Jump to content

Trepidatii volan ciudate la frânare BMW e60


Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

La mine a 5-a vulcanizare a fost cu noroc.

Nu stiu daca asta a facut diferenta dar tipul de aici a introdus si J-ul jantelor pe aparatul de echilibrat.

 

P.S. Cei de pe Plevnei au aparatul de echilibrat Hunter Road Force dar habar nu au sa il foloseasca, asta desi cer 40 ron pe roata doar echilibratul.

Edited by Omar
Link to comment
Share on other sites

La mine a 5-a vulcanizare a fost cu noroc.

Nu stiu daca asta a facut diferenta dar tipul de aici a introdus si J-ul jantelor pe aparatul de echilibrat.

 

P.S. Cei de pe Plevnei au aparatul de echilibrat Hunter Road Force dar habar nu au sa il foloseasca, asta desi cer 40 ron pe roata doar echilibratul.

 

 

stiu ca Hunter face un super aparat de echilibrat.....apasa cu ceva pe roata....echilibrare dinamica samd.Asa ceva au pe Plevnei? Doar la Cluj stiu ca exista .....in Bucuresti din parti.Chestia cu J-ul este de gradinita ....cocalari obositi imbracati in salopete.

Link to comment
Share on other sites

Da, asa ceva au pe Plevnei.

Dupa pasul in care s-a verifica road force-ul a dat ceva warning la una dintre roti.

Nici angajatul si nici patronul nu au putut sa imi explice care e treaba.

 

La ceva timp am vazut pe youtube un filmulet si cand apare acel warning, trebuie rotita anvelopa pe janta.

Aparatul marcheaza prin lumini pe janta si anvelopa, angajatul trebuie doar sa marcheze cu creta punctele si sa roteasca..

 

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...
Salutare, sunt posesorul unui E61 fabricat in 2008 și întâmpin o problema, mai pe scurt, după ce am schimbat rotile de iarna cu cele de vară, a apărut o bătaie la roata din stânga față, doar când frânez și doar la viteza mică, când mașina urmează sa se oprească de tot. Menționez, ca doar ce am schimbat discurile și plăcuțele de frâna, marca Krottendorf. Dacă cineva a mai intampinat aceasta problema, poate ma ajuta și pe mine sa o rezolv. Mulțumesc anticipat! Edited by Frog
Link to comment
Share on other sites

Salutare, sunt posesorul unui E61 fabricat in 2008 Ăâ˘i ĂŽntâmpin o problema, mai pe scurt, dupĂŁ ce am schimbat rotile de iarna cu cele de varĂŁ, a apĂŁrut o bĂŁtaie la roata din stânga faĂâşĂŁ, doar când frânez Ăâ˘i doar la viteza micĂŁ, când maĂâ˘ina urmeazĂŁ sa se opreascĂŁ de tot. MenĂâşionez, ca doar ce am schimbat discurile Ăâ˘i plĂŁcuĂâşele de frâna, marca Krottendorf. DacĂŁ cineva a mai intampinat aceasta problema, poate ma ajuta Ăâ˘i pe mine sa o rezolv. MulĂâşumesc anticipat!

Vezi sa fie montate corect. Oricum, ai pus cea mai ieftina si poate cea mai pacatoasa marca de discuri si placute...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Vezi sa fie montate corect. Oricum, ai pus cea mai ieftina si poate cea mai pacatoasa marca de discuri si placute...

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Am rezolvat problema, cauciucurile nu rulau normal...și am gĂŁsit ceva urme pe amortizor, iar dupĂŁ echilibrare, zgomotul a dispĂŁrut, ĂŽnsĂŁ cauciucurile trebuie sa le schimb oricum!

Despre Krottendorf nu știu mai nimic, mi a recomandat cineva și cam atât, pe viitor o sa cer aici o pĂŁrere! ✌

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Salutare,

Am un BMW X1 2010 sDrive , si intampin o problema la care sper sa ma ajutati cu sfaturi , idei.

A inceput la un moment dat sa vibreze la franare.Bun, am zis ca s-au dus discurile( aveau 55 k Km pe masina-ATE ).Le-am schimbat ( cu tot cu placute) , am pus TRW.Dupa 2000 km incepe sa vibreze si mai agresiv pe franare.

Am dus-o inapoi la mecanic sa puna comparatorul pe discuri- a spus ca sunt ok, bataia ar fi undeva la 0.05-0.07 .

A spus ca as avea un joc in caseta pe stanga , si probabil un disc pe spate ar fi ovalizat - si din cauza asta sa imi vibreze.Am fost sa ii echilibrez rotile- la rulare nu vibreaza deloc indiferent de viteza, doar pe franare vibreaza incepand cu viteze de peste 80 km /h

Am ridicat-o cu un alt mecanic pe elevator si o bagat levier-ul la bucsaraie,dintre toate mi s-a parut bucsele de la bratele superioare ca sunt cam "usor" de miscat.

Ce parere aveti, ar fi de vina caseta sau bucsele?In volan nu am joc de loc ( misca imediat rotile) , nu bate absolut nimic pe masina.

Link to comment
Share on other sites

Sa puna ceasul comparator si pe butuc si sa verifici cu atentie sa nu fie impuritati prinse intre roata si butuc. Am vazut si eu ca in timp bucsile se inmoaie mult, chiar daca vizual arata inca ok, insa la franare, cand toata masina 'apasa' pe suspensia fata, daca sunt mamaliga e posibil sa se deformeze si sa nu pastreze alinierea rotilor cum trebuie.

De caseta as fi si eu curios daca poate cauza o astfel de vibratie.

 

ps: pe viitor iti recomand sa pui discuri OE, cu cele AM e o loterie, si de multe ori se ovalizeaza prematur. Daca schimbi 2 seturi in perioada in care ai tine un set de OE ai ajuns mai scump decat daca ai fi pus originale din prima.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Salut,

 

Revin cu problema mea de vibratii la franare.Am schimbat si cele 2 bucse de la bratele superioare, la fel.

Voiam sa intreb cineva a fost la vreun service dedicat BMW ( sunt cateva in tara) sa ii constate daca caseta de directie este sau nu defecta?

 

Ca nu as vrea sa ma pun sa reconditionez caseta si dupa aceea sa nu elimin problema....

Link to comment
Share on other sites

totusi, ai verificat butucul cu ceasul comparator?

la mine asta au verificat inainte sa schimb discurile (care erau duse dar aveam si o usoara vibratie pe franare mai agresiva ce se simtea mai bine la viteze mai mari), si au constatat ca erau usor ovalizate, asa ca am schimbat butuc discuri si placute.

Link to comment
Share on other sites

Mecanicul care mi-a schimbat discurile ( a pus TRW) spune ca a verificat si butucul( vine impreuna cu rulment, ca si aia sunt noi de aprox 8000 km , SKF) cu comparatorul si e in regula.Eu nu am fost de fata cand a verificat.

 

Insa ulterior, m-am dus la alt mecanic si am verifica impreuna direct discurile, si bataia nu era mai mare de 0.05mm. Daca pe disc nu se vede bataie mare, crezi ca se poate pe butuc sa fie?

Link to comment
Share on other sites

A inceput la un moment dat sa vibreze la franare.Bun, am zis ca s-au dus discurile( aveau 55 k Km pe masina-ATE ).Le-am schimbat ( cu tot cu placute) , am pus TRW.Dupa 2000 km incepe sa vibreze si mai agresiv pe franare.

Victor, incearca sa testezi astfel: cauta o sectiune de drum cu trafic redus si asfalt de cat mai buna calitate. Circula normal cu masina pana cand, la franare, incepe sa vibreze (poate fi imediat, sau dupa ce se mai incalzesc franele - dupa caz).

Apoi mergi cu cca. 50 Km/h si apasa usor si progresiv pedala de frana, pana cand incepe sa vibreze. De indata ce simti vibratia tine pedala apasata la exact acel nivel. Masina va incetini, dar teoretic ar trebui sa continue sa vibreze. Tine pedala de frana nemiscata pana cand masina se opreste de tot. Urmareste daca:

- pe masura ce viteza scade, frecventa vibratiei scade proportional;

- atunci cand viteza se reduce sub cca. 15 Km/h, se simte clar in caroserie o sacadare a franarii (un fel de usor balans fata-spate), in ritmul in care se invart rotile

Reia de 3-4 ori testul, pentru a verifica daca rezultatul este repetabil. Eventual, incearca cu apasari putin mai ample sau putin mai reduse ale pedalei de frana.

 

Daca se intampla cum am descris mai sus, atunci foarte probabil ai o zona dintr-un disc (sau ambele discuri) peste care s-a lipit un strat foarte subtire de material de placute de frana. Cand zona respectiva de disc ajunge la placute, forta de frecare se schimba. Cand zona trece de placute, forta se schimba iar. Aceasta e sursa vibratiei.

Cunosc doua cazuri de BMW-uri cu discuri de frana TRW si unul cu discuri Zimmermann cumparate noi, care au trebuit inlocuite dupa numai cateva mii de kilometri parcursi, avand o astfel de problema.

 

Daca esti in situatia descrisa, teoretic ai putea incerca sa faci 2-3 franari consecutive puternice, aproape de limita la care intra ABS-ul, de la cca. 100 Km/h pana la cca. 10 Km/h, dar fara sa lasi masina sa se opreasca cu franele actionate. In practica insa, nu stiu pe nimeni care, prin aceasta metoda, sa fi rezolvat problema.

 

Solutia va fi, probabil, discuri si placute noi.

Ca principiu, dupa ce montezi discuri si placute noi, timp de cca. 300 Km evita sa franezi brusc si evita sa tii masina in frana cand franele sunt calde. Pentru ca, cel mai frecvent, asa ajungi sa lipesti material de placute de frana pe discuri.

In mod particular, masinile cu cutie automata sunt susceptibile la acest lucru. In cei cca. 300 Km cat franele noi sunt "in rodaj", elibereaza frana inainte ca roata sa se opreasca de tot, apoi scoate la punctul mort (N) si eventual tine masina in frana de mana.

 

Nota: cele de mai sus reprezinta doar o sugestie, care s-ar putea sa nu se potriveasca sau sa nu se aplice in cazul tau particular.

Link to comment
Share on other sites

Victor, incearca sa testezi astfel: cauta o sectiune de drum cu trafic redus si asfalt de cat mai buna calitate. Circula normal cu masina pana cand, la franare, incepe sa vibreze (poate fi imediat, sau dupa ce se mai incalzesc franele - dupa caz).

Apoi mergi cu cca. 50 Km/h si apasa usor si progresiv pedala de frana, pana cand incepe sa vibreze. De indata ce simti vibratia tine pedala apasata la exact acel nivel. Masina va incetini, dar teoretic ar trebui sa continue sa vibreze. Tine pedala de frana nemiscata pana cand masina se opreste de tot. Urmareste daca:

- pe masura ce viteza scade, frecventa vibratiei scade proportional;

- atunci cand viteza se reduce sub cca. 15 Km/h, se simte clar in caroserie o sacadare a franarii (un fel de usor balans fata-spate), in ritmul in care se invart rotile

Reia de 3-4 ori testul, pentru a verifica daca rezultatul este repetabil. Eventual, incearca cu apasari putin mai ample sau putin mai reduse ale pedalei de frana.

 

Daca se intampla cum am descris mai sus, atunci foarte probabil ai o zona dintr-un disc (sau ambele discuri) peste care s-a lipit un strat foarte subtire de material de placute de frana. Cand zona respectiva de disc ajunge la placute, forta de frecare se schimba. Cand zona trece de placute, forta se schimba iar. Aceasta e sursa vibratiei.

Cunosc doua cazuri de BMW-uri cu discuri de frana TRW si unul cu discuri Zimmermann cumparate noi, care au trebuit inlocuite dupa numai cateva mii de kilometri parcursi, avand o astfel de problema.

 

Daca esti in situatia descrisa, teoretic ai putea incerca sa faci 2-3 franari consecutive puternice, aproape de limita la care intra ABS-ul, de la cca. 100 Km/h pana la cca. 10 Km/h, dar fara sa lasi masina sa se opreasca cu franele actionate. In practica insa, nu stiu pe nimeni care, prin aceasta metoda, sa fi rezolvat problema.

 

Solutia va fi, probabil, discuri si placute noi.

Ca principiu, dupa ce montezi discuri si placute noi, timp de cca. 300 Km evita sa franezi brusc si evita sa tii masina in frana cand franele sunt calde. Pentru ca, cel mai frecvent, asa ajungi sa lipesti material de placute de frana pe discuri.

In mod particular, masinile cu cutie automata sunt susceptibile la acest lucru. In cei cca. 300 Km cat franele noi sunt "in rodaj", elibereaza frana inainte ca roata sa se opreasca de tot, apoi scoate la punctul mort (N) si eventual tine masina in frana de mana.

 

Nota: cele de mai sus reprezinta doar o sugestie, care s-ar putea sa nu se potriveasca sau sa nu se aplice in cazul tau particular.

 

Salut,

 

Multumesc mult pt explicatii.

 

Sa stii ca acest test l-am facut cu mecanicul meu, si asa s-a constatat ca discurile sunt de vina si necesita inlocuire.Aveam acel "balans" fata spate inaine de oprire pe loc.Apasam pedala si o tineam constat apasata pana apoape de oprire si se simtea clar acel balans.

Aveam atunci discuri ATE cu 55k km , mi s-a parut ca s-au ovalizat foarte repede discurile(in 55k km placutele de pe fata erau la jumatate- asta arata ce stil de conducere am).SA schimbi discul cand placuta e la jumate.....ma rog, poate asa e la BMW.

 

Cu siguranta acel praf poate sa fi fost depus pe disc, am incercat si treaba cu franare puternica.Cel mai ciudat lucru este aceasta vibratie nu este constanta- uneori nu se simte aproape deloc.

 

Ceea ce mai vreau sa specific este ca sub 80 km/h se resimt foarte greu vibratiile in volan sau in masina, aproape insesizabile.Deci doar la viteze de peste 80 km/h , in momentul franarii , se pot observa si simti cu usurinta.

Am incercat si cu rotile vechi de iarna( cu care stiu sigur cand le-am dat jos nu aveam nici un fel de problema), si la fel facea.Acum am Cauciucuri noi Conti Sport Contact , echilibrate, la fel.

 

Cu siguranta daca schimb din nou discurile, voi pune originale.Insa, parca vad ca voi avea liniste doar 2-3000 km, dupa care incepe iar distractia.De aceea , incerc sa gasesc un service/mecanic care poate sa imi verifice caseta.Am vazut ca cei de la Se...Team BMW repara casetele cu un kit de reparatie, costul kit-ului este 150 lei iar total cu manopera 700.Is curios daca unu dintre simptome pt care trebuie sa faca aceasta interventie la caseta este si cel de vibratii la franare.

 

Ciudate masini si BMW-urile astea:)).

Link to comment
Share on other sites

incerc sa gasesc un service/mecanic care poate sa imi verifice caseta.Am vazut ca cei de la Se...Team BMW repara casetele cu un kit de reparatie, costul kit-ului este 150 lei iar total cu manopera 700.Is curios daca unu dintre simptome pt care trebuie sa faca aceasta interventie la caseta este si cel de vibratii la franare.

Vibratiile care ar putea avea drept cauza caseta de directie sunt in general percepute la mersul cu viteza constanta, pe un asfalt de calitate. Consider improbabil ca simptomele de vibratie la franare sa aibe conexiune cu caseta. Daca un mecanic este de alta parere, atunci cere-i sa iti explice prin ce fenomen vibreaza masina, din cauza casetei, numai la franare. Daca primesti o explicatie clara si care are sens, urmeaza-i sfatul.

 

Daca soliciti o consultatie cuiva care repara casete, acesta va spune aproape sigur ca si caseta ta trebuie reglata sau reparata. Din asta traieste.

Atat timp cat nu exista vibratii ale volanului la mers constant, jocuri evidente sau batai (zgomote) aferente elementelor de directie, iti recomand sa ai incredere in reglajele facute de BMW (sau de producator) si sa lasi caseta de directie in pace.

Link to comment
Share on other sites

Salutare,

 

Revin cu o intrebare, poate mai imi da cineva vreun sfat cu dilema mea....

Am verificat discurile cu comparatorul,bataie frontala - pe zona de franare a discului nu depasesc 0.05mm( verificat si int si ext discului)

Ceea ce am gasit este bataie radiala ( cum se vede in video) de 0.25 mm.

 

Am desfacut si la cealalta masina ( un Polo) sa verific aceasta bataie radiala a discului-aveam 0.05 mm.

 

Are idee cineva, poate aceasta bataie pe exteriorul discului sa imi dea vibratii in volan??

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.