html

 

 

Acum nu am originale.

 

Nu stiu ce vrei sa demonstrezi dar eu raman masca de ce poti debita, vad ca tu schimbi piesele cand se rup bucati din ele si sincer cand pui o poza cu un lucru nou, pai sa fie nou, discurile tale arata mai rau ca unele uzate de 1-2 ani, a nu mai zic ca nu lucreaza nici acum pe toata suprafata :sorcerer:

  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce vrei sa demonstrezi dar eu raman masca de ce poti debita, vad ca tu schimbi piesele cand se rup bucati din ele si sincer cand pui o poza cu un lucru nou, pai sa fie nou, discurile tale arata mai rau ca unele uzate de 1-2 ani, a nu mai zic ca nu lucreaza nici acum pe toata suprafata :sorcerer:

OK,

la asa reactie se merita un alt raspuns (pe masura?) nestiind ca in postul asta se pot pune doar poze la lucruri noi... POT SA SPUN ca asa uzate cum sunt discurile acelea (si eu nu stiu cat de priceput esti tu, dar o sa am un ochi si pentru ce scrii tu..) franau destuul de OK fara sa vibreze de iti clantaneau dintii in gura...;

pe strada nu conduc ca un disperat, si NU FRANEZ in ultimii metri cum deduc CA STIU si fac uni UNII (pe aici) sa faca asa numitul bedding..

 

cei care SE INTAMPLA sa se mai uite la LINKURILE cu poze postate aici (pot schimba "perspectiva" din care se uita la acele poze si sa ADAUGE mental luciu metalic in zona centrala unde ar fi franat placutele.. si sa creada ca discurile alea sunt de vreo 2 ani afara.. pur si simplu.

 

Si inca o data, discurile acelea au fost schimbate din 2(doua) motive: erau prea subtiri (deci NESIGURE) si placutele erau la limita.. nu ca dintii sau mai stiu eu ce isi imagineaza unii!

Intr-adevar aveau niste santuri groaznice de pana la 0.5mm daca nu chiar 1mm dar NU ERAU OVALIZATE pentru ca franau inca fara probleme.

 

Pozele alea le-am pus mai mult pentru a se vedea seria si faptul a ca ar fi stat originale cam 10 ani(eu am vazut un 05 santat discuri)http://www.4shared.com/photo/6jE-Xznjba/PICT0110.html ..

http://www.4shared.com/photo/HyAtZOI5ce/PICT0113.html?showComments

dar altii comenteaza ca as vrea sa demonstrez ceva.. nu eu am condus masina 250k km.. dar discurile pot ajunge si acolo cu unii!.. (sau poate or fi fost schimbate.. cine stie ;) )

 

 

Despre BEDDING m-am exprimat mai sus :sorcerer:

Asa ca Boaska, pentru tine demonstratia ar fi ca discurile se pot uza chiar foarte mult DACA STII cum sa faci beddingul! ok?

(chiar nu am avut de gand sa fiu nevoit sa iti explic TIE asta..)

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

In primul rand citeste regulamentul, poate nu stiai dar nu ai voie sa urmaresti posturile altui membru...cat despre stilul meu de condus sau studii nu tb sa demonstrez nimanui nimic

Cred, totusi ca am postat poze destul de :coolpics: in contrast cu discurile ovalizate aruncate de noi ale unora(sigur dintr-o greseala); si, cu putina ironie.. poate reusesc si ei sa ajunga la o uzura minima a discurilor cu succes! It's :worthy: !

A, ma asteptam ca, cineva sa comenteze, vazand ce am observat si eu dua ce am facut pozele ca discurile mele de pe spate avusesera parte de o incalzire.. ca sunt (usor) de o alta culoare spre centru [prima, penultima si ultima (!) din set] :hyper: !

 

dar..

 

:offtopic:

Nu intru aici ca sa incep sa am ceva, sa caut nod in papura, sau ceva de gen.. (de aceea scriu si aici si nu in privat..)! :notworthy:

Dar, cred ca tu ai spus " ... dar eu raman masca de ce poti debita" nu eu, ceea ce ar cam inseamna ca "...nu ai voie sa urmaresti posturile altui membru". :notworthy:

 

Ultimul lucru ar fi sa urmaresc posturile cuiva. Nu imi sta in caracter sa raspund in nici un caz cum ai replicat tu mai sus.

 

Multumesc. Am luat aminte de tot ce am facut. :winkcool:

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Si alea care erau aproape noi si le-am schimbat, tot asa frumos luceau, dar degeaba daca vibrau...

 

Am recitit articolul acela si mi-am dat seama spre sfarsit unde "bat" cu articolul si ideea lui.

 

ideea generala din articol este, ei recomanda, ca, chiar discurile noi sa fie date la RECTIFICAT pentru ca rectificarea se face in functie de TOLERANTELE pozitiei rotilor (pe asfalt), deci particular fiecarei masini, astfel incat pericolul ca din cauza unei uzuri mari a rotilor (adica a aliniamentului lor..) discurile noi puse si fara bedding facut (ca la carte), creste riscul de ovalizare a discurilor.. pam-pam :sorcerer: Aceasta rectificare NU influienteaza viata discurilor, adica NU O SCURTEAZA, spun ei.

 

Nu stiu unde in Romania s-ar putea face asa ceva.. dar nu cred ca e imposibil.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

Am recitit articolul acela si mi-am dat seama spre sfarsit unde "bat" cu articolul si ideea lui.

 

ideea generala din articol este, ei recomanda, ca, chiar discurile noi sa fie date la RECTIFICAT pentru ca rectificarea se face in functie de TOLERANTELE pozitiei rotilor (pe asfalt), deci particular fiecarei masini, astfel incat pericolul ca din cauza unei uzuri mari a rotilor (adica a aliniamentului lor..) discurile noi puse si fara bedding facut (ca la carte), creste riscul de ovalizare a discurilor.. pam-pam :sorcerer: Aceasta rectificare NU influienteaza viata discurilor, adica NU O SCURTEAZA, spun ei.

 

Nu stiu unde in Romania s-ar putea face asa ceva.. dar nu cred ca e imposibil.

 

Cred ca aberezi grav, discurile noi nu se rectifica si sunt echilibrate deja, daca ai dubii exista proceduri specifice de masurare in TIS pe care le poti face la reprezentanta referitor la abateri si tolerante

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cred ca aberezi grav, discurile noi nu se rectifica si sunt echilibrate deja, daca ai dubii exista proceduri specifice de masurare in TIS pe care le poti face la reprezentanta referitor la abateri si tolerante

Omule, nu te mai pune de-a curmezisul cu mine; eu doar am incercat sa traduc un articol cu, cunostintele mele.

Ei sunt SPECIALISTII (si reiese CLAR ca stiu CUM sa puna problema -cu, ce se intampla..) care descriu un fenomen pe intelesul tuturor interesati! (poate nu tu, ca se vede ca te opui..)

...Cred ca si noi merita sa stim DE CE se intampla unele lucruri!

TU STII (STIAI)?

TIS-ul nu te ajuta sa iti rezolvi problemele, el iti ARATA CUM TREBUIE SA FIE, in DATE nu in solutii! Te rog..

(eu ti-am dat PLUSUL din greseala, asa ca sa nu crezi ca esti apreciat, decat, poate de altii.. acum si aici)

ECHILIBRAREA de care faci "vorbire" e cu totul si cu totul ALTCEVA, e ca balansarea tesaturii cauciucului (a plasei metalice si a altor elemente de pe janta ... cand pui cauciuc pe ea... si nicidecum CE EFECT au discuri noi perfecte polizate-finisate(bla-bla.. ok) in fabrica(!) DAR, PUSE pe o masina cu directia necorectata... CAND SUNT FRANATE ducand la apritia unor TENSIUNI-FORTE in diferite directii inclusiv caroserie, incluzand aici probabil si deformarea prin incalzire pentru ca (revin cu ideea) beddingul nu e facut ca lumea.

Stiu, e greu de inteles de o minte ne-antrenata :sorcerer: dar eu am inteles si sunt dispus sa explic si cu ajutorul altora.

 

Citez:

"Correctting for brake vibration caused by DTV (Disc thickness variation). DTV develops in a car

after 3000-4000 miles caused by runout built in to the car or due to incorrect alignment of the

discs at install. This is quite a common fault on modern cars and many cars require this at

every disc change. Drivers also confuse hub distortion with a disc quality issue but in 99% of

cases the DTV is a car problem, not a disc quality problem. You can replace the discs as many

times as you like trying to solve vibration and the problem will only go away for a few

thousand miles and then return. This means you have purchased new discs in good faith but

the problem IS NOT SOLVED AND WILL NOT GO AWAY PERMANENTLY until you perform this

procedure. After this skimming of the disc surface you will have smooth brakes , more

effective brakes and ZERO vibration. It is even a very worthwhile practice when fitting new

discs to have all four discs skimmed into perfect alignment on your car with this inexpensive

procedure."

 

Disc thickness variation este exact acelasi lucru cu ovalizarea de care unii se plang...

 

DTV, se dezvolta dupa 3-4000 mile datorita unei tendinte (nesimtite neaparat de sofer..) a rotilor de a rula (pe alta traiectorie..) "aiurea" datorita unei incorecte alinieri a rotilor (fireasca, reala de altfel..) Atsa este o problema frecventa la masinile moderne... si este necesara (alinierea rotilor.. cati o fac?)la fiecare schimbare de discuri (oare de ce??).

(acum) Soferii confunda abaterea de rulare cu problema calitatii discului si in 99% din cazuri cauza e DTV si nu calitatea discurilor. Poti sa schimbi oricate discuri, problema nu v-a fi indepartata, dupa cateva sute de mile se v-a intoarce, asta pana nu rectifici discul. Dupa ce rectifici discul vei avea o franare lina, frane eficiente si 0 vibratii.

Este foarte folositor (util) in practica ca toate cele 4 discuri sa fie rectificate ca sa fie o perfecta aliniere a masinii tale (deja aici o dau in idealisme din carti..) procedura nefind scumpa (zic tot ei).

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

de rectificat nu as rectifica in viata mea. cost mai putin sa cumpar altele noi. In schimb o sa merg la un service unde sa-mi faca unghiurile si sa mai verifice odata rotile. unghiurile le-am facut in Ro acum 5 luni cand am schimbat caseta. Dar le mai fac odata si aici. Si rotile echilibrate in tara mi le-au gasit aici cu lipsa 30 de grame.

colegul care a lucrat in service la BMW mi-a spus ca e undeva la 150Euro rectificatul. Si ca a facut frecvent asta, in special la motoare mari, M-uri, X-uri, unde bateau discurile datorita abuzurilor soferilor. un schimb sarind cu mult de suma aceea de 150 euro.

Edited by mihai vigariu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.