Jump to content

E91 320xd 2010 - familista


Wolff

Recommended Posts

  • 3 months later...

Masina a ajuns la 197k km; intrucat m-ar fi costat destul de mult sa trec la un F30 cu dotari similare, m-am decis sa o mai tin 2-3 ani.

Asa ca am schimbat distributia (la Bogdan - BM Garage); multumit de lucrare, motorul e mai silentios parca; sa vedem cum se manifesta in timp.

Lucrarea a durat vreo 3 zile, la xdrive procedura e mai complicata; am schimbat cu ocazia asta si kit-ul de ambreiaj si uleiul din cutia manuala + revizie completa.

Am schimbat si tipul de ulei (am trecut pe Motul, parca cel nou original e cam zgomotos, si era si cam mazgos pe lant dupa ce a fost demontat).

Distributia veche cred ca ar mai fi rezistat 30-40k km, nu avea urme serioase de uzura (comparand cu cea noua, cea veche avea un usor fasait intre 1400-1800 de ture).

 

Am facut si niste mici modificari estetice - am luat si niste jante style 161 pe 17, le-am vopsit electrostatic carbon black, dau bine pe masina; masina e mai bine asezata pe drum acum; urmeaza sa schimb grilele fata cu unele negre, si poate un schimbator de viteze M scurt.

Dupa ce fac modificarile estetice revin si cu niste poze.

 

Ma bate gandul sa-i fac si un chiptuning cu eliminare de filtru de particule; la verificari masina a iesit bine la injectoare si turbina, sper sa nu am surprize.

Credeti ca merita? :)

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

 

- o garnitura-tampon la suportul pentru filtrul de motorina (40 de lei, dar greu de identificat de unde venea o zdranganeala, se auzea ca si cum ar fi in bord sub volan)

 

 

Am si eu aceasta zdranganeala care se aude exact in bord sub volan, ca si cum un plastic sau ceva nu este prins bine si zdrangane, cum accelerez putin dispare.

La tine s-a rezolvat schimband tamponul la filtrul de motorina?

Link to comment
Share on other sites

Nu este vorba de garnitura de pe filtru.

Flitrul se monteaza intr-o cusca metalica, care se prinde de caroserie cu un surub - surubul se baga prin 2 urechi, care au intre ele o garnitura tampon - la mine acea garnitura era rupta, si cusca care tine filtrul atingea de caroserie in anumite intervale de turatie / la vibratii ale caroseriei.

 

piesa nr 11 din poza asta

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=UY31-EUR-05-2010-E91N-BMW-320xd&diagId=13_1115

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Acum vreo luna am facut si chiptuning + dpf off (la Buzau) - multumit de functionarea masinii dupa operatie, trage mult mai bine si mai liniar si parca e mai silentioasa.

Rezultat pe dyno dupa chiptuning - 219 cp la 3870 rpm si 485 Nm la 2210 rpm.

Cred ca si consumul a scazut cu ~0.5l la suta (probabil datorita eliminarii dpf - facea regenerare destul de des).

 

Apropo de curatare filtru de particule - eu nu cred in metoda asta dupa ce am vazut cum arata de fapt - un fel de caramida porotherm cu foarte multe tuburi de max 1mm diametru, lungi de vreo 25-30cm - mi-e greu sa cred ca acele tuburi mai pot fi curatate de cenusa permanenta, si ca aceasta curatare tine mai mult de 20-30k km.

 

Am comandat si componente OE pt mici modificari estetice - revin cu poze dupa ce le montez (grile negre performance, tips negru inox, schimbator m sport).

post-62803-0-52054900-1462538931_thumb.png

Edited by wolfenstein99
  • Like 4
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Pai si daca dai 500 de lei la 20-30 de mii de km nu-i bine?

Mai bine elimini filtrul de particule?

Stiu cazuri concrete care au peste 50000 de km parcursi dupa curatarea filtrului si nu au nicio problema.

  • Like 3
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Ce interval de regenerare aveai ? Intreb pentru ca la mine am vazut doar ceva de genul 500 km de la ultima regenerare, nu am reusit sa vad si o medie a intervalelor de regenerare recente.

Grilele performance la ce pret le-ai gasit ?

Link to comment
Share on other sites

Filtrul se regenera la 4-500 km mersi in oras, si cam 6-700 daca mergeam afara; un parametru al masinii estima cam 28.000km durata de viata; filtrul nu arata rau pe interior, nu se vedea niciun tub infundat.

Pana la urma fiecare decide pentru el, eu am preferat sa il elimin; catalizatorul l-am pastrat, masina nu scoate fum; practic m-a costat cam 400 ron eliminarea lui (50e diferenta in plus la resoftare, 150 ron eliminarea fizica).

Probabil ca m-ar mai fi tinut 25-30k km, plus inca 25-30k km la fiecare curatare - dar resoftarea mi-a facut cu ochiul.

 

Grilele OE negre au fost cam 160 ron bucata, tipsul 180 ron.

Am mai comandat pivotul de la stergatorul luneta (wiper bush sa rear wiper pivot) , era aproape blocat - n.am reusit sa il curat cum trebuie, asa ca prefer sa il schimb (a fost 240 ron, la dezmembrari se gaseste greu, si e cam 100-150 ron).

  • Like 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

O poza cu jantele, si ceva intamplari cu cauciucuri.

 

Acum vreo 2 luni am luat jante pe 17, style 161, in 2 dimensiuni (J8 fata, J8.5 spate); am primit si 2 cauciucuri de vara pt spate in stare buna, pirelli P Zero runflat, 255/40 r17.

Am vopsit jantele electrostatic, am cumparat si 2 cauciucuri noi Continental Sportcontact 5 225/45 r17 runflat.

Am montat cauciucurile pe jante, am pus rotile pe masina - toate bune, masina era clar mai stabila si mai placut de condus.

 

Acum vreo 3 saptamani s-a intamplat ghinionul - mergeam intr-o seara pe la 9 pe Colentina (intre Dna Ghica si Teiul Doamnei), cam cu 60-70, pe banda 3; la un moment dat ma uit in oglinda laterala dreapta sa ma asigur sa schimb banda, apuc sa iau putin de volan, si ZDRANG-BANG - dau cu partea stanga intr-un crater - probabil ca destui dintre voi l-oti fi vazut trecand pe acolo.

Dupa 100-200 metri, incepe sa traga volanul stanga - ma asteptam; avand cauciucurile runflat, am mai mers inca vreo 5-6km pana acasa, am parcat si nici nu am avut chef sa ma uit la pagube.

A doua zi dimineata am mers la vulcanizare - cauciucul de pe fata taiat vreo 5cm pe lateral, cauciucul pe pe spate o galma vizibila; ghinion, am comandat 3 cauciucuri la fel ca cel de pe fata (Continental 225/45 r17 runflat); m-am gandit ca ar fi mai ok sa fie toate la fel, plus ca nu exista sportcontact5 255/40, plus diferenta de pret de vreo 300 ron intre cauciucuri 255/40 si 225/45.

 

Dar nu a fost bine - pentru ca cele pentru spate nu stateau chiar ok pe jantele 8.5J, erau cam latite la baza - din cauza asta masina pierdea din stabilitate si aderenta.

Asa ca saptamana trecuta am comandat 255/40 r17 (Hankook Ventus S1 evo2 runflat - nu sunt prea multe optiuni pe dimensiunea asta).

 

In concluzie - acordati atentie la corespondenta dintre dimensiune jantei si latimea cauciucului; cam toti producatorii au specificatii tehnice si recomanda dimensiunea de janta pentru fiecare tip de cauciuc in parte.

In general: 7-7.5 pt 205, 7.5-8 pt 225, 8.5-9 pt 245-255 (orientativ: latime janta*2.5 + ~15:30 mm)

post-62803-0-23455400-1462798836_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

corect - tocmai de aceea am postat detaliile si recomandarile, sa invete altii; noroc ca am gasit un coleg care imi cumpara cauciucurile 225/45 r17, pierd doar 150 ron (am dat pe ele 900 ron, le dau cu 750 ron).
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Filtrul se regenera la 4-500 km mersi in oras, si cam 6-700 daca mergeam afara;

 

Pai e bine! La mine se regenereaza la 200-215km, mers exclusiv in oras. Resetez km si dupa ~200km o simt mereu ca face regenerare. O fi normal, sau am eu o problema? :) nu stiu pe unde citisem ca si-ar face la fiecare 20L de combustibil consumat, ceea ce ar cam fi aliniat cu intervalul mentionat, raportat la consum.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Au sosit schimbatorul scurt, grilele negre, tipsul negru inox; maine le montez.

Am reconditionat si actuatorul de la cutia de transfer, din cand in cand aveam eroare de 4x4, ASC, ABS.

 

Am comandat si niste angel eyes mai puternice (fiecare de 80w - 16 leduri cree) + camera marsarier + emulator camera; astea ar fi cam ultimele modificari pt anul asta :)

 

Urmeaza poze, dupa ce spal masina :pirate:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Dupa o lunga pauza, mai postez si pe aici.

 

Fara probleme tehnice in ultimul an, doar operatiuni de intretinere; de curand am curatat galeria de admisie - era destul de murdara, deh, masina are 220k km si nu cred ca a fost curatata vreodata.

Am facut si un curatat interior cu abur, a merita, chiar au curatat foarte bine interiorul.

 

In primavara am schimbat bara spate in urma unui incident minor in trafic, cu ocazia asta am pus bara m-paket, arata mult mai bine; de curand am facut rost si de o bara m pt fata, am cautat 6 luni pana cand am gasit una la un pret ok, care sa aiba si senzori; urmeaza sa revin cu poze dupa ce o montez.

post-62803-0-59650700-1504525791_thumb.jpg

post-62803-0-33905800-1504525798_thumb.jpg

post-62803-0-83992000-1504525804_thumb.jpg

post-62803-0-63904400-1504525812_thumb.jpg

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.