Jump to content

clapetele din spatele radiatorului...


Stefan320d

Recommended Posts

Salut!Din decembrie 2014 pot sa zic ca am intrat in randul posesorilor de BMW,mai exact este vorba despre un e46 320d,150cp,6+1trepte,motor M47N,fabricatie august 2004,cu 214k km (100% reali).

Azi din curiozitatea am aruncat o privire la ventilul EGR ,care necesita curatat,desigur (as avea nevoie si aici de ceva sfaturi) :rolleyes: dar sa revin la subiect,adica clapetele din spatele radiatorului,care nu stiu ce rol au ..cand se inchid?..cand se deschid?..cine le comanda?(precizez ca erau pe deschis,motorul fiind rece si afara 7 grade).

Rog pe cei care sunt cunoscatori sa ma lamureasca si pe mine.Multumesc!

Link to comment
Share on other sites

Sa inteleg ca ale mele trebuiesc reglate cumva sau cum?

 

Pe partea dreapta a carcasei electroventilatorului, cum te uiti din fata masinii, ai o supapa de vacuum in care intra un furtun de vacuum. Acea supapa actioneaza clapetele si le inchide in momentul in care pornesti motorul. Daca furtunul are vreo crapatura si pierde vacuum nu le mai actioneaza, sau daca acea supapa are membrana interioara sparta, la fel, pierzi vacuum. Verifica furtunul si supapa vacuumatica. Piesa 4 din diagrama: http://realoem.com/b...142&hg=17&fg=05

Edited by ToShiRo
Link to comment
Share on other sites

stau inchise tot timpul cand motorul functioneaza si ar trebuii sa se deschida cam la cateva secunde dupa ce opresti motorul daca nu ai pierderi de vacuum

Am inteles acum care este rolul clapetelor.Va multumesc pentru lamuriri.

Apropo de EGR ,este necesar demontarea lui pentru a fi curatat sau cu un spary special se curata pe pozitie?(asa am vazut intr-un vide pe youtobe,dar vreau sa stiu si parerea voastra)

PS:este prima mea masina diesel,dupa cum se vede sunt pe dinafara cu motorizarea asta,dar imi face placere sa-mi bag nasul in ea :cool:

Link to comment
Share on other sites

Am inteles acum care este rolul clapetelor.Va multumesc pentru lamuriri.

Apropo de EGR ,este necesar demontarea lui pentru a fi curatat sau cu un spary special se curata pe pozitie?(asa am vazut intr-un vide pe youtobe,dar vreau sa stiu si parerea voastra)

PS:este prima mea masina diesel,dupa cum se vede sunt pe dinafara cu motorizarea asta,dar imi face placere sa-mi bag nasul in ea :cool:

 

ideal este sa dai jos egr-ul cu tot cu galeria de admisie, sa verifici daca acele clapete din galerie sunt ok si nu stau sa se rupa/desprinda, problema foarte des intalnita la 320d. Foarte multi le-au "eliminat" pentru a nu mai sta cu grija lor. http://www.bmwclub.r...iminare+clapete Si eu am facut asta. Cureti atat egr-ul cat si admisia.

  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

ideal este sa dai jos egr-ul cu tot cu galeria de admisie, sa verifici daca acele clapete din galerie sunt ok si nu stau sa se rupa/desprinda, problema foarte des intalnita la 320d. Foarte multi le-au "eliminat" pentru a nu mai sta cu grija lor. http://www.bmwclub.r...iminare+clapete Si eu am facut asta. Cureti atat egr-ul cat si admisia.

Da,ai dreptate.Am citit despre problema asta :( ...pentru operatiunule recomandate de tine este nevoie de a schimba vre-o garnitura sau raman cele vechi? in cazul in care sunt bune,bineinteles(excluzand eliminarea clapetelor de admisie)

Link to comment
Share on other sites

Eu le-am eliminat acum 4 ani, atunci nu am schimbat nicio garnitura, acum o luna am dat din nou galeria jos, sa o curat si am schimbat toate garniturile: Cele 4 dreptunghiulare (11617790198), cele 4 rotunde ( 11612246945) cele 5 mici, rotunde (11612246949), garnitura de la EGR (11612245439) si eu am schimbat si cele 8 suruburi de prindere (11612246948). Cu timpul, acele suruburi devin casante din cauza caldurii pe care o elimina motorul si exista riscul sa le rupi in momentul in care le strangi un pic mai tare. Trebuiesc stranse la 15nm. Edited by ToShiRo
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Foarte utile sfaturile tale.Din vina mea deja ne-am indepartat de la subiect :),dar ramane sa verific daca functioneaza corect clapetele din spatele radiatorului si bineinteles o sa revin cu rezultatul.

Banuiesc ca si masina ta este identica cu a mea din punct de vedere al motorului adica M47N,150 cp?

Link to comment
Share on other sites

Am curatat si eu admisia la 320d 2002 150 cv , am verificat clapetele de la admise si sunt ok. Am verificat daca fac vacum daca se inchid si nu era sparta membrana. Apoi am montat totul si cand am pus la loc imi stau doar pe deschis cele de la admisie. Cele de la radiator mi se inchid. A mai patit cineva asa? Care ar fi rezolvarea?
Link to comment
Share on other sites

Am curatat si eu admisia la 320d 2002 150 cv , am verificat clapetele de la admise si sunt ok. Am verificat daca fac vacum daca se inchid si nu era sparta membrana. Apoi am montat totul si cand am pus la loc imi stau doar pe deschis cele de la admisie. Cele de la radiator mi se inchid. A mai patit cineva asa? Care ar fi rezolvarea?

Salut!Problema ta este ca ai montat gresit furtun de vacuum care merge la clapetele din admisie.Acolo este problema ta.Verificarea se face dand galeria jos.Uite cum arata traseul corect.post-46628-0-04901400-1424085581_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Salut!Problema ta este ca ai montat gresit furtun de vacuum care merge la clapetele din admisie.Acolo este problema ta.Verificarea se face dand galeria jos.Uite cum arata traseul corect.post-46628-0-04901400-1424085581_thumb.png

Nu am dat jos decat un singur furtunas. Am demontat vacumurile electrice cu totul din suport. Cum pot verifica daca un vacum functioneaza ok.

Pe tester nu imi apare nici o eroare in softul INPA si nici in Gt1.

Link to comment
Share on other sites

Totusi, eu la 525d-ul meu nu cred ca am, poti sa-mi dai un link pe realoem cu piesa pt e60?

 

LE: am gasit piesa pe realoem, o sa cobor la masina sa ma uit mai atent, ar trebui sa se vada prin grila.

Edited by r0n1n
Link to comment
Share on other sites

Nu am dat jos decat un singur furtunas. Am demontat vacumurile electrice cu totul din suport. Cum pot verifica daca un vacum functioneaza ok.

Pe tester nu imi apare nici o eroare in softul INPA si nici in Gt1.

Dar tu,ai verificat furtunasele sa vezi daca nu sunt scoapte?Poate s-au rupt,s-au indoit furtunasele atunci cand ai montat galeria,si asa nu mai merge vacuumul pana la clapetele din admisie.Pentru a verifica daca ai vacuum trebuieste un ceas special care citeste cat vacuum ai pe furtunase.Sau poate ai uitat sa conectezi mufa electrica la electrovalva ce comanda flapsurile din admisie.Cand nu este conectata,electrovalva nu comanda si raman flapsurile permanent in pozitia deschis.

Edited by botosanibmw
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Dar tu,ai verificat furtunasele sa vezi daca nu sunt scoapte?Poate s-au rupt,s-au indoit furtunasele atunci cand ai montat galeria,si asa nu mai merge vacuumul pana la clapetele din admisie.Pentru a verifica daca ai vacuum trebuieste un ceas special care citeste cat vacuum ai pe furtunase.Sau poate ai uitat sa conectezi mufa electrica la electrovalva ce comanda flapsurile din admisie.Cand nu este conectata,electrovalva nu comanda si raman flapsurile permanent in pozitia deschis.

Multumesc colegu. O sa verific furtunasele sigur e ceva crapat.

Link to comment
Share on other sites

Am inteles acum care este rolul clapetelor.Va multumesc pentru lamuriri.

Apropo de EGR ,este necesar demontarea lui pentru a fi curatat sau cu un spary special se curata pe pozitie?(asa am vazut intr-un vide pe youtobe,dar vreau sa stiu si parerea voastra)

PS:este prima mea masina diesel,dupa cum se vede sunt pe dinafara cu motorizarea asta,dar imi face placere sa-mi bag nasul in ea :cool:

 

Eu am curatat ultima data EGRul cu lichid de frana uzat... a mers la fel de "usor" (in sensul de greu.. si murdar pe maini (manusi) si toate cele..)

ca si spray-uri folosite de mine in trecut (si recomandate si de altii.. ) WD40 si cel de curatat etrierele de frana..

 

Si crede-ma nu ma las de EGR pana nu il fac bec!

 

Galeriei de admisie mare lucru nu ai ce sa ii faci in sens de curatat. Aici as vrea ai eu sugestii...

Edited by beemer_owner
Link to comment
Share on other sites

Eu am curatat ultima data EGRul cu lichid de frana uzat... a mers la fel de "usor" (in sensul de greu.. si murdar pe maini (manusi) si toate cele..)

ca si spray-uri folosite de mine in trecut (si recomandate si de altii.. ) WD40 si cel de curatat etrierele de frana..

 

Si crede-ma nu ma las de EGR pana nu il fac bec!

 

Galeriei de admisie mare lucru nu ai ce sa ii faci in sens de curatat. Aici as vrea ai eu sugestii...

La galerie,poti sa o fierbi in solutie de soda caustica.Orice alte metode nu dau acelasi rezultate.Am incercat eu,cea mai eficienta este fierberea in solutie de soda caustica.Pe forum la sectiunea DIY seria 3 este un topic initiat de mine unde arat in amanunt cum am facut eu sa curat galeria.Pana acum am 5 galerii la activ,toate au iesit ca "ca din fabrica".Bafta!

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

La galerie,poti sa o fierbi in solutie de soda caustica.Orice alte metode nu dau acelasi rezultate.Am incercat eu,cea mai eficienta este fierberea in solutie de soda caustica.Pe forum la sectiunea DIY seria 3 este un topic initiat de mine unde arat in amanunt cum am facut eu sa curat galeria.Pana acum am 5 galerii la activ,toate au iesit ca "ca din fabrica".Bafta!

Eu am spalato cu presiune de apa calda si solutie de spalat motoare (2 3 repetari).

Link to comment
Share on other sites

La galerie,poti sa o fierbi in solutie de soda caustica.Orice alte metode nu dau acelasi rezultate.Am incercat eu,cea mai eficienta este fierberea in solutie de soda caustica.Pe forum la sectiunea DIY seria 3 este un topic initiat de mine unde arat in amanunt cum am facut eu sa curat galeria.Pana acum am 5 galerii la activ,toate au iesit ca "ca din fabrica".Bafta!

Cat trebuie sa stea la fiert?Cat dureaza toata operatiunea ?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.