Jump to content

BMW 316i FL N42B18A.Problema!


Recommended Posts

In general intinzatorul (in ziua de astazi este un model mai lung fata de cel original), este vinovat de problemele distributiei la N42; intinzator slabit, lantul nu mai sta intins, incepe sa bata si sa uzeze si patinele, ceea ce poate duce pana la urma decalarea axelor came.

 

Daca tot vrei sa faci o treaba, schimbi si patinele (vei constata ca sunt foarte uzate); numai prin schimbul intinzatorului nu rezolvi nimic daca axele cu came nu mai sunt aliniate (cauta pe youtube sa vezi cum functioneaza dublu vanos+valvetronic); alinierea se face numai cu o trusa de cale dedicata (de exemplu: http://www.tooled-up.com/artwork/ProdPDF/SEAINSvs4815.pdf)

Eugen,sper sa nu gresesc dar din activitatea mea pe topicurile din acest forum stiu ca si tu ai schimbat distributia.Prin schimbul intinzatorului si alinierea axelor cu came nu se amelioreaza functionarea motorului.Ce presupune mai exact schimbarea distributiei?Piese necesare,timp manopera,cost piese plus manopera.Multumesc

Link to comment
Share on other sites

Eugen,sper sa nu gresesc dar din activitatea mea pe topicurile din acest forum stiu ca si tu ai schimbat distributia.Prin schimbul intinzatorului si alinierea axelor cu came nu se amelioreaza functionarea motorului.Ce presupune mai exact schimbarea distributiei?Piese necesare,timp manopera,cost piese plus manopera.Multumesc

Daca axele nu mai sunt aliniate, nu cred ca motorul functioneaza corect, este suficient ca o axa sa fie decalata; eu le-am schimbat preventiv, intinzator si patine (motorul facea un mic zgomot, patinele erau destul de uzate din cauza faptului ca intinzatorul nu functiona corect-fiind modelul vechi, cel scurt), am schimbat la un moment dat mai multe (gen garnitura baie ulei, garnitura capac culbutori, etc), si am zis ca daca tot imobilizez masina, de ce nu;masina a sta o zi........nu e ceva de speriat daca ai trusa de cale si stii ce faci.

 

Eu am facut acest schimb prin 2011, iar ca si manopera s-au schimbat mai multe , deci nu cred ca e relevant astazi; cat despre piese, am schimta intinzator , doua patine, lant, si ceva garnituri........nu a fost o avere, cred ca a fost vorba de aproximativ echivalentul a 100 euro.

Edited by Eugen B
Link to comment
Share on other sites

Cate ceva despre functionarea in regim de avarie a masinii.Textul este dintr-un articol existent pe internet despre sistemul valvetronic si vanos de la BMW.

La motoarele cu sistem de distribuție Valvetronic, ĂŽn regim de funcționare normalĂŁ, sarcina se regleazĂŁ doar din deschiderea supapelor de admisie și nu din clapeta obturatoare. Cu toate acestea motoarele sunt echipate cu clapete obturatoare care sunt utilizate ĂŽn condiții speciale:

la pornirea motorului: clapeta obturatoare este parțial ĂŽnchisĂŁ pentru a crea vacuum ĂŽn sistemul de admisie, necesar sistemelor de reducere a poluĂŁrii; dupĂŁ pornirea motorului vacuumul este produs ĂŽn continuare de o pompa de vacuum iar clapeta obturatoare se deschide complet

ĂŽn cazul defectĂŁrii sistemului de distribuție Valvetronic: motorul funcționeazĂŁ ĂŽn regim de avarie, sarcina acestuia fiind controlatĂŁ cu ajutorul clapetei obturatoare

 

 

 

Sistemul de control al distribuție Valvetronic conține motorul electric de acționare, o unitate electronicĂŁ de control (calculator) și un senzor de poziție montat pe arborele cu excentric. Rolul senzorului de poziție este de a informa unitatea electronicĂŁ de control dacĂŁ arborele cu excentric are poziția unghiularĂŁ doritĂŁ. Cererea de cuplu motor a conducĂŁtorului auto, exprimatĂŁ prin poziția pedalei de accelerație, este trimisĂŁ calculatorului de injecție care o transforma ĂŽn cantitatea de aer necesarĂŁ și ulterior ĂŽn ĂŽnĂŁlțimea de ridicare a supapei de admisie. Aceasta informație este trimisĂŁ unitĂŁții de control a sistemului Valvetronic care ajusteazĂŁ poziția arborelui cu excentric pentru a controla cantitatea de aer ce intrĂŁ ĂŽn cilindri.

Practic cred ca asta se intampla cu masina mea.Problema fiind la sistemul valvetronic.problema aparuta probabil din cauza functionarii necorespunzatoare a sistemului de distributie.

Multumesc Eugen pentru info.La 100 € banuiesc ca nu ai optat pt repre originale BMW.Pe mn numai socoteala pieselor componente ale distributiei OEM ma duce la 700 ron.La asta se adauga si o garnitura pt capac supape care mai costa si ea 250 ron (elring).BMW vietii...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

cand valvetronicul nu mai merge, motorul ar trebui sa mearga perfect fara zgomot de bataie (valvetronicul este mai mult pentru consum). deci valvetronicul la mine nu cred ca este dus.

 

cand valvetronicul este conectat, injectorul 3 baga benzina prea multa pe bujie , cand este scos aproape merge bine. computerul masini da comenzi aiurea cred.

 

100 euro e manopera la orice masina aproape dar cand au vazut ce motor am s-au lasat . motorul la noi se face bucatele si atunci schimbi ce vrei. lantul este peste vanosuri si peste arborele principal, deci nu ai cum sa tragi vechiul lant afara din cauza arborelui. cine a facut un plan de _chiulasa_ si restul, practic motorul de la 0 ne poate spune , alti imi recomandau alt motor (cine stie ce cazatura de motor si ala).

Link to comment
Share on other sites

Multumesc Eugen pentru info.La 100 € banuiesc ca nu ai optat pt repre originale BMW.Pe mn numai socoteala pieselor componente ale distributiei OEM ma duce la 700 ron.La asta se adauga si o garnitura pt capac supape care mai costa si ea 250 ron (elring).BMW vietii...

 

 

Din cate imi amintesc, a fost un kit Swag ce cuprindea cele necesare; daca tot schimbi garnitura, vezi si garniturile pompei de vacuum (nu exista garnituri dedicate, dar se folosesc garnituri similare cu ale filtrului de ulei)-cauta pe forum si vei gasi informatii.

 

Legat de schimb, nu trebuie facut bucati nici un motor, e putin mai laborios, dar sa spui ca trebuie sa cumperi alt motor pentru schimbul unui lant este de-a dreptul debil si spune mult despre skills-uri.

Link to comment
Share on other sites

am vb acum 20 de min cu un om care lucra la o firma unde se reface planul chiuloasei , scaune supape . a zis ca ar costa intre 260 si 380 lei. pe realoem aparare pe schema garnitura chiuloasei dar are 2 preturi : pretul mai mic este pe o garnitura mai subtire si pretul mai mare pentru cea mai groasa . ma gandesc ca dupa o rectificare ar trebui sa pui garnitura mai groasa. stiu de garniturile cele 2 de la pompa vacuum. cum pui lantul nou fara sa faci bucatele motorul ??? bineinteles nici lantul sa-l nituiesti tu fara sa risti ca va ceda nu-i recomandat, doar nu-i bicicleta.

 

100euro doar manopera. in cazul ca nu ar trebui desfacut motorul tot.

Edited by gomorra
Link to comment
Share on other sites

am vb acum 20 de min cu un om care lucra la o firma unde se reface planul chiuloasei , scaune supape . a zis ca ar costa intre 260 si 380 lei. pe realoem aparare pe schema garnitura chiuloasei dar are 2 preturi : pretul mai mic este pe o garnitura mai subtire si pretul mai mare pentru cea mai groasa . ma gandesc ca dupa o rectificare ar trebui sa pui garnitura mai groasa. stiu de garniturile cele 2 de la pompa vacuum. cum pui lantul nou fara sa faci bucatele motorul ??? bineinteles nici lantul sa-l nituiesti tu fara sa risti ca va ceda nu-i recomandat, doar nu-i bicicleta.

 

100euro doar manopera. in cazul ca nu ar trebui desfacut motorul tot.

Nu faci nimic bucatele, nu mai dezinforma, si nici nu nituiesti lantul, in momentul in care se scot intinzatorul, patinele si excentricele de la vanos lantul se schimba relativ usor, dar dupa aceea va trebui aliniata distributia folosind acel set de cale. dar fiecare face cum crede si apeleaza la cine doreste.Nu are nici o treaba rectificarea chiuloasei si garnitura cu schimbarea lantului si patinelor.

Link to comment
Share on other sites

cum scoti lantul , cum il bagi pe cel nou ? ai vazut lantul original nou cum arata de vb? iti fac o poza daca vrei :)

Nu este necesar, lantul, patine si intinzator au fost schimbate la motorul masinii mele, am asistat partial la operatiune, iar motorul nu a fost facut "bucati".Nu este vorba de nici un lant nou, este acelasi lant de aceeasi lungime/latime, indiferent ca este original/aftermarket , si anume part number 11311439854;

Link to comment
Share on other sites

Gamorra am fost, am desfacut si am constatat.Ramane sa iau ce am de luat si sa ma apuc de treaba.Baiatul mare meserias si mare om.Constatare,ca si cost a fost la latitudinea mea (mai rar asa ceva),tinand cont ca a presupus si tragerea la punct a distributiei.era putin decalata.S a mai constatat ca la mine toata distributia este schimbata de fostul propietar.provlema este dupa cum am presupus la sistemul valvetronic.Sper ca maine, cel tarziu poimaine sa rezolv si sa ti dau toate datele despre ce a presupus operatiunea.Cert este ca distributia nu are nici o legatura dar daca tot se desface este bn sa se verifice distributia (patine,lant,intinzator)si punerea la punct a acesteia.REPET problema este la sistemul valvetronic.
Link to comment
Share on other sites

senzorii axelor cu came i-am pus pe osciloscop si nu merg in parametri buni , semnalul digital pe care il da nu este la fel si sus si jos, cauta pe youtube un filmulet despre camshaft si vei vedea.

 

Pe osciloscop nici nu apar ca in videoclip ,nici nu seamana decat pe jumatate, doar daca ai senzori hall.

Link to comment
Share on other sites

Nu are legatura cu senzorii ci cu axa in sine.iti explic dar vreau sa rezolv la mn si apoi sa ti explic si tie ce si cum.nu vreau sa dezinformez sau sa te pun pe cai gresite.Am mare incredere in Florin si experienta lui.Mi-a confirmat ca a mai avut doua masini cu exact aceiasi problema.
Link to comment
Share on other sites

astept sa vad ce ai rezolvat , senzorii ar trebui sa dea o pe ecran cat e latura sus sa fie si jos nu? is mai multe filmulete in care demostreaza cum poti sa-i verifici. eu am incercat ceva , nu sunt electronist , la scoala m-am jucat cu asa aparate si am vrut sa verific daca merg senzorii. este un motor foarte sensibil.
Link to comment
Share on other sites

Nu prea am inteles nimic din filmuletul postat de tn.Este insa foarte probabil sa ai dreptate.Miscare axei trebuie sa fie simetrica,exacta.De aici si din verificarile tale rezulta ca piesa raspunzatoare de miscarea nesimetrica(necirculara)este axa.deci defectul este in axa cu came a valvetronicului.recomandarea mea este sa astepti ca eu sa termin ce am de facut si atunci te pot ajuta cu toate detaliile.modul de verificare,cetrebuie schimbat,ce trebuie avut in vedere.Singura recomandare pe care ti o pot face acum este sa cati un mecanic capabil si care a mai lucrat la un astfel de motor.Daca verificarile vor duce si in cazul tau la acelasi diagnostic mecanicul care iti va face operatia trebuie sa stie ce face.o sa intre destul de adanc in maruntaiele chiuloasei.
Link to comment
Share on other sites

Gomorra, ce ai vazut tu in videoclipuri ,nu e si in realitate,si nu are nicio legatura cu debitmetrul lui VICANO88, si nici cu stergerea erorilor din ECU , ca dupa aceea masina sa mearga bine,

Motorul e facut din 2 parti mari si late: motorul in sine si vanosul, fiecare parte lucreaza independent una de cealalta.Motorul se invarte separat, vanosul e comandat de catre pedala de acceleratie,care la randul lui

determina lungimea variabila a cursei doar a supapelor de la admisie si nimic mai mult.

Pedala de acceleratie comanda un motoras care la randul lui actioneaza mecanic astfel ca ,cursa supapei de admisie sa fie in functie de cat de mult apasam pe pedala de acceleratie,astfel daca

apesi pe acceleratie la maxim, si tii apasat si opresti motorul din cheie, te duci si deconectezi electric motorasul , vei obtine un motor chior , obisnuit de bmw..

Punerea la linie a axei vibrochenului si a axei cu came tine numai si numai de motorul in sine, ca cel obisnuit. si consta in a face in asa fel incat cu pistonul 1 sus, sa ai supapele si de admisie si cele de evacuare inchise, nu alta situatie,

 

Comun pentru cele 2 e doar lantul, asta nu explica deloc de ce la gomorra, i-a mers mai bine fara debitmetru, dupa ce a sters erorile din ECU a mers bine, a oprit masina si la urmatoarea pornire a mers rau.

Deconectarea cuplei debitmetrului, nu rezolva alinierea celor 2 axe vibrochen si cea cu came, ca de altfel nici stergerea erorilor din ECU nu au de-a face cu alinierea axelor.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Nu are legatura cu senzorii ci cu axa in sine.iti explic dar vreau sa rezolv la mn si apoi sa ti explic si tie ce si cum.nu vreau sa dezinformez sau sa te pun pe cai gresite.Am mare incredere in Florin si experienta lui.Mi-a confirmat ca a mai avut doua masini cu exact aceiasi problema.

 

Are foarte mare legatura, Calculatorul masinii se ia dupa senzori ,nu dupa axa in sine, in locul axelor poti pune si niste cuie indoite, doar ca acele cuie (in loc de axe) ar trebui sa se invarta corect , doar daca si senzorii isi fac treaba

astfel doar partea indoita a cuiului trece pe langa senzor, si va informa ECU in ce pozitie se afla el (astfel ECU va da comanda corecta la injectoare si la bujii)

Oricare alta situatie aparuta si in partea mecanica va determina o functionare defectuoasa a motorului.

Dar..... mare atentie,daca problema se afla in partea mecanica, atunci ea se va manifesta aproape la fel de fiecare data, nu exista varianta ba merge foarte bine cand o turez la relanti, opresc motorul, il repornesc

si apoi merge rau, nu exista asa ceva, odata partea mecanica stricata nu are cum a se repara singura partial.

Link to comment
Share on other sites

cu valvetronicul merge rau, cu el scos merge mai bine dar nu perfect. de ce am impresia ca merge perfect cand sterge eroarea (ca sa stearga eroarea valvetronicul este conectat) si da prima cheie? stergand eroarea , ecu sa actioneze solenoizii si sa regleze distributia? nu am apucat sa pun pe osciloscop dupa stergerea erori cand mie mi se pare ca merge perfect. Edited by gomorra
Link to comment
Share on other sites

Cristianro are dreptate in mare parte si exact asta am vrut si eu sa spun.Defectul este unul mecanic(axa cu came sau culbutorii nu mai deschid supapele suficient sau la timp pentru o functionare perfecta a motorului).Unde il contrazic pe cristian ro este in faptul ca gamorra si cu mn am experimentat buna functionare(sau mai bn zis o mai buna functionare) a motorului dupa stergerea erorilor sau dupa mufarea si demufarea debitmetrului.Ca fapt divers azi dupa constatare si montare la loc am dat cu florin o tura,el conducand,si masina a mers f bn,sau mai bn ca inainte.asta pana la prima stationare,fara a opri motorul insa,cand accelerand masina a dat in nas si motorul a inceput sa mearga in trei.Dupa demufarea debitmetrului masina iar a inceput sa mearga rotund dar nemaiavand acelasi zvac. Edited by VICANO88
Link to comment
Share on other sites

cand scoti un senzor merge in limp mode. pentru motorul asta limp mode inseamna fara valvetronic am impresia. sa nu uiti sa-l intrebi pe florin daca bujia este uscata sau plina de benzina cea de pe cilindrul cu problema. poate ecu are probleme pana la urma. astept sa vad ce ai mai testat. legat de solenoizi daca ii scoti lovestei un pic , ei se pot bloca uneori. Edited by gomorra
Link to comment
Share on other sites

cu valvetronicul merge rau, cu el scos merge mai bine dar nu perfect. de ce am impresia ca merge perfect cand sterge eroarea (ca sa stearga eroarea valvetronicul este conectat) si da prima cheie? stergand eroarea , ecu sa actioneze solenoizii si sa regleze distributia? nu am apucat sa pun pe osciloscop dupa stergerea erori cand mie mi se pare ca merge perfect.

Ecu nu regleazA distributia ci mecanicul, ce anume denumesti solenoizi,la.ce te referi?

Link to comment
Share on other sites

VICANO88 .complementar debitmetrului e sonda lambda,e singura piesa.care poate

regla consumul, cu debitmetrul deconectat ECU nu mai cunoaste cantitatea de aer care

intra in motor si s va orienta dupa semnalele trimise de sonda lambda,astfel cantitatea

de benzina respectiv consumul de benzina e mai mare,ma ales la relanti.

Spune-mi te rog, care a.fost concluzia lui Florin?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.