Jump to content

e46 320D 2005 212k km ce ulei ?


actylise

Recommended Posts

Prima cifra reprezinta indicele de vascozitate la rece, iar ce-i dupa w reprezinta indicele la cald, dupa ce motorul se incalzeste! In ambele situatii, in functie si de combinatii, uleiul va avea un comportament diferit al curgerii! Pentru zona noastra temperata se recomanda uleiuri cu prima cifra 5 sau 0! Al doilea grup de cifre se alege "oarecum" dupa uzura motorului/consumul de ulei al "agregatului", avand in vedere ca un .w30 este mai subtire la cald decat un .w40! Cand uleiul e rece: 0<5<10(inseamnand ca 0 este mai putin vascos la rece decat 5, iar 5 este mai putin vascos decat un altul cu 10)! Teoretic un ulei ce incepe cu 0 se recomanda a se folosi in zone reci, gen Suedia, Norvegia, Finlanda, ce incep cu 5 in zone temperate, Romania, Ungaria, Germania, Franta, iar cu 10 in zone calde, tropicale ori sub-tropicale! Edited by RaYn3
  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

E ok si 5w30, dar tot mai bun e 0w40 :D Poti proba si tu 0w40, tot Motul (asa am si eu) si sunt foarte multumit.

Am specificat pentru clima noastra si pentru motorul diesel...am mers si cu 0w40 dar la noi nu este chiar atat de frig incat sa necesite un ulei cu cifra 0 in fata.La e46 si la e38 ambele pe benzina folosesc 5w40 de exemplu.

Iar Motul este singurul ulei pe care il folosesc..si in masinile cu care merg pe strada si in masina de curse evident cu alt indicativ.

Edited by ady_viteza
Link to comment
Share on other sites

Sa va zic si eu ce am auzit de la un mecanic: -pentru motoarele diesel care au filtru de particule trebuie sa se foloseasca ulei cu terminatia 507.00 sau DPF ca de exemplu CASTROL 5W-40 DPF.

Explicatia a fost ca nu se infunda asa de repede filtrul de particule. Intradevar uleiul asta l-am vazut si eu in comert,doar ca nu prea am auzit sa fie folosit.Este cineva care il foloseste/recomanda?

Link to comment
Share on other sites

Motoarele diesel cu filtru de particule sunt dupa 2007 ...si indicativul este 50700 sau 50400 ....la castrol este edge profesional fst 5w30 si la Motul este x-clean 8100 + 5w30 care au aceste indicative.

Din cate stiu de la fostul proprietar al masinii reiese ca are DPF( masina este din 08-2004,euro 4,motor M47N,150 cp).Cum aflu daca are sau nu DPF?Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Daca ma poate lĂŁmuri si pe mine cineva ca eu unul nu mi explic.

Alfa Romeo motor de 2 l 16 v cu vanos euro 4 este recomandat de fabrica ulei 10w40 ,Selenia.

Hyundai accent 2011 motor 1.6 16V euro 4 vine din fabrica cu ulei mobil 1 ,10w40.

Bmw 318i (a mea) an 1999 , 1.9 L fara 16V , fara vanos ,euro 3 si nu este recomandat 10w40.

De ce ?

Si de ce e36, 318 i care in principiu are fix acelasi motor decat ca e de 1.8 se poate pune 10w40 ??

Vreau o explicație logica nu teoretica .

Link to comment
Share on other sites

Sa va zic si eu ce am auzit de la un mecanic: -pentru motoarele diesel care au filtru de particule trebuie sa se foloseasca ulei cu terminatia 507.00 sau DPF ca de exemplu CASTROL 5W-40 DPF.

Explicatia a fost ca nu se infunda asa de repede filtrul de particule. Intradevar uleiul asta l-am vazut si eu in comert,doar ca nu prea am auzit sa fie folosit.Este cineva care il foloseste/recomanda?

 

 

Acesta norma '507.00' este folosita de VAG. VAG-ul are aceste norme(ex:505.01,505.00, 504.00), care difera de cele ale BMW.

Edited by v@sy
Link to comment
Share on other sites

Are dreptate ce scrie Stefan320d.

Pacat ca mi-a scapat, sa-i confirm.

Este foarte recomandat sa folosesti uleiul specific motoarelor cu filtru DPF.

Sunt convins ca ii v-a prelungi viata.

Am citit un document oficial al celor care produc filtre DPF iar uleiul, cantitatea de ulei ce inevitabil arde, trebuie sa produca cat mai putina cenusa. La distanta scurta urmeaza calitatea motorinei... dar deja intru in alt subiect. 8)

 

Sa va zic si eu ce am auzit de la un mecanic: -pentru motoarele diesel care au filtru de particule trebuie sa se foloseasca ulei cu terminatia 507.00 sau DPF ca de exemplu CASTROL 5W-40 DPF.

Explicatia a fost ca nu se infunda asa de repede filtrul de particule. Intradevar uleiul asta l-am vazut si eu in comert,doar ca nu prea am auzit sa fie folosit.Este cineva care il foloseste/recomanda?

 

Da, asa e. Daca tii la filtru si la banii tai pune uleiul specific... DPF si schimba-l la jumatatea recomandarii producatorului ;) :purple: nu glumesc.

Edited by beemer_owner
Link to comment
Share on other sites

Legat de specificatia 507.00 de VW e ok la masina noua cu filtru de particule sa il folosesti dar sunt zeci de masini cu filtru de particule infundat si ulterior scos, fara probleme merge si uleiul anterior 505.01 5w-40(sau alte norme in functie de producator) pentru cei care vor un schimb lowcost. In principiu la VW sau oricare marca are acelasi motor doar ca a primit filtru de particule pentru a se adapta noilor norme. Nu motorul in sine are nevoie de uleiul cu norma noua ci filtrul de particole daca nu il mai ai la ce bun.

 

Cum spune colegul mai sus tind sa cred ca motorina are o parte mai mare din vina la infundarea uleiului.

 

 

Si... da Motul e un ulei mai bun decat Castrol, am pus si la un Mercedes 1.7cdi si un VW Passat la ambele sunetul motorului a devenit mai "rotund" fiind diminuat "rontaitul" specific de diesel. La motorul de BMW/Mercedes in functionare e mult mai silentios apropiat de cel al benzinei. TDI-UL are zgomotul mai redus dar ramane in continuare sunetul specific diesel VW.

Edited by ionatan
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.