Jump to content

BMW 316i FL N42B18A.Problema!


Recommended Posts

Concluzia lui Florin este ca trebuie inlocuita axa cu came a valvetronicului plus calaretii acesteia(culbutorii)Piese de noi undeva in jor de 3500 ron.Varianta SH e indeva in jurul a 600 lei doar piesele sau 1200 _chiulasa_ cu totul.La mn ieri cu debitmetrul scos si cu mers domol am avut consum pl buc oe meniul ascuns al bordului 6.9.Omu avea pe masa doua axe demontate de pe celalalte masini cu aceiasi pb.Omul stie ce face si ce vb.
Link to comment
Share on other sites

senzorii camshaft dau pozitia axelor cu came - ajunge la cumputer- computerul da semnal la solenoizi (aia 2 de pe motor apropiati) - ei baga ulei in vanosuri adica le da avansul de 12,8 grade la axele cu came - uleiul este foarte important pentru motorul asta.

 

aici se explica perfect ce si cum funtioneaza dar pentru cei ce au un singur vanos. sunt 11 filmulete parca. chiar si pe filmulet explica daca solenoizii nu merg poate sa avem un ralantiu oscilant,chiar si scadere de putere.

 

 

cand se apuca florin de masina? sa speram sa nu fie asa scump :)

Edited by gomorra
Link to comment
Share on other sites

Gamorra problema mea nu are legatura cu vanosuri solenoizi axe cu came admisie evacuare.mie imi trebuie aca cu came care primeste comenzi de la motorasul de vavetronic.pe google cauti valvetronic&vanos si gasesti pe e-automobile un articol despre acestea.undeva pe la jumatate o sa gasesti o sectiune a unei chiuloase si acolo o sa indentifici exact piesele cu pricina.piesele nr 7si 8(arbore cu excentric si culbutori.daca rezolv si se dovedeste ca asta a fist pb o sa ti exploc exact cum sa identifici pb.

 

Culbutorii sunt piesa 8 din sectiune.Da ala e pretul pe original si mai adaugi 2000 ron culbutorii.Florin a rezolvat cu poese sh la celalalte masini.Din cauza asta e loterie.Nu stii ce iei si nici nu ai ce sa verifici.Florin spunea ca a masurat o aca defecta si singura pb identificata era o diferenta de 1 micron pe una din proeminentele axei.

Link to comment
Share on other sites

din cate stiu eu daca scoti mufa la debitmetru motorul va merge pe o harta prestabilita(un fel de safe mode sa zicem) nu cred ca mai tine cont de semnalele trimise de lambda.

Daca vrei poti incerca la tine sa deconectezi si debitmetrul, si cupla de la sonda lambda , eu am incercat astfel cu mufa scoasa de la debitmetru ,nerge prost la relanti,si nu pot accelera pe loc, da in nas imediat,

iar daca decuplez si sonda lambda , la relanti scoate mult fum si apoi se opreste imediat.

Ma gandesc unde e acea harta prestabilita si unde sa o caut.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

sa zicem ca motorul merge in limp mode, dece nu merge perfect? exista un sunet acolo , o bataie , bujia nu mai este inecata de benzina. in continuare poate fi ceva electric sau mecanic. ce as face eu bineinteles cu ajutorul unui electronist : dati jos senzorii camshaft , curatati , verificati. solenoizii dati jos curatati , verificati. cablajul si voltajul care ar trebui sa ajunga la ei. ce ar fi mai greu de verificat ar fi senzorul de pe arborele cotit , dat jos curatat.

 

cand suntem siguri ca electric e in regula (presupunand ca computerul masini nu are nimic) si masina nu merge atunci ar putea fi ceva mecanic. e mai simplu sa verificam electric parerea mea (nu ai de demontat mult).

Edited by gomorra
Link to comment
Share on other sites

BMW 316i N42 - aceeasi problema: cand accelerez brusc la ralanti sau cand fortez sub 2000rpm motorul da sa se opreasca/ merge neregulat (parca2/3pistoane) pana pe la 3-3500rpm; daca resetez pedala de acceleratie din cheie la pornire (see bmw e46 - reset throttle response) nu mai face problema asta o perioada; am verificat si debitmetrul si la fel dupa ce l-am pus parca mergea corect; cred ca primeste prea mult aer in acele perioade scurte cu probleme si ar putea sa fie din valvetronic; am mai avut distributia sarita acum juma de an si nu este chiar exclus sa mai fi sarit lantul vreun dinte; stiu sigur ca mai am si o problema cu sondele lambda tot de juma de an unde la tester a iesit tensiune retur prea mica ceea ce inseamna amestec sarac de benzina -adica mult aer(sonde pe care nu le-am schimbat inca pt ca sunt cam scumpe si eram satisfacut de consum). ma asteptam sa gasesc rezolvare aici dar se pare ca topicul abia a inceput, eu am problema de o saptamana. Edited by ecodrive
Link to comment
Share on other sites

Problema rezolvata.

Cauzele problemei:Axa cu came si culbutorii VALVETRONICULUI.

Remedierea problemei:Inlocuirea reperelor cu piese SH(varianta la indemana si ieftina - 300 lei.Piesele pe original aproximativ 3600 lei)preturile SH variaza intre 300 si 800 lei.

Manopera:400 lei(munca de chinez batran)Mecanic capabil si bine pregatit.Recomand pe Florin din Chitila.Om si meserias de nota 20.

Pentru amanunte nu exitati sa ma contactati.Va voi raspunde incepand cu maine dimineata.O seara buna la toata lumea.

Link to comment
Share on other sites

exista un set format din 2 garnituri, uni vanzatori stiu asta.

Se refera la garnitura interioara a pompei (pompa se desface iar aceea garnitura nu exista decat daca cumperi o pompa noua, aceea garnitura merge inlocuita cu garnitura de la filtrul de ulei), dar cand o sa ai problema "fumului" iti vei aduce aminte de garnitura cu pricina :D.

Suntem cativa pe aici care ne-a ucis "scurgerea pe galerie a uleiului" -> dimineata cand se incinge galeria si se usca uleiul cazut fumega ca o locomotiva din spatele motorului.

 

 

 

VICANO88 ma bucur ca ai rezolvat, am schimbat acum 2 ani simeringurile la Florin, doar cuvinte de lauda, eu am venit din Iasi pana la Bucuresti special pt el, in 2.5 ore am dat cheie si am plecat spre Iasi.

 

Inca o data, am acest motor de peste 100.000 km, ce sa zic daca rezolvi toate "Scurgerile" in acelasi moment si il servesti cu benzina top premium 99+ merge motorasul fara probleme. Mecanicii care zic ca e complicat ar trebui sa recunoasca ca ii depaseste.

Edited by raul_bog
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Inca o data, am acest motor de peste 100.000 km, ce sa zic daca rezolvi toate "Scurgerile" in acelasi moment si il servesti cu benzina top premium 99+ merge motorasul fara probleme. Mecanicii care zic ca e complicat ar trebui sa recunoasca ca ii depaseste.

 

Exact aceiasi parere mi a impartasit-o si Florin despre acest motor.Si daca un om care are la activ peste 100 masini (BMW) desfacute pentru schimbarea semeringurilor si probabil alte cateva sute(alte marci)desfacute prin pricina jobului pe care il are spune despre acest motor ca este forte bun,eu il cred pe cuvant.florin a recunoscut totusi, ca motorul are si mici hibe,dar nimic complicat sau iesit din comun.Ca o paranteza, ieri pe distanta parcursa (Ploiesti -Bucuresti si retur.Bucurestiul taiat in doua de doua ori) cu mers relativ sportiv consumul avut a fost de 7.6 L.De aici si motorul este unul mai complex,avand si sistemul valvetronic,sistem dezvoltat tocmai pentru optimizarea consumului si reducerea emisiilor de noxe.

Link to comment
Share on other sites

Se refera la garnitura interioara a pompei (pompa se desface iar aceea garnitura nu exista decat daca cumperi o pompa noua, aceea garnitura merge inlocuita cu garnitura de la filtrul de ulei), dar cand o sa ai problema "fumului" iti vei aduce aminte de garnitura cu pricina :D.

 

Setul de garnituri pt pompa : 11668626471 - seal kit for vacuum pump

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.