Jump to content

Probleme la cald M43B16


Recommended Posts

Am incercat sa-i apas dar nicio sansa, in schimb, la vreo 2 tacheti am observat ca nu sunt deschisi la maxim si cand am tras de ei s-au extins foarte putin dar tot nu au ajuns pana la capatul cursei, ca si cum ar fi blocati. Edited by Ecos
Link to comment
Share on other sites

@Ecos , tachetii in interior sunt exact ca o seringa care doar se umple si pistonul se ridica in sus, tacehetii se pot desface, dar trebuie sa ai altii de rezerva daca aceia pe care o sa-i desfaci au uzura mare si nu se mai pot repara.

Ca sa iti satisfaci curiozitatea ,prinzi unul intr-o menghina (corpul exterior), si cu un patent (cu varful lui te sprijini de menghina, si cu partea din mijloc a patentului ridici tare de tija mobila a tachetului), astfel vei scoate afara pistonul din tachet, in interior vei gasi un arc ce impinge acel piston in sus si o supapa si un arculet mic ce inchide acea supapa cand apesi pe tachet.

Daca uzura tachetului e mare el va pierde uleiul din interiorul lui, si degeaba te muncesti sa-l desfaci.

Ca incepator iti recomand sa-i inlocuiesti cu altii noi, e mult mai sigur si mai rapid..

De umplut la loc cu ulei e simplu . dar iti ia mai mult timp si ai nevoie de rabdare pentru a verifica foarte bine fiecare tachet in parte si iti voi explica doar daca esti interesat.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

@Ecos , tachetii in interior sunt exact ca o seringa care doar se umple si pistonul se ridica in sus, tacehetii se pot desface, dar trebuie sa ai altii de rezerva daca aceia pe care o sa-i desfaci au uzura mare si nu se mai pot repara.

Ca sa iti satisfaci curiozitatea ,prinzi unul intr-o menghina (corpul exterior), si cu un patent (cu varful lui te sprijini de menghina, si cu partea din mijloc a patentului ridici tare de tija mobila a tachetului), astfel vei scoate afara pistonul din tachet, in interior vei gasi un arc ce impinge acel piston in sus si o supapa si un arculet mic ce inchide acea supapa cand apesi pe tachet.

Daca uzura tachetului e mare el va pierde uleiul din interiorul lui, si degeaba te muncesti sa-l desfaci.

Ca incepator iti recomand sa-i inlocuiesti cu altii noi, e mult mai sigur si mai rapid..

De umplut la loc cu ulei e simplu . dar iti ia mai mult timp si ai nevoie de rabdare pentru a verifica foarte bine fiecare tachet in parte si iti voi explica doar daca esti interesat.

 

Am o nelamurire, tachetii trebuie sa fie deschisi pana la capatul cursei? ar trebui sa ii pot trage cu mana? 2 dintre ei au fost comprimati de pozitia axului si dupa ce i-am scos nu si-au revenit pana in capat. Am incercat sa trag de ei cu mana dar nu s-au clintit. Dupa logica mea, ar trebui sa-i pot deschide maxim. Practic au ramas blocat 2-3 mm in interior, ceea ce nu cred ca e ok.

Link to comment
Share on other sites

@Service Premium. Chiar daca schimba setul de tacheti cu altii noi ,bucuria ca a scapat de acel tacanit va fi de scurta durata ,deoarece se va lovi de alte 3 probleme, cred ca intuiesti care sunt. A 4-a.ar.fi aceea ca uzura fiecarei came , este diferita , si nu este uniforma pe toata.suprafata camei, poti incerca sa-i explici cum poate elimina acest neajuns, pentru fiecare cama in parte? Pentru Ecos este.foarte important sa inteleaga cum functioneaza partea mecanica,si sa i teleaga ca nu poate elimina in totalitate acel tacanit, doar prin simpla schimbare a tachetilor.

Sunt sigur ca raspunsul tau va fi pe masura asteptarilor lui Ecos , si nu numai al lui, ci si

a celor care au acest mic neajuns.

Link to comment
Share on other sites

@Ecos Mai.stii locul celor 2 tacheti ,foarte important unde a fost locul lor,adica de unde i-ai scos iti mai aduci aminte?

 

Bineinteles, am scos doar cate unul si l-am verificat dupa care l-am pus la loc si l-am scos pe urmatorul ca sa nu-i incurc.

Link to comment
Share on other sites

@Ecos pe cei.2 cu probleme nu se.mai pot repara daca uzura e.mare ,si te rog reciteste penultimul post scris de mine,nu citi printre randuri.

 

Probabil ca asa e, dar oricum vreau sa-i studiez un pic. Cat despre montarea loc corecta, unii spun ca trebuie pusi amorsati cu ulei si trebuie scos tot aerul afara, altii spun ca trebuie pusi dezamorsati si ca isi vor face umplerea singuri, care ar fi metoda corecta?

Link to comment
Share on other sites

Amandoua sunt corecte ,eu am ales prima varianta ,e mai lunga dar pentru mine emai.sigura, a 2-a e si .mai lunga, si riscul de a distruge piesele din _chiulasa_ e foarte mare, se poate dar trebuie urmati niste pasi.

Vezi ca acolo unde ai.cei 2 tacheti cu probleme , acolo nu iti ajunge suficient ulei,ca masura de precautie va trebui sa desfunzi foaarte bine gaurica de la baza fiecarui tachet

In special la cele 2 cu probleme.Da , trebuie scos aerul din tacheti cu prima metoda.

Link to comment
Share on other sites

Amandoua sunt corecte ,eu am ales prima varianta ,e mai lunga dar pentru mine emai.sigura, a 2-a e si .mai lunga, si riscul de a distruge piesele din _chiulasa_ e foarte mare, se poate dar trebuie urmati niste pasi.

Vezi ca acolo unde ai.cei 2 tacheti cu probleme , acolo nu iti ajunge suficient ulei,ca masura de precautie va trebui sa desfunzi foaarte bine gaurica de la baza fiecarui tachet

In special la cele 2 cu probleme.Da , trebuie scos aerul din tacheti cu prima metoda.

 

Eu m-am gandit sa-i golesc inainte sa-i montez, sunt tari ca piatra odata ce sunt amorsati si mai ales la montarea axului e si mai greu si mai periculos.

Link to comment
Share on other sites

Eu m-am gandit sa-i golesc inainte sa-i montez, sunt tari ca piatra odata ce sunt amorsati si mai ales la montarea axului e si mai greu si mai periculos.

 

Dar te-ai gandit dupa montare, cum vei face ca sa-i amorsezi?

Daca nu urmezi o anumita procedura, riscul de a distruge piesele din _chiulasa_ e foarte mare

Ca incepator Nu amorsa tachetii pornind masina din demaror cateva secunde,omori si bateria si nici nu se vor amorsa complet.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Am curatat tahcetii si i-am montat dezamorsati. In 15 minute de functionare s-au amorsat. Tacanitul despre care vorbeam nu a disparut deci clar tachetii nu au nimic. A ramas acelasi tacanit ascutit care se aude la cald, au ramas si rateurile care apar cand las de acceleratie. La fel, fluctueaza ralanti-ul foarte usor... nu se observa pe turometru dar se aude motorul cum odata la 5 secunde isi schimba foarte subtil turatia, scade, iar creste si iar scade si tot asa.

Ma gandesc acum daca nu cumva e de la intinzator.

Cu ocazia asta am filmat ca sa vedeti si voi cum face:

 

View My Video

Link to comment
Share on other sites

Și injectoarele pot produce un "țĂŁcĂŁnit" ĂŽn timpul funcționĂŁrii, dar nu ĂŽntotdeauna e semn de ceva rĂŁu.

La fel, detonĂŁrile pot apĂŁrea și de la bujii.

Cauza ar putea fi o bujie sau o fișĂŁ.

 

Cât despre fluctuația motorului, așa "toarce" și pisica mea cu motor M40.

Am schimbat cam tot... debitmetru, valva de relanti, clapetĂŁ de accelerație, sonda Lambda, bujii, fișe bujii, injectoare,

furtunele de cauciuc, tacheți, culbutori și pastile, absolut tot mai puțin calculatorul și tot are fluctuația aia.

M-am obișnuit cu ea și deja o consider ceva normal, atâta timp cât pornește la prima cheie chiar și la -25 de grade

cât a fost ĂŽn noaptea de revelion la 3 noaptea când am plecat din București spre Bușteni!

Link to comment
Share on other sites

Și injectoarele pot produce un "țĂŁcĂŁnit" ĂŽn timpul funcționĂŁrii, dar nu ĂŽntotdeauna e semn de ceva rĂŁu.

La fel, detonĂŁrile pot apĂŁrea și de la bujii.

Cauza ar putea fi o bujie sau o fișĂŁ.

 

Cât despre fluctuația motorului, așa "toarce" și pisica mea cu motor M40.

Am schimbat cam tot... debitmetru, valva de relanti, clapetĂŁ de accelerație, sonda Lambda, bujii, fișe bujii, injectoare,

furtunele de cauciuc, tacheți, culbutori și pastile, absolut tot mai puțin calculatorul și tot are fluctuația aia.

M-am obișnuit cu ea și deja o consider ceva normal, atâta timp cât pornește la prima cheie chiar și la -25 de grade

cât a fost ĂŽn noaptea de revelion la 3 noaptea când am plecat din București spre Bușteni!

 

Un injector clar se aude, sunetul vine chiar din rampa dar nu ma gandeam sa fie sesizabil cu capota inchisa. Totusi cred ca mai vine de undeva sunetul, de sub capacul de la distributie.

Trebuie sa verific fisele, bujiile le-am schimbat recent.

Si mie imi porneste la sfert de cheie indiferent daca e vara sau iarna. Sa zicem ca fluctuatia e ceva normal si tacanitul ala o sa-l urmaresc cu un stetoscop.

Macar sa rezolv ralantiul care nu scade sub 900. A ta la cat sta cand e cald motorul?

Link to comment
Share on other sites

Dupa ce spui ca s-au.amorsat tachetii ,.ai mai dat jos capacul de la _chiulasa_ ,.ca.sa verifici daca sau amorsat toti? Pe cei 2 care erau blocati, ai schimbat cu altii sau ai reusit sa-i repari?.La .mine relantiul ramane la 800 rot/ min.

 

I-am curatat doar dupa care toti se miscau complet pana in capat. Deci tachetii sunt in regula.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.