Jump to content

Posibil scurtcircuit?!?!?!


Recommended Posts

Salut.Masina cu pricina e un e46 320d din 1999.

Ieri dimineata in drumul spre masina incercam sa o deblochez din butonul de la cheie.Nu a mers.

Am deblocat usa soferului cu cheia(s-a deblocat numai usa mea..nu toate 4.ca si cum nu as fi avut baterie) apoi cand am deschis usa a pornit alarma impreuna cu toate becurile din bord si un sunet ciudat venind din bord.Apoi a iesit foarte mult fum cu un miros asemanator unei petarde.Am scos repede borna de la baterie si am lasat-o asa.

Aveti vreun sfat pentru mine? Daca da va multumesc frumos.

Apropo.Sunt din Timisoara,poate stiti pe cineva mai priceput in astfel de probleme la care ma puteti trimite.

Multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

Aveai probleme cu bordul? Iti mai ramaneau cate o data luminile din bord aprinse?

 

La masina lui frate-miu dupa ce a incuiat-o din telecomanda si a plecat la munca a luat foc din senin de la ceva scurt la modulul de lumini.

 

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/153955-e-46-station-wagona-luat-foc-de-la-modulul-de-lumini/

 

Sper sa o rezolvi cu un electrician

 

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Cum de a luat foc exact dupa ce a deschis usa, si nu inainte?

Poate pentru ca ceva s-a alimentat odata cu deschiderea usilor?

 

feat01 a spus:"a pornit alarma impreuna cu toate becurile din bord si un sunet ciudat venind din bord.Apoi a iesit foarte mult fum cu un miros asemanator unei petarde", ai mare dreptate chiar cred asta.

P A R A N O I A

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Service Premium ,

Ai dreptate,tu s-ar putea sa stii cel mai bine de la ce , si mai ales de ce nu s-a ars siguranta, si a luat foc bordul,macar sa ne ferim si noi cei care avem alarme la masini,sau mai bine sa nu montam asa ceva?

 

Nu neaparat trebuie sa ai improvizatii pt a lua foc masina. Sigurantele sunt bune insa nu te salveaza 100% de la incendiu.

Link to comment
Share on other sites

Indiferent de situatie ,in mod normal in.functie.de.consumator se alege siguranta

 

Asta cand iti faci instalatia casei. La masini de multa vreme nu se mai face asa. Probabil de mai bine de 10-15 ani.

 

Exemplu (si e doar unul pt ca situatiile sunt multe)

 

- un consumator are nevoie de 1A, altul de 5A si unul de 7A

- maxim ai pe circuit 13A si pui o siguranta de sa zicem 15A

 

Daca primul consumator este in alta parte, firul catre el e subtire (mai ieftin si mai usor :thumbsup: ). Daca restul consumatorilor sunt opriti, in caz de scurt la primul vei avea pe cablul subtire peste 15A. Va rezista? Cel mai probabil ca nu :)

 

Nu mai pune mineni la un circuit o siguranta. Se grupeaza si ce nu se acopera ... statistica si probabilitati.

 

Sa vezi explicatii de la producator: nu vrem protectie acolo pt ca firul nu trece prin gauri ale caroseriei deci riscul de scurt la masa e minim. Aha :ninja:

Link to comment
Share on other sites

Vad pe documentele lor interne. Multe pot iesi prost, crede-ma. E doar statistica. Perfectiunea a murit demult.

 

Iar practic, am avut pe propria masina experienta cu fum, lumina si culoare la legaturile de la portbagaj (fire arse, switch-ul de la yala portbagaj topit si nicio siguranta arsa). Nici macar DTC setat.

 

Eu nu spun ca sigurantele sunt inutile. Sunt utile, evident. Insa sigurantele sunt insuficiente ca numar pt instalatiile de astazi si se fac compromisuri. Aceste compromisuri se fac pe baza de statistica, experienta, posibile efecte etc.

 

Deci uneori se poate sa arda o instalatie si fara sa se arda siguranta.

Link to comment
Share on other sites

"Deci uneori se poate sa arda o instalatie si fara sa se arda siguranta"Da e adevarat, doar in cazul in care s-a pus o siguranta mult mai mare (ca amperaj), pentru ca pe viitor sa nu se mai arda,(conceptia unora)

+ conexiuni imperfecte ,(adica rasucite cu mana, sau oxidate si rasucite cu patentul), contacte imperfecte in cuple sau conectori fixi sau mobili,sau fire prea subtiri pentru sarcina pe care o sustin.(mai rar asa ceva).

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Sunt "ramuri" ale intalatiei electrice legate la o siguranta de curent MULT mai mare decat normal din fabrica, din proiect, pentru ca se face economie si se elimina o siguranta, un soclu, documente, calcule, fire, greutate si spatiu.

 

Daca sansele sa ai acolo un scurt circuit sunt mici, NIMENI nu pune o siguranta special pt nodul ala. Nu vad ce este asa de greu de crezut.

 

Poate asta e un exemplu mai clar: la un producator care are modulul de lumini in fata soferului, iesirea de semnalizare este de 15-20A (nu mai stiu exact). Firul care duce la bord este subtire si rolul lui este de a alimenta un LED (cel de semnalizare).

 

Eh, firul respectiv este subtire pt ca nu trece curent mare pe acolo. El nu are protectii separate pentru ca firul respectiv este scurt (vreo 50 de cm) si face parte dintr-un manunchi de fire. Mno, daca firele alea se rod, vei arde firul cu fum si posibil foc FARA sa arzi vreo siguranta.

 

Normal ca cel mai probabil un scurt circuit duce a arderea unor sigurante insa in unele cazuri f rare, nu exista protectie si se arde firul. Pt ca nimeni nu a prevazut asa ceva.

 

Masina colegului e veche deci pot fi afectate izolatiile cablurilor si sa ajungi la fum si fara improvizatii. Te uiti bine ce ai acolo pt ca e gresit sa te bazezi doar pe sigurante.

 

Se fac compromisuri si la sistemele electronice de directie dar la niste sigurante. Iar compromisuri fac toti fie premium fie nu.

 

Crezi ce vrei :pardon:

Link to comment
Share on other sites

Ce am scris mai sus s-a intamplat. Nu e paranoia stai linistit.

Pana acum am ''consultat'' doi electricieni care m-au amanat pana saptamana viitoare din cauza numarului mare de clienti.

P.S. Astazi am conectat borna si am pus contactul.Martorii s-au aprins ca in regim normal de functionare dar acele coborau de la 0-220,cel de apa de pe albastru pe rosu s.a.m.d. iar pe afisajul computerului de bord nu se putea citi nimic deoarece se vedea foarte sters,chiar distorsionat.

Link to comment
Share on other sites

Bala. si. Service Premium ,daca spuneti ca ar putea fi din alta cauza , de.ce nu

incercati sa-l ajutati macar cu un sfat? Mai ales ca aveti o vasta experienta si

in domeniul electric,ar fi pacat sa nu-i explicati cum si ce anume sa verifice,

pentru ca banuiesc ca reparatia nu va.fi deloc ieftina,

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.