Jump to content

Posibil scurtcircuit?!?!?!


Recommended Posts

Nu am remarcat...ai alarma de fabrica sau alarma pusa ?

Posibil un fir intrerupt sau care da la masa prin burdufele de la portbagaj sau din usi...scurt si posibil fum provenit de la modulul de comanda al alarmei.

Trebuie mers la un electrician bun sa iti verifice si sa iti masoare toate firele (in cauza) sa vada daca nu ai scurt undeva.

Oricum daca a iesit fum de la bord...o sa iti gaseasca repede problema pentru ca o sa vada fire arse sau componente electrice arse.

Link to comment
Share on other sites

Bala. si. Service Premium ,daca spuneti ca ar putea fi din alta cauza , de.ce nu

incercati sa-l ajutati macar cu un sfat?

In situatii de genul asta n-are rost sa dai sfaturi si nici sa-ti dai cu parerea.

Trebuie mers la un electrician care sa verifice si sa gaseasca problema. Cu astfel de lucruri nu e bine sa mergi la risc pentru ca e posibil sa-ti gasesti masina carbonizata.

Link to comment
Share on other sites

Prima data cauza trebuie identificata. Primul pas, sa demonezi tot bordul si verifici unde mai ai fire topite, tabloul de sigurante la fel se demonteza si se verifica, trebuie sa ai semne si in tablou langa sigurante, verifici pt care circuit sunt sigurantele, cablurile in burduf de cauciuc (usi, portbagaj) la fel se demonteaza si se inspecteaza fiecare fir ( de obicei sunt inbatranite si crapate ) Trebuie sa fie ceva scurt pe undeva. Foarte important sa folosesti sigurante OEM sau ceva de calitate ( nu chinezarii ) Daca ai rabdare si timp poti rezolva si singur.
Link to comment
Share on other sites

A fost desfacut modulul de lumini si voila...Are cineva de vanzare mufa respectiva?

 

Mergi la dezmembrari dupa ce in prealabil tai mufa ta,cauti cablajul cu tot cu mufa si verifici numarul de fire si dispunerea lor in mufa (identic masina/identic mufa din dezmembrari),scoti de pe masina donatoare cablajul cat poti tu de lung...eventual daca ai terminatii undeva si mufe ...din zona respectiva si apoi folosesti la conexiunea lor conectori de genul asta:

Inainte de asta verifici cablajul si mufa donatoare sa nu ai surprize sau fire ciugulite sau intrerupte.

Dupa ce refaci instalatia o matisezi cu banda izolier textila/poroasa (banda care este folosita la matisarea cablurilor auto).

Nu folosii la legaturi:banda izolier sau manson termocontractibil sau cositor/fludor....cu toate ai sansa sa cedeze legaturile in timp.

Edited by GABIVVX1
Link to comment
Share on other sites

Mergi la dezmembrari dupa ce in prealabil tai mufa ta,cauti cablajul cu tot cu mufa si verifici numarul de fire si dispunerea lor in mufa (identic masina/identic mufa din dezmembrari),scoti de pe masina donatoare cablajul cat poti tu de lung...eventual daca ai terminatii undeva si mufe ...din zona respectiva si apoi folosesti la conexiunea lor conectori de genul asta:

Inainte de asta verifici cablajul si mufa donatoare sa nu ai surprize sau fire ciugulite sau intrerupte.

Dupa ce refaci instalatia o matisezi cu banda izolier textila/poroasa (banda care este folosita la matisarea cablurilor auto).

Nu folosii la legaturi:banda izolier sau manson termocontractibil sau cositor/fludor....cu toate ai sansa sa cedeze legaturile in timp.

ÂŞtii tu ceva referitor la a nu cupla 2 fire prin cositorire, dar e valabil doar la circuitele unde circulĂŁ curenĂži mari (de la zeci de amperi)

ĂntradevĂŁr la asemenea cuplaje, prin cositorire, ĂŽn timp sub acĂžiunea curenĂžilor mari, apare un fenomen similar celui care apare la un cuplaj ĂŽntre un conductor de cupru cu unul de aluminiu, dar ĂŽn cazul acesta nici vorbĂŁ.

ÂŞi chiar nu ĂŽnĂželeg de ce sĂŁ nu folosim manÂşon termocontractibil. PoĂži sĂŁ ne explici?

P.S. Personal am folosit ºi cositorirea ºi manºoane termocontractibil ºi niciodatã nu am avut probleme, ºi am o experienÞã de mai bine de 20 de ani În electronicã.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu folosii la legaturi:banda izolier sau manson termocontractibil sau cositor/fludor....cu toate ai sansa sa cedeze legaturile in timp.

Daca firele sunt infasurate bine intre ele, dupa care sunt cositorite de ce nu ar rezista?

Ce alta metoda de legatura ar mai fi daca asta nu este sigura?

Link to comment
Share on other sites

Metoda prin cositorire e foarte buna si cu tub retrofit,alternativa mai ieftina si mai rapida sunt conectorii electrici cei cu prindere cu surub, se gasesc dupa diferite dimensiuni la orice supermarket, si sunt foarte ieftini.

Atentie!! Problema majora e alta, trebuie gasita musai cauza , altfel degeaba dai banii pe cuple,fire si conectori, daca nu gasesti adevarata cauza.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Cred ca nu ai citit postul meu in care i-am explicat cu sa faca si ce sa faca ca lucrarea sa iasa cat se poate de bine si cat se poate de profi.

De cruiozitate....ai citit si tu ceva de prin link-urile puse de mine ?

Si eu si colegi i-am dat variante foarte bune si simple de reparat instalatia.

Nu cred ca a aparut un post de genul:da-i coaie cu banda de izolier daia de 3 lei sau fa-i o ,,romaneasca'' cu sarma de la cablu de la fierul de calcat.

 

LE...acum am citit si eu postul tau in care pomeneai ceva de ,,conectori electrici cu surub''....banuiesc ca vorbesti de ,,riglete''.

Hai mai vericule ..ce draq...reparam masini sau reparam panouri electrice sau aparate de sudura ?

Edited by GABIVVX1
Link to comment
Share on other sites

@GABIVVX1, Salut,

Am citit ,si am ras cu placere la postul tau #27, in care ai scris "Posibil un fir intrerupt sau care da la masa prin burdufele de la portbagaj sau din usi...scurt si posibil fum provenit de la modulul de comanda al alarmei."

Cred ca ai vazut cum arata in poza firele ce ajung in cupla modulului de lumini, asa ca explica te rog cum pot lua foc acele fire de la: "Posibil un fir intrerupt" ,"sau "care da la masa prin burdufele de la portbagaj sau din usi.", astfel de la un fir intrerupt sigur nu are cum sa faca asa ceva , iar de la vre-un fir care da la masa prin burduf, iar nu are cum, pentru ca

burduful e din cauciuc iar.nu ai nimerit-o.

Asa ca nu mai spune"Si eu si colegi i-am dat variante foarte bune si simple de reparat instalatia.", pe viitor sa faci referire doar la tine, nu mai implica si pe altcineva.

Corect se scrie "colegii" nu colegi.

Apropo tu ai vazut cum arata o masina sau doar te-ai uitat pe youtube?

 

feat01 a cositorit firele, dar daca dupa ce va reface toate conexiunile , si nu va gasi cauza reala , si poate va pati din nou acelasi lucru,(nimeni nu vrea asa ceva), atunci ce-i vei mai spune?

Daca ar fi fost sa lege tot acel manunchi de fire cu conectori cu surub, ar fi avut posibilitatea de a masura cu un aparat de masura, curentul ca trece prin fiecare fir, pentru a gasi mai repede

cauza, asa daca ar fi folosit metoda ta, sau cea pe care a folosit-o acum ,de a cositori firele, (nici eu nu i-am oferit o solutie prea buna) nu-l ajuta cu nimic la eventualele teste.

Indiferent ce a fost, curentul prin firul cu problema, a fost foarte mare, daca a determinat topirea firelor aproape instant., dar uite ca ghinionul a facut ca siguranta sa nu se arda.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Un E36 care detineam 3 ani de zile, s-a scurtcircuitat firul de la inchiderea centralizata cu alt sau alte fire prin burduful portbagaj (Firele erau "obosite" ,si partial dezizolate) Primul simptom, siguranta arsa (inchiderii centralizate) la inchidere sau deschidere prin telecomanda care era OEM.

Am ignorat desi stiam ca este ceva in neregula, am schimbat cu o siguranta ieftina aceasi amperi cu originalul( de fapt tot setul de siguranta cumparat de mine continea sigurante de 40 A inscriptionate eronate ) Totul parea in regula pana cand intr-o zi frumoasa 3-4 minute dupa pornire simt un miros puternic de cauciuc ars crezand ca provine din exterior, m-am inselat dupa ce am sesizat fumul de sub bord, prea tarziu.

Deci locul producerii fumului nu inseamna neaparat ca problema e unde s-a produs fumul.

Edited by Lumpi
Link to comment
Share on other sites

@Lumpi,

In cazul tau, ai avut si fire topite spre blocul de lumini, cum a patit feat 01 ,sau a fost doar in acel loc descris de tine?

In cazul lui modulul de lumini e separat de inchiderea centralizata, chiar daca aceasta e comandata de o alarma.

Am verificat la mine ,firele care pleaca de la fiecare usa, toate se concentreaza intr-un conector si apoi firele pleaca catre modulul de inchidere centralizata

Firul de +12v (alimentarea modulului), vine de la o siguranta.

Modulul de lumini are siguranta separata

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

@cristianro,apreciez ,,apostofrarea''ta.

*Am intrebat daca are alarma montata pe masina (nu inchidere de fabrica) pentru ca este la moda ca alarma sa fie montata in firele blocului de lumini pentru ca la actionarea ei sa iti clipeasca pozitia fata/spate si nu semnalele(cum este la majoritatea masinilor).

*Trag concluzia ca tu esti sigur ca prin burdufele de la usi si de la portbagaj sunt numai fire de + si niciodata unul de -.

*Poza cu sursa ,,nenorocirii'' a aparut a doua zi dupa ce colegul a postat ,,beleaua''.Deci trebuie sa tinem cont si de ordinea cronologica a posturilor.

*Topicul cu greseli de gramatica este undeva aici pe forum...daca sunt ceva probleme esti invitatul meu sa postezi greselile gramaticale facute de mine.

*Treaba cu:,,Apropo tu ai vazut cum arata o masina sau doar te-ai uitat pe youtube?''....da-mi un mic ragaz de cateva ore pana maine cand ajung la munca....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.