Jump to content

Probleme BMW 320D E46


rolland78

Recommended Posts

Va salut,

Asa cum descrie si titlu inculpatul e un BMW 320D fabr. in 2000 , E46 .

Incerc sa va fac un scurt istoric si la sfarsit unde sunt blocat mai bine zis in pana de ideii. Deci masina dupa ce era pornita si incercam sa o pornesc la o ora diferenta abia mai reuseam .La rece intotdeauna pornea usor. Am dat jos pompa am gasit electrovalva de la avans dezizolat am gasit si pistonasul de avans usor gipat. Toate astea le-am rezolvat pompa am trimis la stand pt verificare si totul era perfect . Dupa ce am montat la loc pompa masina porneste usor dar de la 1500 de turatii galopeaza si scoate un nor de fum de nu mai poti sta linga ea. Cei de la Bosch mi-au dat inca o pompa care tot asa a fost verificat pe stand ,am montat-o pe masina si simptomele au ramas. Am luat la puricat distributia. si aici totul e ok . Adica am luat pur si simplu chitul de reglaj si am facut verificarea. Erori pe masina nu am. Avansul realizat de pompa este egal cu cel prescris ( 3 grade ) . Mentionez ca inainte de a repara pompa, masina scotea un fum de nu puteai sa stai linga ea. Au mai ramas injectoarele sa le verific, dar la tipul acesta de injector rar am auzit sa mai pice. Daca are cineva vreo idee ca imi vine sa-i dau foc.

 

Totodata daca ma poate ajuta cineva cu un manual de service in engleza, ar fii super .

 

Va multumesc

Link to comment
Share on other sites

Va salut,

Asa cum descrie si titlu inculpatul e un BMW 320D fabr. in 2000 , E46 .

Incerc sa va fac un scurt istoric si la sfarsit unde sunt blocat mai bine zis in pana de ideii. Deci masina dupa ce era pornita si incercam sa o pornesc la o ora diferenta abia mai reuseam .La rece intotdeauna pornea usor. Am dat jos pompa am gasit electrovalva de la avans dezizolat am gasit si pistonasul de avans usor gipat. Toate astea le-am rezolvat pompa am trimis la stand pt verificare si totul era perfect . Dupa ce am montat la loc pompa masina porneste usor dar de la 1500 de turatii galopeaza si scoate un nor de fum de nu mai poti sta linga ea. Cei de la Bosch mi-au dat inca o pompa care tot asa a fost verificat pe stand ,am montat-o pe masina si simptomele au ramas. Am luat la puricat distributia. si aici totul e ok . Adica am luat pur si simplu chitul de reglaj si am facut verificarea. Erori pe masina nu am. Avansul realizat de pompa este egal cu cel prescris ( 3 grade ) . Mentionez ca inainte de a repara pompa, masina scotea un fum de nu puteai sa stai linga ea. Au mai ramas injectoarele sa le verific, dar la tipul acesta de injector rar am auzit sa mai pice. Daca are cineva vreo idee ca imi vine sa-i dau foc.

 

Totodata daca ma poate ajuta cineva cu un manual de service in engleza, ar fii super .

 

Va multumesc

 

 

Nimeni ?

Link to comment
Share on other sites

Ai un DIS sau Inpa sa vezi avansul in timp real cum oscileaza si cum e masurat de injectorul cu fir ?

Ar trebui in relanti pe la -1 grade iar in full load (blana) pe la 12-14 grade).

Injectoarele se cam prajesc si ele in timp, am dat jos unul tot ars pe suprafata diuzei, deci nu e exclus sa fie si de la ele.

Link to comment
Share on other sites

Ai un DIS sau Inpa sa vezi avansul in timp real cum oscileaza si cum e masurat de injectorul cu fir ?

Ar trebui in relanti pe la -1 grade iar in full load (blana) pe la 12-14 grade).

Injectoarele se cam prajesc si ele in timp, am dat jos unul tot ars pe suprafata diuzei, deci nu e exclus sa fie si de la ele.

 

Astazi am primit raspuns de la baietii unde am facut si verificarea la pompa. Ei spun ca injectoarele sunt in regula . Nu am nici DIS si nici Inpa .

Are legatura cu faptul ca nu i-am montat admisia ? Pt ca la Ford sau Opel care au aceeasi pompa se poate face proba fara admisie. Asta spun din experienta (mai am un Zafira cu acelasi tip de pompa ). De ce intreb ? pt ca sunt cazuri unde senzorul MAP verifica presiunea din admisie. si la BMW e asa?

 

Ar trebui in relanti pe la -1 grade iar in full load (blana) pe la 12-14 grade).

 

Si daca este mai putin sau mai mult sa o corectez din avansul pompei ?

Inca nu am apucat sa pun mina pe cartografia la acest tip de motor dar poate imi poti spune ca avansul e reglat de injectorul cu fir?

 

Astazi am primit raspuns de la baietii unde am facut si verificarea la pompa. Ei spun ca injectoarele sunt in regula . Nu am nici DIS si nici Inpa .

Are legatura cu faptul ca nu i-am montat admisia ? Pt ca la Ford sau Opel care au aceeasi pompa se poate face proba fara admisie. Asta spun din experienta (mai am un Zafira cu acelasi tip de pompa ). De ce intreb ? pt ca sunt cazuri unde senzorul MAP verifica presiunea din admisie. si la BMW e asa?

 

Ar trebui in relanti pe la -1 grade iar in full load (blana) pe la 12-14 grade).

 

Si daca este mai putin sau mai mult sa o corectez din avansul pompei ?

Inca nu am apucat sa pun mina pe cartografia la acest tip de motor dar poate imi poti spune ca avansul cerut e reglat de injectorul cu fir?

Link to comment
Share on other sites

Ai un DIS sau Inpa sa vezi avansul in timp real cum oscileaza si cum e masurat de injectorul cu fir ?

Ar trebui in relanti pe la -1 grade iar in full load (blana) pe la 12-14 grade).

Injectoarele se cam prajesc si ele in timp, am dat jos unul tot ars pe suprafata diuzei, deci nu e exclus sa fie si de la ele.

Unde mai exact intri in DIS sa verifici avansul? Am tot cautat si nu am gasit. In INPA nu cred ca se vede decat volumul de injectie...

Link to comment
Share on other sites

@KangJiCand dai diagnose requests ca sa alegi parametri cand te duci la DDE, ai acolo Start of injection. Motorul porneste si fara admisie pusa fara probleme, eu totusi zic ca e ceva din reglarea pompei, mecanic.

Daca nu aveti DIS si aveti doar INPA, instalati de pe net TESTO(google it), iti arata si grafice pt presiune, aer, etc, si avansul.

 

@rolland78 - eu iti spun valorile din harta ECU ce raspunde de avansun dinamic.

Am atasat o poza cu harta avansului, coltul stanga e zona de relanti, coltul dreapta jos e zona de full load, in cazul de fatza e facuta softare(adaugat avans 1 grad), mai scade tu si alea-s valorile ce ar trebui sa le vezi in mers sau relanti, te ghidezi dupa ce vezi aici. Daca valorile din harta nu corespund cu ce citeste injectorul cu fir inseamna ca pompa nu e bine reglata.

post-50883-0-88405900-1422381328_thumb.jpg

Edited by JuiCe
Link to comment
Share on other sites

@KangJiCand dai diagnose requests ca sa alegi parametri cand te duci la DDE, ai acolo Start of injection. Motorul porneste si fara admisie pusa fara probleme, eu totusi zic ca e ceva din reglarea pompei, mecanic.

Daca nu aveti DIS si aveti doar INPA, instalati de pe net TESTO(google it), iti arata si grafice pt presiune, aer, etc, si avansul.

 

@rolland78 - eu iti spun valorile din harta ECU ce raspunde de avansun dinamic.

Am atasat o poza cu harta avansului, coltul stanga e zona de relanti, coltul dreapta jos e zona de full load, in cazul de fatza e facuta softare(adaugat avans 1 grad), mai scade tu si alea-s valorile ce ar trebui sa le vezi in mers sau relanti, te ghidezi dupa ce vezi aici. Daca valorile din harta nu corespund cu ce citeste injectorul cu fir inseamna ca pompa nu e bine reglata.

 

Mersi de informatii , in zilele acestea pun la loc injectoarele si verific din nou avansul. Asa cum ai scris mai sus intr-adevar porneste fara admisie doar vroiam sa stiu ca galoparea de la 1500 de turatii in sus e din cauza ca nu i-am montat admisia si e inebunit MAP-ul deoarece urmareste presiunea din admisie . In orice caz e destul de ciudat faptul ca simptomele sunt identice indiferent ce pompa ii pun si de aceea cred ca problema e de altundeva. Un alt lucru care am incercat a fost ca i-am dat avans din pompa 12 grade si galoparea respectiva s-a mutat la 2500 de ture.In plus pina la 2500 de ture nu aveam deloc fum si tot asa pornirea ce sa va spun la -2 grade fara bujii la sfert de cheie a pornit.

Link to comment
Share on other sites

Altceva nu are ce sa fie la rablele astea NFL, nu au senzori multi, incearca un update de soft. Cunosc niste versiuni de softuri in care problema de pornire e din soft, prea putina motorina injectata la pornire, mai ales la cald, sau daca ti-a facut cineva un soft "meseries" (cum am intalnit la cineva la cluj), e clar ca o sa porneasca greoi, si se poate fixa.
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Va salut ,

 

Asa cum am banuit galoparea care am mentionat mai sus a venit din faptul ca nu i-am montat admisia si din pacate la BMW asa este facut softul incit in momentul in care senzorul MAP din admisie masoara diferente mari de depresiune inebuneste tot sistemul .Banuiesc ca si in momentul in care senzorul MAP este murdar si nu masoara bine fenomenul este acelasi.Practic galoparea sau intreruperile se pot simti de la 1500 -1800 de rotatii si fum mult . Pt cei care au modelul acesta de masina si umbla mult in oras (adica distante scurte) va recomand ca in fiecare 2-3 ani sa va curatati admisia si senzorul respectiv. Ce va pot spune ca dupa curatarea admisiei si a senzorului MAP s-a facut alta masina trage de rupe si inclusiv sunetul la motor e mai nervos. Intr-adevar am pierdut mult timp si am dat de cateva ori jos pompa pina am realizat de fapt ca fara admisie apare problema mai sus mentionata ,dar cu repararea pompei pornirea atat la rece cat si la cald e exemplara . Citez un vecin de al meu care zice asa intodeauna "asa de usor porneste ca orgasm am de fiecare data " :)

 

Pt cei care mi-au dat o mina de ajutor in special @Juice va multumesc foarte mult.

Link to comment
Share on other sites

Va salut ,

 

Asa cum am banuit galoparea care am mentionat mai sus a venit din faptul ca nu i-am montat admisia si din pacate la BMW asa este facut softul incit in momentul in care senzorul MAP din admisie masoara diferente mari de depresiune inebuneste tot sistemul .Banuiesc ca si in momentul in care senzorul MAP este murdar si nu masoara bine fenomenul este acelasi.Practic galoparea sau intreruperile se pot simti de la 1500 -1800 de rotatii si fum mult . Pt cei care au modelul acesta de masina si umbla mult in oras (adica distante scurte) va recomand ca in fiecare 2-3 ani sa va curatati admisia si senzorul respectiv. Ce va pot spune ca dupa curatarea admisiei si a senzorului MAP s-a facut alta masina trage de rupe si inclusiv sunetul la motor e mai nervos. Intr-adevar am pierdut mult timp si am dat de cateva ori jos pompa pina am realizat de fapt ca fara admisie apare problema mai sus mentionata ,dar cu repararea pompei pornirea atat la rece cat si la cald e exemplara . Citez un vecin de al meu care zice asa intodeauna "asa de usor porneste ca orgasm am de fiecare data " :)

 

Pt cei care mi-au dat o mina de ajutor in special @Juice va multumesc foarte mult.

 

Logic ca nu merge fara admisie, la fel face si daca anulezi electrovalva la turbo

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.