Jump to content

Probleme la cald M43B16


Recommended Posts

Am rezolvat problema dupa inca 1600 de km, dar iata ce s-a intamplat :dupa ce am cumparat masina din targul de masini din Bucuresti, de la o firma care aduce masini din Germania (pe platforma)

I-am facut proba, dar pe loc, motorul era zgomotos dar mi-am zis ca nr de km pe care-i avea atunci 267000 Km, e normal sa fie zgomotos.

Ajuns acasa am desfacut _chiulasa_ si m-am luat cu mainile de cap, uleiul nu ajungea si in _chiulasa_, asa ca tot ce era in _chiulasa_ facea direct metal pe metal.

Problema era de la pompa de ulei, care era uzata rau ,circuitul uleiului care urca catre _chiulasa_ se face pe langa un surub care tine si _chiulasa_ prinsa de motor, era infundat,

iar in toata _chiulasa_ era marmelada, probabil din cauza temperaturii mari (peste 90C), si a uleiului care doar a fost completat, asa ca toata _chiulasa_ era compromisa.

Suportul pe care sta axa cu came (umerii) aratau pe interior ca si cum ar fi dat cineva cu ciocanul in ei, incerc sa fac cateva poze , poate se va vedea mai bine vechea _chiulasa_.

astfel am dat jos axa cu came , culbutorii, tachetii, iar fiecare umar (cel pe care se sprijina axa cu came) are fiecare cate un canal prin care uleiul sub presiune urca si lubrifiaza

axa cu came,doar ca si aceste canale erau infundate, asa ca m-am chinuit si le-am desfundat cu nitrodiluant, (in spatele chiuloasei se afla un surub care comunica cu toate aceste

canale de ungere), si am reusit cat de cat ,ca sa fac ca uleiul sa ajunga si in _chiulasa_, dar presiunea era inca foarte mica, asa ca cu un schimb de ulei mai ieftin si Duralube

am facut inca 1600 Km, deoarece aveam mare nevoie de masina.

Am reusit sa gasesc o alta _chiulasa_ ,dar care era ok ca fiind parte mecanica, singura pretentie a mea a fost ca cel care mi-o aduce sa desfaca tot in fata mea ca sa vad cum arata

axa cu came, si sa vad in primul rand daca are joc pe undeva.

_chiulasa_ am dat-o la planat , am majorat putin canalul prin care urca uleiul, am schimbat pompa de ulei cu alta noua, si iata ca o am si in ziua de astazi la fel ca acum 5 ani.

Dar....... schimbul de ulei il fac doar cu ulei original pentru BMW , costa 35 lei 1 L, + un flacon de Duralube.

Nu a fost vorba de missfire, ci doar de acel zgomot ca de polizor + acel tacanit enervant

Cum am verificat:

Dupa ce am asamblat totul la loc ca proba eu am facut asa: cu motorul deja cald ,am dat capacul de _chiulasa_ jos, astfel deasupra axei cu came se afla o teava subtire care

lubrifiaza camele care imping culbutorii, asa ca invartind cu o mica manivela de axul motor (mai voiniceste, cu bujiile scoase) ,uleiul incepe deja sa pice pe came.

De-atunci nu am mai avut probleme cu acel tacanit.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

foarte laborioasa treaba ce ai facuto tu la motor si cum de ti-ai dat seama de toate chestiile. la alte motoare faza cu invartitul de axul motorului si cu capacul culbutorilor dat jos se poate verifica uleiul daca urca? posibil asta patesc multe motoare , o ungere proasta sa duca la stricarea motorului. eu am pompa de ulei in motor , nu este atasata ca la tine. Edited by gomorra
Link to comment
Share on other sites

Am desfacut azi capacul dar nu am gasit nimic suspect, cel putin nu la prima vedere. Culbutorii par sa fie la locul lor, axul nu pare sa aiba uzura sau zgarieturi, sa fie tachetii de vina? Va atasez aici niste poze, poate observa cineva ceva...

post-40365-0-61513900-1425143382_thumb.jpg

 

Poza 2

 

Am desfacut azi capacul dar nu am gasit nimic suspect, cel putin nu la prima vedere. Culbutorii par sa fie la locul lor, axul nu pare sa aiba uzura sau zgarieturi, sa fie tachetii de vina? Va atasez aici niste poze, poate observa cineva ceva...

post-40365-0-61513900-1425143382_thumb.jpg

 

Poza 2

 

.

 

.

 

.

 

.

post-40365-0-14759200-1425144147_thumb.jpg

post-40365-0-36835400-1425144284_thumb.jpg

post-40365-0-28405800-1425144415_thumb.jpg

post-40365-0-44726600-1425144454_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

pai fa rost de un set de lere , dar mai intreaba ceva mecanici sau zile sa te ajute sa masurati distantele dintre ax si culbutori. apasa culbutorii cu mana unde este contactul cu axul sa vezi daca au joc (fara sa demontezi nu vezi mare lucru). Edited by gomorra
Link to comment
Share on other sites

pai fa rost de un set de lere , dar mai intreaba ceva mecanici sau zile sa te ajute sa masurati distantele dintre ax si culbutori. apasa culbutorii cu mana unde este contactul cu axul sa vezi daca au joc (fara sa demontezi nu vezi mare lucru).

 

Culbutorii din cate stiu eu au contact permanent cu axul fiind impinsi de arcul supapei. Ei stau acolo doar prin faptul ca sunt tensionati de tija supapei; nu exista niciun reglaj pentru ei, deci nu cred ca am la ce sa folosesc lerele, de asemenea tachetii sunt hidraulici, si nici la ei nu am ce sa masor.

 

Stie cineva cum se pot scoate culbutorii afara fara sa dau jos axul?

Link to comment
Share on other sites

Culbutorii din cate stiu eu au contact permanent cu axul fiind impinsi de arcul supapei. Ei stau acolo doar prin faptul ca sunt tensionati de tija supapei; nu exista niciun reglaj pentru ei, deci nu cred ca am la ce sa folosesc lerele, de asemenea tachetii sunt hidraulici, si nici la ei nu am ce sa masor.

 

Stie cineva cum se pot scoate culbutorii afara fara sa dau jos axul?

 

Ti-am raspuns deja putin mai sua ca nu poti scoate nici tachetii si si nici culbutorii fara sa dai axa cu came jos.

Axa cu came se da jos in cateva minute, trebuie sa desfaci piulitele de la capacele care tine axa cu came de _chiulasa_, e munca de cateva minute, dar...... foarte mare atentie ca incepator NU trebuie sub niciun motiv sa dai jos sau sa deplasezi lantul care vine montat pe acea roata dintata, inainte de a da axa cu came jos prinde ferm lantul de roata dintata cu 2 soricei din plastic

Link to comment
Share on other sites

Ti-am raspuns deja putin mai sua ca nu poti scoate nici tachetii si si nici culbutorii fara sa dai axa cu came jos.

Axa cu came se da jos in cateva minute, trebuie sa desfaci piulitele de la capacele care tine axa cu came de _chiulasa_, e munca de cateva minute, dar...... foarte mare atentie ca incepator NU trebuie sub niciun motiv sa dai jos sau sa deplasezi lantul care vine montat pe acea roata dintata, inainte de a da axa cu came jos prinde ferm lantul de roata dintata cu 2 soricei din plastic

 

M-am uitat pe manualul bentley si la pagina 116-3 arata o imagine in care foloseste o unealta la M44 cu ajutorul careia scoate culbutorii fara sa scoata axul.

Se numeste Valve Spring Compressor. Deci teoretic daca reusesc sa comprim supapele fara sa le indoi, ar trebui sa iasa afara culbutorii, nu prea e diferenta intre M44 si M43 din punctul asta de vedere.

post-40365-0-20226000-1425160573_thumb.jpg

post-40365-0-01525300-1425160628_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Intrebare de baraj, cat de intins trebuie sa fie lantul? Al meu se misca aproape 1cm daca apas cu degetul pe el, si ma gandesc sa nu fie cumva asta problema si tacanitul si rateurile sa nu vina cumva de la lant/intinzator. Mai ales ca tacanitul nu dispare chiar daca turez motorul, in cazul tachetilor ar fi trebuit sa nu mai sune.
Link to comment
Share on other sites

Tu de fapt ce vrei sa faci? Ti-am spus cum poti da jos axa cu came, cu o tubulara o dai jos in 2 minute.

Daca ai joc la tacheti trebuie sa ridici cu mana fiecare culbutor exact in locul unde se sprijina pe tachet, sau iti poti face o unealta mai primitiva dintr-o surubelnita normala care la capat sa-l indoi

astfel sa poti ridica fiecare culbutor exact in locul unde se sprijina pe tachet, daca il poti ridica atunci poti vedea clar cam ce distanta are intre culbutor si tachet.

In mod normal nu ar trebui sa poti ridica tachetul (chiar daca folosesti o scula inprovizata), si nu ar trebui sa ai joc intre culbutor si tachet.

Tachetul este hidraulic, este identic cu o seringa care doar se umple astfel pistonul doar se ridica in sus pentru a elimina acel tacanit.

Una din cauze poate fi uzura avansata a tachetului si astfel pierde uleiul din interiorul lui .

Alta cauza poate fi de la vre-un culbutor, la care rola pe care sta cama , sa aibe un mic joc (mai putin probabil), dar nu e exclus.

Culbutorii ar trebui sa stea fermi ,lipiti de came , nu sa se balangane.

Poti verifica foarte usor, tot ce ti-am povestit mai sus.

Link to comment
Share on other sites

Tu de fapt ce vrei sa faci? Ti-am spus cum poti da jos axa cu came, cu o tubulara o dai jos in 2 minute.

Daca ai joc la tacheti trebuie sa ridici cu mana fiecare culbutor exact in locul unde se sprijina pe tachet, sau iti poti face o unealta mai primitiva dintr-o surubelnita normala care la capat sa-l indoi

astfel sa poti ridica fiecare culbutor exact in locul unde se sprijina pe tachet, daca il poti ridica atunci poti vedea clar cam ce distanta are intre culbutor si tachet.

In mod normal nu ar trebui sa poti ridica tachetul (chiar daca folosesti o scula inprovizata), si nu ar trebui sa ai joc intre culbutor si tachet.

Tachetul este hidraulic, este identic cu o seringa care doar se umple astfel pistonul doar se ridica in sus pentru a elimina acel tacanit.

Una din cauze poate fi uzura avansata a tachetului si astfel pierde uleiul din interiorul lui .

Alta cauza poate fi de la vre-un culbutor, la care rola pe care sta cama , sa aibe un mic joc (mai putin probabil), dar nu e exclus.

Culbutorii ar trebui sa stea fermi ,lipiti de came , nu sa se balangane.

Poti verifica foarte usor, tot ce ti-am povestit mai sus.

 

Am verificat azi si am tot miscat de culbutori dar stau bine fixati. Am trimis o filmare unui prieten in care se aude foarte bine tacanitul si mi-a zis ca e clar 100% intinzatorul de lant si tot de acolo mi-a zis ca vin si rateurile si mersul neregulat, din cauza ca se decaleaza timpii si a mai zis ca daca ar fi fost sunet de tachet, ar trebui sa dispara in momentul in care turez motorul, insa la mine acel sunet e constant.

De aceea am intrebat cam cat de intins trebuie sa fie lantul pentru ca cel putin la prima vedere mi s-a parut destul de slabit chiar si fara sa-i dau jos capacul de la distributie.

Link to comment
Share on other sites

Lantul de la distributie nu tacane, ci se aude ca un huruit, el este intins de o patina din cauciuc, si poti verifica foarte usor daca e sarit de la punct sau nu ,

da-mi pe privat adresa ta de e-mail si-ti trimit cartea de service cum poti verifica acest lucru.

Daca nu te descurci, te ajut, deoarece verificarea e extrem de simpla, si se poate face in cateva vorbe.

Posibil ca acea patina sa fie uzata sa nu intinda bine lantul, si la mine e slab lantul dar nu am probleme de rateuri, sistemul e la fel ca la bicicleta,lantul ajunge doar pe o roata dintata de pe axul motorului, atat si nimic altceva.

Ca sa de-a rateuri ar trebui ca lantul sa sara de pe roata dintata din _chiulasa_, sau daca observi mai atent, roata dintata e prinsa de axa cu came cu 4 suruburi, ar trebui ca toate 4 sa se desfaca, (m-am uitat la poza si nu e desfacut nici-un surub) si chiar daca s-ar desface

reglajul se poate face doar intr-o gama foarte mica,

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

vad ca nu sunt singurul cu tacanitul mutat dintre volan si scaun in motor...ecos ai reusit sa ii dai de cap?

daca se desface capacul de la distributie cele 3garnituri(sper sa nu ma insel) trebuie schimbate?

cristianro eu sunt interesat cum poti verifica lantul ... daca ma poti ajuta astept un pm

Edited by lolik
Link to comment
Share on other sites

vad ca nu sunt singurul cu tacanitul mutat dintre volan si scaun in motor...ecos ai reusit sa ii dai de cap?

daca se desface capacul de la distributie cele 3garnituri(sper sa nu ma insel) trebuie schimbate?

cristianro eu sunt interesat cum poti verifica lantul ... daca ma poti ajuta astept un pm

 

Inca n-am constatat nimic, azi o sa dau jos culbutorii si tachetii sa-i verific.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.